We´re Rush-ians!!

Prata om olika basister, kända som okända
gäst

Inlägg av gäst »

Geddy_Lee skrev:
200071 skrev:
Geddy_Lee skrev:Vi har inte nämnt kycklinggrillarna från konserten.
Bild

3 stora grillar som bara står där.
Efter ett antal låtar kommer det in en snubbe i kockkläder och penslar dem omsorgsfullt.
I slutet av konserten kommer det in en snubbe i kycklingkostym och penslar igen. :P
Det var de som körde med tvättmaskiner en annan gång va?
På 30 årsturnén hade de 3 st torktumlare.
De gick runt mned tvätt i hela konserten.
Innan extranumren tog de ut tröjorna i olika färger och kastade ut dem i publiken.
Såg på dokumentären att det stod typ "I got this t-shirt from the dryer on a Rush-concert" på tröjorna.
Uppmickningen av kycklinggrillen är ju genialisk. Om jag inte minns fel så hade de mickat torktumlarna också, eller?
Undrar vad roddarna tycker om det hela? Typ "-Skit också, det är min tyr att pensla kycklingarna ikväll."
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:När det gäller kommentaren om soffpotatisar så måste jag påpeka att Geddy röjer mer än de flesta moderna band. Han är ju en gummibollsgubbe à la Mick Jagger som inte fattat att han blivit gammal och så länge vi inte talar om det för honom så kommer han säkert att fortsätta studsa runt på scenen i många år till...
53 är väl ingen ålder på en basist!

Fast han sa faktiskt att "vi är så gamla så vi behöver en paus, ses om en stund"
Så jag tro ngn har sagt ngt till honom. :?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

Geddy_Lee skrev:
Johannes skrev:När det gäller kommentaren om soffpotatisar så måste jag påpeka att Geddy röjer mer än de flesta moderna band. Han är ju en gummibollsgubbe à la Mick Jagger som inte fattat att han blivit gammal och så länge vi inte talar om det för honom så kommer han säkert att fortsätta studsa runt på scenen i många år till...
53 är väl ingen ålder på en basist!

Fast han sa faktiskt att "vi är så gamla så vi behöver en paus, ses om en stund"
Så jag tro ngn har sagt ngt till honom. :?
Fattar att de tar paus när de kör som de gör i 3 timmar...
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Nu sitter det en Snakes & Arrows Sthlms-affisch i repan oxå! *nöjd*
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:
Geddy_Lee skrev:
Johannes skrev:När det gäller kommentaren om soffpotatisar så måste jag påpeka att Geddy röjer mer än de flesta moderna band. Han är ju en gummibollsgubbe à la Mick Jagger som inte fattat att han blivit gammal och så länge vi inte talar om det för honom så kommer han säkert att fortsätta studsa runt på scenen i många år till...
53 är väl ingen ålder på en basist!

Fast han sa faktiskt att "vi är så gamla så vi behöver en paus, ses om en stund"
Så jag tro ngn har sagt ngt till honom. :?
Fattar att de tar paus när de kör som de gör i 3 timmar...
Tycker det är underbart med paus på långa konserter.
Annars skulle man sitta och längta hem efter halva.
Man blir full av intrycken efter en stund.
Perfekt att få ladda om till andra set.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev: Men Nike-linne?
Så länge du har skinnbrallor på gigen så har du tyvärr inga rättigheter när det gäller att diskutera scenkläder, Prakas, så den diskussionen lämnar vi. När det gäller kommentaren om soffpotatisar så måste jag påpeka att Geddy röjer mer än de flesta moderna band. Han är ju en gummibollsgubbe à la Mick Jagger som inte fattat att han blivit gammal och så länge vi inte talar om det för honom så kommer han säkert att fortsätta studsa runt på scenen i många år till...[/quote]


Det är ytterst sällan skinnbrallorna åker på nuförtiden.
Och den diskussionen tar vi inte igen som sagt.. skulle inte skämmas över att ta på dem. Tillsammans med en härlig skjorta.... mmm...

Soffpotatis var det inte jag som tog upp, och jag pratar enbart scenkläder inte hur de ter sig på scen mr pekfinger-ring!
;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev: Det är ytterst sällan skinnbrallorna åker på nuförtiden.
Och den diskussionen tar vi inte igen som sagt.. skulle inte skämmas över att ta på dem. Tillsammans med en härlig skjorta.... mmm...

Soffpotatis var det inte jag som tog upp, och jag pratar enbart scenkläder inte hur de ter sig på scen mr pekfinger-ring!
;)
Att han i skinnbrallor gnäller på en ring som är placerad på pekfingret är ungefär som att en Helly Hansen-klädd mopperaggare utanför korvkiosken i Tidaholm skulle gnälla på att någon har kostym på sig...
Det ÄR 2007 och det ÄR ok att ha mer än en ring på sig så länge den inte sitter på tummen (sorry, Geddy). Jag har dock varit i Bollnäs ganska många gånger så jag vet hur det tänks i de trakterna så jag förlåter dig, Prakas.


