Udda taktarter

Prata om musikteori, arrangering, komposition etc.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

BassLobster skrev:
figgebass skrev:
BassLobster skrev:
ASG tebax!!! Jag hoppades inte...men så hände det ändå... att du tog åt dig det personligen. :clappy: Åh...Gud va kul!

+100? Mmm...minst...
Ja men vad kul för dej att du fick till det.
Om du med "personligen" menar att jag blev sur över att du tilltalade mej "von oben" så är det inte helt rätt eftersom jag inte känner mej underlägsen dej men det jag tycker är så unket är hur du påstår att jag OCH alla andra här inne på forat som inte tycker om taktartsonanism inte "klarar av brett tänkande" men vaffan....om det får dej att må bra så why not.
Ojdå...skrev jag verkligen (och menade) alla? Ojdå...kände du dig underlägsen...men sicken stackars liten då...
Men ojdå...det gjorde faktiskt min dag...ja jag blev glad. Inte ska du missunna mig det heller...

(äsch... jag bara fejk-provocerar dig lite...eftersom du köper det) (ja nåt kul kan man väl få ha)
:nickar:
Kör på bara .
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

figgebass skrev: Kör på bara .
Nah...har inte tid med småtjafs... Vill bara seriöst diskutera udda taktarter med likasinnade... dom "orädda" s a s... (PARTY!!!!) :dancy: :dancy: :dancy: :dancy: :dancy: :dancy: :dancy:
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Tycker mest det diskuterats polyrytmik o polymetrik....udda taktarter kan väl vara bara just det? 7/8, )7/9 (hur udda den nu är), 13/16, 11/16......att spela flera taktarter mot varann är väl en annan sak?
Fender - Pedaler - GK - TKS
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

mikkejohansson skrev:Tycker mest det diskuterats polyrytmik o polymetrik....udda taktarter kan väl vara bara just det? 7/8, )7/9 (hur udda den nu är), 13/16, 11/16......att spela flera taktarter mot varann är väl en annan sak?
Helt korrekt! Håller med... så om den här tråden är ämnad för detta ämne så vore det kul kunna hålla sig till det.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

mikkejohansson skrev:att spela flera taktarter mot varann är väl en annan sak?
Ja det är så jävla grymt!! För ett otränat öra så låter det som om dom som gör det inte kan spela men för en expert som gått på mer än en folkhögskola så framstår det som genialt!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

figgebass skrev:
mikkejohansson skrev:att spela flera taktarter mot varann är väl en annan sak?
Ja det är så jävla grymt!! För ett otränat öra så låter det som om dom som gör det inte kan spela men för en expert som gått på mer än en folkhögskola så framstår det som genialt!
;):):)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

figgebass skrev:
mikkejohansson skrev:att spela flera taktarter mot varann är väl en annan sak?
Ja det är så jävla grymt!! För ett otränat öra så låter det som om dom som gör det inte kan spela men för en expert som gått på mer än en folkhögskola så framstår det som genialt!
Precis! Musik som bara är till för de som förstår, man känner sig liksom lite extra utvald när man räknat ut vad de sysslar med.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

bootsy skrev:
figgebass skrev:
mikkejohansson skrev:att spela flera taktarter mot varann är väl en annan sak?
Ja det är så jävla grymt!! För ett otränat öra så låter det som om dom som gör det inte kan spela men för en expert som gått på mer än en folkhögskola så framstår det som genialt!
Precis! Musik som bara är till för de som förstår, man känner sig liksom lite extra utvald när man räknat ut vad de sysslar med.
Just så.
Det är därför jag håller på med musik...för att få känna att jag kan något som ingen annan kan...jg trodde att det skulle räcka med att bara kunna spela house of the rising sun men nu har jag kommit fram till att om man samlar ihop 70 personer och man spelar fugan ifrån Bartoks musik för stråkar slagverk och celesta(har för mej att det är den första satsen) fast i olika tempon och så håller man på så tills man råkar hamna på samma ställe samtidigt och jag har räknat ut att det kan ta upp till 2 år innan det inträffar och det som ter sej som oväsen i kreti och pletis öron är liksom lika enkelt som 2+2 i mina öron!!HELT FANTASTISKT!! JAG ÄR SÅ GRYM!HEJA MUSIK HEJA MUSIK!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Inlägg av DoggyD »

bootsy skrev:
figgebass skrev:
mikkejohansson skrev:att spela flera taktarter mot varann är väl en annan sak?
Ja det är så jävla grymt!! För ett otränat öra så låter det som om dom som gör det inte kan spela men för en expert som gått på mer än en folkhögskola så framstår det som genialt!
Precis! Musik som bara är till för de som förstår, man känner sig liksom lite extra utvald när man räknat ut vad de sysslar med.
Jappers, precis så känner jag också, det är så jävla cool att behöva en miniräknare för att kunna räkna ut vad som händer (eller inte) där nere i spåren i slutet av pickupen. :poke:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

DoggyD skrev:
bootsy skrev:
figgebass skrev:
mikkejohansson skrev:att spela flera taktarter mot varann är väl en annan sak?
Ja det är så jävla grymt!! För ett otränat öra så låter det som om dom som gör det inte kan spela men för en expert som gått på mer än en folkhögskola så framstår det som genialt!
Precis! Musik som bara är till för de som förstår, man känner sig liksom lite extra utvald när man räknat ut vad de sysslar med.
Jappers, precis så känner jag också, det är så jävla cool att behöva en miniräknare för att kunna räkna ut vad som händer (eller inte) där nere i spåren i slutet av pickupen. :poke:
När "Vanligt folk" tittar sådär frågande på en så kan man flina lite överséende och utbrista "haha...jag visste att du inte skulle förstå det...det där existerar inte i din begreppsvärld va? För mej var det enkelt..det var en 12/13 i baskaggen mot en hambo med lång 5'a samtidigt som dom headbangade i 1/16dels takt i 376 bpm...."
Eftersom man har hört 4/4 till leda så behöver man verkligen ny fräsch musik som utmanar ens matematiska sinne och inte talar så mycket till själen.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

figgebass skrev:
DoggyD skrev:
bootsy skrev:
figgebass skrev:
mikkejohansson skrev:att spela flera taktarter mot varann är väl en annan sak?
Ja det är så jävla grymt!! För ett otränat öra så låter det som om dom som gör det inte kan spela men för en expert som gått på mer än en folkhögskola så framstår det som genialt!
Precis! Musik som bara är till för de som förstår, man känner sig liksom lite extra utvald när man räknat ut vad de sysslar med.
Jappers, precis så känner jag också, det är så jävla cool att behöva en miniräknare för att kunna räkna ut vad som händer (eller inte) där nere i spåren i slutet av pickupen. :poke:
När "Vanligt folk" tittar sådär frågande på en så kan man flina lite överséende och utbrista "haha...jag visste att du inte skulle förstå det...det där existerar inte i din begreppsvärld va? För mej var det enkelt..det var en 12/13 i baskaggen mot en hambo med lång 5'a samtidigt som dom headbangade i 1/16dels takt i 376 bpm...."
Eftersom man har hört 4/4 till leda så behöver man verkligen ny fräsch musik som utmanar ens matematiska sinne och inte talar så mycket till själen.
Jo, det är ju så man njuter av musik.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Jag vet inte hur DU lyssnar på musik men när man uppnåt en sån förfining som jag...ja då slipper man känna efter.
Faktum är att jag kan gå till musikbilioteket och låna partitur ifrån ngt riktigt jätteavancerat stycke skrivet i grafisk notation och jag kan då, genom att bara scanna igenom det , föreställa mej alla sätt det skulle kunna spelas på...jag slipper liksom lyssna på musiken och kan nu tillgodogöra mej den genom optisk inlärning.
Kvalitetssäkrad, naturligtvis.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad är ni för primitiva grottmänniskor som sitter och lyssnar på musik med noterbara rytmiska underdelningar? Vad kommer härnäst, tolvtoners jämntempererad skala?! Tillåt mig flatgarva i era ansikten, HAHAHAHAHAHAojojojojojoj... patetiskt är bara förnamnet... :lol:
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

5/4

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=920BnH5bRJk[/youtube]

11/8

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=g6m14RqyWxo[/youtube]

4/4

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uF5oZmHRwks[/youtube]

2/4

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KIuc--KS_2M[/youtube]

3/4

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mBqT4aLs2ws[/youtube]

Vilken låt är bäst?
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Slamdunk in the middle! :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Den här tråden dryper så saftigt av ironi att det knappt är lönt att försöka göra ett seriöst inlägg, men:

Jag förstår att många av er har trauman från Ackis och folkhögskolor vilket jag har sympati med, och von oben-attidyder är aldrig kul, oavsett om det handlar om fusionsjazzfanatiker eller plektrumspelade åttondelar som den enda sanna vägen.

Det är bra att kunna skriva av sig om man inte gillar en viss musikform, men personligen tycker jag det är helt okej om en skara bleka karlar vill låsa in sig i en källare för polyrytmiska konceptövningar. Blir de själva glada av det så är det grejt, finns det dessutom en endaste person som vill lyssna på det uppfyller det alla kriterier för ett friskt musikutövande jag har. Det jag tycker är så kul med musik är just att det är sån spännvidd, från det mest guturala distgrowlandet till avarterna av modern konstmusik.

Om man själv är en stark förespråkare för traditionellt fyrfyrasväng är det väl ganska lätt att välja bort de mest akademiska excesserna, det är liksom ingen som tvingar en Clockwork Orange-style att kolla på gamla Ad Lib-repriser eller bli latte-bästis med Kroumata-snubbarna.

Däremot kan jag gå igång lite när polyrytmik-avantgardisterna ska leva år ut och år in på statliga anslag trots att det bara sitter 10 kulturpolos i publiken, men det är en HELT annan diskussion ;-)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

basmartin skrev:5/4



Vilken låt är bäst?
Go Paul Simon!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pX7uH1b-N3Y[/youtube]
Jahapp jahapp...där vann 4/4'an igen då..;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Taurus skrev:Den här tråden dryper så saftigt av ironi att det knappt är lönt att försöka göra ett seriöst inlägg, men:

Jag förstår att många av er har trauman från Ackis och folkhögskolor vilket jag har sympati med, och von oben-attidyder är aldrig kul, oavsett om det handlar om fusionsjazzfanatiker eller plektrumspelade åttondelar som den enda sanna vägen.

Det är bra att kunna skriva av sig om man inte gillar en viss musikform, men personligen tycker jag det är helt okej om en skara bleka karlar vill låsa in sig i en källare för polyrytmiska konceptövningar. Blir de själva glada av det så är det grejt, finns det dessutom en endaste person som vill lyssna på det uppfyller det alla kriterier för ett friskt musikutövande jag har. Det jag tycker är så kul med musik är just att det är sån spännvidd, från det mest guturala distgrowlandet till avarterna av modern konstmusik.

Om man själv är en stark förespråkare för traditionellt fyrfyrasväng är det väl ganska lätt att välja bort de mest akademiska excesserna, det är liksom ingen som tvingar en Clockwork Orange-style att kolla på gamla Ad Lib-repriser eller bli latte-bästis med Kroumata-snubbarna.

Däremot kan jag gå igång lite när polyrytmik-avantgardisterna ska leva år ut och år in på statliga anslag trots att det bara sitter 10 kulturpolos i publiken, men det är en HELT annan diskussion ;-)
Jag tycker att det är skitlöjligt att diskutera musik utifrån dess beståndsdelar eller, ännu värre, SPELA musik utifrån att den har rätt parametrar, må det vara Cheiron-baskagge med Autotune eller Sopransax och 11/16 och jag spyr på koketteriet och det är delvis en skada ifrån mina två ofullbordade år på Musikhögskolan i Sthlm resp Ingesund.
Maken till gubbar i hatt på 21 år har jag sällan mött och det var ett sånt snöande på bullshit och ett sånt masturberande över hur bra man var och hur intrikat musik man kunde förstå och gilla(?) etc att jag tappade sugen...twice...jag gillar musik men jag har aldrig förstått att det ska vara något som ska kunna användas till att slå olärde i skallen med eller något som gör att man är värd mer än den outbildade lyssnaren...
Sånt tyckr jag att man närmar sej om man börjar tjöta om hur ballt det är när gitarren spelar 2-3 clave mot en victor wooten som slappar och tappar med varsin hand i olika taktart och eventuellt tempon(ingen kan avgöra för det låter skit men SVÅRT är det iaf... (SÅ JEVVLA FRÄÄKKT!)) och baskaggen gate-komprimerar dragspelet som i sin tur skickar note on till yamahas midiflygel som körs genom en pearl-mik som via en hemmabyggd ljudkonfusiator omvandlas till morse som en expert på arabisk subkultur analyserar och skriver en avhandling om vilken sedan av misstag ses som en forntida notbild vilken Basslobster får tag på och tolkar enligt Jeff Berlins "Prag-modell"...samtidigt som han skriver fyrstämmig sats helt utan kvintparaleller och stampar takten varannan takt i 120 bpm och varannan i 153....STOR MUSIK! ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Mina favoritlåtar i udda taktarter:

Spoonman - Soundgarden (7/4 typ)
Seven Days - Sting (5/4)
Blackout - Amusement parks on fire (7/8 fast inte så "konstig" :))


...och bara "föratt" så var den första singel jag släppte med ett band en poplåt (tänk "skelleftepop") i 5/4. Aftonbladet kallade den "folkmusikinspirerad" :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Pretentiös.

Kände bara att jag måste få skriva ordet! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

figgebass skrev:
Taurus skrev:Den här tråden dryper så saftigt av ironi att det knappt är lönt att försöka göra ett seriöst inlägg, men:

Jag förstår att många av er har trauman från Ackis och folkhögskolor vilket jag har sympati med, och von oben-attidyder är aldrig kul, oavsett om det handlar om fusionsjazzfanatiker eller plektrumspelade åttondelar som den enda sanna vägen.

Det är bra att kunna skriva av sig om man inte gillar en viss musikform, men personligen tycker jag det är helt okej om en skara bleka karlar vill låsa in sig i en källare för polyrytmiska konceptövningar. Blir de själva glada av det så är det grejt, finns det dessutom en endaste person som vill lyssna på det uppfyller det alla kriterier för ett friskt musikutövande jag har. Det jag tycker är så kul med musik är just att det är sån spännvidd, från det mest guturala distgrowlandet till avarterna av modern konstmusik.

Om man själv är en stark förespråkare för traditionellt fyrfyrasväng är det väl ganska lätt att välja bort de mest akademiska excesserna, det är liksom ingen som tvingar en Clockwork Orange-style att kolla på gamla Ad Lib-repriser eller bli latte-bästis med Kroumata-snubbarna.

Däremot kan jag gå igång lite när polyrytmik-avantgardisterna ska leva år ut och år in på statliga anslag trots att det bara sitter 10 kulturpolos i publiken, men det är en HELT annan diskussion ;-)
Jag tycker att det är skitlöjligt att diskutera musik utifrån dess beståndsdelar eller, ännu värre, SPELA musik utifrån att den har rätt parametrar, må det vara Cheiron-baskagge med Autotune eller Sopransax och 11/16 och jag spyr på koketteriet och det är delvis en skada ifrån mina två ofullbordade år på Musikhögskolan i Sthlm resp Ingesund.
Maken till gubbar i hatt på 21 år har jag sällan mött och det var ett sånt snöande på bullshit och ett sånt masturberande över hur bra man var och hur intrikat musik man kunde förstå och gilla(?) etc att jag tappade sugen...twice...jag gillar musik men jag har aldrig förstått att det ska vara något som ska kunna användas till att slå olärde i skallen med eller något som gör att man är värd mer än den outbildade lyssnaren...
Sånt tyckr jag att man närmar sej om man börjar tjöta om hur ballt det är när gitarren spelar 2-3 clave mot en victor wooten som slappar och tappar med varsin hand i olika taktart och eventuellt tempon(ingen kan avgöra för det låter skit men SVÅRT är det iaf... (SÅ JEVVLA FRÄÄKKT!)) och baskaggen gate-komprimerar dragspelet som i sin tur skickar note on till yamahas midiflygel som körs genom en pearl-mik som via en hemmabyggd ljudkonfusiator omvandlas till morse som en expert på arabisk subkultur analyserar och skriver en avhandling om vilken sedan av misstag ses som en forntida notbild vilken Basslobster får tag på och tolkar enligt Jeff Berlins "Prag-modell"...samtidigt som han skriver fyrstämmig sats helt utan kvintparaleller och stampar takten varannan takt i 120 bpm och varannan i 153....STOR MUSIK! ;-)
Hehe, som sagt, vi är helt överens om att besserwissrighet och von oben-attityder inte är bra inom musik eller nån annanstans. För övrigt smaskar jag glatt ur popcornskålen inför varje ny målande beskrivning av din avsky för musikmatematikerna, du är inte direkt någon vandrande reklampelare för det svenska musikutbildningsväsendet :D

TDHP: Jag skäms inte för att säga att den musik jag gillar absolut bäst, både att lyssna på och själv spela, är pretentiös, storvulen, bombastisk och gravallvarlig...även om jag gör det med ett leende i mungipan.

I musikaliska sammanhang väljer jag att tolka pretentiöst som att man helt enkelt tar sitt musicerande på allvar - imho, ymmv osv - och det tycker jag är helt okej så länge man inte prackar på någon annan sin musik eller musiksmak Jehovas vittnen-style, eller har en elitistisk attityd.

Bach, Black Sabbath, tidiga Genesis, Thin Lizzy och Kroumata (i lagom dos ;-) ), alla är bra kanske tack vare att de alla tog/tar sitt musicerande på allvar, oavsett om det gjorde det för gud, konsten eller för att få ligga.

Så, i Taurus värld är prententiös = bra. Då borde ju överpretentiöst vara dåligt, men ska jag vara helt ärligt tycker jag det är god underhållning att garva åt riktigt skitnödigt musicerande också ;-)

NU är det slut för mig i den här tråden, dagjobbet kallar...
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Taurus/ Du har helt rätt, inget fel i att vara pretentiös på "rätt" sätt!
Svulstig symfrock tex SKA vara pretentiös!

Tror ordet jag egentligen sökte var "pretto", typ!

Inget fel i att varken spela eller diskutera udda taktarter, men man behöver inte vara dryg för det.

Du förstår säkert vad jag menar!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

TDHP skrev:Taurus/ Du har helt rätt, inget fel i att vara pretentiös på "rätt" sätt!
Svulstig symfrock tex SKA vara pretentiös!

Tror ordet jag egentligen sökte var "pretto", typ!

Inget fel i att varken spela eller diskutera udda taktarter, men man behöver inte vara dryg för det.

Du förstår säkert vad jag menar!
Förstår precis och håller med, men i en sån här tråd är det min plikt som utövande symfrockare att ordbajsa lite ;-)

NU ska dagjobbet få några minuter...
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Taurus skrev:
TDHP skrev:Taurus/ Du har helt rätt, inget fel i att vara pretentiös på "rätt" sätt!
Svulstig symfrock tex SKA vara pretentiös!

Tror ordet jag egentligen sökte var "pretto", typ!

Inget fel i att varken spela eller diskutera udda taktarter, men man behöver inte vara dryg för det.

Du förstår säkert vad jag menar!
Förstår precis och håller med, men i en sån här tråd är det min plikt som utövande symfrockare att ordbajsa lite ;-)

NU ska dagjobbet få några minuter...
Bara för att förtydliga, jag menade inte att DU var dryg!
Ordbajs är kul! Och att få nåt gjort på jobbet sen man hittade PB är en utopi! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar