Hmm... Har ni hört detta?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Lazydog skrev: Lyssnar folk på radio nuförtiden, tänker jag spontant. Ja, men inte så mycket
Läser folk papperstidningar fortfarande och betalar de för prenumerationen? Självklart!
Köper folk fortfarande cd-skivor? Javisst

Jag läser, lyssnar och tittar på Internet. och väljer fritt, gratis.
Vilka reportage, kulturartiklar, debattomgångar läser du på Internet?
Jag kollar tidningar på Internet ganska mycket för att hålla mig uppdaterad på vad som händer, snabba nyheter, men sen då?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

GrafZeppelin skrev:
Har du gratis uppkoppling?
:tummenupp:

Kostar nog betydligt mer än en tidningsprenumation. :wink:
Användarvisningsbild
Lazydog
Medlem
Inlägg: 83
Blev medlem: tor 26 jul 2007, 09:43
Ort: Norrbottning med turistvisum i Stockholm

Inlägg av Lazydog »

Japp, jag har gratis uppkoppling. En jobbförmån.
Får ju tillgång till det mesta på tidningsdrakarnas nätupplagor, plus att SVT har skaffat sig en jävligt fin webbplats, både med öppet arkiv och nytt materiel.
SR webbplats är åxå rätt ok, bra att man kan surfa in å lyssna lite på "Mammas nya kille" när man behöver skratta av sig lite.

Ofta kan den politiska debatten vara lite svår att följa med i papperstidningar då många politiker bloggar.
Det tycker jag inte är något positivt men det är resultatet av dagens informationsteknik.

Jag går dock rätt ofta på konserter kan jag konstatera. Förr när jag bodde i norr så kunde jag av ganska självklara anledningar inte gå på särskillt många bra konserter.
Man kan heller inte piratkopiera en livs levandes konsertupplevelse.
/Slöhund

Slö för det mesta, roligare än de flesta!

OLP MM2, Zoom 506II, Ampeg SVX
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Herregud så löjligt. Jag kan ju anmäla hela SR för att de aldrig spelar något som jag gillar. Samtliga kanaler inräknat. Bajs, bajs och åter bajs.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Makten skrev:Herregud så löjligt. Jag kan ju anmäla hela SR för att de aldrig spelar något som jag gillar. Samtliga kanaler inräknat. Bajs, bajs och åter bajs.
Fan va skönt.
Gör det!
Anmäl musiker som inte spelar musik som du gillar.
Anmäl dina grannar för att dom klär sig olämpligt.
Anmäl dina föräldrar för förtal, va fan vet dom?
Anmäl dom där jävlarna som predikar ur olika böcker.
Anmäl Tina för hennes mat smakar ju bajs.
Anmäl MTG för dom stavar fel på sin hemsida.
Anmäl dig själv för att du i ett svagt ögonblick tänkte....
Hälsar,
/Wall

Edit: Ringde precis polisen i Ystad för att anmäla mig själv för att jag raljerat på ett bas-forum på internet. Dom var måttligt förtjusta och ville inte ta emot min anmälan. Makten, du förstår väl att jag uppmuntrar alla och att det inte är riktad mot dig.
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lazydog skrev:Japp, jag har gratis uppkoppling. En jobbförmån.
Okej, jag menar inte att ge mig in i någon debatt om nedladdning eller liknande men bara för att just du har gratis uppkoppling så betyder det inte att informationen är "gratis".

För att återgå till ämnet undrar jag hur anmälan rubriceras?
"Hets mot folkgrupp" kanske? Det är iofs ett polisärende men erkänn att det skulle se roligt ut... ;)
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Herregud herregud herregud min tråd har lockat fram makten makten makten.... Tror nog ja dör av stolthet :poke: :)
Honom har jag inte sett på länge :o Förrns han skrev i min tråd :lol: Aowowwwwwww.... Gösses
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

the_great_alfonzo skrev:Herregud herregud herregud min tråd har lockat fram makten makten makten.... Tror nog ja dör av stolthet :poke: :)
Honom har jag inte sett på länge :o Förrns han skrev i min tråd :lol: Aowowwwwwww.... Gösses
Erhm. Oj, vad duktig du är.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

nedrats... harnte sett några av hans poster på jättelänge så ja antog att det han slutat skriva och min tråd lockade fram honom... :?
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

the_great_alfonzo skrev:nedrats... harnte sett några av hans poster på jättelänge så ja antog att det han slutat skriva och min tråd lockade fram honom... :?
Han postade senast i tisdags? :? :roll:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

the_great_alfonzo skrev:Herregud herregud herregud min tråd har lockat fram makten makten makten.... Tror nog ja dör av stolthet :poke: :)
Honom har jag inte sett på länge :o Förrns han skrev i min tråd :lol: Aowowwwwwww.... Gösses
Ööööh, jag hoppas du inser att jag var ironisk?

Tillägg: Eller rättare sagt; att jag håller med om "jösses", det vill säga att det är fånigt. Det finns liksom värre saker att bry sig om än diskriminerade dansbandsentusiaster.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Makten skrev:
the_great_alfonzo skrev:Herregud herregud herregud min tråd har lockat fram makten makten makten.... Tror nog ja dör av stolthet :poke: :)
Honom har jag inte sett på länge :o Förrns han skrev i min tråd :lol: Aowowwwwwww.... Gösses
Ööööh, jag hoppas du inser att jag var ironisk?

Tillägg: Eller rättare sagt; att jag håller med om "jösses", det vill säga att det är fånigt. Det finns liksom värre saker att bry sig om än diskriminerade dansbandsentusiaster.
Alltså... :shock: Jag var liksom halvt allvarlig faktiskt, jag trodde du hade stuckit och så kommer du här och skriver i min tråd, du förstår väl säkert att man skulle känna sej stolt om man fått en försummad medlem att dyka upp igen :D Och angående vad det var du skrev så fattade jag säkert att det var ironiskt ska du se
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

the_great_alfonzo skrev:Alltså... :shock: Jag var liksom halvt allvarlig faktiskt, jag trodde du hade stuckit och så kommer du här och skriver i min tråd, du förstår väl säkert att man skulle känna sej stolt om man fått en försummad medlem att dyka upp igen :D Och angående vad det var du skrev så fattade jag säkert att det var ironiskt ska du se
Hahaha! Jag kikar här ganska ofta, men jag orkar oftast inte skriva. :wink:
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

För många inlägg på GMF? :P
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Diesel skrev:För många inlägg på GMF? :P
Jag har inte skrivit på GMF sedan i maj, bortsett från annonser. Maken till rövhål på nätet får man leta efter.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Pfff.... De e domma däringa gitarristorna asso....
Skriv svar