Visslar lite på den där banjo-låten igen...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag tycker du har helt fel Johannes, och du är inte någon modeguru så du behöver inte köra korståget mot skinnbrallor för att använda ett av dina egna uttryck.

Att det är 2007 gör det hela VÄRRE med pekfingerringen.
Ok om vi snackar 97, då hade jag kunnat köpa dina argument.

Jag tror du bara är avundsjuk för att du inte är karl nog för ett par skinnbrallor! ;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Jag tycker du har helt fel Johannes, och du är inte någon modeguru så du behöver inte köra korståget mot skinnbrallor för att använda ett av dina egna uttryck.

Att det är 2007 gör det hela VÄRRE med pekfingerringen.
Ok om vi snackar 97, då hade jag kunnat köpa dina argument.

Jag tror du bara är avundsjuk för att du inte är karl nog för ett par skinnbrallor! ;)
Redan 1997 så hade skinnbrallornas bäst före-datum passerats...

Modeguru? Nej, finns det sådana i Sverige? Välklädd? Ja, ibland. (Nej, skinnbrallor och funk-o-metal-skjorta är inte att vara välklädd.)

Ett gott råd: Spela inte ut "karl nog-kortet", då blir det nämligen öppet mål. Jag har ett tvåsiffrigt antal helt underbara returer på lager och alla är underbara men alldeles för elaka, du skulla vara tvungen att lämna tjafset och forumet gråtandes med svansen mellan skinnbrallebenen och så vill vi ju inte ha det.
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

parkas: ja, självklart ska man se ok ut på scen men det handlar ju mycket om i vilken kontext man lirar. Efter att ha gått från tonårens nitbälten och spenderat mina mörka dansbandsår iförd smoking och diverse extremt icke-rockiga kreationer är jag nu för tiden helt inne på att det ska vara så avslappnat och ledigt klätt som musiken och bandimagen tillåter.

(Jag har i o f s fortfarande en sjuk dröm om att olja in och fläta håret, dra på mig en benvit, EXTREMT bredaxlad Armanisvid utan något under och köra latinopop á la Gloria Estefan/Miami Sound Machines åttiotal med rejält högt hissad bas, hehe)

Men, vore jag en levande legend á la Geddy skulle nog jag också bara dra på mig en tisha och röja på scen, publiken är ju i extas ändå.

Skinnbyxor är nåt för gitarrister, så enkelt är det, vi basister är...oftast...tillräckligt säkra i vår roll för att inte behöva hävda oss med den typen av yttre attribut - även om man inte behöver gå till såna extremer som Stu Hamms khakifärgade cityshorts 8-()

Edit: Tack och lov avstod jag från ordvalet att basister generellt är "karlar nog" att inte bära skinnbyxa *puh*
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Edit:
Tar bort texen.
Ni blir bara arga, jag orkar inte med det.
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
gäst

Inlägg av gäst »

Jag genomförde ett gig i Tyskland en gång iklädd endast Dr Martens-kängor, ett par gula boxershorts med en gigantisk smiley på och en vit Music Man Stingray. Japp, ni läste rätt. Mr I-Hate-Smileys körde ett helt smiley-gig!
Senast redigerad av gäst den mån 29 okt 2007, 15:03, redigerad totalt 1 gånger.
gäst

Inlägg av gäst »

Wall skrev:Edit:
Tar bort texen.
Ni blir bara arga, jag orkar inte med det.
/Wall
Nyfiken? Vem? Jag?
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Inte jag heller
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Johannes skrev:
Wall skrev:Edit:
Tar bort texen.
Ni blir bara arga, jag orkar inte med det.
/Wall
Nyfiken? Vem? Jag?
Nää kanske inte du, men jag vet inte.
Ibland är det svårt att tolka "sinnestämningarna" i inläggen på forumet.
Är det någon som ironiserar över något redan ironiskt på ett lite korthugget vis...?
Du blev ju irriterad när jag var ironisk ang. OT.
Blackparkas när jag använder könsord (för varje gång du postar sjunker nivån på forumet, typ...fick jag av blackparkas)
Å utan att strö salt i dom såren så säger jag.
Lycka till och ha en bra vecka
"Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay,
My, oh, my, what a wonderful day.
Plenty of sunshine headin' my way,
Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay!"
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Preston Hubbard, cool basist TROTS skinnbrallor kombinerat med leopardskinnsmönstrad blus. Lite förmildrande omständighet att videon är över 20 år gammal. Stilstudie 2:58.

http://www.youtube.com/watch?v=Wa9ZJS8KEnA
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Äh.

Jag skiter faktiskt i vad du säger Johannes, för du har fel.
Säg vad du vill. Skinnbrallor ÄR rock n roll hur mycket du än vill att det inte ska vara det.

Och sedan NÄR har rock-genren följt modelagar?
Snarare tvärtom...

Pekfingerring hade jag -97 btw..

Wtf är en funk-metal-skjorta!?

Äh. Sista tiden har det blivit Jeans och tisha faktiskt. Skönast så.
Jeans och tisha funkar nästan alltid, MEN då kan man ju ha snygga jeans och en snygg tisha...

Vinnande konceptet är dock snygga jeans, snygg skjorta och vita ormskinnsskor... (förvisso fake i mitt fall men...)

Och INTE ett NIKElinne....!!


Och btw, wall, ta inte så hårt på det där med könsorden, men det blev lite mycket där ett tag.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

blackparkas skrev:Och btw, wall, ta inte så hårt på det där med könsorden, men det blev lite mycket där ett tag.
Det är lugnt.
Jag kan hantera det utan att bli ledsen, behöver inte ens en grå liten fågel för att hålla mitt humör i topp.


Utan att
Gå allt för långt in i ert
Klädkrig
Utbrister jag i ett, upp till
Kamp bröder
!!!
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev:Äh. Sista tiden har det blivit Jeans och tisha faktiskt. Skönast så.
Jeans och tisha funkar nästan alltid
Jeans och T-shirt!? Då kan man ju tro att du är trummis.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Jag skiter faktiskt i vad du säger Johannes, för du har fel.
Säg vad du vill. Skinnbrallor ÄR rock n roll hur mycket du än vill att det inte ska vara det.
På Jim Morrison, JA! Men det var ju ett tag sedan. Och du är inte Jim Morrison.
gäst

Inlägg av gäst »

Wall skrev:
Johannes skrev:
Wall skrev:Edit:
Tar bort texen.
Ni blir bara arga, jag orkar inte med det.
/Wall
Nyfiken? Vem? Jag?
Nää kanske inte du, men jag vet inte.
Ibland är det svårt att tolka "sinnestämningarna" i inläggen på forumet.
Är det någon som ironiserar över något redan ironiskt på ett lite korthugget vis...?
Du blev ju irriterad när jag var ironisk ang. OT.
Blackparkas när jag använder könsord (för varje gång du postar sjunker nivån på forumet, typ...fick jag av blackparkas)
Å utan att strö salt i dom såren så säger jag.
Lycka till och ha en bra vecka
"Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay,
My, oh, my, what a wonderful day.
Plenty of sunshine headin' my way,
Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay!"
Hälsar,
/Wall
Vad jag menade var att jag visst blev nyfiken.
Irritation över ett ironiskt OT-inlägg minns jag faktiskt inte. För mig är det ett mysterium hur så många här inne kan minnas så mycket om vad som skrivits tidigare...
Könsord är roliga, mer sådant.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Svensson skrev:
blackparkas skrev:Äh. Sista tiden har det blivit Jeans och tisha faktiskt. Skönast så.
Jeans och tisha funkar nästan alltid
Jeans och T-shirt!? Då kan man ju tro att du är trummis.


Det står iaf inte "kick it like bonham" på någon av mina tishor...




I AM the lizard king...
Jag skulle ALDRIG under några omständigheter klä mig i skinnbrallor till vardags..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev: I AM the lizard king...
Jag skulle ALDRIG under några omständigheter klä mig i skinnbrallor till vardags..
Varför inte då? Är du bara rock ´n roll på helgerna?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev: I AM the lizard king...
Jag skulle ALDRIG under några omständigheter klä mig i skinnbrallor till vardags..
Varför inte då? Är du bara rock ´n roll på helgerna?

Javisst. Familjefar på veckorna...
Du har ju inga skinnbrallor. En pekfingerring är inte mycket rock n roll det inte.


Jag är inte cool nog för att ha det till vardags.
Gick på folkis med en som hade det. Han var cool....
Johnny Thunder som största idol...
Tjenis med Stevie (Twang nu va? Halkans förut..)
En riktig rocker med leopardskjorta osv....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Johannes skrev:
blackparkas skrev:Jag skiter faktiskt i vad du säger Johannes, för du har fel.
Säg vad du vill. Skinnbrallor ÄR rock n roll hur mycket du än vill att det inte ska vara det.
På Jim Morrison, JA! Men det var ju ett tag sedan. Och du är inte Jim Morrison.
Kommer du ihåg: "People are strange, when you´r a stranger, faces look uggly, when you´r alone" ? The Doors var helt makalösa.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Skriv svar