Håkan Hellström (!)

Prata om olika basister, kända som okända
dereborn

Inlägg av dereborn »

Perennial skrev:Dereborn och Johannes, med all respekt; Är ni fulla?
FÖRTAL!!
MOBBING!!!

Polis!
Moderatorer!
Gandalf!

Hjälp - nån!
Gäst

Inlägg av Gäst »

dereborn skrev:
Perennial skrev:Dereborn och Johannes, med all respekt; Är ni fulla?
FÖRTAL!!
MOBBING!!!

Polis!
Moderatorer!
Gandalf!

Hjälp - nån!
Det där fylle-frågan var faktiskt att gå över gränsen. Jag förväntar mig full back-up från SnorLars och Janne. PM:a alla.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stor humor om än lite tragiskt om Håkan Hellström skulle hamna bland rasisterna i Off Topic +.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Parkas, jag ser allt att du är här och läser...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Parkas, jag ser allt att du är här och läser...

Självklart!

Kunde ju vara någon mer som kom in och skulle försvara tramspopen! :D



Istället vart det stor humor.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
dereborn

Inlägg av dereborn »

Johannes skrev:
dereborn skrev:
Perennial skrev:Dereborn och Johannes, med all respekt; Är ni fulla?
FÖRTAL!!
MOBBING!!!

Polis!
Moderatorer!
Gandalf!

Hjälp - nån!
Det där fylle-frågan var faktiskt att gå över gränsen. Jag förväntar mig full back-up från SnorLars och Janne. PM:a alla.
Ja, det är gott att veta att det finns NÅGRA rättvisans riddare här inne när såna här grova övertramp och personliga påhopp sker. Väntar ivrigt på deras ingripande!
Användarvisningsbild
johnne
Medlem+
Inlägg: 1585
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 23:04
Ort: sala

Inlägg av johnne »

Circus Torsten är tillbaka och roar oss ser jag..
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube

Spriten räddade mig från sporten
Gäst

Inlägg av Gäst »

dereborn skrev:
Johannes skrev:
dereborn skrev:
Perennial skrev:Dereborn och Johannes, med all respekt; Är ni fulla?
FÖRTAL!!
MOBBING!!!

Polis!
Moderatorer!
Gandalf!

Hjälp - nån!
Det där fylle-frågan var faktiskt att gå över gränsen. Jag förväntar mig full back-up från SnorLars och Janne. PM:a alla.
Ja, det är gott att veta att det finns NÅGRA rättvisans riddare här inne när såna här grova övertramp och personliga påhopp sker. Väntar ivrigt på deras ingripande!
Groova övertramp.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Johannes skrev:
dereborn skrev:
Johannes skrev:
dereborn skrev:
Perennial skrev:Dereborn och Johannes, med all respekt; Är ni fulla?
FÖRTAL!!
MOBBING!!!

Polis!
Moderatorer!
Gandalf!

Hjälp - nån!
Det där fylle-frågan var faktiskt att gå över gränsen. Jag förväntar mig full back-up från SnorLars och Janne. PM:a alla.
Ja, det är gott att veta att det finns NÅGRA rättvisans riddare här inne när såna här grova övertramp och personliga påhopp sker. Väntar ivrigt på deras ingripande!
Groova övertramp.
Groove är bara en undanflykt för såna som inte kan spela på riktigt.
Håkan Hellströms groove är oefterhärmligt.
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+
Inlägg: 697
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 17:04
Ort: Malmö

Inlägg av Simon »

Jag tycker mig se en löjlig pajkastning, och finner ingen humor alls i den. Blir faktiskt ledsen över det, på riktigt, och det är det är inte någonting jag behöver. Sitter här och fäller en tår i skrivande stund, eftersom jag trodde bättre om vuxnas beteende på internet. Ni må tycka att jag är överkänslig, men tänk då en vända till.

Känns inte som en behaglig stämning i den här tråden. Väldigt trist. Vill inte uppmana skuldkänslor, vill bara att det ska vara trevligt här. För det kan vara riktigt bra. Det finns många trevliga människor bakom skärmarna. Låt oss då även visa den goda tonen på internet, för allas bästa. Om man inte kan det, så kanske man inte bör skriva?

Mathias har förklarat det mycket tydligt under "Regler och riktlinjer". Snälla, försök att respektera detta.

"Våra riktlinjer:
Bemöt alla medlemmar med respekt och vänlighet. Skriv dina inlägg på ett sådant sätt att det även skulle kännas bra om din mamma eller någon annan du håller kär läste de. Om någon på forumet gör dig arg eller upprörd, ta ett par djupa andetag innan du svarar. Det kan vara så att du missuppfattat något eller inte ser hela sammanhanget. Ibland är det svårt att uttrycka sig på ett bra sätt, speciellt om man är irriterad. Det kan hända att användare säger något klumpigt som inte representerar vad de egentligen menar. Man släcker inte eld med eld. Vi behöver visa hänsyn till varandra och respektera våra olikheter. Försök så gott du kan att bidra till en positiv och trivsam stämning för alla."

Önskar er alla ett gott nytt år. Hoppas på en god fortsättning här på forumet.

/Simon
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

TDHP skrev:Nä, nu ska jag åka hem och lyssna på Docent Död/Docenterna!
Ett av tidernas bästa svenska popband! :wink:
:tummenupp: :tummenupp: :tummenupp:

Fast bäst var de som Docent Död.
Zebo Hillborg: en helt fantastisk popsmed!

Saxat fr nätet:
"Det går inte att blanda samman Docent Död och Docenterna på det där viset. Docent Död var ett fantastiskt band, vars musikaliska motor i mångt och mycket var den eminente gitarristen Zebo Hillborg. När han hoppade av och ersattes av skåningen Mats Möller på sång blev de ett annat – musikaliskt mindre innovativt – band som har dragit mer åt Torsson till än till The Jam."
Senast redigerad av Mr Spock den ons 29 dec 2010, 20:15, redigerad totalt 2 gång.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Konstigt att man kan såga Hh mfl när man samtidigt tycker joppe pihlgren är ok?
dereborn

Inlägg av dereborn »

Simon skrev:... vill bara att det ska vara trevligt här...
Exakt. Samma här.

Det här var ett skitbra ställe i flera år. Sen kom trollet.
De senaste veckorna har jag tyckt att stämningen varit på väg tillbaka!

Nu är jag orolig igen.
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Mr Spock skrev:
TDHP skrev:Nä, nu ska jag åka hem och lyssna på Docent Död/Docenterna!
Ett av tidernas bästa svenska popband! :wink:
:tummenupp: :tummenupp: :tummenupp:

Fast bäst var de som Docent Död.
Zebo Hillborg: en helt fantastisk popsmed!

Saxat fr nätet:
"Det går inte att blanda samman Docent Död och Docenterna på det där viset. Docent Död var ett fantastiskt band, vars musikaliska motor i mångt och mycket var den eminente gitarristen Zebo Hillborg. När han hoppade av och ersattes av skåningen Mats Möller på sång blev de ett annat – musikaliskt mindre innovativt – band som har dragit mer åt Torsson till än till The Jam."
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EkfdKzXoRX8[/youtube]

EDIT: paradoxalt nog har postaren av Youtubeklippet inte haft begreppen klara för sig. 1980 fanns bara DOCENT DÖD. Zebo Hillborg på sång, f ö.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Simon skrev:Jag tycker mig se en löjlig pajkastning, och finner ingen humor alls i den. Blir faktiskt ledsen över det, på riktigt, och det är det är inte någonting jag behöver. Sitter här och fäller en tår i skrivande stund, eftersom jag trodde bättre om vuxnas beteende på internet. Ni må tycka att jag är överkänslig, men tänk då en vända till.

Känns inte som en behaglig stämning i den här tråden. Väldigt trist. Vill inte uppmana skuldkänslor, vill bara att det ska vara trevligt här. För det kan vara riktigt bra. Det finns många trevliga människor bakom skärmarna. Låt oss då även visa den goda tonen på internet, för allas bästa. Om man inte kan det, så kanske man inte bör skriva?

Mathias har förklarat det mycket tydligt under "Regler och riktlinjer". Snälla, försök att respektera detta.

"Våra riktlinjer:
Bemöt alla medlemmar med respekt och vänlighet. Skriv dina inlägg på ett sådant sätt att det även skulle kännas bra om din mamma eller någon annan du håller kär läste de. Om någon på forumet gör dig arg eller upprörd, ta ett par djupa andetag innan du svarar. Det kan vara så att du missuppfattat något eller inte ser hela sammanhanget. Ibland är det svårt att uttrycka sig på ett bra sätt, speciellt om man är irriterad. Det kan hända att användare säger något klumpigt som inte representerar vad de egentligen menar. Man släcker inte eld med eld. Vi behöver visa hänsyn till varandra och respektera våra olikheter. Försök så gott du kan att bidra till en positiv och trivsam stämning för alla."

Önskar er alla ett gott nytt år. Hoppas på en god fortsättning här på forumet.

/Simon
+1
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Simon skrev:Jag tycker mig se en löjlig pajkastning, och finner ingen humor alls i den. Blir faktiskt ledsen över det, på riktigt, och det är det är inte någonting jag behöver. Sitter här och fäller en tår i skrivande stund, eftersom jag trodde bättre om vuxnas beteende på internet. Ni må tycka att jag är överkänslig, men tänk då en vända till.

Känns inte som en behaglig stämning i den här tråden. Väldigt trist. Vill inte uppmana skuldkänslor, vill bara att det ska vara trevligt här. För det kan vara riktigt bra. Det finns många trevliga människor bakom skärmarna. Låt oss då även visa den goda tonen på internet, för allas bästa. Om man inte kan det, så kanske man inte bör skriva?

Mathias har förklarat det mycket tydligt under "Regler och riktlinjer". Snälla, försök att respektera detta.

"Våra riktlinjer:
Bemöt alla medlemmar med respekt och vänlighet. Skriv dina inlägg på ett sådant sätt att det även skulle kännas bra om din mamma eller någon annan du håller kär läste de. Om någon på forumet gör dig arg eller upprörd, ta ett par djupa andetag innan du svarar. Det kan vara så att du missuppfattat något eller inte ser hela sammanhanget. Ibland är det svårt att uttrycka sig på ett bra sätt, speciellt om man är irriterad. Det kan hända att användare säger något klumpigt som inte representerar vad de egentligen menar. Man släcker inte eld med eld. Vi behöver visa hänsyn till varandra och respektera våra olikheter. Försök så gott du kan att bidra till en positiv och trivsam stämning för alla."

Önskar er alla ett gott nytt år. Hoppas på en god fortsättning här på forumet.

/Simon
+8
Jag förstår fortfarande inte riktigt hur troll-skrikarna tänker. Om man är så övertygad om att någon är ett troll, varför gör man precis det man INTE ska göra med ett troll och matar det? Känns ju faktiskt lite häxtest.
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+
Inlägg: 697
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 17:04
Ort: Malmö

Inlägg av Simon »

the_great_alfonzo skrev:Jag förstår fortfarande inte riktigt hur troll-skrikarna tänker. Om man är så övertygad om att någon är ett troll, varför gör man precis det man INTE ska göra med ett troll och matar det? Känns ju faktiskt lite häxtest.
Det är kanske svårt att få in den normen på ett så relativt nytt forum som PrataBas ändå är. Nu är det dock etablerat och det är på tiden att vi gör vårt bästa för den saken, tycker jag. Ett steg i rätt riktning var införandet av forumvärdar, enligt mig. De gör ett bra jobb, så vitt jag kan förstå.

Det tjänar inget till att röra om i grytan ännu mer genom att låta ens upprördhet gå ut över forumet, även om det kan vara svårt att hålla tillbaka känslorna ibland. Kommunikation över internet är inte så lätt alltid. Om vi inte kan hålla våra känslor i styr, så blir det ett svårare jobb för forumvärdarna att sköta och det gynnar inte stämningen. Vi borde försöka göra vårt bästa för att underlätta deras arbete, och det kan vi göra med lite eftertänksamhet innan varje inlägg. Det är ju dessutom ett volontärarbete som forumvärdarna utför, tror jag. Mycket ambitiöst!

En fingervisning på startsidan, för alla, att läsa Regler och riktlinjer, vore nog en bra sak. Det skulle underlätta för nykomlingen att komma in på ett bra sätt. Det skulle kanske få alla läsar-medlemmar att skriva mer. Tycker att det bara vore kul om nätverket växer, så länge det sker under goda förutsättningar. Jag tycker att det borde vara lätt att hålla god stämning, så länge man följer reglerna och riktlinjerna. Skickar ett PM till Mathias om detta och ser vad han säger. Jag tyckte det var ett konkret och bra förslag, men det ska vara demokratiskt också.

Knut, den enda humorn jag såg i den här tråden var bilden i huvudet av dig skicka ett inlägg "JAG TOLERERAR INTE TRAMS!" :giggle:
dereborn skrev:
Simon skrev:... vill bara att det ska vara trevligt här...
Exakt. Samma här.

Det här var ett skitbra ställe i flera år. Sen kom trollet.
De senaste veckorna har jag tyckt att stämningen varit på väg tillbaka!

