Jesse F. Keeler (Death From Above 1979)

Prata om olika basister, kända som okända
Skriv svar
gäst

Jesse F. Keeler (Death From Above 1979)

Inlägg av gäst »

Vet inte om någon har nämt bassisten/lite keys i denna duo bestående av Jesse på bas och Sebastien Grainger på trummor och sång.

Han har ett skönt och rätt varierat basljud i mitt tycke, han använder någon/några pedaler och om jag inte har helt fel spelar han på en Rickenbacker. (Även om han inte gör det i videon så är jag helt säker på att han brukade göra det live etc.)

Helt klart värd att kollas in!

[youtube]http://youtube.com/watch?v=tzNrYRqH35Q[/youtube]

Tyvärr så splittrades bandet officiellt den tredje augusti tvåtusensex.

Vad tycker ni? :)
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Bra skit 8)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

lysande exempel på att gitarrer inte behövs :tummenupp:
gäst

Inlägg av gäst »

Precis vad jag tänkte!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Perfekt skulle jag villja säga.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

Ja han kör Rickenbacker. Nån Peavytopp med 2 st 8x10" lådor med PA-element i. Har ett par riktigt bra låtar. Pull Out mfl.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Sjukt bra. Håller med Foxbat om Pull Out! För er som gillar elektronisk musik kan ju kolla in MSTRKRFT också, Jesses andra projekt. Nu har ju DFA lagt ner tyvärr...
gäst

Inlägg av gäst »

Pyssling skrev:Sjukt bra. Håller med Foxbat om Pull Out! För er som gillar elektronisk musik kan ju kolla in MSTRKRFT också, Jesses andra projekt. Nu har ju DFA lagt ner tyvärr...
Blev faktiskt riktigt ledsen när jag fick reda på det för några år sen, ett album till hade suttit bra faktiskt.
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

MrFredrik skrev:
Pyssling skrev:Sjukt bra. Håller med Foxbat om Pull Out! För er som gillar elektronisk musik kan ju kolla in MSTRKRFT också, Jesses andra projekt. Nu har ju DFA lagt ner tyvärr...
Blev faktiskt riktigt ledsen när jag fick reda på det för några år sen, ett album till hade suttit bra faktiskt.
Om du lyckas hitta de i affär, så plocka deras EP- och samlingskivor! Riktigt bra och känns lite nytt om man bara hört albumet. Annars finns det en torrent med grejerna.
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

Jag kom på vilken låt jag tänkte på först. Dead Womb! Ah, och Losing Friends.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Dead Womb är great!
gäst

Inlägg av gäst »

Pyssling skrev:
MrFredrik skrev:
Pyssling skrev:Sjukt bra. Håller med Foxbat om Pull Out! För er som gillar elektronisk musik kan ju kolla in MSTRKRFT också, Jesses andra projekt. Nu har ju DFA lagt ner tyvärr...
Blev faktiskt riktigt ledsen när jag fick reda på det för några år sen, ett album till hade suttit bra faktiskt.
Om du lyckas hitta de i affär, så plocka deras EP- och samlingskivor! Riktigt bra och känns lite nytt om man bara hört albumet. Annars finns det en torrent med grejerna.
Jag har faktiskt laddat ner den för längesen, men vill verkligen ha Ep och samlingsskivorna "på riktigt" (skivsamlare som jag är) så jag ska fixa det någon dag när jag har pengar! :)

Jag har hittils inte hört en dålig låt med dom (enligt mig), så besviken blir jag nog inte.
gäst

Inlägg av gäst »

Foxbat skrev:Jag kom på vilken låt jag tänkte på först. Dead Womb! Ah, och Losing Friends.
Dead Womb är snuskigt bra!
Skriv svar