Segt forum

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

Semborg skrev:Jag är problemet med segt forum på spåren. Har haft fullt upp med jobb, flytt och renovering av lägenhet denna vecka så min datortid har varit minimal. Ge mig lite tid så ska jag nog kunna lösa det, annars får vi flytta till bättre server.
uniconbass.se ligger också på one.com och jag upplever också att min sajt är mer än seg... det kan bero på segt innehåll med iofs!... :roll:
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Verkar funka bra nu. Tack Semborg.

Klicka på stora PRATABASloggan så kommer ni till huvudsidan. Där finns det en donationsknapp!

Föreslår en liten donation till Semborg.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Cuba skrev:Verkar funka bra nu. Tack Semborg.
Fortfarande segt här tyvärr.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Kommer och går. Segar ihop nån gång i timmen kanske.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
barium
Medlem+
Inlägg: 599
Blev medlem: mån 12 maj 2008, 15:17
Ort: Eskilstuna

Inlägg av barium »

One.com är tyvärr problemet. Databasservrarna orkar helt enkelt inte med större forum. Det kan lösas tillfälligt med gnällmail till support, men problemen återkommer oftast relativt snart.

Jag har själv modererat två forum som tvingats flytta från one, så jag har viss erfarenhet av alla fina löften från företaget som aldrig införlivas.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

barium skrev:One.com är tyvärr problemet. Databasservrarna orkar helt enkelt inte med större forum. Det kan lösas tillfälligt med gnällmail till support, men problemen återkommer oftast relativt snart.

Jag har själv modererat två forum som tvingats flytta från one, så jag har viss erfarenhet av alla fina löften från företaget som aldrig införlivas.
Har själv inte fått någon segråtta sedan 2 timmar och jag har varit aktiv som fan :oops:

Tippsa gärna Semborg om dina erfarenheter barium.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Jag säger som TDHP. Det kan komma nån timme då allt flyter på, sen blir det segt värre. Upp och ner. Jag betalar gärna för en snabb och stabil server.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Upp och ner hos mig, och det verkar inte ens vara någon periodicitet, det kommer och går när det vill verkar det som. Gör forumet oläsbart.
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Jag donerar gärna men det är lättare att anpassa gåvan om man vet att det letas nytt webbhotell och ungefär vad kostnaden blir. Ska jag slänga in en tia eller en hundring liksom?
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Rix skrev:Jag donerar gärna men det är lättare att anpassa gåvan om man vet att det letas nytt webbhotell och ungefär vad kostnaden blir. Ska jag slänga in en tia eller en hundring liksom?
Precis
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Jag har inte märkt att det skulle vara segt. Jag är iofs inte här JÄMT men ofta nog. One håller på att uppgradera PHP har jag fått mail om för de av mina sidor som ligger hos dem, kanske är nåt som påverkar...eller att uppgraderingen ska avhjälpa nåt.
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Det är accessen mot databasen som laggar som Barium skriver ovan. Jag får ganska ofta MySQL-relaterade fel, critical database typ.

Byt hotell!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Här rullar det på bra! Ingen LAG sedan igår. Något har hänt. Jag kanske har fått en gräddfil till PB 8)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Mitt hänger sig lika ofta fortfarande.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

TDHP skrev:Mitt hänger sig lika ofta fortfarande.
+1

Jag undrar om Semborg ser något av det här?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

TDHP skrev:Mitt hänger sig lika ofta fortfarande.
Samma här.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Konstigt ..... det går jättefort här. Ingen LAG sedan igår....
Användarvisningsbild
Hultberg
Medlem+
Inlägg: 1190
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 09:11
Ort: Uppsala

Inlägg av Hultberg »

Hellish skrev:
TDHP skrev:Mitt hänger sig lika ofta fortfarande.
Samma här.
Och här.
Schatz jazz
EHX Battalion
Fender Bassman TV Twelve
Användarvisningsbild
mågis
Medlem+
Inlägg: 1818
Blev medlem: lör 01 aug 2009, 18:53
Ort: Vintrosa

Inlägg av mågis »

Idag, hittills i alla fall, har forumet fungerat bättre än någonsin för mig. Fint flyt och i stort sett inget laggande...
Keep on rocking motherfuckers...

Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

mågis skrev:Idag, hittills i alla fall, har forumet fungerat bättre än någonsin för mig. Fint flyt och i stort sett inget laggande...
Ja idag funkar det skitbra :D
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
barium
Medlem+
Inlägg: 599
Blev medlem: mån 12 maj 2008, 15:17
Ort: Eskilstuna

Inlägg av barium »

Att det fungerar olika på olika dagar kan ju ha att göra med de andra sidorna som är hostade hos one.com. Det är inte så att PB har en databasserver för sig själv.

När flera sidor som använder sig av samma databasserver alla är relativt aktiva så blir det segt som sirap.
Robanjo
Medlem+
Inlägg: 1073
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 17:26

Inlägg av Robanjo »

Bara för mig som det varit extremt senaste 2 dagarna? loggas ut ständigt.
tar en evighet att komma in.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Inte för att idiotförklara någon men hur mycket annat pysslar era datorer med samtidigt som ni kör PB? Jag frågar för jag hade en gång ett samtal med en kund som klagade på att deras surfning gick såååå jäääävla segt och allt tajmade ut och jävla skitlina ni har sålt då! När jag luskade lite så tankade man samtidigt ner i full fart på DC++ vilket fyllde linan. Konstigt att deras porrsurfning gick lite segt då...

För mig som envisas med att aldrig uppgradera min dator så har jag varit tvungen att slå av reklambannern för annars segar hela PB ihop för mig. Men det är ju problem i och med min egen dator och inte PB i sig. (Förutom då att folk tycker att flash-banners är guds gåva till internetanvändarna)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

cub skrev:Inte för att idiotförklara någon men hur mycket annat pysslar era datorer med samtidigt som ni kör PB? Jag frågar för jag hade en gång ett samtal med en kund som klagade på att deras surfning gick såååå jäääävla segt och allt tajmade ut och jävla skitlina ni har sålt då! När jag luskade lite så tankade man samtidigt ner i full fart på DC++ vilket fyllde linan. Konstigt att deras porrsurfning gick lite segt då...

För mig som envisas med att aldrig uppgradera min dator så har jag varit tvungen att slå av reklambannern för annars segar hela PB ihop för mig. Men det är ju problem i och med min egen dator och inte PB i sig. (Förutom då att folk tycker att flash-banners är guds gåva till internetanvändarna)
Nada. Problemet ligger på servern, det är den som skickar upp felmeddelanden.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

Jag har en diskett med internet om någon vill låna.
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
Skriv svar