Corona - vad ser vi i spåkulan?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av fieldflower »

Geddan skrev: tor 29 apr 2021, 20:59 Det finns säkert folk som fixar att jobba hemifrån.
För mig skulle det vara fruktansvärt. Gissar att jag inte är ensam om att känna så. =/
Det är rätt tråkigt, men frågan är hur kul det blir att gå till kontoret när max hälften av kollegorna är där.
Skönt att kunna ta en kaffe och vara social förstås, men möten och samarbeten kommer liksom ALLTID ske över Teams/Zoom/etc för det är alltid nån som kommer vara remote.

Och även den sociala delen blir väl sannolikt annorlunda, iaf för oss med stora arbetsgivare, för med en arbetsstyrka som är på kontoret max ett par dagar per vecka på kontoret kan man inte ha fasta platser, och det behövs betydligt färre platser överlag.
Det innebär oundvikligen "Free seating" dvs att alla har sin laptop och att alla kontorsplatser är tillgängliga a'la "first served".
Så det sociala samspelet med bänkgrannen blir annorlunda, för du vet aldrig vart du eller andra sitter från dag till dag även om ni råkar jobba samma dagar från kontoret.

Börjar se en trend att folk säljer sina lägenheter och bosätter sig på landet, vilket ju understryker att "arbetsplatsen är på kontoret"-tiden är över.

Vet inte vad jag själv tycker, ärligt talat...
Jag gillar BETYDLIGT bättre att jobba från kontoret, speciellt då man skall förmedla saker eller ha brainstorming etc.
Men det är rätt skönt ibland att bara rulla ur sängen och rätt in på jobbet.
Och i ärlighetens namn är det rätt skönt ibland att kunna gömma sig bakom en avstängd Teams-kamera och bara sitta och vara oengagerad, trött och ful.
Medlem i PB40+
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

GandhiMK2 skrev: fre 30 apr 2021, 10:17
Eagle Hazze skrev: tor 29 apr 2021, 20:01 Ja på sätt och vis, men jag beskriver bara en normal teknisk funktion på en samtida infektionsklinik , fast den har inte bliviyt legio i kontorsvärlden. Cool referens med The Expanse.
Finns mycket att gilla i The Expanse. Dock inte överspelande arg-människor av olika tillhörighet.
Men hon FN-tanten, vad har hon för röst?!?
Hon går nog på Gauloises.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100, Weber Mywatt 200
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Avarasala (Shohreh Aghdashloo), är min favorit!

Sååååå, när tror ni att ett gig eller två går att ordna igen då?
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett dussin) & Warwick, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Älskar Naomi Nagata’s alltid smått brydda uppsyn. Ser mycket farlig ut i den där overallen!!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar