Öppet brev till Pratabas

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8596
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Öppet brev till Pratabas

Inlägg av engson »

Hej alla!

Jag tycker att medlemmen 'Atlant' ska bannas från forumet.
Denne medlem är ett uppenbart troll, som inte tillför nåt av värde till fourmet.
Tack. /engson
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Han är inte ensam skyldig till denna smörja, han började ju lugnt och försiktigt och hans tanke var inte att trampa alla på tårna eller att förolämpa. Han blev ju inte bemött så bra, han hade väl uttryckt sig lite klumpigt, men klumpigheten hade säkert lite med att göra att svenska inte är hans modersmål. Det spårade inte ur förrän alla tjuvnyp kom, vilket är rätt vanligt här och han svarade med samma mynt. Sedan var snöbollen i rullning.

Blir han kallad "djävla pucko" så är det väl klart att han reagerar på det?

Sedan är hans debatt teknik inte så lysande iofs, för att hålla en skön nivå ska man nog undvika att smyga in förolämpningar till den man svarar.

Nu är han väl rätt grinig på alla, vilket man kan se på ett och annat inlägg...

Hade jag varit moderator, så hade jag bannat/varnat fler användare än Atlant.

Hursom, så tycker jag att man i alla lägen undvika personangrepp på ett forum. Man ska inte kalla varandra, praktsvin, pucko, idiot, arsle osv. Förutom känner varandra bra och kan använda det skämtsamt. ;)
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Bättre adressera moderatorn än forumet väl?
Forumet avgör inte vem som bannas eller inte, det gör moderatorn, dvs Semborg.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
dereborn

Inlägg av dereborn »

basmartin skrev: Han är inte ensam skyldig till denna smörja, han började ju lugnt och försiktigt och hans tanke var inte att trampa alla på tårna eller att förolämpa. Han blev ju inte bemött så bra, han hade väl uttryckt sig lite klumpigt, men klumpigheten hade säkert lite med att göra att svenska inte är hans modersmål. Det spårade inte ur förrän alla tjuvnyp kom, vilket är rätt vanligt här och han svarade med samma mynt. Sedan var snöbollen i rullning.

Blir han kallad "djävla pucko" så är det väl klart att han reagerar på det?
Atlant skrev: ...Jävla pucko....
hmmmm....
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

daionsavage skrev:Varför skall han bemöta oss med respekt då vi inte har klarat av att bemöta honom med respekt?
+345678i7654321§2345678i76543212345678987654321345678976543212345678765432345678976543223456787654321§234567897654321345678765432
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Det är nog också så att om en person ska kunna bannas på de grunderna så är det tyvärr ett gäng till som ryker samtidigt.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++
Inlägg: 3369
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 00:05
Ort: Stötjhölm/Flen

Inlägg av Basmagnus »

basmartin skrev:Han är inte ensam skyldig till denna smörja, han började ju lugnt och försiktigt och hans tanke var inte att trampa alla på tårna eller att förolämpa. Han blev ju inte bemött så bra, han hade väl uttryckt sig lite klumpigt, men klumpigheten hade säkert lite med att göra att svenska inte är hans modersmål. Det spårade inte ur förrän alla tjuvnyp kom, vilket är rätt vanligt här och han svarade med samma mynt. Sedan var snöbollen i rullning.

Blir han kallad "djävla pucko" så är det väl klart att han reagerar på det?

Sedan är hans debatt teknik inte så lysande iofs, för att hålla en skön nivå ska man nog undvika att smyga in förolämpningar till den man svarar.

Nu är han väl rätt grinig på alla, vilket man kan se på ett och annat inlägg...

Hade jag varit moderator, så hade jag bannat/varnat fler användare än Atlant.

Hursom, så tycker jag att man i alla lägen undvika personangrepp på ett forum. Man ska inte kalla varandra, praktsvin, pucko, idiot, arsle osv. Förutom känner varandra bra och kan använda det skämtsamt. ;)
Håller med! Tycker verkligen inte om hans stil och sättet han uttrycker sig på men det finns fler här som kör samma stil. Fast dom har varit här länge och tycker väl att dom får göra som dom vill.....
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Det trista är väl att alla har fått ett negativt intryck nu och reagerar på varenda inlägg. Om han ex försöker skämta nu så hugger alla direkt och tar det som ett spydigt troll-inlägg.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Vårt "moderatorfria" forum funkar ju så att om man är missnöjd med någons uppförande så får man påtala detta för den moderator som faktiskt finns, dvs Semborg. Sen är det upp till honom att varna/banna utefter de forumregler som faktiskt finns. Men så länge alla bara muttrar i trådar utan att faktiskt nämna några namn (vilket är bra, ta det i PM till moderator) så kommer troligen ingen att varken varnas eller bannas. Att forummedlemmarna kastar skit på varann i trådarna leder enbart till dålig stämning, inget annat.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Så här fint kan det gå om man beter sig korrekt. Notera att tråden skapades av omnämnda person ungefär 24 timmar efter allt raljerande:

Så svårt är det väl inte?

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=30499
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

BB5000 skrev:Det trista är väl att alla har fått ett negativt intryck nu och reagerar på varenda inlägg. Om han ex försöker skämta nu så hugger alla direkt och tar det som ett spydigt troll-inlägg.
Exakt!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

basmartin skrev:Han är inte ensam skyldig till denna smörja, han började ju lugnt och försiktigt och hans tanke var inte att trampa alla på tårna eller att förolämpa. Han blev ju inte bemött så bra, han hade väl uttryckt sig lite klumpigt, men klumpigheten hade säkert lite med att göra att svenska inte är hans modersmål. Det spårade inte ur förrän alla tjuvnyp kom, vilket är rätt vanligt här och han svarade med samma mynt. Sedan var snöbollen i rullning.

