Magnus R. Senaste låt ...

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av GurraG »

Efter förra veckans mello så sökte jag lite på youtube efter videos med Caroline Wennergren. Fick bla upp ett klipp där hon sjunger Ack Värmeland du sköna. Gissa vem som lirade bas?
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Henko »

bootsy skrev:
Henko skrev:En gammal kollega som säljer massagestolar la upp den här i sitt FB-flöde. Jag blev stum.Bild
Är de sövda och fastspända?
Han har alltid eter och najtråd i gigbagen, har jag förstått.
P-basar
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+
Inlägg: 665
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 20:54
Ort: Herrljunga

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Pumpa »

Magnus postar och länkar själv i en FB grupp
http://ttela.se/nojekultur/musik/1.3819 ... tt-aventyr" onclick="window.open(this.href);return false;
Sista halvans läsning skrämmer mig
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av GurraG »

Även om herr Roséns spel sällan faller mig på läppen verkar han onekligen vara en mycket sympatisk människa. Detta sagt utan ironi, apropå de välgörenhetsprojekt och skolföreläsningar som nämns i artikeln.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Henko »

GurraG skrev:Även om herr Roséns spel sällan faller mig på läppen verkar han onekligen vara en mycket sympatisk människa. Detta sagt utan ironi, apropå de välgörenhetsprojekt och skolföreläsningar som nämns i artikeln.
+ allt smör i Småland.
P-basar
Sylar
Medlem
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 11 jan 2015, 00:31

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Sylar »

Henko skrev:
GurraG skrev:Även om herr Roséns spel sällan faller mig på läppen verkar han onekligen vara en mycket sympatisk människa. Detta sagt utan ironi, apropå de välgörenhetsprojekt och skolföreläsningar som nämns i artikeln.
+ allt smör i Småland.
:D
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av fieldflower »

Jo, han gör sin grej på sitt sätt, har kul och folk anlitar honom så det ger uppenbarligen nånting.
Kan absolut inte säga att jag gillar det jag hör eller ser, men so what...
Medlem i PB50+
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Henko »

fieldflower skrev:Jo, han gör sin grej på sitt sätt, har kul och folk anlitar honom så det ger uppenbarligen nånting.
Kan absolut inte säga att jag gillar det jag hör eller ser, men so what...
Exakt. Musikaliskt och rent presentationsmässigt fattar jag noll, men det säger nog mest om mig. Oavsett om man gillar det eller ej så är det kul med folk som skiter i hur saker SKA vara enligt andra. Men man får dumfnissa lite ändå va?
P-basar
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av fieldflower »

Henko skrev:
fieldflower skrev:Jo, han gör sin grej på sitt sätt, har kul och folk anlitar honom så det ger uppenbarligen nånting.
Kan absolut inte säga att jag gillar det jag hör eller ser, men so what...
Exakt. Musikaliskt och rent presentationsmässigt fattar jag noll, men det säger nog mest om mig. Oavsett om man gillar det eller ej så är det kul med folk som skiter i hur saker SKA vara enligt andra. Men man får dumfnissa lite ändå va?
Det får man. Och det gör jag.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Cuba »

fieldflower skrev:
Henko skrev:
fieldflower skrev:Jo, han gör sin grej på sitt sätt, har kul och folk anlitar honom så det ger uppenbarligen nånting.
Kan absolut inte säga att jag gillar det jag hör eller ser, men so what...
Exakt. Musikaliskt och rent presentationsmässigt fattar jag noll, men det säger nog mest om mig. Oavsett om man gillar det eller ej så är det kul med folk som skiter i hur saker SKA vara enligt andra. Men man får dumfnissa lite ändå va?
Det får man. Och det gör jag.
+
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Jan Hellman »

Pumpa skrev:Magnus postar och länkar själv i en FB grupp
http://ttela.se/nojekultur/musik/1.3819 ... tt-aventyr" onclick="window.open(this.href);return false;
Sista halvans läsning skrämmer mig
På vilket sätt skrämmer sista delen av artikeln dig? Nu skumläste jag mest men jag blev mer inspirerad än skrämd. Var det Rolls Royce eller Oman som skrämde dig? ;)
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+
Inlägg: 665
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 20:54
Ort: Herrljunga

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Pumpa »

Jan Hellman skrev:
Pumpa skrev:Magnus postar och länkar själv i en FB grupp
http://ttela.se/nojekultur/musik/1.3819 ... tt-aventyr" onclick="window.open(this.href);return false;
Sista halvans läsning skrämmer mig
På vilket sätt skrämmer sista delen av artikeln dig? Nu skumläste jag mest men jag blev mer inspirerad än skrämd. Var det Rolls Royce eller Oman som skrämde dig? ;)
Ha ha, jag är väl lättskrämd :)
Tänkte mest på den seriösa tonen i uttryck som "visioner" och "det är så jag lever",
som kom efter det att diverse tokerier hade räknats upp.

Dock gillar jag spelet när MR lirar Bach för kineserna.
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+
Inlägg: 665
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 20:54
Ort: Herrljunga

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Pumpa »

Vad är det för fina saker och välgörenhetsprojekt som MR håller på med egentligen?
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Jan Hellman »

http://m.gp.se/kulturnoje/1.11434-magnu ... n=redirect" onclick="window.open(this.href);return false;

http://magnusrosen.se/tag/valgorenhet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Han gör mer än dom flesta.
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Seaweed »

Jag älskar honom. Önskar fler vågade blomma ut och köra sitt eget race, och dessutom vara übersympatisk mot andra. Kör på!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Eagle Hazze »

Jan Hellman skrev:http://m.gp.se/kulturnoje/1.11434-magnu ... n=redirect

http://magnusrosen.se/tag/valgorenhet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Han gör mer än dom flesta.
Jo jag kollar på länkarna, välgörenhetsgig är väl inte så ovanligt. Vänster musikrörelsen har väl hållit på med det sedan 70-talet. Wiehe osv, för övrigt en riktigt trevlig människa. (Wiehe alltså) Länkarna är så helt utan substans från Rosens håll, vad fick de in, vad delade de ut, hur många kilo mat blev det osv. Project save the earth vad är det? Går inte att hitta en vettig länk på det osv. Allt bara flyter runt, ungefär som det han presterar på basen, helt utan struktur.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+
Inlägg: 665
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 20:54
Ort: Herrljunga

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Pumpa »

Eagle Hazze skrev:
Jan Hellman skrev:http://m.gp.se/kulturnoje/1.11434-magnu ... n=redirect

http://magnusrosen.se/tag/valgorenhet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Han gör mer än dom flesta.
Jo jag kollar på länkarna, välgörenhetsgig är väl inte så ovanligt. Vänster musikrörelsen har väl hållit på med det sedan 70-talet. Wiehe osv, för övrigt en riktigt trevlig människa. (Wiehe alltså) Länkarna är så helt utan substans från Rosens håll, vad fick de in, vad delade de ut, hur många kilo mat blev det osv. Project save the earth vad är det? Går inte att hitta en vettig länk på det osv. Allt bara flyter runt, ungefär som det han presterar på basen, helt utan struktur.
En del är noga med sådant :wink:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 8385712309" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Eagle Hazze »

Pumpa skrev:
Eagle Hazze skrev:
Jan Hellman skrev:http://m.gp.se/kulturnoje/1.11434-magnu ... n=redirect

http://magnusrosen.se/tag/valgorenhet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Han gör mer än dom flesta.
Jo jag kollar på länkarna, välgörenhetsgig är väl inte så ovanligt. Vänster musikrörelsen har väl hållit på med det sedan 70-talet. Wiehe osv, för övrigt en riktigt trevlig människa. (Wiehe alltså) Länkarna är så helt utan substans från Rosens håll, vad fick de in, vad delade de ut, hur många kilo mat blev det osv. Project save the earth vad är det? Går inte att hitta en vettig länk på det osv. Allt bara flyter runt, ungefär som det han presterar på basen, helt utan struktur.
En del är noga med sådant :wink:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 8385712309" onclick="window.open(this.href);return false;
Precis revisorsfirma osv som arbetar ideellt, jag har lite högre redovisningskrav när någon sätter in kriterier som välgörenhet. Bara för att om man i ett företag sätter in kriterier som att man idkar välgörenhet, som i sig själv skapar enorm kredit för företaget, då får man vara väldigt tydlig med sin redovisning.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av GandhiMK2 »

Eagle Hazze skrev: Wiehe osv, för övrigt en riktigt trevlig människa. (Wiehe alltså)
Ja OJ OJ OJ! ALLT igenom god och osjälvisk…skulle ALDRIG roffa åt sej. . .. . . . . . . .
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av mikkejohansson »

GandhiMK2 skrev:
Eagle Hazze skrev: Wiehe osv, för övrigt en riktigt trevlig människa. (Wiehe alltså)
Ja OJ OJ OJ! ALLT igenom god och osjälvisk…skulle ALDRIG roffa åt sej. . .. . . . . . . .
Och så trevlig mot alla. Speciellt crew på festivaler.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av fieldflower »

mikkejohansson skrev:
GandhiMK2 skrev:
Eagle Hazze skrev: Wiehe osv, för övrigt en riktigt trevlig människa. (Wiehe alltså)
Ja OJ OJ OJ! ALLT igenom god och osjälvisk…skulle ALDRIG roffa åt sej. . .. . . . . . . .
Och så trevlig mot alla. Speciellt crew på festivaler.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Man blir liiite nyfiken...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av TDHP »

Träffade honom backstage på Norrtälje Bluesfest härom året. Kändes förvånansvärt trevlig!
Wiehe alltså!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av GandhiMK2 »

fieldflower skrev:
mikkejohansson skrev:
GandhiMK2 skrev:
Eagle Hazze skrev: Wiehe osv, för övrigt en riktigt trevlig människa. (Wiehe alltså)
Ja OJ OJ OJ! ALLT igenom god och osjälvisk…skulle ALDRIG roffa åt sej. . .. . . . . . . .
Och så trevlig mot alla. Speciellt crew på festivaler.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Man blir liiite nyfiken...
Nej men det finns väl inte ett ont ord att säga om en man som varit så fiiiin emot niccccckarrrragua och kompani? ;-)
Han är ju inte asocial och otrevlig rent generellt, off course…MEN…han har mögliga sidor som inte riktigt går ihop med den han sålt in sej för att vara, kanske...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av mikkejohansson »

Ska väl inte heller måla f*n på väggen, har hört både och. Alla kan väl ha en dålig dag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av fieldflower »

Nej, publikt på PB är inte stället att måla upp sånt.
Men nyfiken som sagt...;)
Medlem i PB50+
Skriv svar