Marcus Miller!

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

funkys**t skrev:Ni kan ju njuta av detta under tiden. Fast jag tror ju iofs att ni redan har sett det, men ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=F0wKIIhPoPg
No more Kenny G!!!! FFS!!! :shock:


;)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Liten skrev:Han spelar ju Bass-clarinet också..
Basklarinett på svenska :wink:

Spelar ju helt okej sopransax också.
Senast redigerad av Svarte_Jack den tor 18 okt 2007, 21:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17249
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Liten skrev:BBQ, Machan: Klart vi tar en öl nån kväll?
PM i ämnet gossar!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
orvil
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: lör 19 maj 2007, 14:08
Ort: Stockholm

Inlägg av orvil »

Jag har inga öron kvar, kommer förmodligen sluta spela bas och kommer nog aldrig kunna lyssna på musik någonsin igen..... men det var värt det
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

FY FAAAAAAAAAAAN VA BRA DET VAR! Recension kommer kanske när jag är piggare. Är inte så jätteledsen att jag fick hänga med bandet i logen i pausen och efteråt...... GLÖMDE TA MED MIN KAMERA :plaga: Fick ta kusinens mobil.... men ändå. Fett.


Bild

Bild
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

ser ut som goa gubbar det där :D
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Yeah man!
:tummenupp:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Det var lätt den bästa spelning jag varit på. Det enda jag kan kommentera lite negativt var hans bandlösa ljud men allt annat vår så sjukt bra
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

MALA skrev:Det var lätt den bästa spelning jag varit på. Det enda jag kan kommentera lite negativt var hans bandlösa ljud men allt annat vår så sjukt bra

Han körde på EBS va?

:D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

blackparkas skrev:
MALA skrev:Det var lätt den bästa spelning jag varit på. Det enda jag kan kommentera lite negativt var hans bandlösa ljud men allt annat vår så sjukt bra

Han körde på EBS va?

:D
Bandlös Fender Jazz :roll: :wink:

edit: Den var förresten inte helt bandlös. Nollband satt faktiskt på. Det kan inte vara orginal, eller? Har Fender kört med nollband på fretless innan?
Senast redigerad av Kim S den tor 25 okt 2007, 09:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

MALA skrev:Det var lätt den bästa spelning jag varit på.
Jävla skit att jag inte kunde komma.
Det enda jag kan kommentera lite negativt var hans bandlösa ljud men allt annat vår så sjukt bra
Hade han inget band? :wink:
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

blackparkas skrev:
MALA skrev:Det var lätt den bästa spelning jag varit på. Det enda jag kan kommentera lite negativt var hans bandlösa ljud men allt annat vår så sjukt bra

Han körde på EBS va?

:D
Jepp, och det lät gruvligt bra
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

MALA skrev:
blackparkas skrev:
MALA skrev:Det var lätt den bästa spelning jag varit på. Det enda jag kan kommentera lite negativt var hans bandlösa ljud men allt annat vår så sjukt bra

Han körde på EBS va?

:D
Jepp, och det lät gruvligt bra
+1

Jag är inget EBS-fan men detta var grymt!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men... det lät ju dåligt när han spelade bandlöst sa ni precis? Hur ska ni ha det?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

blackparkas skrev:Men... det lät ju dåligt när han spelade bandlöst sa ni precis? Hur ska ni ha det?
:lol:
hehe, dags för en "vad tycker ni om EBS" tråd igen kanske.
Verkar som om ämnet fortfarande väcker känslor och frågor :wink:
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

blackparkas skrev:Men... det lät ju dåligt när han spelade bandlöst sa ni precis? Hur ska ni ha det?
Om man spelar bandat 95% av tiden och soundet är grymt bra och 5% av tiden går till bandlöst som inte låter bra så kan jag inte säga att EBS är skit. Tror snarare att det var basen och kanske t o m ljudet han själv vill ha på bandlöst (tyckte han hade för mycket diskant och att det var dålig sustain, och det kan man inte skylla på stärkaren)
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Hrm, jag vill inte kidnappa den här tråden, men jag är ju färsk på forumet och har inte hunnit delta i EBS-trådarna, så:

Jag förstår inte riktigt att det kastas så mycket sk*t på EBS? Med risk för att låta som en sponsrad fanboy är jag toknöjd med min TD650-topp. Bass upp ettåthalvt steg, på med Tube definition och Drive på kl 11, sen är det bara att köra. Jag tycker den svarar kanonbra på dynamik och spelstil, och får både söttungt balladhäng och bra rockgrowl utan att behöva spendera ett dygn framför rattarna. Alla mina basar låter dessutom bra i den utan att behöva ratta om stärkaren totalt eller fibbla med externa eq:s, vilket inte heller är dumt live.

Sen läste jag nåt i nån tråd om att EBS har svårt att tränga igenom i en normal bandsättning, och det håller jag inte heller med om. Bortsett från den sedvanligt hamrande trummisen och Marshall-halvstacken envisas vår klav-gubbe med att plåga en original-B3:a som huvudinstrument och tycker om att hålla Lesliet varmt. Trots att Hammonds käkar galet mycket frekvenser har jag inga problem med att äga min del av ljudbilden utan att behöva krana volym.

Visst, det finns bättre förstärkare för mer pengar, och hade jag stålar och roddare skulle jag definitivt skaffa mig en Ampeg helrörstopp, men som ett ekonomiskt överkomligt alternativ som låter bra, är i princip servicefritt och transportabelt tycker jag EBS:en är grym.

Sådär, nu är jag klar, måste bara lätta mitt hjärta ;-)
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Taurus skrev: Sådär, nu är jag klar, måste bara lätta mitt hjärta ;-)
Och det gjorde du rätt i
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

MALA skrev:snarare att det var basen och kanske t o m ljudet han själv vill ha på bandlöst (tyckte han hade för mycket diskant och att det var dålig sustain, och det kan man inte skylla på stärkaren)
Tror jag också.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Kim S skrev:
blackparkas skrev:
MALA skrev:Det var lätt den bästa spelning jag varit på. Det enda jag kan kommentera lite negativt var hans bandlösa ljud men allt annat vår så sjukt bra

Han körde på EBS va?

:D
Bandlös Fender Jazz :roll: :wink:

edit: Den var förresten inte helt bandlös. Nollband satt faktiskt på. Det kan inte vara orginal, eller? Har Fender kört med nollband på fretless innan?
Har han kastat Foderan?
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Jag lade också märke till nollbandet, lite skumt eftersom han inte har det på den bandade. Nollband har man ju för att få samma ton på lös sträng som man har på banden. På bandlös..... :roll: Fattar nada
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

MALA skrev:Jag lade också märke till nollbandet, lite skumt eftersom han inte har det på den bandade. Nollband har man ju för att få samma ton på lös sträng som man har på banden. På bandlös..... :roll: Fattar nada
Mmm, jag hade tänkt fråga men glömde. Han hade inte med 5:an i alla fall, för det var för bökigt att kånka. Då stämde han hellre ned e-strängen som vanligt sa han! :lol: Kändes ju iofs svårt att motivera med det jäkla öset han får till. Med en keyboardist som kör feta tunga sub-grooves på Moog dessutom.....
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

MALA skrev:
blackparkas skrev:Men... det lät ju dåligt när han spelade bandlöst sa ni precis? Hur ska ni ha det?
Om man spelar bandat 95% av tiden och soundet är grymt bra och 5% av tiden går till bandlöst som inte låter bra så kan jag inte säga att EBS är skit. Tror snarare att det var basen och kanske t o m ljudet han själv vill ha på bandlöst (tyckte han hade för mycket diskant och att det var dålig sustain, och det kan man inte skylla på stärkaren)
Äh, han hade nog inte tvättat händerna innan giget bara.
Kebabsåsen och pommes-fettet var kvar på fingrarna och sabbade ljudet...

Hade jag ork skulle jag hälsa på Ralf och JunJun när jag är i sthlm nästa gång och testa ordentligt. Men jag har ingen ork, och det ser mycket coolare ut med 2 Marshallådor och en FEEET rörtopp ovanpå anyhow så...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Här kommer en bild på MM med bandlösa där man ser nollbandet. Han körde förresten på en HD650 och 2 st Proline 210. Skulle vara intressant att höra hur det varit med Neo-lådorna.


Bild
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Emil
Medlem
Inlägg: 146
Blev medlem: ons 21 feb 2007, 23:14
Ort: Stockholm

Inlägg av Emil »

Liten skrev:
funkys**t skrev:Ni kan ju njuta av detta under tiden. Fast jag tror ju iofs att ni redan har sett det, men ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=F0wKIIhPoPg
No more Kenny G!!!! FFS!!! :shock:


;)
Kenny G och Kenny Garret är inte samma person, men det vet du kanske redan :)
Skriv svar