Moderering..

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Moderering..

Inlägg av Rix »

Eftersom det numera modereras i realtid och alla obekväma inlägg effektivt tystas innan de hunnit postas så skulle jag önska att alla gamla tjafstrådar som till exempel Pirate Bay-tråden också raderades.

Ok?
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Inlägg av Daionsavage »

Pourquoi?
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Synpunkter om moderering bör lämnas direkt till Semborg i första hand, IMO.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Inlägg av Grafen »

Jadå, vi rensar löpande gamla trådar från tjafs så de ska kunna låsas upp igen, senast var det t ex frilanstråden, men det tar och kommer att ta sin tid. Länka gärna till trådar som kan vara aktuella.
För övrigt är "obekväma" åsikter välkomna, tjafs och tjuvnyp mot användare är det inte.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Då e det cool.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Daionsavage skrev:Pourquoi?

+1


Varför saneras forumet?!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

blackparkas skrev:
Daionsavage skrev:Pourquoi?

+1


Varför saneras forumet?!
Skulle nog vilja veta det också. Trådar försvinner utan kommentarer om anledningar osv...
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Inlägg av Grafen »

blackparkas skrev:
Daionsavage skrev:Pourquoi?

+1


Varför saneras forumet?!
För att många av trådarna innehåller bra diskussioner, information eller sköna skratt som förtjänar att kunna fortsätta diskuteras. Men de blir väldigt svårnavigerade och tappar sitt värde när diverse interna bråk tar över.

Tillägg: med ytterst få undantag så tas inga trådar bort utan de läggs i karantän (soft delete) för vidare utvärdering. Men som sagt, det tar lite tid.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Grafen skrev:
blackparkas skrev:
Daionsavage skrev:Pourquoi?

+1


Varför saneras forumet?!
För att många av trådarna innehåller bra diskussioner, information eller sköna skratt som förtjänar att kunna fortsätta diskuteras. Men de blir väldigt svårnavigerade och tappar sitt värde när diverse interna bråk tar över.

Tillägg: med ytterst få undantag så tas inga trådar bort utan de läggs i karantän (soft delete) för vidare utvärdering. Men som sagt, det tar lite tid.
Passar du på att moderera bort egna/obekväma inlägg samtidigt, eller kommer dom tillbaka?
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Cuba skrev:
Grafen skrev:
blackparkas skrev:
Daionsavage skrev:Pourquoi?

+1


Varför saneras forumet?!
För att många av trådarna innehåller bra diskussioner, information eller sköna skratt som förtjänar att kunna fortsätta diskuteras. Men de blir väldigt svårnavigerade och tappar sitt värde när diverse interna bråk tar över.

Tillägg: med ytterst få undantag så tas inga trådar bort utan de läggs i karantän (soft delete) för vidare utvärdering. Men som sagt, det tar lite tid.
Passar du på att moderera bort egna/obekväma inlägg samtidigt, eller kommer dom tillbaka?
Det vore nog bra om allt gammalt som kan såra folk försvinner från forumet känns det som. Oavsett vem som skrivit det. Finns väl inget syfte med att låta inlägg som enbart kan uppfattas som kränkande av en person ska vara kvar oavsett vad personen gjort. Vi vet alla att vi alla är bra folk IRL. På nätet blir det väldigt konstigt ibland när man enbart uttrycker sig i skrift. Jag personligen är definitivt för att det rensas bort påhopp, nidnamn och annat som kan uppfattas som kränkande. Det vore det självklara egentligen känns det som och det avsett vad som föranlett det hela. Vi är alla bra folk IRL. Det är utgångspunkten för min del och då finns det ingen anledning att ha kvar kränkningar på forumet som baseras på missuppfattningar och någon form av gruppdynamik som slutar med att alla hoppar på alla......

Så ser jag på saken.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Allt ska definitiv inte raderas.
Det finns nämligen de som kräver exakta quot så fort det är nåt.

- Du skrev faktiskt att...
- Visa var jag har skrivit det!

Tycker att det är konstigt att man i ena stunden gapar om länkar och nästa vill radera allt.. med det är ju bara jag...

Men jag förstår att det kan vara jävligt bekvämt när man står det med hela röven fast i klaveret.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Jag stör mig så förbannat på att det ligger låsta trådar och skräpar som dessutom är sökbara. Jag vill kunna redigera det jag skrivit.

Och alla referenser som pekar på riktiga namn ska väck. De som valt att agera under pseudonym skall respekteras. Det har förekommit stalker-googling, åsiktsregistrering och uthängning tidigare.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Rix skrev:Jag stör mig så förbannat på att det ligger låsta trådar och skräpar som dessutom är sökbara.
Kör man dessutom med Google-sökningen på forumet ligger det kvar nån cash och listar de första raderna i inläggen, även om de är raderade.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Inlägg av Grafen »

Cuba skrev:
Grafen skrev:
blackparkas skrev:
Daionsavage skrev:Pourquoi?

+1


Varför saneras forumet?!
För att många av trådarna innehåller bra diskussioner, information eller sköna skratt som förtjänar att kunna fortsätta diskuteras. Men de blir väldigt svårnavigerade och tappar sitt värde när diverse interna bråk tar över.

Tillägg: med ytterst få undantag så tas inga trådar bort utan de läggs i karantän (soft delete) för vidare utvärdering. Men som sagt, det tar lite tid.
Passar du på att moderera bort egna/obekväma inlägg samtidigt, eller kommer dom tillbaka?
Med risk för att upprepa mig så tas inte obekväma inlägg bort, däremot raderas bråk, tjafs, flamebaitande och personangrepp bort oavsett vem som än skrivit dem eller till vilka de än riktar sig.
Stallet är hendekagonalt.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Grafen skrev:
Cuba skrev:
Grafen skrev:
blackparkas skrev:
Daionsavage skrev:Pourquoi?

+1


Varför saneras forumet?!
För att många av trådarna innehåller bra diskussioner, information eller sköna skratt som förtjänar att kunna fortsätta diskuteras. Men de blir väldigt svårnavigerade och tappar sitt värde när diverse interna bråk tar över.

Tillägg: med ytterst få undantag så tas inga trådar bort utan de läggs i karantän (soft delete) för vidare utvärdering. Men som sagt, det tar lite tid.
Passar du på att moderera bort egna/obekväma inlägg samtidigt, eller kommer dom tillbaka?
Med risk för att upprepa mig så tas inte obekväma inlägg bort, däremot raderas bråk, tjafs, flamebaitande och personangrepp bort oavsett vem som än skrivit dem eller till vilka de än riktar sig.
Hur kommer sig det att du får kalla mig paranoid då?
Det var ju så sent som i dag!

Dina handlingar och dina ord verkar inte riktigt gå åt samma håll...
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Inlägg av Grafen »

Roland skrev:Hur kommer sig det att du får kalla mig paranoid då?
Det var ju så sent som i dag!

Dina handlingar och dina ord verkar inte riktigt gå åt samma håll...
Bra påpekande, detta personangrepp kommer editeras bort samtidigt som dina men som sagt, det tar lite tid att rensa ibland. Vidare kommer jag lyfta frågan till övriga moderatorteamet huruvida jag ska varnas eller ej.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
yohan
Medlem+
Inlägg: 1138
Blev medlem: tor 24 maj 2007, 11:39
Ort: Torshälla

Inlägg av yohan »

Det här känns inte alls bra....
https://soundcloud.com/jambrains" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/jambrains" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCWsxX4 ... ci-BbmKTCQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

Grafen skrev:Vidare kommer jag lyfta frågan till övriga moderatorteamet huruvida jag ska varnas eller ej.
Humor!

Intoyourass slog första kopparspiken i PB-trädet. Nu dör det så sakteliga...
Tänk att det skulle va så svårt att se för somliga.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Marshall skrev:
Grafen skrev:Vidare kommer jag lyfta frågan till övriga moderatorteamet huruvida jag ska varnas eller ej.
Humor!