Blir han kallad "djävla pucko" så är det väl klart att han reagerar på det?

Sedan är hans debatt teknik inte så lysande iofs, för att hålla en skön nivå ska man nog undvika att smyga in förolämpningar till den man svarar.

Nu är han väl rätt grinig på alla, vilket man kan se på ett och annat inlägg...

Hade jag varit moderator, så hade jag bannat/varnat fler användare än Atlant.

Hursom, så tycker jag att man i alla lägen undvika personangrepp på ett forum. Man ska inte kalla varandra, praktsvin, pucko, idiot, arsle osv. Förutom känner varandra bra och kan använda det skämtsamt. ;)
Martin, jag älskar dig för ditt sätt att se det bästa hos människor och jag kan verkligen hålla med dig i delar av det du säger. Men den här killen har betett sig märkvärdigt från början. Visst är många av reaktionerna oerhört överdrivna, men han har inte ett ögonblick demonstrerat den minsta antydan till att vilja anpassa sig till det klimat vi odlat på PrataBas. Jag tycker att han är i sin fulla rätt att uttrycka sina gentemot majoriteten avvikande åsikter, men hans sätt att stenhårt döma ut andra och att försöka hävda sin överlägsenhet på diverse vis blir av naturen motsagd. De tjuvnyp han utsattes för besvarade han med handgranater - hade han tagit debatten på ett vettigare sätt hade det aldrig gått såhär långt.

Det är svårt att bedöma människor över Internet - jag vill tro och hoppas på att han är en vettig person IRL, men jag måste erkänna att jag tvivlar.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men har Atlant gjort något pissigt inlägg sedan sent igår kvall?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Hans första användarkonto avaktiverades av Semborg. Så Semborg agerade tidigt. Och Semborg har kontaktat Atlant i detta redan. För min del får Avant gärna vara kvar och av vad jag förstår så bor han här i Stockholmskrokarna. Som jag sagt tidigare så tycker jag att det vore roligt om han kom till pubkvällen om några veckor. Jag tror säkert att han är lika trevlig som alla andra IRL. Men väldigt många här (och jag själv) har reagerat på honom och det under två olika användarnamn så han borde kanske dra lärdom av detta. Men han spelar ju bra och han har säkert väldigt mycket att tillföra. Ibland handlar det om att lära känna folk och han har inte brutit mot någon lag annat än sociala oskrivna regler så för min del är han grön. Han har fått sina varningar och med förhoppning om att det blir lika bra som förra gången det gavs en varning så har inte jag några problem.

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

För övrigt lyckas jag läsa "Öppet brev till Parkas" varje gång jag ser tråden! :shock:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

TDHP skrev:För övrigt lyckas jag läsa "Öppet brev till Parkas" varje gång jag ser tråden! :shock:
Det blir nog ett sådant snart, med tanke på hans nuvarande avatar.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

bootsy skrev:... han har inte ett ögonblick demonstrerat den minsta antydan till att vilja anpassa sig till det klimat vi odlat på PrataBas. ...
Vilket han borde ha haft ett litet hum om då båda hans konton har varit registrerade här i snart 2år.


...just saying. :roll:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

daionsavage skrev:
bootsy skrev:
Det är svårt att bedöma människor över Internet - jag vill tro och hoppas på att han är en vettig person IRL, men jag måste erkänna att jag tvivlar.
Hellboy skrev ett skitbra inlägg om det där för något år sedan. Exemplet handlade om en kille på ett dykarforum som var illa sedd av hela forumet på grund av sin oförmåga att skriva ödmjukt, men IRL visade han sig vara en briljant, lyhörd och genomtrevlig person.

HELLBOY: Var har du anekdoten??? jag hittar den inte!
Ja, jag minns den historien, mycket tänkvärd. Och jag måste också säga att samtliga människor från PB som jag träffat IRL varit mycket trevliga bekantskaper. Jag hoppas att Atlant är det också, mina tvivel till trots.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

daionsavage skrev:
knedy skrev:
bootsy skrev:... han har inte ett ögonblick demonstrerat den minsta antydan till att vilja anpassa sig till det klimat vi odlat på PrataBas. ...
Vilket han borde ha haft ett litet hum om då båda hans konton har varit registrerade här i snart 2år.


...just saying. :roll:
Bara för att man varit registrerad här sedan ett visst datum behöver man inte ha hängt här sedan det datumet


...youknowhumsaying? :trumpet:
Iaf sen början av december så skrev han ju iaf i ett par trådar. Men bara för att man inte skrivit något så behöver inte det betyda att man inte läst något!


...ohnoshedidnt! :bluesurprised:
Officiell stormästare i EB-orden
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är väl fullständigt ointressant ifall en person kan bete sig väl utanför forumet så länge som man bara umgås med denne via just forum?

"Han kallar mig fitta varje gång vi pratar i telefon men han kanske är trevlig öga mot öga så jag fortsätter prata med honom."

Därmed vill jag inte se användaren bannad, vi har folk som beter sig minst lika illa men som inte är "lovligt byte" så att säga. Dessa ignorerar jag och jag rekommenderar att de som störs gör samma sak med denna användare.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Tänk om det vore tvärtom. Kramgo stämning på forumet och fullt slagsmål på PB träffarna...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Hultberg
Medlem+
Inlägg: 1190
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 09:11
Ort: Uppsala

Inlägg av Hultberg »

Slagsmålen skulle väl mest handla om vem som får ligga och gosa med Parkas chipstuttar :)
Schatz jazz
EHX Battalion
Fender Bassman TV Twelve
Låst