Behövs det moderatorer?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!

Behöver vi moderatorer?

JA!
24
25%
NEJ!
71
75%
 
Antal röster: 95

Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25757
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

BarbequeVillage skrev:
Svensson skrev:Omröstning 81-18 och fortfarande diskuteras detta, vad säger det?
Att vi borde skaffa oss ett liv? :lol:
Eller att vi har ett prima liv här på forumet... :wink:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

fieldflower skrev:
BarbequeVillage skrev:
Svensson skrev:Omröstning 81-18 och fortfarande diskuteras detta, vad säger det?
Att vi borde skaffa oss ett liv? :lol:
Eller att vi har ett prima liv här på forumet... :wink:
Att vi borde skaffa oss ett riktigt liv OCH att vi har ett prima liv här på forumet alltså. :lol:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25757
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Svensson skrev:
fieldflower skrev:
BarbequeVillage skrev:
Svensson skrev:Omröstning 81-18 och fortfarande diskuteras detta, vad säger det?
Att vi borde skaffa oss ett liv? :lol:
Eller att vi har ett prima liv här på forumet... :wink:
Att vi borde skaffa oss ett riktigt liv OCH att vi har ett prima liv här på forumet alltså. :lol:
NU börjar vi närma oss sanningen...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

fieldflower skrev:
Svensson skrev:
fieldflower skrev:
BarbequeVillage skrev:
Svensson skrev:Omröstning 81-18 och fortfarande diskuteras detta, vad säger det?
Att vi borde skaffa oss ett liv? :lol:
Eller att vi har ett prima liv här på forumet... :wink:
Att vi borde skaffa oss ett riktigt liv OCH att vi har ett prima liv här på forumet alltså. :lol:
NU börjar vi närma oss sanningen...
Jepp! :tummenupp:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Jag håller hårt på att vi ska utse 2-3 administratörer.

En moderat känns så vuxet på det här forumet, men att ha en administratör brukar oftast underlätta. Någon som kan hjälpa till att SKÖTA forumet helt enkelt och se till att det flyter på, fixar uppdateringar och hela tiden utvecklar forumet.

EN person kan ta hand om forumet, men det blir större och större och det är bättre att vara lite förutseende med det där och se till att vi har för MYCKET ideell arbetskraft som kan se till att forumet är i tiptop istället för att när det väl skiter sig panikutse två som VERKLIGEN inte ska ha någon makt till MODERATORER istället för ADMINISTRATÖRER.

Eller ska jag starta en egen tråd för det här?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25757
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

FreCKo skrev:Jag håller hårt på att vi ska utse 2-3 administratörer.

En moderat känns så vuxet på det här forumet, men att ha en administratör brukar oftast underlätta. Någon som kan hjälpa till att SKÖTA forumet helt enkelt och se till att det flyter på, fixar uppdateringar och hela tiden utvecklar forumet.

EN person kan ta hand om forumet, men det blir större och större och det är bättre att vara lite förutseende med det där och se till att vi har för MYCKET ideell arbetskraft som kan se till att forumet är i tiptop istället för att när det väl skiter sig panikutse två som VERKLIGEN inte ska ha någon makt till MODERATORER istället för ADMINISTRATÖRER.

Eller ska jag starta en egen tråd för det här?
Tror du är i rätt tråd...
Men jag tror som tidigare att vi kan ta det då det verkar behövas (om det sker - hoppas inte).
Det är ju inte så att världen går under om vi skulle råka få troll i maskineriet - det går ju alltid att lösa i efterhand.
Och jag tror väl inte heller att PB kanske ligger i högsta riskgruppen för en samlad attack av sveriges hacker-community...?

Mina 5 öre värt...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Så länge Semborg tycker att det funkar att ensam sköta forumet tycker jag att vi ska låta det vara som det är. Det är ju ett minst sagt gott betyg åt oss alla om vi kan fortsätta tuffa på som vi gjort hittills utan styrning!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem
Inlägg: 1783
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 14:49
Ort: Göteborg

Inlägg av ingo »

Läste nedanstående i nån "...Barn..." bok.

Applicerbart på PB? ;-)

" I en familj kan man säga precis vad man tycker utan att behöva vara rädd att någon annan tycker lika dant "
http://www.myspace.com/inandgo" onclick="window.open(this.href);return false;

Medlem av PrataBas gubbklubb 50+ .


- B(Bingo)QV bas (avatar) .
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

ingo skrev:Läste nedanstående i nån "...Barn..." bok.

Applicerbart på PB? ;-)

" I en familj kan man säga precis vad man tycker utan att behöva vara rädd att någon annan tycker lika dant "
+1

ehh.. men... nej... vänta nu?? :?
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
AntonJohansson
Medlem+
Inlägg: 663
Blev medlem: lör 29 dec 2007, 22:48
Ort: Stockholm

Inlägg av AntonJohansson »

Jag vet att jag är lite sen med att skriva i den här tråden, hittade den lite sent, men i alla fall så ville jag skriva vad jag tycker. :)

Jag har inte varit med här så länge men jag vill bara säga att jag kände mig verkligen välkommen direkt när jag gick med här. Och OT är en sak som jag bara tycker förgyller det här forumet. Såklart i viss mån, men jag tror, som andra redan skrivit, att om det går för långt så tas det hand om av de som är aktiva i respektive tråd. Men det brukar väl i princip aldrig bli några problem, och nästan alltid när en del trådar kommer av sig så roas jag oftast av det. Så i mina ögon så behövs det inga moderatorer.

Det var min lilla obetydliga syn på det hela. :roll:
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

AntonJohansson skrev:Jag vet att jag är lite sen med att skriva i den här tråden, hittade den lite sent, men i alla fall så ville jag skriva vad jag tycker. :)

Jag har inte varit med här så länge men jag vill bara säga att jag kände mig verkligen välkommen direkt när jag gick med här. Och OT är en sak som jag bara tycker förgyller det här forumet. Såklart i viss mån, men jag tror, som andra redan skrivit, att om det går för långt så tas det hand om av de som är aktiva i respektive tråd. Men det brukar väl i princip aldrig bli några problem, och nästan alltid när en del trådar kommer av sig så roas jag oftast av det. Så i mina ögon så behövs det inga moderatorer.

Det var min lilla obetydliga syn på det hela. :roll:
Väl talat unge herre. Jag håller med till 100% :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Oavsett vad jag kan ha skrivit tidigare tycker jag ja nu. Är medlem på ett mycket fint tv-spelsforum med ca 7(!!!) admins. Lite off topic men aldrig nån urspårning. Stil och fason.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Svarte_Jack skrev:Oavsett vad jag kan ha skrivit tidigare tycker jag ja nu. Är medlem på ett mycket fint tv-spelsforum med ca 7(!!!) admins. Lite off topic men aldrig nån urspårning. Stil och fason.
Inte viste jag att du var så pedantisk!

Jag har det superbra här utan 7 "aministratorer" (du menar säkert moderatorer va´?)

Mvh
Calif de Funk
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

calif de funk skrev:
Svarte_Jack skrev:Oavsett vad jag kan ha skrivit tidigare tycker jag ja nu. Är medlem på ett mycket fint tv-spelsforum med ca 7(!!!) admins. Lite off topic men aldrig nån urspårning. Stil och fason.
Inte viste jag att du var så pedantisk!

Jag har det superbra här utan 7 "aministratorer" (du menar säkert moderatorer va´?)

Mvh
Calif de Funk
Nej.


Bild
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Å nyklippta ska ni säkert också vara jämt va´? :D

Nixpix - inte min melodi
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Va?
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

:lol:

Så många adminds kan bara resultera med romanokatolisktliknande uppfostrings och disciplinmetoder, kort frisyr, välputsade naglar, alla psalmer utan till, läxorna i god tid etc :D

Och inga OT förstås :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

calif de funk skrev::lol:

Så många adminds kan bara resultera med romanokatolisktliknande uppfostrings och disciplinmetoder, kort frisyr, välputsade naglar, alla psalmer utan till, läxorna i god tid etc :D

Och inga OT förstås :wink:
Herregud. Är alla admins ordningsnasister eller? Klart man kan ha en trevlig stämning på ett forum med admins. Varför skulle det inte gå?
gäst

Inlägg av gäst »

Vad skall ni med moderatorer till nu när jag inte är kvar här längre?
Utan mig är detta forum rena söndagsskolan.
Det behövs fler punkbasister med attitydsproblem.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Johannes skrev:Vad skall ni med moderatorer till nu när jag inte är kvar här längre?
Utan mig är detta forum rena söndagsskolan.
Det behövs fler punkbasister med attitydsproblem.
Ät skit gubbjävel!
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Noelredding »

Johannes skrev:Vad skall ni med moderatorer till nu när jag inte är kvar här längre?
Utan mig är detta forum rena söndagsskolan.
Det behövs fler punkbasister med attitydsproblem.
eller?
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

bootsy skrev:
Johannes skrev:Vad skall ni med moderatorer till nu när jag inte är kvar här längre?
Utan mig är detta forum rena söndagsskolan.
Det behövs fler punkbasister med attitydsproblem.
Ät skit gubbjävel!
Haha! :clappy:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
gäst

Inlägg av gäst »

bootsy skrev:
Johannes skrev:Vad skall ni med moderatorer till nu när jag inte är kvar här längre?
Utan mig är detta forum rena söndagsskolan.
Det behövs fler punkbasister med attitydsproblem.
Ät skit gubbjävel!
Äntligen lite klassisk 1977. Tack!
Det har blivit alldeles för mycket sockervadd här sedan jag försvann.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Johannes skrev:
bootsy skrev:
Johannes skrev:Vad skall ni med moderatorer till nu när jag inte är kvar här längre?
Utan mig är detta forum rena söndagsskolan.
Det behövs fler punkbasister med attitydsproblem.
Ät skit gubbjävel!
Äntligen lite klassisk 1977. Tack!
Det har blivit alldeles för mycket sockervadd här sedan jag försvann.
Själv gör jag mitt bästa för att pissa i sockervadden, men det är drygt utan din hjälp, Johannes.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Svarte_Jack skrev:
calif de funk skrev::lol:

Så många adminds kan bara resultera med romanokatolisktliknande uppfostrings och disciplinmetoder, kort frisyr, välputsade naglar, alla psalmer utan till, läxorna i god tid etc :D

Och inga OT förstås :wink:
Herregud. Är alla admins ordningsnasister eller? Klart man kan ha en trevlig stämning på ett forum med admins. Varför skulle det inte gå?
Jag säger inte att det inte skulle gå. Jag bara tvivlar starkt på en sådan lösning när det gäller vår forum. Har inte märkt det behovet helt enkelt. Att vi klarar oss utan modertorer och utan någon speciell invärkan av vår admin. är för min del ett väldigt högt betyg på forumet. Kan vi bevara den andan, och det kan vi uppenbarligen, så gör det Prata Bas till ett alldeles fantastiskt mötesplats.

My 5 cents worth :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Skriv svar