Frikyrko poll

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!

Har du frikyrkobakgrund?

Omröstningen slutade sön 11 mar 2007, 09:55

ja
7
23%
nej
24
77%
 
Antal röster: 31

Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Ok, då kan jag meddela att jag inte har någon kyrklig bakgrund överhuvudtaget. Försökte förstå varför folk var med i kyrkor och trodde på Gud och Jebus, så jag hängde lite med några kristna jämnåriga när jag gick gymnasiet. Men, jag var och är skeptiskt till den kristna läran så det ledde ingen vart. Men all respekt till människor som har en tro. Finns massa duktiga musiker inom kyrkan.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

basmartin skrev:Ok, då kan jag meddela att jag inte har någon kyrklig bakgrund överhuvudtaget. Försökte förstå varför folk var med i kyrkor och trodde på Gud och Jebus, så jag hängde lite med några kristna jämnåriga när jag gick gymnasiet. Men, jag var och är skeptiskt till den kristna läran så det ledde ingen vart. Men all respekt till människor som har en tro. Finns massa duktiga musiker inom kyrkan.

Jag förstår om blev skeptisk om du umgicks med polare som trodde på Gud och Jebus, känns lite som ett plagiat. Jag skulle nog också bli lite misstänksam efter ett tag... :D


EDIT: Skrev galet.
Senast redigerad av blackparkas den ons 15 aug 2007, 22:40, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

blackparkas skrev:
basmartin skrev:Ok, då kan jag meddela att jag inte har någon kyrklig bakgrund överhuvudtaget. Försökte förstå varför folk var med i kyrkor och trodde på Gud och Jebus, så jag hängde lite med några kristna jämnåriga när jag gick gymnasiet. Men, jag var och är skeptiskt till den kristna läran så det ledde ingen vart. Men all respekt till människor som har en tro. Finns massa duktiga musiker inom kyrkan.

Jag förstår om du umgicks med polare som trodde på Gud och Jebus, känns lite som ett plagiat. Jag skulle nog också bli lite misstänksam efter ett tag... :D
Precis!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 23:28
Ort: Simrishamn

Inlägg av prunier »

Jag har suttit i knäet på varenda resande känd, okänd (och eventuellt ökänd) predikant som var i stan när jag var liten, i och med att dom oftast bodde hemma hos mina föräldrar.

Det borde väl vara frikyrkobakgrund så det räcker
:lol:
mvh Prunier
som slappar i soffan med vita damen
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

prunier skrev:Jag har suttit i knäet på varenda resande känd, okänd (och eventuellt ökänd) predikant som var i stan när jag var liten, i och med att dom oftast bodde hemma hos mina föräldrar.

Det borde väl vara frikyrkobakgrund så det räcker
:lol:

Då kanske du suttit i knät på min pappa.....


Nä, du är nog för ung!
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+
Inlägg: 631
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 21:58
Ort: Göteborg

Inlägg av mangan »

Har spelat i kyrkan en hel del i ungdomens dagar. Det var så det hela började...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

prunier skrev:Jag har suttit i knäet på varenda resande känd, okänd (och eventuellt ökänd) predikant som var i stan när jag var liten, i och med att dom oftast bodde hemma hos mina föräldrar.

Det borde väl vara frikyrkobakgrund så det räcker
:lol:
Pastors-son?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 23:28
Ort: Simrishamn

Inlägg av prunier »

blackparkas skrev:
prunier skrev:Jag har suttit i knäet på varenda resande känd, okänd (och eventuellt ökänd) predikant som var i stan när jag var liten, i och med att dom oftast bodde hemma hos mina föräldrar.

Det borde väl vara frikyrkobakgrund så det räcker
:lol:
Pastors-son?
Nej, men dom var mycket aktiva i den karismatiska rörelsen under 70-80 talet, så huset var alltid fullt med en salig röra av predikanter och pastorer samt knarkare och alkisar som dom hittade på gatan och ville hjälpa.
mvh Prunier
som slappar i soffan med vita damen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

prunier skrev:
blackparkas skrev:
prunier skrev:Jag har suttit i knäet på varenda resande känd, okänd (och eventuellt ökänd) predikant som var i stan när jag var liten, i och med att dom oftast bodde hemma hos mina föräldrar.

Det borde väl vara frikyrkobakgrund så det räcker
:lol:
Pastors-son?
Nej, men dom var mycket aktiva i den karismatiska rörelsen under 70-80 talet, så huset var alltid fullt med en salig röra av predikanter och pastorer samt knarkare och alkisar som dom hittade på gatan och ville hjälpa.


Hehe.
Känner igen det där, inte för att mina päron var särskilte uberaktiva, men från andra håll i bekantskapskretsen...
Frugan är förresten pastorsdotter. Lagom populär på hennes sida släkten att hon blev på smällen innan vi gifte oss... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 23:28
Ort: Simrishamn

Inlägg av prunier »

200071 skrev:
prunier skrev:Jag har suttit i knäet på varenda resande känd, okänd (och eventuellt ökänd) predikant som var i stan när jag var liten, i och med att dom oftast bodde hemma hos mina föräldrar.

Det borde väl vara frikyrkobakgrund så det räcker
:lol:

Då kanske du suttit i knät på min pappa.....


Nä, du är nog för ung!
Om din pappa var i Tromsö på 70-talet så finns det en möjlighet
mvh Prunier
som slappar i soffan med vita damen
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Var med i Baptistscouterna när jag var typ 10-12 år. Mest för att samla kottar och grädda pinnbröd. Sen var det bibelstudieveckorna i Åre där nya testamentet inte fick mycket uppmärksamhet.

Nu sträcker jag mig till ett kyrkobesök om året vid Jul. Gärna midnattsmässan och det är mest för traditionen och för att det kan vara ett rofyllt avslut på paketöppning och fet mat. Är annars inte särskilt religiös av mig.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

prunier skrev:
200071 skrev:
prunier skrev:Jag har suttit i knäet på varenda resande känd, okänd (och eventuellt ökänd) predikant som var i stan när jag var liten, i och med att dom oftast bodde hemma hos mina föräldrar.

Det borde väl vara frikyrkobakgrund så det räcker
:lol:

Då kanske du suttit i knät på min pappa.....


Nä, du är nog för ung!
Om din pappa var i Tromsö på 70-talet så finns det en möjlighet
OK, nej missade något med geografin där. Tänkte mer på Hällefors
Användarvisningsbild
Cee
Medlem
Inlägg: 334
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 10:30
Ort: STHLM (från Gunnarskog)

Inlägg av Cee »

Uppfostrad i en liten pingstförsamling. Förutom hemma och i skolan då förstås.
Sjungit och spelat en del i kyrkor både hemma i Värmland och senare i Stockholm. Men nu var det längesen.

Ingen slump att kyrkan har många bra musiker! Alla som vill får ju chansen att stå på scen och mkt träning. Mkt mer än i idrottsföreningarna.

/Cee
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

daionsavage skrev:
Cee skrev: Ingen slump att kyrkan har många bra musiker! Alla som vill får ju chansen att stå på scen och mkt träning.
/Cee
Nja, det finns undantag. Tro mig!

Jag har erfarenhet av en blandning.
Dock så tycker jag inte alls överlag att det är de snygga som sjunger solo och spelar i frikyrkan....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar