Men för f..

Prata om olika basister, kända som okända
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Men för f..

Inlägg av Bean »

"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Inlägg: 1098
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 10:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

Magnus Rosén skrev:En sekvens i föreställningen bär de mig två meter upp i luften medan jag spelar.
Användarvisningsbild
albin
Medlem+
Inlägg: 832
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 11:55
Ort: Karlstad

Inlägg av albin »

fredrikr skrev:
Magnus Rosén skrev:En sekvens i föreställningen bär de mig två meter upp i luften medan jag spelar.
hahaha! :lol:
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Gillar inte heller det han gör som ni noterat i mina komentarer i annan tråd. Men... , han har gjort stora pengar med Hamerfall och nu gör han det han vill oavsett vad andra tycker. Hmm, inte så tokigt ändå apropå ekonomibiten. Ni skulle sett hans Mercedes! Stod på min parkering häromveckan.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Steve
Medlem
Inlägg: 347
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 13:18
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Steve »

HAHA!

Jag förstår inte hur han får sånna där jobb... Det måste vara massa ironiska männsikor som anställer honom...

Han borde vara me på 100 höjdare
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Är det bara jag som tycker han är bra på att spela?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Diesel skrev:Är det bara jag som tycker han är bra på att spela?
Han kan spela bra. Det han visat i sissta tiden kan man diskutera om. Uppenbarligen finns det folk som uppskattar honom hur mycket som helst. Mercedesen är beviset :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Steve
Medlem
Inlägg: 347
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 13:18
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Steve »

calif de funk skrev:
Diesel skrev:Är det bara jag som tycker han är bra på att spela?
Han kan spela bra. Det han visat i sissta tiden kan man diskutera om. Uppenbarligen finns det folk som uppskattar honom hur mycket som helst. Mercedesen är beviset :wink:
Hans insatser i Hammerfall är väl inget att klaga på men han har ju fått för sig att han kan lira solo me och det är det är det väl många som inte håller med honom om...

Mercedesen är väl mer bevis på att många tycker Hammerfall är bra än att han är en bra basist. Men det verkar ju som sagt som att det finns folk som uppskattar hans baslir också... :?
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Det ända som var när han spelade i hammerfall var väl kläderna?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Steve skrev:
calif de funk skrev:
Diesel skrev:Är det bara jag som tycker han är bra på att spela?
Han kan spela bra. Det han visat i sissta tiden kan man diskutera om. Uppenbarligen finns det folk som uppskattar honom hur mycket som helst. Mercedesen är beviset :wink:
Hans insatser i Hammerfall är väl inget att klaga på men han har ju fått för sig att han kan lira solo me och det är det är det väl många som inte håller med honom om...

Mercedesen är väl mer bevis på att många tycker Hammerfall är bra än att han är en bra basist. Men det verkar ju som sagt som att det finns folk som uppskattar hans baslir också... :?
Det var det jag menade, hans baslir ned Hamerfåll var gediget. Nu gör han vad han vill. Jag ville framhäva den ekonomiska aspekten där Rosen bevisligen lyckats med. Han kan sälja sig själv. Både Mercan och dem nya fansen bevisar det. För att inte tala om alla villiga producenter i klassiskt musik som omfamnat hans ide.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Skriv svar