Bastu är trevligt. tyvärr har jag inte någon hemma

Men träning är något jag kan sköta hemifrån

Suck.... har suttit i möte efter möte med diverse IT-folk och projektledare. Projektledare som försöker implementera weblösningar till medborgarna för att spara tid för tjänstemännens handläggning. IT-folket är duktiga men förstår förstås inte ämnet de är satta att skriva program om. Så jag har varit surgubben som kallats in för att försöka förklara att lagstiftningen inte är enkel att tämja i ett webformulär med ja/nej inmatningar.Denada skrev: ↑fre 10 feb 2023, 12:27 Det sista förstår jag mycket väl.
Är själv IT-mupp och blir alltid inblandad efter tre fyra möten och saker är påbörjade och mycket fikabröd på de första mötena men inga tankar över hur saker ska göras innan de förstår att "hmmm IT kanske tycker något om detta ska vi fråga?"
IT ska aldrig driva IT projekt!Body&Soul skrev: ↑fre 10 feb 2023, 18:32Suck.... har suttit i möte efter möte med diverse IT-folk och projektledare. Projektledare som försöker implementera weblösningar till medborgarna för att spara tid för tjänstemännens handläggning. IT-folket är duktiga men förstår förstås inte ämnet de är satta att skriva program om. Så jag har varit surgubben som kallats in för att försöka förklara att lagstiftningen inte är enkel att tämja i ett webformulär med ja/nej inmatningar.Denada skrev: ↑fre 10 feb 2023, 12:27 Det sista förstår jag mycket väl.
Är själv IT-mupp och blir alltid inblandad efter tre fyra möten och saker är påbörjade och mycket fikabröd på de första mötena men inga tankar över hur saker ska göras innan de förstår att "hmmm IT kanske tycker något om detta ska vi fråga?"
-Jo det där ser snyggt ut, men sådär kan man inte göra enligt Jordabalken.
-Snygg lösning, men tyvärr, i Plan- och Bygglagen kan man inte blanda äpplen och päron.
-Tja... sådär skulle man ju kunna göra, frågan är vem som blir skyldig att betala skadestånd till tredje part...
Jag programmerade en del själv förr och förstår IF, THEN, OR, ELSE osv. men det saknas MAYBE och DONT THINK SO.....
Ibland är det effektivast att ringa på telefontid och få prata med nån, särskilt i frågor där binär logik ännu inte är abstrakt utvecklad![]()
Den dagen blir vi alla arbetslösa och en basist laddar man ner...