"Ignore"-funktion

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

blackparkas skrev:Pratabas med censur är inget jag ser fram emot, enl mig så skulle det göra forumet ett snäpp mindre attraktivt.
Så länge det är "egen-censur" av vad folk vill läsa är den här funktionen rätt egal för mig... Om andra vill ha funktionen är det fine för mig och jag kommer själv aldrig använda den.

Om nån skulle vilja igga mig hoppas jag dock att det inte syns för mig, så kan vi bägge leva vidare på PB i harmoniskt missförstånd...

Kan inte låta bli att fundera över hur mycket nytta det kommer göra på enskilda inlägg med tanke på hur mycket vi quotar varandra dock...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

fieldflower skrev:Kan inte låta bli att fundera över hur mycket nytta det kommer göra på enskilda inlägg med tanke på hur mycket vi quotar varandra dock...
Du är klok som en pudel!
Läge för komplettering av menageriet med en dylik efter bäbans ankomst? :roll: :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag har väl en känsla av att det är ganska få som skulle använda detta mot ännu färre, så det blir nog inget större problem. Finns det nu de som skulle uppskatta funktionen - so be it!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

TDHP skrev:Jag har väl en känsla av att det är ganska få som skulle använda detta mot ännu färre, så det blir nog inget större problem. Finns det nu de som skulle uppskatta funktionen - so be it!
Skall du åxå tjacka pudel? :lol:
Tror dock att Grafen är duktigt trött på någon.
Hoppas att det inte är mig! :roll: :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Klopper skrev:Är det fler än jag som blir impad av Hellboys bravader världen runt?
Susar han inte ner för en flod i staterna skrudad i bilring med mumindalen som centerboard så plaskar han omkring i Afrika och räddar ciklider och käkar krokodil!!!? :shock:
När kommer dina memoarer Janne? :D
Ha ha ha!!! Det blir väl lite så när man är över 40 år gammal. Dom flesta av oss har väl gjort en hel radda konstigheter fast det är kanske inte alla som skriver om dom på ett basforum...... :oops:
Senast redigerad av Jan Hellman den lör 04 dec 2010, 14:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Hellboy skrev:
Klopper skrev:Är det fler än jag som blir impad av Hellboys bravader världen runt?
Susar han inte ner för en flod i staterna skrudad i bilring med mumindalen som centerboard så plaskar han omkring i Afrika och räddar ciklider och käkar krokodil!!!? :shock:
När kommer dina memoarer Janne? :D
Ha ha ha!!! Det blir väl lite så när man är över 40 år gammal. Dom flesta av oss har väl gjort en hel radda konstigheter fast det är kanske inte alla som skriver om dom på ett basforum...... :oops:

Kan ju tillägga att jag också suttit på kåken, seglat SM och EM i E-jolle och Laser-jolle och gastat VM på en Tornado, kör båt ideellt för Sjöräddningen, på vippen att bli grundlurad och bli ofrivillig deltagare i "Hassan" när jag jobbade på SoundSide, spelat i samma band som "Shaking Fredrik", räddat livet på en person genom att ge HLR tills ambulansen kom fram och kunde skjuta igång honom, kört fram och tillbaka till Marbella i Spanien på en HD sidventilare från -47 på mindre än en vecka och en massa annat besynnerligt. Sen var jag en millimeter från att drunkna i en pool utanför Chicago 1985. En snubbe som jag spelade med hade hoppat i poolen och råkade hamna i den djupa delen av poolen vilket inte alls var lämpligt då han inte kunde simma. Så han fick panik och när jag hoppade i för att hjälpa honom började han klättra på mig och tryckte ner mig under vattnet. Då slog jag honom rätt på pungen allt vad jag orkade och då slutade han trycka ner mig så då fick jag luft igen. Pungslag kan rädda en ur många situationer. Glöm aldrig det. 8 år senare tog jag dykcert och är nu ganska kunnig vad det gäller Första Hjälpen/HLR/Search and Rescue. Skojjigt och nyttigt. Kunskap som jag haft nytta av väldigt många gånger. Jag brukar ta ledigt någon vecka eller två någon gång vart/vartannat år och gå någon lite skojjig utbildning eller kurs. Har blivit allt från en radda med dykcert till Fartygs-/Maskinbefäl klass VIII, Fast Rescue Boat, Handhavande av snabba fartyg m.m. I förra veckan gick jag Basic Safety Training och var bland annat uppe på Viktoria brandfält i Uppsala. Rökdykning är skojjigt. Vi sprang omkring i brinnande byggnader iklädda full brandmansutrustning och släckte bränder. Hitech-kläder, luftflaska och helmask. 800 grader varm under taket och 400 grader i huvudhöjd och rejält med rök. Det BLIR inte manligare än så. Bland det ballaste jag gjort någonsin. Jag ska faan bli pyroman i mitt nästa liv. Eld är skojjiga grejor!

//J
Ja har man lagt en del år bakom sig sig har man en del att luta sig mot!
Mina år på en av Sahlgrenskas IT-avdelningar är i glatt minne.
Kan bara konstatera att verkligheten överträffar fiktionen! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
gäst

Re: "Ignore"-funktion

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev:Finns på vissa forum, man markerar alltså den person vars inlägg man inte vill kunna läsa. Är det en funktion du skulle kunna tänkas lägga till Semborg?
Skönt att slippa flamebaitare osv.
Men.... då är det ju ingen idé att jag fortsätter att skriva här. Ingen kommer ju att se vad jag skriver.
gäst

Inlägg av gäst »

Förövrigt så tycker jag att det finns minst ett tvåsiffrigt antal forumsmedlemmar som är bra mycket värre än vad Mojo någonsin var. Jag såg inget negativt i hans inlägg överhuvudtaget och jag tycker att det var väldigt synd att han gav sig av.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Re: "Ignore"-funktion

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:
GrafZeppelin skrev:Finns på vissa forum, man markerar alltså den person vars inlägg man inte vill kunna läsa. Är det en funktion du skulle kunna tänkas lägga till Semborg?
Skönt att slippa flamebaitare osv.
Men.... då är det ju ingen idé att jag fortsätter att skriva här. Ingen kommer ju att se vad jag skriver.
Jo jag! :D
Fortsätt! :tummenupp:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:jag tycker att det var väldigt synd att han gav sig av.
Instämmer!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Hellboy skrev:bli ofrivillig deltagare i "Hassan" när jag jobbade på SoundSide
Berätta mer om detta =)
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Jag tycker denna funktion låter som en dålig grej. Den kommer bara leda till en massa missförstånd tror jag.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
gäst

Re: "Ignore"-funktion

Inlägg av gäst »

Klopper skrev:
Johannes skrev:
GrafZeppelin skrev:Finns på vissa forum, man markerar alltså den person vars inlägg man inte vill kunna läsa. Är det en funktion du skulle kunna tänkas lägga till Semborg?
Skönt att slippa flamebaitare osv.
Men.... då är det ju ingen idé att jag fortsätter att skriva här. Ingen kommer ju att se vad jag skriver.
Jo jag! :D
Fortsätt! :tummenupp:
Yes, jag har en läsare!
Kanske bättre att vi börjar brevväxla i stället.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Indigo skrev:
Hellboy skrev:bli ofrivillig deltagare i "Hassan" när jag jobbade på SoundSide
Berätta mer om detta =)
Låt oss säga så här.....

Dom ringde inte bara upp Birka Musik. Dom försökte med SoundSide också när jag och andra svarade men det gick inte lika bra. Vi var lite för vana vid att mota bort konstiga personer på telefon. Och inte bara på telefon för övrigt. Ibland kom det in försäljare i butiken också. Dom brukade fly inom någon minut eller två. En gång kom det in en jättesöt tjej som försökte sälja rakapparater till oss som jobbade i butiken. Henne skrämde vi på flykten genom att konstatera att vi minsann redan hade raka apparater och om hon inte trodde på oss var vi ytterst villiga att bevisa detta faktum för henne. Hon var inte intresserad utan försvann springande från butiken.

//J
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:Förövrigt så tycker jag att det finns minst ett tvåsiffrigt antal forumsmedlemmar som är bra mycket värre än vad Mojo någonsin var. Jag såg inget negativt i hans inlägg överhuvudtaget och jag tycker att det var väldigt synd att han gav sig av.
Verkligen! Jag tror han fick ta mycket uppdämd skit som folk inte vågade kasta där det egentligen hörde hemma.
Indigo skrev:Den kommer bara leda till en massa missförstånd tror jag.
Som t.ex?
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Johannes skrev:Jag såg inget negativt i hans inlägg överhuvudtaget och jag tycker att det var väldigt synd att han gav sig av.
Jag kan mycket väl vara ensam om att reagera när ngn sätter sej över andra och utdelar detaljerade smädelser innehållande detaljerade mentalsjukdomsdiagnoser men det kanske bara är jag som tycker att det är att gå över gränsen....nu var det ju en provokativ filur det drabbade but still...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Vi kan utveckla det till:
- Ignore för vissa Pm
- Ignore för visa sökord, tex "fender", "plektrum" eller "fusion"
- Ignore för bildavatarer
- Ignore för landskap/städer
- Ignore för göteborgsskämt
- Ignore för särskrivning

;-)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Hellboy skrev:
Indigo skrev:
Hellboy skrev:bli ofrivillig deltagare i "Hassan" när jag jobbade på SoundSide
Berätta mer om detta =)
Låt oss säga så här.....

Dom ringde inte bara upp Birka Musik. Dom försökte med SoundSide också när jag och andra svarade men det gick inte lika bra. Vi var lite för vana vid att mota bort konstiga personer på telefon. Och inte bara på telefon för övrigt. Ibland kom det in försäljare i butiken också. Dom brukade fly inom någon minut eller två. En gång kom det in en jättesöt tjej som försökte sälja rakapparater till oss som jobbade i butiken. Henne skrämde vi på flykten genom att konstatera att vi minsann redan hade raka apparater och om hon inte trodde på oss var vi ytterst villiga att bevisa detta faktum för henne. Hon var inte intresserad utan försvann springande från butiken.

//J
Men är det någon busringning som blev uppspelad i radion eller är med på någon skiva, som du är med i?
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

GrafZeppelin skrev:
Indigo skrev:Den kommer bara leda till en massa missförstånd tror jag.
Som t.ex?
Jo, jag tänker bara att det kan bli svårt att hålla koll på vad som sägs i en tråd om man inte ser alla inlägg. Men det kanske inte är något problem, jag vet inte...

Jaja, jag skulle hursomhelst inte använda funktionen. Och det skulle vara tråkigt om jag fick reda på att någon hade satt "ignore" på mig.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

Behöver ingen sån funktion, även dårarna får ju ur sig guldkorn emellanåt. Och vice versa.

Visst finns det folk som uttrycker sig på ett sätt jag inte uppskattar i vissa trådar, men ger man sig in i cybervärlden får man leken tåla. Tycker jag.

Men ett tips kan ju vara att be dem som man tycker är jobbiga att inte byta avatar så ofta, så blir det lättare att hoppa över deras inlägg...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Indigo skrev:Jo, jag tänker bara att det kan bli svårt att hålla koll på vad som sägs i en tråd om man inte ser alla inlägg. Men det kanske inte är något problem, jag vet inte...
Men det är ju upp till användaren om man vill ta den nackdelen, vill man inte missa nåt så är min gissning att man låter bli funktionen helt. Ingen annan blir ju "lidande".

Kan inte vem som helst bara förklara vad någon över huvud taget (utöver den som använder funktionen) har att förlora på att funktionen införs? Det är för mig lika ofattbart som om man skulle förbjuda folk att skrolla förbi vissa användares inlägg manuellt.

Själv tycker jag det är en suverän idé, jag slipper läsa inlägg från folk som inte kan bete sig och de som gillar att jävlas får fortsätta att skriva dynga och bara uppröra de som vill bli upprörda. Alla vinner!
Chriller skrev:Men ett tips kan ju vara att be dem som man tycker är jobbiga att inte byta avatar så ofta, så blir det lättare att hoppa över deras inlägg...
Underbar idé! :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag har iof irriterat mig som fan på en del människor då och då som senare visat sig vara hur bra som helst, jag har bara inte förstått mig på deras uttryckssätt. Fast det är väl beyond that kanske.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Grafen: Som du märker så tycker jag det här är en helt befäng idé.
Det går inte att göra som Johannes gör, bara att skita i en del inlägg, strunta i dem och låta bli att svara?
Det verkar ju funka för honom.

För övrigt så blir jag fundersam vad som hänt nu som gör att du tar upp det här just vid den här tidpunkten då jag tycker att det är relativt lugnt och fridfullt på forumet.

+ Att nästan alla trådar i "Klassiska pratabastrådar" är ju resultat av att folk uttryckt sig på ett lustigt eller olustigt sätt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev:Grafen: Som du märker så tycker jag det här är en helt befäng idé.
Det går inte att göra som Johannes gör, bara att skita i en del inlägg, strunta i dem och låta bli att svara?
Det verkar ju funka för honom.
Men svara gärna på varför det är en befängd idé? Och vad blir skillnaden, förutom att det är bekvämare, mot att ignorera inlägg manuellt? Jag vet att du är en känslomänniska och det respekterar jag såklart men snälla, förklara tanken bakom varför det inte bör införas.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Jag tror inte heller på detta, nepp nepp. Men som sagt, jag antar att man inte ignorear nån som då och då skriver något mindre irriterande, utan att det i såna fall gäller en riktigt permanentjobbig liten skit. Och det är ju inte precis så att funktionens existens skulle tvinga alla att ignorera nån, utan snarare hjälpa ett fåtal personer som själva väljer att använda funktionen att slippa läsa/scrolla förbi en massa pölsesnack.
Skriv svar