Intoyourass slog första kopparspiken i PB-trädet. Nu dör det så sakteliga...
Tänk att det skulle va så svårt att se för somliga.
Glöm inte att det där helt är en fråga om huruvida man ställer sig på en sida och i så fall vilken. För "den andra sidan" så är det personer med din attityd som häller bensin på trädet. Som jag ser det finns det både bensin och spikar i trädet, och det blir fortfarande inte bättre av att bägge sidor ständigt försöker lasta av bekymmer på varandra.

Har ingen aning om vad det är som händer nu men det känns som att en hederlig gammal PB-bajskastning är på god väg. Ska vi som inte är inblandade försöka satsa på att ta det lugnt och inte genast dra upp gammalt orelaterat skräp bara för att få ta del av debatten?
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

the_great_alfonzo skrev: Glöm inte att det där helt är en fråga om huruvida man ställer sig på en sida och i så fall vilken. För "den andra sidan" så är det personer med din attityd som häller bensin på trädet.
Visst är det så. Jag förstår att du och personer med "din attityd" gärna
ställde er i kö för att suga av trollet eftersom han var sååå fantastisk.
Nåt jag och många med mig tydligen missförstod.
Nu har jag fått nog av den här skiten.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Marshall skrev:
the_great_alfonzo skrev: Glöm inte att det där helt är en fråga om huruvida man ställer sig på en sida och i så fall vilken. För "den andra sidan" så är det personer med din attityd som häller bensin på trädet.
Visst är det så. Jag förstår att du och personer med "din attityd" gärna
ställde er i kö för att suga av trollet eftersom han var sååå fantastisk.
Nåt jag och många med mig tydligen missförstod.
Nu har jag fått nog av den här skiten.
Om du hade läst inlägget med en lite mer objektiv inställning hade du nog förstått att jag inte menade att lägga över skulden på "sidan" du stod på. Faktum är att jag i meningen efter som du lät bli att quota skrev att bägge sidor har gjort sin beskärda del. Själv har jag aldrig haft för avsikt att suga av ett troll, däremot har jag agerat efter min personliga syn på vad som är rätt och fel, utan att för den sakens skull ställa mig på någon speciell "sida".
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Jag för min del har aldrig ställt mig på någon sida. Det har gladeligen andra pekat ut mig att göra snarare. Det beteendet är väl minst lika irriterande än att själv basunera ut att man är på "någon sida".
Nasty twelve.. Ja, jag tackar jag..
Användarvisningsbild
garluch
Medlem
Inlägg: 162
Blev medlem: ons 05 aug 2009, 16:08

Inlägg av garluch »

Vuxna människor in action...
Roadworn Jazz Bass
1972 Fender Bassman 100+412
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

macahan skrev:Jag för min del har aldrig ställt mig på någon sida. Det har gladeligen andra pekat ut mig att göra snarare. Det beteendet är väl minst lika irriterande än att själv basunera ut att man är på "någon sida".
Nasty twelve.. Ja, jag tackar jag..
Jepp, håller med om att hela sidkonceptet är löjligt. Det är därför jag envisas att skriva med citationstecken som du själv gjorde nu. Men när någon ställer sig och skyller på en andra sida så sätter man sig automatiskt på en egen sida. Jag menar inte att just du har gjort det, men det är sånt som har hänt en del på PB, och då är mitt standardsvar att försöka förtydliga för bägge sidor att de själva gräver sig djupare ner i skiten.

Fast så här i efterhand så inser jag att det är rätt puckat och antagligen bara bidrar ytterligare till känslan av olika "sidor" som fler människor dras in i. My bad! Individtänk för fullt framöver..
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Personligen saknar jag det PB där man kunde ha hårda diskussioner som inte mynnade ut i upprivande av gamla sår, personangrepp och flamebaitande.
Det kommer naturligtvis aldrig tillbaka, emedan folk här på forumet verkar vara ovanligt långsinta.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Skriv svar