Nu är jag orolig igen.
Jag antar att jag förstår vet vem du syftar på, och jag har inte läst allt som skrivits av och till denna person. Men det hjälper inget att skylla enbart på detta "troll". Men det var fler inblandade. Vill inte nämna några namn, men det jag menar är att det är synd att ett helt forum drabbades av denna incident, orsakad av en mindre skara forummedlemmar. Det är i mitt tycke lika "trolligt" att slänga tillbaka samma skit som man fått. Men som sagt, kommunikation över internet är inte alltid så lätt. Det gäller att ta nya tag och göra det bästa av situationen. Tycker inte att det är något att oroa sig för i onödan. Med all respekt.

Det blev en salig röra ett tag, för alla som drabbades av det. Personen som fått stämpeln "troll" av några, har fått straff för sitt beteende, och sedan hans återkomst har jag inte märkt av några gliringar från denne. Kanske är det bara jag som misstar mig, har som sagt inte läst allt. Det gäller att ha lite tålamod och försöka hantera situationer på bra sätt. Ibland kan det nog vara läge att tala med forumvärdarna om problemet, helt enkelt.

Mvh
Simon

PS. Varför jag skriver så mycket är för att jag bryr mig om forumet. Hoppas att någon läser det och att det är till någon nytta.
Senast redigerad av Simon den ons 29 dec 2010, 21:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Tjena Simon, kul att du är tillbaks! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+
Inlägg: 697
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 17:04
Ort: Malmö

Inlägg av Simon »

TDHP skrev:Tjena Simon, kul att du är tillbaks! :wink:
Hej Lasse, kul att du tycker det. Kul att du är kvar, hehe!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Simon skrev:
TDHP skrev:Tjena Simon, kul att du är tillbaks! :wink:
Hej Lasse, kul att du tycker det. Kul att du är kvar, hehe!
Ja, mig blir man inte av med så lätt! :lol:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Johannes skrev:
Geddan skrev:
macahan skrev:Trams
Du kan få ett PM oxå, om du vill.
That's it. PM TILL ALLA!
Jag har inte fått nåt.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

TDHP skrev:
Simon skrev:
TDHP skrev:Tjena Simon, kul att du är tillbaks! :wink:
Hej Lasse, kul att du tycker det. Kul att du är kvar, hehe!
Ja, mig blir man inte av med så lätt! :lol:
Du är som en hemoröjd.
Skulle vi inte diskutera HH här?
Helt kass musikstil enligt mig, men jag har ju inte facit.
Dock är det mycket fascinerande att till synes helt talanglösa och omusikaliska artister kan slå så in i h*lvet.
Och nu tänkte jag inte i första han på HH, utan det finns ju en uppsjö alster att välja på.

Basshunter, för att dra ett musikaliskt bottennapp.
Fast dom måste ju garva gott åt alla som köper eländet. :lol: :lol: :lol:

Musikalitet vs De Tondöva 0-1 :wink:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Mike skrev:
TDHP skrev:
Simon skrev:
TDHP skrev:Tjena Simon, kul att du är tillbaks! :wink:
Hej Lasse, kul att du tycker det. Kul att du är kvar, hehe!
Ja, mig blir man inte av med så lätt! :lol:
Du är som en hemoröjd.
Skulle vi inte diskutera HH här?
Helt kass musikstil enligt mig, men jag har ju inte facit.
Dock är det mycket fascinerande att till synes helt talanglösa och omusikaliska artister kan slå så in i h*lvet.
Och nu tänkte jag inte i första han på HH, utan det finns ju en uppsjö alster att välja på.

Basshunter, för att dra ett musikaliskt bottennapp.
Fast dom måste ju garva gott åt alla som köper eländet. :lol: :lol: :lol:
Eller hur? :twisted:

Om jag inte missminner mig så yttrade väl en viss E-type att han grinade hela vägen till banken i en intervju nån gång där dom undrade om han tog illa vid sig av den dåliga kritiken. :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

På tal om att inte kunna sjunga så har nog E-typen skrattat gott på väg till banken i sådär 15? år nu.
Då känns nog HH ett par pinnhål högre upp på det musikaliska himlavalvet...
HH är väl inget jag nånsin skulle lyssna på hemma, men live är det ju rätt mycket energi.
Som bassist? Ingen aning..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Varför diskuterar ni troll i den här tråden?



Och Simon. Är det SnorLars?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar