Tävling
- Denada
- Medlem+
Re: Tävling
Hemmastudio är mysigt....
- fieldflower
- Hedersmedlem
Najs!pjocke skrev: ↑Igår, 22:14Jag hittade av en slump en Orange guitar butler nedsatt med 35% igår. Det vore ju rent av oekonomiskt att inte köpa den. Så det gjorde jag. Tänker att jag borde kunna få igen större delen av pengen om jag vill sälja den igen.
Idag har jag kopplat in mina monitorer och städat lite i man caven, så nu ser det mer ut som hemmastudio än kontor. Mycket trivsamt.
Själv tog jag med min Simplifier X till pappsens hus där det står en Laney LV200 gitarrstärk (solid 65 watt).
Kör man i Simplifiern i Effect return så sidsteppar man hela kontrollpanelen på Laneyn, och det låter Simplifier för hela slanten.
Jisses så bra det låter!
Och jisses vad döv jag skulle bli om jag spelade såhär för jämnan!
Sådär så det slår i bröstet och kittlar under fötterna, då är det roligt att spela elgura!
Och då var det ändå en HB 335-kopia som lämnar en del att önska i ljud och spelbarhet. Måste ta ut fin-Telen nån gång!
Medlem i PB50+
- Denada
- Medlem+
HAHAHAHA RÄTT!!!fieldflower skrev: ↑Idag, 10:43Najs!pjocke skrev: ↑Igår, 22:14Jag hittade av en slump en Orange guitar butler nedsatt med 35% igår. Det vore ju rent av oekonomiskt att inte köpa den. Så det gjorde jag. Tänker att jag borde kunna få igen större delen av pengen om jag vill sälja den igen.
Idag har jag kopplat in mina monitorer och städat lite i man caven, så nu ser det mer ut som hemmastudio än kontor. Mycket trivsamt.
Själv tog jag med min Simplifier X till pappsens hus där det står en Laney LV200 gitarrstärk (solid 65 watt).
Kör man i Simplifiern i Effect return så sidsteppar man hela kontrollpanelen på Laneyn, och det låter Simplifier för hela slanten.
Jisses så bra det låter!
Och jisses vad döv jag skulle bli om jag spelade såhär för jämnan!
Sådär så det slår i bröstet och kittlar under fötterna, då är det roligt att spela elgura!
Och då var det ändå en HB 335-kopia som lämnar en del att önska i ljud och spelbarhet. Måste ta ut fin-Telen nån gång!
Det är gött att dra på som f*n ibland <3
- fieldflower
- Hedersmedlem
Definitivt!
Har haft dem stående i källaren, men jag tror de får stå kvar här i vardagsrummet nu.
Har haft dem stående i källaren, men jag tror de får stå kvar här i vardagsrummet nu.
Medlem i PB50+
- Denada
- Medlem+
jo det är gött att kunna vräka på ibland.
men inte för ofta då blir tutet i öronen så konstant...
men inte för ofta då blir tutet i öronen så konstant...
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Denada
- Medlem+
Jo som Yngve sa...
Vadå Less is more???
More is more!!!
Vadå Less is more???
More is more!!!
- fieldflower
- Hedersmedlem
Måste komma ihåg att ta dit nåt gitarrställ hemifrån.
Så många saker att komma ihåg hit och dit...
Så många saker att komma ihåg hit och dit...
Medlem i PB50+