RIP Jeff Andrews

Prata om olika basister, kända som okända
Skriv svar
Användarvisningsbild
BlueFruit
Medlem+
Inlägg: 719
Blev medlem: tis 07 aug 2007, 20:09

RIP Jeff Andrews

Inlägg av BlueFruit »

https://www.notreble.com/buzz/2019/03/1 ... f-andrews/

Väldigt tråkigt. Jag har sett honom live två gånger. Första gången med Vital information i början på 90-talet. Då visste jag inte vem han var innan konserten. Men jäklar vad han spelade.
Andra gången med Mike Stern. Då var han tyvärr inte i så bra form.

Basvärlden har blivit en profil fattigare.
Användarvisningsbild
CHKU
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: fre 25 okt 2013, 13:31
Ort: Göteborg

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av CHKU »

Mycket sorgligt att höra.

Jag studerade hos honom i början på 90-talet när jag bodde i New York. Han var en klippa och alltid inspirerande och uppmuntrande.
Användarvisningsbild
Ivanhoe
Medlem
Inlägg: 240
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 20:15
Ort: Sundsvall

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av Ivanhoe »

Han har gått förbi min radar tidigare. Grymma solon. Visst sitter det EMG-mickar i basen?

Fender P, Fender J, Spector Legend Classic, Ibanez SR505, Fender Bassman 100, Bassman 410, Aguilar TH 500, Aguilar GS 410, EBS HD-350, Acoustic 220,
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1123
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av Busta B »

Trist.... sköna solon som jag minns det.

Nån som har bra tips på inspelningar med honom?
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1123
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av Busta B »

Fanns inte jättekul grejjor på Spotify...
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av GandhiMK2 »

Bassolo.......oh my god....bassolo.....but W H Y ? ? ?
Vad är det som kliar? Går det inte att låta bli? Som truckracing på f1-bana....det GÅR men VARFÖR?!Sämsta sportgrenen ever...(bassolo, alltså,...)

Men absolut, rip, mr Andrews. :cry:
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Enbasist
Medlem
Inlägg: 466
Blev medlem: fre 07 sep 2012, 00:24

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av Enbasist »

GandhiMK2 skrev:Bassolo.......oh my god....bassolo.....but W H Y ? ? ?
Vad är det som kliar? Går det inte att låta bli? Som truckracing på f1-bana....det GÅR men VARFÖR?!Sämsta sportgrenen ever...(bassolo,alltså)
Även elefanter kan dansa på sitt sätt och det kan tom vara snyggt :)
https://open.spotify.com/album/3b266o4j ... Gky-YnoIpQ



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
CHKU
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: fre 25 okt 2013, 13:31
Ort: Göteborg

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av CHKU »

GandhiMK2 skrev: tor 21 mar 2019, 22:10 Bassolo.......oh my god....bassolo.....but W H Y ? ? ?
Vad är det som kliar? Går det inte att låta bli? Som truckracing på f1-bana....det GÅR men VARFÖR?!Sämsta sportgrenen ever...(bassolo, alltså,...)

Men absolut, rip, mr Andrews. :cry:
Ute efter att skapa debatt? I övrigt är det ju bara samma gamla trötta tjôt om varför det ska få finnas sånt man själv inte gillar. Alla gillar olika, och det är BRA!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av GandhiMK2 »

CHKU skrev: fre 22 mar 2019, 10:16
GandhiMK2 skrev: tor 21 mar 2019, 22:10 Bassolo.......oh my god....bassolo.....but W H Y ? ? ?
Vad är det som kliar? Går det inte att låta bli? Som truckracing på f1-bana....det GÅR men VARFÖR?!Sämsta sportgrenen ever...(bassolo, alltså,...)

Men absolut, rip, mr Andrews. :cry:
Ute efter att skapa debatt? I övrigt är det ju bara samma gamla trötta tjôt om varför det ska få finnas sånt man själv inte gillar. Alla gillar olika, och det är BRA!
Tjaa...debatt vet jag inte....jag läste en grej,kollade en länk och beskrev mina intryck.
Jag tycker att bassolo i 999 fall av 1000 är fullständigt uselt investerad tid för alla inblandade. Om så tonspråket är intressant så hade det varit mer engagerande på i stort sätt världens alla andra instrument. (Gäller det elbassolo så finns det ju iofs ett uppenbart försämringsalternativ i kontran som gör det hela helt ohörbart och onjutbart. ;-))
SÅ lite som en kvint upp skulle säkert göra underverk....
Huvva...

Nu är det upp till dej att bli så provocerad av mitt inlägg att du svarar och *tada* skapar debatt eller bara avskriver mej som en ond innehavare och uttryckare av en dum och dårlig åsikt och låter det passera. Anything goes..;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
CHKU
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: fre 25 okt 2013, 13:31
Ort: Göteborg

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av CHKU »

Nä provocerad blir jag inte. Förstår bara inte varför man måste uttrycka sig negativt om andras smak. Känns bara gammalt och trött.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av GandhiMK2 »

CHKU skrev: fre 22 mar 2019, 13:17 Nä provocerad blir jag inte. Förstår bara inte varför man måste uttrycka sig negativt om andras smak. Känns bara gammalt och trött.
Primärt uttryckte jag mej negativt om ett i mitt tycke förkastligt hörn av en konstform. Sekundärt kan det trigga en massa känslor hos mottagaren vilka jag inte kan ta ngt ansvar för. ;-)
Jag är gammal och trött så det låter logiskt..;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
CHKU
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: fre 25 okt 2013, 13:31
Ort: Göteborg

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av CHKU »

Haha 😀 fair enough. Då är vi två gamla trötta🧐
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: RIP Jeff Andrews

Inlägg av GandhiMK2 »

CHKU skrev: fre 22 mar 2019, 13:34 Haha 😀 fair enough. Då är vi två gamla trötta🧐
Men vad är det här för obehagligt samförstånd?!? Vart är världen på väg , egentligen....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar