Magnus R. Senaste låt ...

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av funkys**t »

Geddan skrev:
Hemispheres78 skrev:
Ekis skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Aasc2JqzYtk[/youtube]

Nya grepp för Rasselmeister.
Jag blir illa till mods med det här. Tycker att det är synd att ingen i hans krets säger något till honom.
Folk, som inte är basister, tycker att han är fenomenal, Yngwie Malmsteen fast på bas...etc...
Magnus åker flådig Merca och ler hela vägen till banken.
Vad är problemet, förutom du, jag och några andra nördiga basister på ett forum?! :wink:
Håller med men jag kan inte låta bli att skratta... Flåt!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av blackparkas »

Jag tycker det är fel eftersom det faktiskt finns massor med basister som faktiskt KAN spela bas men som inte tjänar en krona på det...

Finns förmodligen 50 basister här på forumet som skulle kunna stå och slappa satan bättre än Magnus Rosén...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Finns förmodligen 50 basister här på forumet som skulle kunna stå och slappa satan bättre än Magnus Rosén...
Att vi är bättre på att slappa än Rosén beror väl på det enkla faktum att vi är latare än vad han är.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av fieldflower »

Varje gång jag ser honom undrar jag om han inte ser basen som ett percussioninstrument...:hmm:
Alla har ju sitt ideal i huvudet - en del hör dist, en del hör definierat, en del hör bumligt, en del hör en fjärt i ett oljefat.
Jag tror hans idealljud har mer med percussion att göra än med vad de flesta basister hör i sitt inre.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av funkys**t »

Jo det är pekussivt men det finns ingen puls. Om det inte är taktartsbyte varje takt...
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Taurus »

Själv tycker jag det mest fantastiska är gravallvaret och pretentionen. Jag menar, att slänga ihop några musikaffärslicks för fjortisar, knappt kunna framföra det själv och sen kalla spektaklet för "Excerpt from Past" är lite sisådär i min bok. Sen är det ju kudos till honom när han lyckas betala både hyra och Merca med lirandet, och vill han betrakta sin grej som seriös konst är det upp till honom, men för oss basnördar hade det säkert underlättat om han skrammelslappat med ett garv och en bira istället.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av funkys**t »

Här är samma låt fast med komp. Trummisen har fullt sjå... :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jFQLjhept8Q[/youtube]
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Ekis
Medlem
Inlägg: 122
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 00:27
Ort: Malmö

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Ekis »

funkys**t skrev:Här är samma låt fast med komp. Trummisen har fullt sjå... :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jFQLjhept8Q[/youtube]
Det otightaste jag hört sedan jag hittade kassettbanden med fylle-jammen från 80-talet...
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Svensson »

funkys**t skrev:Jo det är pekussivt men det finns ingen puls. Om det inte är taktartsbyte varje takt...
exakt!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av fieldflower »

Svensson skrev:
funkys**t skrev:Jo det är pekussivt men det finns ingen puls. Om det inte är taktartsbyte varje takt...
exakt!
Nä, det är sant..
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Hemispheres78
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 07 sep 2012, 22:17

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Hemispheres78 »

Att folk som inte är basister gillar honom är ju en halvsanning då han missat flera gig pga att inte var bra bl.a. Till ett riktigt stort band där gitarristen skrattade åt hans audition. Har aldrig hört jämförelsen med Yngwie och hoppas inte att få göra det då de spelar i två helt olika ligor. Tycka vad man vill om Yngwie men han är tekniskt nästintill oslagbar och har varit en ikon för en hel bunt gitarrister medan det med rosen verkar lukta kejsarens nya kläder hela vägen till banken. Jag tror att hans inkompetens och totala avsaknad av artisteri är något som inte bara påverkar några basister i ett forum. Denna snubbe är så bra på att marknadsföra sig själv att han förstör hela instrumentet för oss andra. Han skickar ett tyst psyko-sms: skit i att spela då det viktiga inte är musiken. Det viktiga är att kunna leva på det.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av funkys**t »

Hemispheres78 skrev:Att folk som inte är basister gillar honom är ju en halvsanning då han missat flera gig pga att inte var bra bl.a. Till ett riktigt stort band där gitarristen skrattade åt hans audition. Har aldrig hört jämförelsen med Yngwie och hoppas inte att få göra det då de spelar i två helt olika ligor. Tycka vad man vill om Yngwie men han är tekniskt nästintill oslagbar och har varit en ikon för en hel bunt gitarrister medan det med rosen verkar lukta kejsarens nya kläder hela vägen till banken. Jag tror att hans inkompetens och totala avsaknad av artisteri är något som inte bara påverkar några basister i ett forum. Denna snubbe är så bra på att marknadsföra sig själv att han förstör hela instrumentet för oss andra. Han skickar ett tyst psyko-sms: skit i att spela då det viktiga inte är musiken. Det viktiga är att kunna leva på det.
Förstör tycker jag inte han gör. Då är det hu likadant med Eilert isf..
Nä han får göra vad fan han vill, men då får han köpa att det kommer dryga kommentarer på tuben om hans spel.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Truttakungen
Medlem
Inlägg: 53
Blev medlem: sön 21 okt 2012, 22:41
Ort: Lycksele

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Truttakungen »

Holy macarony!... Han är ungefär lika tight som Slime...lol :)
Leg. Svärmorsbortfintare och kock
Warwick Stage I 6-string
Användarvisningsbild
Hemispheres78
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 07 sep 2012, 22:17

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Hemispheres78 »

funkys**t skrev:
Hemispheres78 skrev:Att folk som inte är basister gillar honom är ju en halvsanning då han missat flera gig pga att inte var bra bl.a. Till ett riktigt stort band där gitarristen skrattade åt hans audition. Har aldrig hört jämförelsen med Yngwie och hoppas inte att få göra det då de spelar i två helt olika ligor. Tycka vad man vill om Yngwie men han är tekniskt nästintill oslagbar och har varit en ikon för en hel bunt gitarrister medan det med rosen verkar lukta kejsarens nya kläder hela vägen till banken. Jag tror att hans inkompetens och totala avsaknad av artisteri är något som inte bara påverkar några basister i ett forum. Denna snubbe är så bra på att marknadsföra sig själv att han förstör hela instrumentet för oss andra. Han skickar ett tyst psyko-sms: skit i att spela då det viktiga inte är musiken. Det viktiga är att kunna leva på det.
Förstör tycker jag inte han gör. Då är det hu likadant med Eilert isf..
Nä han får göra vad fan han vill, men då får han köpa att det kommer dryga kommentarer på tuben om hans spel.
Om inte Rosén förstör... Går det inte att förstöra i denna bransch. (?)
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av funkys**t »

http://youtu.be/Gxbl1FnMBek" onclick="window.open(this.href);return false;
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av eeakga »

:shock:
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Aslan »

funkys**t skrev: Förstör tycker jag inte han gör. Då är det hu likadant med Eilert isf..
Nä han får göra vad fan han vill, men då får han köpa att det kommer dryga kommentarer på tuben om hans spel.
Jag tycker jämförelsen med Eilert var ganska talande:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av RolleHarris »

Nästan lika dåligt som Mark King ;)
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av RolleHarris »

http://youtu.be/JfTrXLTct1A" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2787
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av saft »

Dalecarlia Music Awards för några veckor sen, middagsunderhållningen bestod utav Kee Marcelo som spelade gitarrsolon till förinspelade komp. Blandat med lite berättelser från ungdommen.

Efteråt så hör jag en rejält överförfriskad man i pissoaren förklara: "Asså grabbar, han e ju kung! Skön snubbe helt enkelt! Han skiter väl om du gillar hans gitarrsolo eller inte. Han har ju bara bestämt att han INTE VILL JOBBA PÅ MACDONALDS"
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av TDHP »

saft skrev:Dalecarlia Music Awards för några veckor sen, middagsunderhållningen bestod utav Kee Marcelo som spelade gitarrsolon till förinspelade komp. Blandat med lite berättelser från ungdommen.

Efteråt så hör jag en rejält överförfriskad man i pissoaren förklara: "Asså grabbar, han e ju kung! Skön snubbe helt enkelt! Han skiter väl om du gillar hans gitarrsolo eller inte. Han har ju bara bestämt att han INTE VILL JOBBA PÅ MACDONALDS"
Hurra! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av blackparkas »

Vaddå... får man inte tycka att det är skitdåligt och att det är bedrövligt att kassa basister har jobb?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av TDHP »

Klart man får!
Kul när nån inte tar allt på så förbannat stort allvar bara. ;)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av blackparkas »

Men är vi säkra på att han inte tar det på allvar?
Jag tror han är stenseriös...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Enbasist
Medlem
Inlägg: 466
Blev medlem: fre 07 sep 2012, 00:24

Re: Magnus R. Senaste låt ...

Inlägg av Enbasist »

Frågan om det pratas om Kee Marcello eller Magnus Rosén nu. Någonting säger mig att oavsett McDonaldsjobb eller inte så har Kee betydligt högre kredibilitet än Magnus Rosén, som oavsett om hans inställning är bra helt klart har missat första tio kapitlen i basboken. Kee är ju bra på det han gör... trodde jag iaf.
Skriv svar