Denada skrev: ↑tor 06 feb 2025, 14:44
jo det är lite så där med framförallt motstånd.
det kostar 5 kronor att köpa ett det kostar 20 kronor att köpa 50....
Jo, och pappsen drev ju El, Tele och Maskin ingenjörsfirma i alla år, så detta är grejer från tiden när man lödde kretsar fortfarande.
Hans kanske mest publika jobb var att han gjorde elcentralerna till SMW husvagnar. Ligger några SMW frontpaneler kvar som minne.
Jo, och pappsen drev ju El, Tele och Maskin ingenjörsfirma i alla år, så detta är grejer från tiden när man lödde kretsar fortfarande.
Hans kanske mest publika jobb var att han gjorde elcentralerna till SMW husvagnar. Ligger några SMW frontpaneler kvar som minne.
Kul!
Jo det fanns en tid när man lagade saker och inte bara kastade och köpte nytt och större...
Vi borde gå tillbaka dit...
Space is big
Space is dark
It's hard to find a place to park
Kul!
Jo det fanns en tid när man lagade saker och inte bara kastade och köpte nytt och större...
Vi borde gå tillbaka dit...
Ställer lite krav på att gilla stora, dyra och väldigt lo-tech saker...
Som basar!
Nja jag skulle vilja ha ett skal men resten är jag inte så intresserad av.
Skulle kunna tänka mig att bygga ett kluster i ett skal.
Det skulle bli en bra hemma studio dator.
Stoppa i ett par petabyte disk i den och så ett gäng AMD proppar...
Så man kan köra ALLA pluggar samtidigt på alla kanaler
Space is big
Space is dark
Jag har lekt med datorer sedan 82 så jag är lite skadad...
Jag hade en Data SAAB en gång. kul tingest som drog massor med ström till ingen nytta.
Men lite kul var den
Och har man ett Cray kabinett att bygga i så kan man ju bygga lite ordentligt och så skapa mega kluster.
Skulle ju kunna stoppa den full med SimpliVity riggar iof men det är ju inte lika kul som att bygga själv
Space is big
Space is dark
Kan förstå att det är kul, men jag har aldrig startat och är inte enormt intresserad av fler hobby's att nörda ned mig i.
Har redan alldeles för många saker jag skulle vilja hålla på med som inte hinns med...
Har en hel hög med plastmodeller liggande under sängen, som jag började med för 8-10 år sedan.
Köpte på mig kompressor och paintbrush-spruta och färger och grejer.
Och sen började jag träna...
Tror många, kanske de flesta, har liknande tendenser.
Blev några klara modeller innan tränandet tog över all extra tid.
Hittar inga bilder på en liten tysk ökenbil, men en HD och en tank finns det bild på iaf.
Det var en kille med på den militärhistoriska träffen jag är med och roddar i som sålde modeller jag han inte dit och var klart besviken.
Hade nog kunnat bränna en och annan krona där...
Space is big
Space is dark