Nu får det vara nog!

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Marshall skrev:
Jan Hellman skrev:
Chriller skrev:Såg rubriken för den här tråden.
Min första tanke (I kid you not) var att Inti blivit avstängd/bannad eller dylikt. Trist men sant. Diskussionen om vems fel det var den här gången ger jag mig inte in i, men man kan bara konstatera att den sura stämningen från båda läger är igång igen.

Why can't we just.....get along?
basmartin skrev:
DoggyD skrev:Visst fan handlade väl tråden om hur värdelösa slipade strängar är ?
Tur att det inte var något viktigt ämne som togs upp.
Då hade man verkligen kunnat ta till brösttonerna.
Nog för förr att Inti uttrycker sig rätt spydigt när han är på det humöret, men du skrev ett rätt elakt inlägg till honom, som han lackade ur på.
Det var nog egentligen där det började. Sen klev Hosse in i bilden.....
Inte alls. Läs om, läs rätt...
Ah.... Glömde bort.... Inti gillar inte flats..... :lol:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Jan Hellman skrev:
Chriller skrev:Såg rubriken för den här tråden.
Min första tanke (I kid you not) var att Inti blivit avstängd/bannad eller dylikt. Trist men sant. Diskussionen om vems fel det var den här gången ger jag mig inte in i, men man kan bara konstatera att den sura stämningen från båda läger är igång igen.

Why can't we just.....get along?
basmartin skrev:
DoggyD skrev:Visst fan handlade väl tråden om hur värdelösa slipade strängar är ?
Tur att det inte var något viktigt ämne som togs upp.
Då hade man verkligen kunnat ta till brösttonerna.
Nog för förr att Inti uttrycker sig rätt spydigt när han är på det humöret, men du skrev ett rätt elakt inlägg till honom, som han lackade ur på.
Det var nog egentligen där det började. Sen klev Hosse in i bilden.....

Jag blir så glad när du skriver så, Jan!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
magical_bengt
Medlem
Inlägg: 122
Blev medlem: tor 14 jan 2010, 19:03
Ort: Stockholm

Inlägg av magical_bengt »

Jag blev jätteglad när jag hittade detta forum och kände den trevliga stämningen, var nästan så att det gav mig ett hopp för mänskligheten. Sen så kom blandannat denna flat-tråden som ballade ur totalt och några andra trådar där folk har skrivit jättekonstiga/taskiga saker helt från det blå och provokationer från ingenstans som ofta är helt irrelevanta (kanske för att jag är en ny medlem det upplevs som irrelevant eftersom jag inte känner till något gammalt groll och vill inte veta heller). Det jag försöker säga är att folk borde tänka efter mer innan de skriver något, sarkasm/ironi gör sig SJUKT DÅLIGT i textform och KOMMER att missuppfattas om man inte känner varandra IRL...men inte ens det är en garanti (efter mina egna erfrarenheter). Är djupt besviken och hoppas på en förbättring när det gäller bemötandet av varandra i allmänhet
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

hosse skrev:
Jan Hellman skrev:
Chriller skrev:Såg rubriken för den här tråden.
Min första tanke (I kid you not) var att Inti blivit avstängd/bannad eller dylikt. Trist men sant. Diskussionen om vems fel det var den här gången ger jag mig inte in i, men man kan bara konstatera att den sura stämningen från båda läger är igång igen.

Why can't we just.....get along?
basmartin skrev:
DoggyD skrev:Visst fan handlade väl tråden om hur värdelösa slipade strängar är ?
Tur att det inte var något viktigt ämne som togs upp.
Då hade man verkligen kunnat ta till brösttonerna.
Nog för förr att Inti uttrycker sig rätt spydigt när han är på det humöret, men du skrev ett rätt elakt inlägg till honom, som han lackade ur på.
Det var nog egentligen där det började. Sen klev Hosse in i bilden.....

Jag blir så glad när du skriver så, Jan!
Ja du, Hosse. Jag har blivit SÅÅÅÅ "glad" över en hel del som skrivits här om mig dom senaste två åren. Allt ifrån att jag är psykiskt sjuk till att jag blivit jämförd med någon som försvarar en pedofil och annat..... Och när jag bett folk att hålla igen och sluta upp med elakheterna så har jag fått: "Jag tänker ALDRIG sluta" till svar. "Aldrig" är en väldigt lång tid......

Härom dagen fick jag läsa att jag inte får ha åsikter om saker och ting. Om man inte har några barn och bor på Södermalm får man tydligen inte ha några tankar och åsikter.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

the_great_alfonzo skrev:
Jensa skrev:
TDHP skrev:
Jensa skrev:
BB3000S skrev:Det här är inget påhopp.
Om samtliga (och då menar jag samtliga) kunde följa Semborgs mycket sannolika önskan och dra ett streck över allt gammalt groll och starta om från ruta noll, eller åtminstone sträva efter det, skulle PrataBas tjäna på det IMO. Men nejdå, så enkelt får det inte vara. Jag förstår att det är svårt, för att inte säga omöjligt, att glömma en del saker som sagts i det förflutna. Vi kan inte ändra på det som skett men vi kan alla (och då menar jag återigen alla) välja hur vi agerar nu och i framtiden.
Jag ser absolut inga problem med det, i nuläget, men tror att allt lätt kan blossa upp igen om han låts komma tillbaka.
Inti är tillfälligt avstängd, inte permanent bannad.
Han är så vitt jag vet välkommen tillbaks sen.
Kan bara beklaga.
Hur många chanser kan man få?
Om du frågar mig så har han inte fått så många chanser som du anser. En ny chans vore att börja om från noll. Men så länge han är här som Inti tror jag aldrig att han fullt ut kommer att få en ny chans. Gamla åsikter om honom kommer alltid bubbla upp och starta meningslösa fejder som denna som slutar i att forumets olycka skylls på honom och han stängs av.
För att vara aningen mer klarsynt har även "Inti-sidan" visat stor förmåga att dra upp gammalt och referera till gamla oförrätter. Det är också en del av sanningen, och har definitivt inte hjälpt Intis återkomst.

Att han inte skulle få använda sitt namn (ja, jag förstår att du inte menar så) utan påtvingas en pseudonym skulle inte funka - det är de ständiga referenserna to days past som effektivt sätter käppar i hjulen.

Forgive.
Forget.
Move on.

Simple as pie.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25810
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Vet ni.. Det kanske är för att det är lördag och jag mår finfint... men jag kan inte förmå mig att bry mig enormt mycket om den här striden...
Jag surfade iväg på andra trådar och kollade hur det såg ut i folks replokaler, vilka basar en del gråter över (glädjetårar, GAS-tårar, andra tårar), vilka strängar man absolut måste ha, och lite annat kul.

Klart jag har något slags avslagen åsikt om hur grollet uppstod den här gången, vad lösningen är och runt avstängningen, men vet ni... i stort skiter jag i det...:D

Gissar att den temporära avstängningen varar nån vecka eller så, ingen big deal, och efter det hoppas jag Inti kommer tillbaka med sin mestadels goda attityd och hjälpsamma inlägg, och att han tillåts fortsätta vara glad och hjälpsam...

:tummenupp:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++
Inlägg: 4748
Blev medlem: tor 23 okt 2008, 09:39
Ort: Göteborg

Inlägg av John_D »

fieldflower skrev:Vet ni.. Det kanske är för att det är lördag och jag mår finfint... men jag kan inte förmå mig att bry mig enormt mycket om den här striden...
Jag surfade iväg på andra trådar och kollade hur det såg ut i folks replokaler, vilka basar en del gråter över (glädjetårar, GAS-tårar, andra tårar), vilka strängar man absolut måste ha, och lite annat kul.

Klart jag har något slags avslagen åsikt om hur grollet uppstod den här gången, vad lösningen är och runt avstängningen, men vet ni... i stort skiter jag i det...:D

Gissar att den temporära avstängningen varar nån vecka eller så, ingen big deal, och efter det hoppas jag Inti kommer tillbaka med sin mestadels goda attityd och hjälpsamma inlägg, och att han tillåts fortsätta vara glad och hjälpsam...

:tummenupp:
+1
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Inlägg av Poester »

John_D skrev:
fieldflower skrev:Vet ni.. Det kanske är för att det är lördag och jag mår finfint... men jag kan inte förmå mig att bry mig enormt mycket om den här striden...
Jag surfade iväg på andra trådar och kollade hur det såg ut i folks replokaler, vilka basar en del gråter över (glädjetårar, GAS-tårar, andra tårar), vilka strängar man absolut måste ha, och lite annat kul.

Klart jag har något slags avslagen åsikt om hur grollet uppstod den här gången, vad lösningen är och runt avstängningen, men vet ni... i stort skiter jag i det...:D

Gissar att den temporära avstängningen varar nån vecka eller så, ingen big deal, och efter det hoppas jag Inti kommer tillbaka med sin mestadels goda attityd och hjälpsamma inlägg, och att han tillåts fortsätta vara glad och hjälpsam...

:tummenupp:
+1
:tummenupp:
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Poester skrev:
John_D skrev:
fieldflower skrev:Vet ni.. Det kanske är för att det är lördag och jag mår finfint... men jag kan inte förmå mig att bry mig enormt mycket om den här striden...
Jag surfade iväg på andra trådar och kollade hur det såg ut i folks replokaler, vilka basar en del gråter över (glädjetårar, GAS-tårar, andra tårar), vilka strängar man absolut måste ha, och lite annat kul.

Klart jag har något slags avslagen åsikt om hur grollet uppstod den här gången, vad lösningen är och runt avstängningen, men vet ni... i stort skiter jag i det...:D

Gissar att den temporära avstängningen varar nån vecka eller så, ingen big deal, och efter det hoppas jag Inti kommer tillbaka med sin mestadels goda attityd och hjälpsamma inlägg, och att han tillåts fortsätta vara glad och hjälpsam...

:tummenupp:
+1
:tummenupp:
:tummenupp:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jan Hellman skrev:
Marshall skrev:
Jan Hellman skrev:
Chriller skrev:Såg rubriken för den här tråden.
Min första tanke (I kid you not) var att Inti blivit avstängd/bannad eller dylikt. Trist men sant. Diskussionen om vems fel det var den här gången ger jag mig inte in i, men man kan bara konstatera att den sura stämningen från båda läger är igång igen.

Why can't we just.....get along?
basmartin skrev:
DoggyD skrev:Visst fan handlade väl tråden om hur värdelösa slipade strängar är ?
Tur att det inte var något viktigt ämne som togs upp.
Då hade man verkligen kunnat ta till brösttonerna.
Nog för förr att Inti uttrycker sig rätt spydigt när han är på det humöret, men du skrev ett rätt elakt inlägg till honom, som han lackade ur på.
Det var nog egentligen där det började. Sen klev Hosse in i bilden.....
Inte alls. Läs om, läs rätt...
Ah.... Glömde bort.... Inti gillar inte flats..... :lol:

Haha!
Du har ju humor ibland Janne! :D



Var väl jag som var delvis delaktig den här gången antar jag eftersom jag la in ett gult kort åt Inti eftersom jag tyckte han, sett till hans bakgrund, gick över gränsen.
Detta var mer bara ett försök från min sida, utan att säga något som kunde starta upp trams, försöka få honom på andra tankar.

Men att skylla det här på "de gamla vanliga" (the nasy twelve!!) tycker jag blir rätt fel, speciellt eftersom de flesta av oss 12 antingen inte är med på forumet längre eller inte sagt något alls i ärendet.



Jag gör som ff och skiter i det här så får vi se om Mr Inti lyckas acklimatisera sig vid nästa försök... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Marshall skrev:
Jan Hellman skrev: Sen så tror jag att det vore väldigt bra att göra som på Facebook och på nyhetssidornas kommentarsfält att skippa möjligheten att vara anonym på forumet.
Jan Hellman skrev: Vad det gäller att inte nämna medlemmarnas riktiga namn i en tråd.... Den regeln finns inte här. Vi har den på bassnack.se dock men betydligt många fler av dom som skriver i jämförelse med här har sina riktiga namn som användarnamn så där finns inte problemet på samma sätt.
Lustigt att ni har den regeln på BS när du vill öppna upp anonymiteten här på PB.
Ett forum där du hur gärna du än vill inte är mer än en vanlig skribent precis som de flesta andra av oss.
Du tycker inte att det där verkade lite motsägelsefullt? Ett litet klavertramp kanske..

Mitt förslag är att du härjar bäst du vill på BS men när du och din polare är här finner ni er i förutsättningarna som gäller oss andra här på PB.
Vi har formulerat det enligt följande och det för att få en så trevlig samtalston som möjligt men samtidigt göra det möjligt för t.ex. folk som lever under skyddad identitet att ta en del av forumet:
1.2 - Uppträd trevligt och visa respekt för andra människors åsikter.

Kod: Markera allt

1.3 - Mobbning, personangrepp, hot och kränkningar - direkta, indirekta eller genom länk - är inte tillåtet.
1.5 - Det är inte tillåtet att - direkt, indirekt eller genom länk - publicera annan användares personuppgifter eller IP-nummer.
1.6 - Det är inte tillåtet att - direkt, indirekt eller genom länk - avslöja annan användares namn om denne framträder bakom anonymt användarnamn.
1.7 - Det är inte tillåtet att publicera, referera eller genom länk peka på innehåll i PM och e-post om inte sändare och mottagare är eniga om detta.
4.10 - Det rekommenderas att valt användarnamn för andra användare är detsamma som eget för- och efternamn.
http://bassnack.se/viewtopic.php?f=2&t=101

Resterande av ditt inlägg tänker jag inte bemöta men reglerna är tänkta att vara så tydliga som möjligt och förhindra nepotism. I och med att vi kör phpBB3 så går det enkelt att rapportera inlägg vilket underlättar moderering men förutom försök till att regga dubbla användarnamn så har vi egentligen inte haft några problem alls hittills. Vilket givetvis har en förklaring i att vi nu efter några månader har 160 medlemmar i jämförelse med 5.000 medlemmar här. Men det stora problemet som varit här på PB när allt brakade ur var att det inte fanns någon organisation för att mota Olle i grind så allting tilläts gå över styr. Vi har en förhoppning om att det inte ska kunna gå lika långt om/när det brakar åt fanders utan att vi ska undvika att drabbas av "växtverk" genom att utöka antalet moderatorer efterhand som det kommer behövas. Detta är exakt problemet som varit här på forumet. Forumet har växt och problem har uppstått som inte "organisationen" klarat av att lösa i tid. Bristande framförhållning.

Personnamn som användarnamn är alltså inget krav utan en rekommendation. Och vi har gjort vårt bästa för att skapa ett tydligt regelverk som motverkar godtycklig moderering. Även Administratörerna modereras men modererar inte själva.

Inti har varit medlem på BS sedan start och det har inte varit några problem över huvudet taget. Snarare tvärt om. Vilket kanske påvisar tesen om att man inte ska trycka in någon i ett hörn, vilket händer här precis hela tiden. Helt otroligt att Inti nu senast blev bannad för att han brutit mot en regel som faktiskt inte finns här på PB men DoggyD´s inlägg, som många faktiskt påpekat var minst sagt otrevligt och spydigt, går HELT obemärkt förbi moderatorerna. Inti får bevisligen inte skriva att han inte gillar flats utan att bli påhoppad......
dereborn

Inlägg av dereborn »

Janne skrev: ...

Dereborn, hur gör du för att blocka?
AdBlock här på PB, på FB är det ju inte så krångligt.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Jensa skrev:
TDHP skrev: Inti är tillfälligt avstängd, inte permanent bannad.
Han är så vitt jag vet välkommen tillbaks sen.
Kan bara beklaga.
Hur många chanser kan man få?
Det är olika för olika personer, troligen även beroende på hur aktiva lobbyister man har i sitt supporterstall.

För övrigt har väl Inti varit "permanent" bannad också.
Definitionen på uttrycket "permanent" är otydlig i detta fall.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

the_great_alfonzo skrev:Om du frågar mig så har han inte fått så många chanser som du anser. En ny chans vore att börja om från noll. Men så länge han är här som Inti tror jag aldrig att han fullt ut kommer att få en ny chans. Gamla åsikter om honom kommer alltid bubbla upp och starta meningslösa fejder som denna som slutar i att forumets olycka skylls på honom och han stängs av.
Om du menar att han skulle komma tillbaka och INTE heta Inti eller något av dom andra namn som burit hans signum så är du ute på djupt vatten.
Detta är av ngn anlening JÄTTETASKIGT att tycka.
Jag föreslog det för en herrans massa år sen men det var styggt av mej. Fråga hans personlige assistent och vapendragare så får du se.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
dereborn

Inlägg av dereborn »

f-bass skrev:
the_great_alfonzo skrev:Om du frågar mig så har han inte fått så många chanser som du anser. En ny chans vore att börja om från noll. Men så länge han är här som Inti tror jag aldrig att han fullt ut kommer att få en ny chans. Gamla åsikter om honom kommer alltid bubbla upp och starta meningslösa fejder som denna som slutar i att forumets olycka skylls på honom och han stängs av.
Om du menar att han skulle komma tillbaka och INTE heta Inti eller något av dom andra namn som burit hans signum så är du ute på djupt vatten.
Detta är av ngn anlening JÄTTETASKIGT att tycka.
Jag föreslog det för en herrans massa år sen men det var styggt av mej. Fråga hans personlige assistent och vapendragare så får du se.
...men.... han har ju provat både med att heta sitt riktiga namn, och att heta andra saker...?
Det går ju åt helvete i vilket fall!
Har inget med "gammalt groll" att göra, utan helt enkelt med att han är rätt omöjlig.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Jan Hellman skrev: Härom dagen fick jag läsa att jag inte får ha åsikter om saker och ting. Om man inte har några barn och bor på Södermalm får man tydligen inte ha några tankar och åsikter.
Stackars stackars dej.....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

dereborn skrev:
f-bass skrev:
the_great_alfonzo skrev:Om du frågar mig så har han inte fått så många chanser som du anser. En ny chans vore att börja om från noll. Men så länge han är här som Inti tror jag aldrig att han fullt ut kommer att få en ny chans. Gamla åsikter om honom kommer alltid bubbla upp och starta meningslösa fejder som denna som slutar i att forumets olycka skylls på honom och han stängs av.
Om du menar att han skulle komma tillbaka och INTE heta Inti eller något av dom andra namn som burit hans signum så är du ute på djupt vatten.
Detta är av ngn anlening JÄTTETASKIGT att tycka.
Jag föreslog det för en herrans massa år sen men det var styggt av mej. Fråga hans personlige assistent och vapendragare så får du se.
...men.... han har ju provat både med att heta sitt riktiga namn, och att heta andra saker...?
Det går ju åt helvete i vilket fall!
Har inget med "gammalt groll" att göra, utan helt enkelt med att han är rätt omöjlig.
Japp. Jag skulle inte på något som helst sätt gå i god för att det skulle funka men jag tror att chansen för att han slipper bli dömd på förhand fram tills dess att han kommer med , till synes oundvikliga , inti-esque-attacker så kommer han att vara anonym och skulle kunna råka bilda relationer med oss alla. Intet ont anandes...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Vore det inte god ton att alla som Inti INTE gjort någonting ont över huvudet taget sedan han kom tillbaka faktiskt kunde hålla käften? VARFÖR dra ner hans namn i smutsen IGEN?? Varför gör f-bass, Jensa, DoggyD och co inte samma sak som Dereborn och blockar mig, Inti och andra som ni bevisligen hatar så är vi av med problemet? Varför väljer Dereborn att NU kliva in och skriva skit igen TROTS att Dereborn bevisligen inte sett det Inti eller jag skrivit? VARFÖR....??

Det är exakt vad jag sagt från dag 1. Lämna honom ifred. Blocka mig. Blocka Inti. Är inte det den absolut bästa lösningen på problemet?? Fortsätt INTE att skriva skit om folk!!
Senast redigerad av Jan Hellman den lör 11 feb 2012, 11:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:
Jan Hellman skrev: Härom dagen fick jag läsa att jag inte får ha åsikter om saker och ting. Om man inte har några barn och bor på Södermalm får man tydligen inte ha några tankar och åsikter.
Stackars stackars dej.....
Blocka mig.
dereborn

Inlägg av dereborn »

dereborn skrev:
Janne skrev: ...

Dereborn, hur gör du för att blocka?
AdBlock här på PB, på FB är det ju inte så krångligt.
Här: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=32309&highlight=
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Jan Hellman skrev:Vore det inte god ton att alla som Inti INTE gjort någonting ont över huvudet taget sedan han kom tillbaka faktiskt kunde hålla käften? VARFÖR dra ner hans namn i smutsen IGEN?? Varför gör Quack, Jensa, DoggyD och co inte samma sak som Dereborn och blockar mig, Inti och andra som ni bevisligen hatar så är vi av med problemet? Varför väljer Dereborn att NU kliva in och skriva skit igen TROTS att Johan Dereborn bevisligen inte sett det Inti eller jag skrivit? VARFÖR....??

Det är exakt vad jag sagt från dag 1. Lämna honom ifred. Blocka mig. Blocka Inti. Är inte det den absolut bästa lösningen på problemet?? Fortsätt INTE att skriva skit om folk!!
Känner du att det är jättesvårt att undvika att kalla folk vid nick? Eller tar du nu bara sida med din vän och struntar i dina så hårt omkramade forumregler? Olikt dej.
Men du kan nog inte hålla dej.
Tydligen ytterligare en anledning till att INTE blocka dej. Man måste tydligen hålla koll på dej så att du "håller dej till forumreglerna"...
Lågt för någon på så höga hästar.
Senast redigerad av GandhiMK2 den lör 11 feb 2012, 11:32, redigerad totalt 1 gånger.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

För övrigt...är det någon som tror att flatsdiskussionen spårade pga flats/inte flats? :roll:
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

f-bass skrev:För övrigt...är det någon som tror att flatsdiskussionen spårade pga flats/inte flats? :roll:
Strängval är faktiskt en högst personlig grej! ;)
Jag är inte med på facebook, men tydligen hade det redan diskuterats flats där innan diskussionen startades på PB.
Senast redigerad av BB3000S den lör 11 feb 2012, 11:30, redigerad totalt 1 gånger.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:Känner du att det är jättesvårt att undvika att kalla folk vid nick? Eller tar du nu bara sida med din vän och struntar i dina så hårt omkramade forumregler? Olikt dej.
Men du kan nog inte hålla dej.
Tydligen ytterligare en anledning till att INTE blocka dej. Man måste tydligen hålla koll på dej så att du "håller dej till forumreglerna"...
Lågt för någon på så höga hästar.
Jag har redigerat inlägget. Redigera quote´n du. Sen vill jag att du blockar mig.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

BB3000S skrev:
f-bass skrev:För övrigt...är det någon som tror att flatsdiskussionen spårade pga flats/inte flats? :roll:
Strängval är faktiskt en högst personlig grej! ;)
Jag är inte med på facebook, men tydligen hade det redan diskuterats flats där innan diskussionen startades på PB.
Precis. Vissa får tydligen inte skriva att dom inte gillar flats. Och andra får inte ha åsikter för att dom bor på Södermalm och inte har några barn.
Låst