Moderator - trådar som spårar ur.

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
johnne
Medlem+
Inlägg: 1585
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 23:04
Ort: sala

Inlägg av johnne »

Moderatorer är verkligen ett vapen med 2 vassa sidor.. Hellboy vill ha dom.. men hellboy är väldigt ofta med och häller bensin på trådarna.. jag menar inte detta som en förolämpning utan mest att ni måste se vad som händer här.. ni pratar om att det inte pratas bas.. men det ni diskuterar är ju mest off topic.. där är det inte tänkt att det ska pratas bas..

massor säger sig sakna johannes.. visst han va rolig.. men definitivt en av dom största citatmarodörerna vad det gällde flaming och infekterade trådar.. gärna uppföljt av lite dramaqueen posts.. så jag har lite svårt att begripa vad moderatorerna ska moderera..

rasistiska saker och rena personangrepp är förbjudna enligt lag.. det behövs inga moderatorer för det..

Olika åsikter ang fildelning ligger lite i tiden.. ingen av sidorna försöker ens förstå den andra så debatten blir meningslös..
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube

Spriten räddade mig från sporten
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Jag saknar inte Johannes trams ett dugg men jag förstår honom. Han fick också nog..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Samuel V skrev:Ett enkelt sätt att moderera vore ju annars att implementera en funktion som ger trådskaparen rätt till att iaf stänga, om inte även ta bort sin tråd helt.
Mja. Det ger ju trådskaparen en möjlighet att tex påstå saker som inte stämmer, låsa eller stänga tråden och därmed förhindra att nån annan kan bestrida det. Även om man skulle kunna ta bort sina trådar helt så skulle tröskeln för vad som är ok att skriva höjas på en gång eftersom det bara är att radera tråden om man ångrar sig eller får en massa skit.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

marcbass skrev:Jag saknar inte Johannes trams ett dugg men jag förstår honom. Han fick också nog..
Vad är det lite mer exakt du hänger upp dig på?
Tramsandet i säljtrådarna?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes fick nog, visst.
Men VAD fick han egentligen nog av?
Knappast det samma som varken du Marcuc eller hellboy fått nog av.


Att den här tråden kom till beror förmodligen på allt prissnack som varit de senaste dagarna och Marcuc tycker, förmodar jag, att jag är värsta idioten som tycker och tänker högt ang priser etc etc, trots att det inte är jag i någon av trådarna som börjat tugget. Visst, hörs mest, det är nog jag, men startar det? Knappast...

Jag vet ärligt talat inte varför Johannes lämnade forumet. Tror inte han pallade med allt nytt folk som inte förstod sig på hans sätt att skriva inlägg.
Heck, folk som vart medlemmar innan Johannes förstod ju inte alla gånger när han var allvarlig eller inte...
Och som många säkert kommer ihåg var det MYCKET rabalder över småsaker tack vare honom.



Förstår inte alls det här faktiskt.
Att man snackar prisbilder och dylikt är alltså något fult och bör göra så att vi ska ha moderatorer?


Vad ska vi få snacka då om innan det är färdigt?!
Kan inte Marcbass, Hellboy och ni andra som har så starka åsikter och låga smärttrösklar skriva en lista över saker som är ok att prata om så ska jag se sedan om jag är intresserad av att vara kvar...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Jag skall vara helt ärlig.

Jag är skittrött på att just du Johan gå in i alla diskussioner kring allting, du släpper inte några grejer nån gång.
Det drabbar inte mig personligen på nåt sätt och jag har ju träffat dig "in real life" och vet att du är en hyvenskille privat, men här på PB framställer du dig långt därifrån, jag tycker de är smått tragiskt för din del, du blir så fruktansvärt fel tolkad och till slut fast "du inte startat det" (som du skriver) så är de oftast du själv som aldrig släpper grejerna utan elter och elter.

Jag tycker de är jättetråkigt att ständigt läsa om dessa saker och tyvärr är du oftast inblandad Parkas.

Jag har inte tänkt lämna PB iår ;) men tycker att eftersom vi allihop (vad jag förstår de som) tycker att trådkapning och dumma kommentarer sänker hela PB nåt otroligt så skulle jag önska att vi försöka sluta med det.

Jag tänker mig oftast själv för innan jag skriver nu för tiden.
Är jag pissed för nåt skickar jag PM.
Blev väldigt glad när en gammal trogen PB:are gjorde de till mig också när han missförstått ett av mina inlägg.

Det är iallafall min nyårsönskning.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Konstigt att du inte startade en så´n här tråd när Hellboy i typ 100 sidor ältade piratebay?

De här prisdiskussionerna som varit idag och igår har inte ens resulterat i 5 sidor ännu, det är inte ens 3 sidor om jag kommer ihåg rätt.

För övrigt så kan jag inte påstå att jag varit involverad i något alls den senaste tiden förutom möjligtvis några diskussioner angående priser, men det har knappast varit några långkörare.

Fattar helt ärligt inte vad du snackar om.
Men visst, jag har kort minne så upplys mig gärna om den senaste tidens diskussioner där jag varit med och ältat något till leda.



Ska jag berätta vad jag är less på?



Nej förresten, jag skiter i det.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Jag skulle önska att vi alla tänker till lite, detta är dock ett bra forum och ett forum bestående av det vi alla älskar: BASAR + tillbehör.
Varför förstöra de då?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

För fan, kom över det. Bjud varann på en öl istället.

Seså, kramas! Det är ju ändå jul! :hug:
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag har svårt att se hur det kan komma sig att prisdiskussioner INTE ska förekomma!?!?

Som den där jeppen som skulle sälja en Epi Thunderbird för 5000 eller vad det nu var häromveckan.... Är det inte b ättre då att säga att den är för dyr?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Tössberg skrev:
Hellboy skrev:
Tössberg skrev:Jag tycker man, om man känner sig irriterad, sänder iväg ett PM där man vänligt men bestämt förklarar situationen. Jag hoppas så klart att berörd person accepterar ens önskemål i de fallen. Jag skulle göra det (tror jag, man är ju inte perfekt), och jag hoppas att andra skulle det. Sedan att jag är godtrogen och tror gott om alla är ju en annan sak.

Men man ska ju respektera varandra.

/Tössberg
Det finns vissa åsikter som figurerat här på forumet som jag aldrig någonsin kommer att respektera.

//J
Behöver det betyda att du aldrig någonsin kommer respektera personerna som tycker så?
Man kan ändra vad man tycker, även om det är svårt i vissa fall.
Jag är inte helt fantastisk på att uttrycka mig i skrift, men jag tror du förstår hur jag menar ändå.

Dessutom är här ju väldigt trevligt i övrigt.

Nä, det känns lite som att mina argument faller platt, tyvärr. Jag vill inte ha moderatorer, eftersom jag av naturen känner mig obekväm med sådana. Samtidigt förstår och respekterar jag din och Marcus önskan om dylika.

Vi kanske skulle ha moderatorer ändå, så att de som oftast hasplar ur sig dumheter får tänka till lite?

/Tössberg
Klart man inte ska behöva respektera alla människor bara för att. Det finns väldigt många människor runt omkring mig jag inte har någon respekt för, men jag behandlar fortfarande alla med respekt. Att inte respektera någon och att behandla någon utan respekt är två olika begrepp. Antar att det var det sistnämnda begreppet du tänkte på?
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Tössberg skrev:Bjud varann på en öl istället.
Får man bjuda på öl i ett forum där det finns minderåriga medlemmar.
Borde inte en sån kommentar modereras bort?

Är det trådkapning att börja be personer som diskuterar vad tråden handlar om att be dem upphöra med detta?
Bör detta modereras bort?

Inget personligt Tössberg, men vi är ånyo ute på tunna isar.

Att det finns lagar innebär ju inte att det är rätt att följa dem...
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Roland skrev:
Tössberg skrev:Bjud varann på en öl istället.
Får man bjuda på öl i ett forum där det finns minderåriga medlemmar.
Borde inte en sån kommentar modereras bort?

Är det trådkapning att börja be personer som diskuterar vad tråden handlar om att be dem upphöra med detta?
Bör detta modereras bort?

Inget personligt Tössberg, men vi är ånyo ute på tunna isar.

Att det finns lagar innebär ju inte att det är rätt att följa dem...
De minderåriga får väl dricka saft!
Om vi ska vara regelpoliser och så, så var min ölkommentar i syfte att höja stämningen i tråden.
Jag vet att du är sarkastisk Roland. Åtminstone hoppas jag det...
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Roland skrev:
Tössberg skrev:Bjud varann på en öl istället.
Får man bjuda på öl i ett forum där det finns minderåriga medlemmar.
Borde inte en sån kommentar modereras bort?

Är det trådkapning att börja be personer som diskuterar vad tråden handlar om att be dem upphöra med detta?
Bör detta modereras bort?

Inget personligt Tössberg, men vi är ånyo ute på tunna isar.

Att det finns lagar innebär ju inte att det är rätt att följa dem...
Kom igen, eeeeennn kan dom väl få...?


Jag har börjat luta mer och mer åt att forumet ska modereras. Jag har till och med föreslagit 3 stycken i ADHDs moderatortråd.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Även om han var sarkastisk eller vad man nu ska kalla det så är det ju tänkvärt det han skriver faktiskt vår käre Rolle.



Jag är ganska less på att forummedlemmars privata intressen ska diktera reglerna på forumet....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:
Hellboy skrev:
TDHP skrev:Jaha, och nu ska du tala om för mig vad jag TROR eller TYCKER då? :wink:

Du får tro vad du vill så tror jag vad jag vill.
Det är väl ganska självklart vilka personer du syftar på och för min del kan jag bara säga att du har fel. Det handlar inte om personer. Det handlar om åsikter. Jag förklarar för dig att ur min synvinkel så har du fel om du tror att det handlar om något personligt gruff. Man måste skilja på sak och person.... :tummenupp:

//J
Du har ingen aning om vilka personer jag syftar på.
(Du ingår tex inte i den grupp jag tänkte på när jag skrev detta.)
Du får gärna ha dina åsikter och TYCKA att jag har fel, men tala inte om för mig vad jag menar, tror eller tycker tack. Det klarar jag själv. Ok?
Vi förstår säkert vad vi menar bägge två.
Ok. Då ber jag så mycket om ursäkt. Det glädjer mig att jag inte är med i den gruppen, kan jag ju tillägga. Stort tack för att du klargjorde. :tummenupp:

Men om sanningen ska fram så har det känts ganska länge att jag inte är så himla poppis längre. Jag är ganska klar och tydlig i det jag tycker och tänker och jag vet att folk stör sig på det. Med all säkerhet ungefär lika mycket som jag stör mig på folk som försöker underminera den bransch jag jobbar i.

MVH//Jan
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nej då Hellboy, DU verkar få skriva vad som helst om vad du tycker och tänker, men när andra skriver vad de tycker då får de på käften direkt...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Just sådana sarkasmer/påhopp är riktigt onödiga.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Konstigt att du inte startade en så´n här tråd när Hellboy i typ 100 sidor ältade piratebay?
Om du tittar i Pirate Bay-tråden (den som blev 108 sidor lång) så kan du se att JAG inte är den enda som deltagit i den diskussionen. Tråden hittar du här:

http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=17905

Du kommer ganska snart inse att inte alla inlägg kommer från mig. Har jag gjort flest inlägg i den tråden? Vet inte. Kanske. Men efter en snabbtitt så kan jag se att många andra också gjort rejält många inlägg. Och när du ändå håller på så kan du leta efter personliga påhopp från min sida. Det är inte heller jag som lagt upp bilder på bajshinkar och annat men det är jag som får all skit för den där tråden. Läs igenom den, Johan. Sen kan du be om ursäkt.

//Jan
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag tänker inte be om ursäkt.
Jag tycker det är ungefär samma sak som det som jag blev beskylld för alldeles nyss.
Jag har inte skrivit alla inlägg i alla prisdiskussionstrådar heller.

Det är också ganska klart att vissa tycker att en del medlemmar pga pondus eller jag vet inte vad, får säga vad som helst medan andra ska sitta och hålla käft.


Tössberg: Det inlägget jag antar att du menar var inget som var direkt riktat till Hellboy, utan snarare till de som tycker att vissa medlemmar INTE får skriva vad de tycker om basrelaterade saker medan det är ok när andra gör det.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Nej då Hellboy, DU verkar få skriva vad som helst om vad du tycker och tänker, men när andra skriver vad de tycker då får de på käften direkt...
Men VAFAAAN DÅ!!!! Det är inte JAG som krävt att trådar ska stängas eller raderas. Jag har sagt ifrån på skarpen när Mats Dagerlind började sprida främlingsfientlig skit och påstå att homosexuella inte kan kontrollera sin sexualdrift. Det är ENDA gången jag sagt att tankar och åsikter med råga passerat gränsen här på PB. Vad är det där för jävla påhopp?? Skyll inte på andra när folk blir förbannade på dig.

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Jag tänker inte be om ursäkt.
Jag tycker det är ungefär samma sak som det som jag blev beskylld för alldeles nyss.
Jag har inte skrivit alla inlägg i alla prisdiskussionstrådar heller.
Men det har väl för helvete inte med mig att göra?? Jag har inte sagt ett knäpp om det. Blanda inte in mig i din skit.

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Tössberg skrev:Just sådana sarkasmer/påhopp är riktigt onödiga.
+ 100.

Tack.

//J
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hellboy skrev:
blackparkas skrev:Nej då Hellboy, DU verkar få skriva vad som helst om vad du tycker och tänker, men när andra skriver vad de tycker då får de på käften direkt...
Men VAFAAAN DÅ!!!! Det är inte JAG som krävt att trådar ska stängas eller raderas. Jag har sagt ifrån på skarpen när Mats Dagerlind började sprida främlingsfientlig skit och påstå att homosexuella inte kan kontrollera sin sexualdrift. Det är ENDA gången jag sagt att tankar och åsikter med råga passerat gränsen här på PB. Vad är det där för jävla påhopp?? Skyll inte på andra när folk blir förbannade på dig.

//J
Läs mitt senaste inlägg, räkna till 10 innan du brusar upp.
Som jag redan skrivit så är det inget påhopp på dig, snarare andra som låter en del få säga precis vad de tycker om allt mellan himmel och jord, medans när andra säger något om samma saker så kan det bli ramaskri.
Det är så otroligt selektivt beteende att jag kräks.
En del verkar tyckas vara "mer värda" och alltså får säga vad som helst utan tråkningar och glåport eller övrigt gläfs, men sedan finns det en del som inte får säga nå´t utan att det blir en massa larv.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Nu tycker jag att det är riktigt otrevlig ton i tråden. Den var trevlig tills ni två började bråka. Snälla. Lägg av. Båda.

Jag vill inte att ni ska lämna forumet för att ni är förbannade på andra forumiter. Låt det bero.
Fridens.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Skriv svar