Vad gör Tomten på sommaren?

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+
Inlägg: 1834
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 16:59
Ort: Sundsvall

Vad gör Tomten på sommaren?

Inlägg av kanifflesmannen »

Jo, han spelar bas förstås!
Fast mycket magrare än på vintern...

Var och såg Toto i Linköping i söndags.
Där såg jag denna basspelande Tomtefigur.
Lee Sklar är hans namn.


Bild

Någon som har nån uppfattning om Mr. Sklars baslirande?
Tydligen en flitigt anlitad herre som jag hört talas om först nu.
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Han är väldigt bra. Det syns på skägget.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

basmartin skrev:Han är väldigt bra. Det syns på skägget.
:oops: Shit! Jag skulle inte klippt mitt.... Men det förklarar ju varför jag är så kass....
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Sklar är klart cool. Spelar alltid "rätt" i alla sammanhang. Hans enda fel är att han medverkar i allt för många annonser....
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4150
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

200071 skrev:Sklar är klart cool. Spelar alltid "rätt" i alla sammanhang. Hans enda fel är att han medverkar i allt för många annonser....
Han är sponrad av väldigt många, men kör Dingwall och EA nästan uteslutande. Bra konsert i söndags för den delen. Eller som Mike Porcaro själv uttryckte det (han är tydligen nyopererad i ena handen) att han skulle gå och se TOTO och det skulle bli kul att se bandet med en riktig bassist! :lol: :roll:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Lee Sklar är kung...

Och han lirar för övrigt på riktigt coola basar...
Dingwall, skumma men sköna grejer.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4150
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

blackparkas skrev:Lee Sklar är kung...

Och han lirar för övrigt på riktigt coola basar...
Dingwall, skumma men sköna grejer.
Har du provat dingwall?
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+
Inlägg: 1834
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 16:59
Ort: Sundsvall

Inlägg av kanifflesmannen »

Matte skrev:
200071 skrev:Sklar är klart cool. Spelar alltid "rätt" i alla sammanhang. Hans enda fel är att han medverkar i allt för många annonser....
Han är sponrad av väldigt många, men kör Dingwall och EA nästan uteslutande. Bra konsert i söndags för den delen. Eller som Mike Porcaro själv uttryckte det (han är tydligen nyopererad i ena handen) att han skulle gå och se TOTO och det skulle bli kul att se bandet med en riktig bassist! :lol: :roll:
Ja det var riktigt bra, har inte lyssnat på Toto på länge men det var syrran som undrade om jag ville hänga på och se dem. Hon bor i Linköping, själv bor jag utanför Härnösand... Skulle bara ha varit lite tydligare ljud, då jag såg att han spelade mycket men hörde inga direkta toner.
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212


http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4150
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

kanifflesmannen skrev:
Matte skrev:
200071 skrev:Sklar är klart cool. Spelar alltid "rätt" i alla sammanhang. Hans enda fel är att han medverkar i allt för många annonser....
Han är sponrad av väldigt många, men kör Dingwall och EA nästan uteslutande. Bra konsert i söndags för den delen. Eller som Mike Porcaro själv uttryckte det (han är tydligen nyopererad i ena handen) att han skulle gå och se TOTO och det skulle bli kul att se bandet med en riktig bassist! :lol: :roll:
Ja det var riktigt bra, har inte lyssnat på Toto på länge men det var syrran som undrade om jag ville hänga på och se dem. Hon bor i Linköping, själv bor jag utanför Härnösand... Skulle bara ha varit lite tydligare ljud, då jag såg att han spelade mycket men hörde inga direkta toner.
Det var mycket och bumlig baskagge i utljudet. Det verkar ljudtekniker tro att alla vill höra...... :roll:
Skriv svar