"Det finns bara en väg till himlen"

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Jag förstår inte poängen med ideligen basunera ut sina sanningar och samtidigt ifrågasätta/förlöjliga medlemmar i forumets religösa livsåskådning.
Tycker att det är synnerligen är onödigt.
Att respektfullt diskutera ateism, agnostism och religion som skett i de tidigare trådarna är ju ok.
Kommer detta forum fortsätta var en trevlig mötesplats för alla BASintresserade med denna trista utveckling?

Edit: tycker det är bäst att tråden dör helt enkelt, kommer inte att komma något gott ur den vad jag kan säga.
Senast redigerad av anli den mån 18 aug 2008, 10:12, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:I vår värld så är det ju så, "man får tro vad man vill, Jesus älskar er ändå", inget konstigt eller nedvärderande i det, även om det kanske kan låta så i en dels munnar.
Men det är ju just det som är grejen, de allra flesta troende man får det svaret av menar säkert väl, men vad de gör är ju att skita fullständigt i MIN tro/icketro och mena att det är ju synd för mig då, men det spelar ingen roll vad jag tror eller inte tror eftersom deras tro ändå är den enda rätta vägen, den enda riktiga sanningen och i slutänden det som ändå styr världsalltet, oavsett vad någon annan hävdar eller tror.

Som sagt, jag är för religionsfrihet, men också för "religions-frihet", if you get my grip! :wink:

Men likt Kristen TV-tråden så ska jag försöka dra mig ur här, jag vill inte bli osams med nån pga något som vi troligen aldrig kommer överens om ändå. Alla får tro vad dom vill, bara dom är snälla! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

anli skrev:Jag förstår inte poängen med ideligen basunera ut sina sanningar och samtidigt ifrågasätta/förlöjliga medlemmar i forumets religösa livsåskådning.
Tycker att det är synnerligen är onödigt.
Att respektfullt diskutera ateism, agnostism och religion som skett i de tidigare trådarna är ju ok.
Kommer detta forum fortsätta var en trevlig mötesplats för alla BASintresserade med denna trista utveckling?
Öh, det är väl inte mer basunerande här än i nån tidigare tråd?
Jag tycker nog vi i det stora hela håller den bra diskussionsstandard som vi oftast har. Sen väcker naturligtvis de stora livsfrågorna starkare känslor än en diskussion om vilka strängar som är bäst, men det är väl bara naturligt. Det ÄR svårt att inte replikera när man får mothugg.
Att det ibland kan verka onödigt hårt tror jag mest beror på att det är lätt att feltolka tonfall i skrift.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev: Men det är ju just det som är grejen, de allra flesta troende man får det svaret av menar säkert väl, men vad de gör är ju att skita fullständigt i MIN tro/icketro och mena att det är ju synd för mig då, men det spelar ingen roll vad jag tror eller inte tror eftersom deras tro ändå är den enda rätta vägen, den enda riktiga sanningen och i slutänden det som ändå styr världsalltet, oavsett vad någon annan hävdar eller tror.

Som sagt, jag är för religionsfrihet, men också för "religions-frihet", if you get my grip! :wink:
Men varför bry sig så mycket om vad andra tycker då egentligen?
Är det verkligen så många som blir totalt överfallna av kristna människor när de går på stan som vill frälsa hela världen!?!
Det har hänt migh 1 gång, när jag bodde i sthlm, då kom det fram en "kristen" sektmedlem (på riktigt) som började prata och aldrig gav sig, inte ens när jag sa att jag var med i Pingstkyrkan...

De du pratat med, kan jag naturligtvis inte tala för, men jag tror inte de skiter i vad du tror eller inte tror, iom att säga "tro vad du vill, Jesus älskar dig ändå".

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:
TDHP skrev: Men det är ju just det som är grejen, de allra flesta troende man får det svaret av menar säkert väl, men vad de gör är ju att skita fullständigt i MIN tro/icketro och mena att det är ju synd för mig då, men det spelar ingen roll vad jag tror eller inte tror eftersom deras tro ändå är den enda rätta vägen, den enda riktiga sanningen och i slutänden det som ändå styr världsalltet, oavsett vad någon annan hävdar eller tror.

Som sagt, jag är för religionsfrihet, men också för "religions-frihet", if you get my grip! :wink:
Men varför bry sig så mycket om vad andra tycker då egentligen?
Är det verkligen så många som blir totalt överfallna av kristna människor när de går på stan som vill frälsa hela världen!?!
Det har hänt migh 1 gång, när jag bodde i sthlm, då kom det fram en "kristen" sektmedlem (på riktigt) som började prata och aldrig gav sig, inte ens när jag sa att jag var med i Pingstkyrkan...

De du pratat med, kan jag naturligtvis inte tala för, men jag tror inte de skiter i vad du tror eller inte tror, iom att säga "tro vad du vill, Jesus älskar dig ändå".
Vem vet, jag kanske har fel och du kanske har rätt? Eller tvärtom? :wink:
Det ordnar sig! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:
Vem vet, jag kanske har fel och du kanske har rätt? Eller tvärtom? :wink:
Det ordnar sig! :D

Ja, det lär väl märkas förr eller senare... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25858
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Samuel V skrev:
fieldflower skrev:
Johannes skrev:
blackparkas skrev:
Johannes skrev:
blackparkas skrev:frugan blev på smällen innan vi gifte oss..
SINNER!
Oh yes...! :D
Jag ringer Runar!
Jag har åkt luftballong med Runar.
Inte för att det hör hit... men jag ville bara nämna det...
Härlig namedrop! :lol:

Berätta gärna mer. :o
Jag råkade få en luftballongtur av min far i 25-årspresent och han hade tydligen fått en luftballongtur i 30-årspresent, och vi råkade hamna i samma ballong. Inte konstigare än så.
Trevlig prick...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

blackparkas skrev: Men varför bry sig så mycket om vad andra tycker då egentligen?
Är det verkligen så många som blir totalt överfallna av kristna människor när de går på stan som vill frälsa hela världen!?!
Jupp. I denna stad har vi som sagt en pingstkyrka som gör på det viset ja. Plus andra församlingar som tränger sig på. Jehovas som knackar på hemma, ...sista dagars heliga som ständigt ska stoppa en och fråga varför jag inte tror på jesus eller bibeln eller påstå att sveriges kyrkor minsann är fel ute eftersom de tillåter kvinnliga präster. Och så då pingstvännerna som står och "helar" eller "frälser" folk mitt på ljusa dan längs storgatan eller på torget. Kommunalråd som är pingstvänner som tar lååånga pauser från deras arbete för att hålla bönemöten på arbetstid.

Det där klippet med Carola, så funkar det i pingstkyrkan i Övik. Och där är verkligen alla som är med såååå mycket bättre än oss andra vandrande bajshögar. Känner flera par som varit pingstvänner, men sen när de skiljt sig så kastas mamman och barnen ur församlingen och pappan får vara kvar och tröstas. Även om det kanske inte är fadern som är mest troende i familjen. Det ska frysas ut och mobbas och den där jävla elitiststilen stör jag mig på så kopiöst!!!
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Geddy_Lee skrev:Men jag, precis som Parkas, kan bara inte fatta att vi i ett land som ska kallas kristet
Det ska inte kallas kristet längre. Kyrka och stat är skilda.
har blivit så fullkomligt sekulariserade att det anses fullständigt befängt och perverterat att tro på Gud.
Öh? Det är ju hur många som helst som tror på Gud och relativt många som är kristna dessutom. Personligen tycker jag inte att det är särskilt befängt att tro på Gud, men jag tycker att det är dårskap att vara kristen i sådan mån att man tror det som står i Bibeln.
Att man beter sig dåraktigt eller tror på något som är dåraktigt gör en dock inte till en dåre. Att kristendom är (i mitt tycke) idiotiskt gör inte alla kristna till idioter. De flesta kan inte hjälpa att de blivit uppfostrade till att tro.
Det märkliga är att inte ifrågasätta denna tro när man blivit vuxen och borde se att det finns otroligt mycket som motsäger ens övertygelse. Vad beror det på? Vad är det som får en människa att förkasta alla förklaringar utom det som står i ett enda föråldrat dokument?

Självklart måste man få tycka att detta är befängt. Rädslan för att diskutera dessa ämnen är också stor även bland dem som inte ens uttrycker sina åsikter i ämnet, har jag märkt. Varför måste det bli dispyt bara för att man är av olika åsikt? :headscratch:
Det har gått upp för mig efter 2 år här inne på PrataBas och det är vad som skrämmer mig lite.
För mig har det gått upp att det är betydligt fler religiösa här än vad jag någonsin hade kunnat gissa. Mig skrämmer det lite att det även är mycket unga som idag är religiösa. Jag trodde i min enfald att det var på totalt utdöende i Sverige. Förr hade man ingen bättre förklaring till hur världen fungerade. Men idag har man det, och det finns inte längre någon anledning att hitta på sagor för det som ligger utanför ens begreppsvärld.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++
Inlägg: 4015
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 22:33
Ort: Sandviken

Inlägg av Backlund »

Ska jag skriva i denna tråd, eller ska jag inte? Svår fråga.....
_____________________________________
www.grassride.com
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25858
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Backlund skrev:Ska jag skriva i denna tråd, eller ska jag inte? Svår fråga.....
Too late, du gjorde just det... :D
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Jag ångrar ju helt klart att jag startade tråden. Jag tycker själv inte att jag "basunerat ut sanningar och samtidigt ifrågasatt/förlöjligat medlemmar i forumets religösa livsåskådning" eftersom det är det sista jag skulle komma på att göra. Om andra gör annorlunda tolkningar får det stå för dem. Jag såg helt enkelt ett klipp som jag tyckte var jäkligt komiskt och i sammanhanget smått absurt men vissa saker får man uppenbarligen inte skämta om.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25858
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Svensson skrev:Jag ångrar ju helt klart att jag startade tråden. Jag tycker själv inte att jag "basunerat ut sanningar och samtidigt ifrågasatt/förlöjligat medlemmar i forumets religösa livsåskådning" eftersom det är det sista jag skulle komma på att göra. Om andra gör annorlunda tolkningar får det stå för dem. Jag såg helt enkelt ett klipp som jag tyckte var jäkligt komiskt och i sammanhanget smått absurt men vissa saker får man uppenbarligen inte skämta om.
Jo, det får man och klippet var roligt.

Men det är nog bra att det blivit klargjort att det var det du menade med trådens första inlägg eftersom det var lätt att tolka in djupare budskap.

Sedan är vi ju lite pratsugna på PB och kommer det upp religion så pratar vi väl religion.
Efter lite hetsig stämning i början där tycker jag diskussionen hållit sig på en OK nivå för att vara ett så svårt ämne. Varför vi måste gå via "hetsig" för att komma till "OK" varenda gång kan man ju fundera över, men jag tror vi lär oss en massa på vägen.

Mina 5
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Var det hetsig stämning i denna tråden?
Tycker att den i jämförelse med en del andra trådar varit lugna gatan.
Att ett visst ordbyte förekommit är väl inte mycket att gläfsa om.
Att religion, politik och Hellborgstärkare!? :roll: kan sätta känslorna i svallning må väl vara hänt, men jag tycker att vi för det mesta sköter det rätt snyggt!
Mina 5 öre!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Klopper skrev:Var det hetsig stämning i denna tråden?
Tycker att den i jämförelse med en del andra trådar varit lugna gatan.
Att ett visst ordbyte förekommit är väl inte mycket att gläfsa om.
Att religion, politik och Hellborgstärkare!? :roll: kan sätta känslorna i svallning må väl vara hänt, men jag tycker att vi för det mesta sköter det rätt snyggt!
Mina 5 öre!
Jamen precis! Jag tycker att det har "hoppats på" punkare, ungdomar, vintageälskare, Hellborgstärkare, borgare, kommunister, sossar, stockholmare, norrlänningar och f-n vet vad i andra trådar. Alla dessa pollar om allt mellan himmer och jord. Men när det kommer till religon är det tydligen väldigt känsligt.

Jag lovar att inte dra igång en ny tråd som anknyter till detta känsliga ämne!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Svensson: Jag tycker inte det är någon fara egentligen med den här tråden och jag tycker vi har hållit det på en helt ok nivå.
Det jag reagerat över har jag jag skrivit om och det är inte mycket av det som du har skrivit

Jag tycker absolut att man får diskutera/dissa religion, men en del inlägg från andra medlemmar tycker jag har gjorts mycket för att förlöjliga/idiotförklara kristna/religiösa, vilket jag tycker är onödigt. Liksom jag tycker det är onödigt att totalt såga Hellborg i en tråd om hans stärkare t.ex.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Puss på dig Parkas! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Å puss på dig åxå Svensson! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Klopper skrev:Å puss på dig åxå Svensson! :lol:
:retar:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Personligen så anser jag att det är lite hyckleri att anse sig förmer än andra pga sin livsåskådning.. men man kanske gör det för att man har taskigt självförtroende ?

Är inte religiös men tycker ändå att det finns en del tänkvärda saker i de budskap som religioner framför, trots allt så är det ju erfarenheter som gjorts under årtusenden som dokumenterats. Både Bibeln och Koranen förespråkar ju att man ska vara schysst mot andra i största allmänhet.

Så länge man inte blir fanatisk i sitt religionsutövande så funkar det nog.

det finns exempelvis inget budord som säger "du skall icke göra svartjobb"

:roll:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

BB5000 skrev:Personligen så anser jag att det är lite hyckleri att anse sig förmer än andra pga sin livsåskådning.. men man kanske gör det för att man har taskigt självförtroende ?

Blir lite nyfiken, är det så att du tycker någon i den här tråden anser sig vara lite "förmer"?

För övrigt håller jag med dig absolut.
"Jag är bättre än dig för att bla bla bla...." är inget som hör hemma i något samfund enl. mig.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

blackparkas skrev:
Blir lite nyfiken, är det så att du tycker någon i den här tråden anser sig vara lite "förmer"?

För övrigt håller jag med dig absolut.
"Jag är bättre än dig för att bla bla bla...." är inget som hör hemma i något samfund enl. mig.
Nej...tänkte närmast på Livets Ord, Jehovas, alla extremistiska muslimer mfl som överdriver det här med religion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

BB5000 skrev:
blackparkas skrev:
Blir lite nyfiken, är det så att du tycker någon i den här tråden anser sig vara lite "förmer"?

För övrigt håller jag med dig absolut.
"Jag är bättre än dig för att bla bla bla...." är inget som hör hemma i något samfund enl. mig.
Nej...tänkte närmast på Livets Ord, Jehovas, alla extremistiska muslimer mfl som överdriver det här med religion
Ah!
Då är jag med!

Jag har problem med muslimer faktiskt.
Deras övertygelse går utöver 1000-tals människor varje år tycker jag det känns som. Människor som får sätta livet till i deras heliga krig utan att ens bli tillfrågade.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

BB5000 skrev:Personligen så anser jag att det är lite hyckleri att anse sig förmer än andra pga sin livsåskådning.. men man kanske gör det för att man har taskigt självförtroende ?

Är inte religiös men tycker ändå att det finns en del tänkvärda saker i de budskap som religioner framför, trots allt så är det ju erfarenheter som gjorts under årtusenden som dokumenterats. Både Bibeln och Koranen förespråkar ju att man ska vara schysst mot andra i största allmänhet.

Så länge man inte blir fanatisk i sitt religionsutövande så funkar det nog.

det finns exempelvis inget budord som säger "du skall icke göra svartjobb"

:roll:
Be excellent to each other!
And party on dude! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Geddy_Lee skrev:Kan inte se klippet pga att jag saknar ngn plug-in i datorn.
Har heller inte lusläst tråden för jag orkar bara inte med vissa människors arrogans och respektlöshet.

Men jag, precis som Parkas, kan bara inte fatta att vi i ett land som ska kallas kristet
har blivit så fullkomligt sekulariserade att det anses fullständigt befängt och perverterat att tro på Gud.
Det har gått upp för mig efter 2 år här inne på PrataBas och det är vad som skrämmer mig lite.

Det är allt jag har att tillägga i den här debatten.
Jag frutsätter att den arrogans du talar om är minst lika starkt lysande i andra frågor där folk har starka åsikter eller är det bara här i religionsfrågan som det känns extra illa?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar