Vilka ämnen ska vara tillåtna att skriva om?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!

Borde det vara tillåtet att skriva om sport på pratabas?

Ja
21
51%
Nej
20
49%
 
Antal röster: 41

Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Fotboll kan vara lika vackert att se på som ett musikaliskt framförande eller andra konstverk. Definitivt en konstform i mina ögon. Kreativitet och improvisation är lika viktigt i musik.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Samuel V skrev:Fotboll kan vara lika vackert att se på som ett musikaliskt framförande eller andra konstverk. Definitivt en konstform i mina ögon. Kreativitet och improvisation är lika viktigt i musik.
Jäpp!

Bild
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Suck...
dereborn

Inlägg av dereborn »

Vilka ämnen ska vara tillåtna att skriva om?
Endast grundämnen tycker jag.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Samuel V skrev:Suck...
Du bjussade så snällt så jag kunde inte låta bli. :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Samuel V skrev:Fotboll kan vara lika vackert att se på som ett musikaliskt framförande eller andra konstverk. Definitivt en konstform i mina ögon. Kreativitet och improvisation är lika viktigt i musik.
Jag förbehåller mig rätten att tycka att fotboll är det tråkigaste som finns.
För många basar är inte nog
dereborn

Inlägg av dereborn »

ferm skrev:
Samuel V skrev:Fotboll kan vara lika vackert att se på som ett musikaliskt framförande eller andra konstverk. Definitivt en konstform i mina ögon. Kreativitet och improvisation är lika viktigt i musik.
Jag förbehåller mig rätten att tycka att fotboll är det tråkigaste som finns.
Du menar Tipsextra en novemberkväll på 70-talet med en 0-0 match mellan t.ex. Everton och Luton?

Underbar insomnings-TV!
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Klart engelsk fotboll är tråkig, den saknar ju finess. Grisfotboll för det mesta, precis som Allsvenskan.
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

dereborn skrev:
ferm skrev:
Samuel V skrev:Fotboll kan vara lika vackert att se på som ett musikaliskt framförande eller andra konstverk. Definitivt en konstform i mina ögon. Kreativitet och improvisation är lika viktigt i musik.
Jag förbehåller mig rätten att tycka att fotboll är det tråkigaste som finns.
Du menar Tipsextra en novemberkväll på 70-talet med en 0-0 match mellan t.ex. Everton och Luton?

Underbar insomnings-TV!
Vet inte eftersom jag aldrig tittat på tipsextra. Men jag har ett svagt minne från fotbollsVM i england 1966. Skittråkigt.
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Samuel V skrev:Klart engelsk fotboll är tråkig, den saknar ju finess. Grisfotboll för det mesta, precis som Allsvenskan.
Må vara, men spelarna faller i alla fall inte som käglor så fort någon passerar två meter bort. :twisted:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Var på Malmö stadion idag och spelade in en reklam/informations-film om min senaste patentsökta uppfinning :stolt: .

Det är det närmaste sport jag kommit på länge. Lävligt kul ändå. Filmteamet var från Malmö och jag hade funderingar på att ta på mig en blåvit halsduk ... men jag la ner det. Jag är ju ingen sportfåne after all.

Röstade JA
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Hur går det med patentet? Får du berätta om det snart?
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Jag röstade också ja. Men mest för att jag gillar att kravla runt på golvet och krama gubbar.
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Nick skrev:Hur går det med patentet? Får du berätta om det snart?
Det ligger fortfarande hos patent- och registreringsverket för bedömning. Det kan ta flera år innan patentet blir godkänt. Registreringsdatumet av patentet gäller dock.

Produkten lanseras snart… Väldigt spännande för mig och mina kollegor.
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem
Inlägg: 3011
Blev medlem: sön 30 dec 2007, 02:38
Ort: Umeå

Inlägg av Valle »

Haha, stackars nick som var tvungen att bo med mig under hockeyVM, förstår att han flyttade ut lagom till fotbollsVM :lol:
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Valle skrev:Haha, stackars nick som var tvungen att bo med mig under hockeyVM, förstår att han flyttade ut lagom till fotbollsVM :lol:
Trode inte att du skulle lista ut det... :D

Jag är förvånad över denna absurda omröstning.
Trode inte att någon skulle rösta, faktiskt.
Nu har 26 personer röstat, varav hälften tycker att sport inte borde få skrivas om på pratabas. Skrämande!
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Nick skrev:
Valle skrev:Haha, stackars nick som var tvungen att bo med mig under hockeyVM, förstår att han flyttade ut lagom till fotbollsVM :lol:
Trode inte att du skulle lista ut det... :D

Jag är förvånad över denna absurda omröstning.
Trode inte att någon skulle rösta, faktiskt.
Nu har 26 personer röstat, varav hälften tycker att sport inte borde få skrivas om på pratabas. Lovande!
Ditt inlägg var trasigt så jag fixade det i quoten ovan.;)

Och min nej-röst var såklart på skämt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Valle skrev:Haha, stackars nick som var tvungen att bo med mig under hockeyVM, förstår att han flyttade ut lagom till fotbollsVM :lol:

HockeyVM är ju iaf kul till skillnad mot FjollVM.....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

blackparkas skrev:
Valle skrev:Haha, stackars nick som var tvungen att bo med mig under hockeyVM, förstår att han flyttade ut lagom till fotbollsVM :lol:

HockeyVM är ju iaf kul till skillnad mot FjollVM.....
Är det bandy-vm nu? :wink: :P
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

blackparkas skrev:
Valle skrev:Haha, stackars nick som var tvungen att bo med mig under hockeyVM, förstår att han flyttade ut lagom till fotbollsVM :lol:

HockeyVM är ju iaf kul till skillnad mot FjollVM.....
Jag såg ungefär 30 sekunder av hockeyvm!
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

På forumet Boatlife där jag hänger väldigt sporadiskt går det över huvudet taget inte att skriva vissa ord som har med fotboll att göra. Dom har meckat med databasen på något sätt så om man skriver ordet "fotboll" så byts ordet ut när man publicerar sitt inlägg så det står "fjollboll" istället. Och skriver man "Hammarby" så blir det "Samhall". Moderatorerna gillar inte fotboll och absolut inte Hammarby så dom har valt att skojja till det lite. Vilket ofta kan bli otroligt roligt med nya medlemmar som inte känner till detta. :)

//J
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Hellboy skrev:På forumet Boatlife där jag hänger väldigt sporadiskt går det över huvudet taget inte att skriva vissa ord som har med fotboll att göra. Dom har meckat med databasen på något sätt så om man skriver ordet "fotboll" så byts ordet ut när man publicerar sitt inlägg så det står "fjollboll" istället. Och skriver man "Hammarby" så blir det "Samhall". Moderatorerna gillar inte fotboll och absolut inte Hammarby så dom har valt att skojja till det lite. Vilket ofta kan bli otroligt roligt med nya medlemmar som inte känner till detta. :)

//J
Men alltså... Nu måste jag fråga lite här...
Hur får man till kombinationen att man inte gillar fotboll och speciellt ogillar Hammarby...?
Gillar fortboll och ogillar H-by kan jag förstå, eller ogillar fotboll och likgiltig inför H-by, men hur sjutton kan man ha så stark åsikt om H-by om man ogillar fotboll...?
:hmm: :?:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

fieldflower skrev:
Hellboy skrev:På forumet Boatlife där jag hänger väldigt sporadiskt går det över huvudet taget inte att skriva vissa ord som har med fotboll att göra. Dom har meckat med databasen på något sätt så om man skriver ordet "fotboll" så byts ordet ut när man publicerar sitt inlägg så det står "fjollboll" istället. Och skriver man "Hammarby" så blir det "Samhall". Moderatorerna gillar inte fotboll och absolut inte Hammarby så dom har valt att skojja till det lite. Vilket ofta kan bli otroligt roligt med nya medlemmar som inte känner till detta. :)

//J
Men alltså... Nu måste jag fråga lite här...
Hur får man till kombinationen att man inte gillar fotboll och speciellt ogillar Hammarby...?
Gillar fortboll och ogillar H-by kan jag förstå, eller ogillar fotboll och likgiltig inför H-by, men hur sjutton kan man ha så stark åsikt om H-by om man ogillar fotboll...?
:hmm: :?:
stockholmare...






















:wink:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Klopper skrev:
Samuel V skrev:Klart engelsk fotboll är tråkig, den saknar ju finess. Grisfotboll för det mesta, precis som Allsvenskan.
Må vara, men spelarna faller i alla fall inte som käglor så fort någon passerar två meter bort. :twisted:
Jag vet att du bara retas lite, men ändå - suck...
blackparkas skrev:
Valle skrev:Haha, stackars nick som var tvungen att bo med mig under hockeyVM, förstår att han flyttade ut lagom till fotbollsVM :lol:

HockeyVM är ju iaf kul till skillnad mot FjollVM.....
Haha, jo, för det är ju inte så att det är större skaderisk i fotboll på något sätt...

Grejen är att hockey bygger på fysisk kontakt, medan att i fotboll är det i princip förbjudet. Klart fan det smäller mer i ett spel som tillåter det...just därför har de ju också mer skydd.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Är det större skaderisk i fotboll?

Och för övrigt vad har det med fjolliga utövare inom sporten att göra?

Veklingar till män som slänger sig för ett vinddrag....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar