PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Janne

Inlägg av Janne »

Jakten har börjat vilket inneburit mindre sömn, mindre mat och noll alkohol. Gått ned 9 hekto nu vilket väl innebär att jag klarat 15% av mitt mål. Jäkligt lätt att få tillbaks dessa hekton om jag inte passar mig dock.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Glömde ställa väckarklockan igår innan jag somnade... vilket var rätt så tidigt, blev iaf 14 timmar med mycket långa drömmar, tror fan dom var indelade i 44minuters avsnitt. Kändes som jag sovit en vecka när jag vaknade, gick ut samma sväng som igår och var jäkligt gött att äta lunch efter det. Man förbränner så mycket snabbare efter ett sånt pass att man inte blir så tung som jag annars kan bli efter måltider när man bara suttit stilla.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

körde sittups 3x30 och pushups 3x15 igår

jag är på G.

och för att detta är mitt 2K inlägg :dancy:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Har tjuvstartat bra.. +1.2 kg sedan förra posten i denna tråd.. Bild
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6801
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Liten skrev:Har tjuvstartat bra.. +1.2 kg sedan förra posten i denna tråd.. Bild
20:- rikare då! :) Skickas från Barncancerfonden..
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25870
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Ryggproblem är skit!
Nu blir det roddmaskinen tills jag trillar av den, och då skall jag fan ligga kvar och sparka mig trött på maskinjäkeln!!!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Efter dagens jobbletande har jag nu cyklat strax under 4 mil på eftermiddan, till stora delar i motvind. Fy faaan vad ont i röven man får av alla jävla trottoarkanter och skit. Varför kan de inte göra släta cykelbanor? Och varför kan bilister inte använda blinkers så att man vet vart i helvete de tänker ta vägen?
Nåja, jag slapp i alla fall sitta och sura i en bilkö som så många andra gjorde. 8)

Bild
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Det är härligt att se att denna tråden bara fylls på av hälsosamma rapporter.
Det är ett gott mål redan det.

Jag tog mig friheten att summera tråden så här långt.
Alla som uttryckligen sagt att de vill vara med i projektet (jag har säkert glömt ngn)
Sen har jag utifrån det ni skrivit skrivit startvikt, antal kilo som ska bort och planerad slutvikt, på de som angivet detta.
Det behöver man givetvis inte göra.
Man kan vara med utan att ange ngt av detta....eller bara hur mycket man vill gå ner ex.
Korregera, lägg till och komplettera gärna mina uppgifter.

Geddan: 103,3-10= 93kg

Knedy: 103-20=83kg

TDHP: 108

Fieldflower: 101

Whatawaste:

Diesel: -15

Randy "SilverBack&: 115

kanifflesmannen: 126-7=119kg

Jan Brodin: 81-6=75kg

BlackParkas:

Svensson: 88-10=78kg

Scuba: 81-11=70kg

Boom: 109kg

Hellboy: 120,6-30= 90kg

MikeO: 102,4-20=83kg

ferm: minus 5kg

melodika: 78-8=70kg

Hellish: 116-17=99kg

Chriller: 87-5=82kg

Bulgrim:

Gunnar89:

Berntsson: 80
Senast redigerad av Geddan den ons 20 aug 2008, 00:16, redigerad totalt 1 gånger.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25870
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

fieldflower skrev:Ryggproblem är skit!
Nu blir det roddmaskinen tills jag trillar av den, och då skall jag fan ligga kvar och sparka mig trött på maskinjäkeln!!!
Det där första träningspasset måste ha varit särdeles effektivt...
Vägde mig på samma våg i anslutning till kvällens holmgång i gymmet och den stannade på 99 jämnt... :shock:
Fast man kan väl inte räkna med att gå ned 2 kg per träningspass tänker jag... :roll:

Gäddan: Skitbra!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Berntsson
Medlem+
Inlägg: 742
Blev medlem: tor 31 jan 2008, 23:01
Ort: Göteborg

Inlägg av Berntsson »

Geddy_Lee: Gött jobbat, känner mig hedrad över att få vara med på listan två gånger också :)
Fender Custom Classic Jazz V
Squier Vintage Modified Jazz

When the circus came to town
Painted Oceans
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Berntsson skrev:Geddy_Lee: Gött jobbat, känner mig hedrad över att få vara med på listan två gånger också :)
Det är inte alla förunnat. :wink:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Hur står sig hårdkokta ägg på nyttig/onyttig-listan btw?
Officiell stormästare i EB-orden
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

knedy skrev:Hur står sig hårdkokta ägg på nyttig/onyttig-listan btw?
Alldeles utmärkt smalmat. Dessutom har man numera reviderat farligheten med kolestorol i äggula. Det visar sig i alla undersökningar att kolestorolet i "naturlig" mat inte är så farligt som man har trott. I min diet ingår det ägg i kubik...
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

...och nu släppte det igen...efter att ha stått still en vecka har det nu försvunnit tre kilo. Jag vägde i morse in på 112 kg. :D :D :D
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

[quote="Randy "SilverBack&"]
knedy skrev:Hur står sig hårdkokta ägg på nyttig/onyttig-listan btw?
Alldeles utmärkt smalmat. Dessutom har man numera reviderat farligheten med kolestorol i äggula. Det visar sig i alla undersökningar att kolestorolet i "naturlig" mat inte är så farligt som man har trott. I min diet ingår det ägg i kubik...[/quote]


Sweet, jag kan klara mig långt på hårdkokta ägg och kaviar. 8)
Jag fick en ny äggkokar i helgen så perfect. Jävligt onödig grej egentligen, men när man väl använt den så känns det svårt att leva utan den. :oops:

En annan sak som är gott är att ta en ostskiva, kläm ut lite kaviar på den och så rullar man ihop den: Awesome och enkelt! :tummenupp: :tummenupp:
Officiell stormästare i EB-orden
Bulgrim
Medlem
Inlägg: 312
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 23:19
Ort: Orsa

Inlägg av Bulgrim »

Hmm, 77kg på en någotsånär tillförlitlig våg (spelar egentligen ingen roll, bara jag använder samma våg hela tiden, doh..) och 182cm lång. En del buk- och underhudsfett samt klent med muskler. En viktminskning på 5-7kg samtidigt som jag bygger upp lite muskulatur borde vara rimligt.

Börjat med enkel styrketräning, provar att springa idag. Men matvanorna är den tuffaste nöten att knäcka! Här får man skärpa till sig helt klart...
Spector NS2, OLP MM3 (bussemoddad), Cort Action V, Scanbass bandlös (spelande renovering), Coronado IV (mest i delar nu), 2 kortskalingar från forumet
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

Nu har jag gått ner ca 2kg sedan vi började enbart genom att cykla lite :D
Nu skall jag lägga om dieten oxå, och då jädrans ;)
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

knedy skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]
knedy skrev:Hur står sig hårdkokta ägg på nyttig/onyttig-listan btw?
Alldeles utmärkt smalmat. Dessutom har man numera reviderat farligheten med kolestorol i äggula. Det visar sig i alla undersökningar att kolestorolet i "naturlig" mat inte är så farligt som man har trott. I min diet ingår det ägg i kubik...

Sweet, jag kan klara mig långt på hårdkokta ägg och kaviar. 8)
Jag fick en ny äggkokar i helgen så perfect. Jävligt onödig grej egentligen, men när man väl använt den så känns det svårt att leva utan den. :oops:

En annan sak som är gott är att ta en ostskiva, kläm ut lite kaviar på den och så rullar man ihop den: Awesome och enkelt! :tummenupp: :tummenupp:[/quote]

Jag kollade upp Kalles kaviar och den innehåller 26% kolhydrater...försiktigt med kaviaren alltså...små klickar :wink:

Ost och kaviar är en gammal klassiker...för att inte tala om rostat bröd ost och apelsinmarmelad...men dt är riktigt OT i den här tråden så att säga :D
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

[quote="Randy "SilverBack&"]
knedy skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]
knedy skrev:Hur står sig hårdkokta ägg på nyttig/onyttig-listan btw?
Alldeles utmärkt smalmat. Dessutom har man numera reviderat farligheten med kolestorol i äggula. Det visar sig i alla undersökningar att kolestorolet i "naturlig" mat inte är så farligt som man har trott. I min diet ingår det ägg i kubik...

Sweet, jag kan klara mig långt på hårdkokta ägg och kaviar. 8)
Jag fick en ny äggkokar i helgen så perfect. Jävligt onödig grej egentligen, men när man väl använt den så känns det svårt att leva utan den. :oops:

En annan sak som är gott är att ta en ostskiva, kläm ut lite kaviar på den och så rullar man ihop den: Awesome och enkelt! :tummenupp: :tummenupp:[/quote]

Jag kollade upp Kalles kaviar och den innehåller 26% kolhydrater...försiktigt med kaviaren alltså...små klickar :wink:

Ost och kaviar är en gammal klassiker...för att inte tala om rostat bröd ost och apelsinmarmelad...men dt är riktigt OT i den här tråden så att säga :D[/quote]

Godaste är att rosta limpa och ha på smör som smälter och så ett par skivor pastrami på det..... Ja, den här diskussionen passar inte i den här tråden. :D


Gick på en lite längre promenad än igår och förrgår imorse, så långt att jag kunde svänga förbi hem och dricka lite vatten och torka bort lite svett. :P
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Ful-kaviar (Kalles och liknande) innehåller massa socker tyvärr. Kör på ägg och stekt fläsk istället. 8)
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Masayo
Medlem++
Inlägg: 4116
Blev medlem: tor 28 feb 2008, 15:22
Ort: Eksjö

Inlägg av Masayo »

Jag känner mej nöjd med min vikt och har inte rasat några kilon sen mitt första inlägg så stryk mej från listan. ;)
Fender Jazz Bass - 1966 / Fender Classic Series 70's Jazz Bass - 2008 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Ibanez Musician MC824 - 1980 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

[quote="Randy "SilverBack&"]...och nu släppte det igen...efter att ha stått still en vecka har det nu försvunnit tre kilo. Jag vägde i morse in på 112 kg. :D :D :D[/quote]

Grattis Grattis!
Bild
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Idag startar simsäsongen, 40 längder varje onsdag!
Alltid nåt iaf!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Uppdaterad!

Geddan: 103,3-10= 93kg

Knedy: 103-20=83kg

TDHP: 108

Fieldflower: 101

Whatawaste:

Diesel: -15

Randy "SilverBack&: 115

kanifflesmannen: 126-7=119kg

Jan Brodin: 81-6=75kg

BlackParkas:

Svensson: 88-10=78kg

Scuba: 81-11=70kg

Boom: 109kg

Hellboy: 120,6-30= 90kg

MikeO: 102,4-20=83kg

ferm: minus 5kg

melodika: 78-8=70kg

Hellish: 116-17=99kg

Chriller: 87-5=82kg

Bulgrim: 77-6=71kg

Berntsson: 80
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Barncancerfonden i all ära, men jag tycker ändå att det här är ngt som borde ligga oss nära till hands att donera pengar till:

http://www.prostatacancerforbundet.se
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Skriv svar