MC-tråden!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:
Jan Hellman skrev:
TDHP skrev:
obzen skrev:
TDHP skrev:http://www.mclivet.se/flash/avsnitten.html

I slutet av del 5 och början av del 6 handlar det om Custom Bike Show som jag är med och arrangerar, och dessutom kan man se undertecknad på scen en stund! 8)
Ja jag tänkte att det var du på scen. Kände igen dig från din profilbild. Det verkar vara en jävligt rolig träff det där!
Vi påstår att det är norra Europas bästa! :wink:
Kom gärna och hälsa på!
Det är den 2:a juni i år va?
Japp!

http://www.custombikeshow.se
Faan. Jag är i Tyskland.
Masayo
Medlem++
Inlägg: 4116
Blev medlem: tor 28 feb 2008, 15:22
Ort: Eksjö

Inlägg av Masayo »

Kan jag kvala in med den här?

Bild
Användarvisningsbild
hedling
Medlem
Inlägg: 201
Blev medlem: sön 27 mar 2011, 00:22
Ort: norrköping

Inlägg av hedling »

obzen skrev:Nu är risk2an bokad till den 30e maj och teoriprov den 4e juni.... Nervöst!
Risktvåan va riktigt rolig tyckte jag! skulle inte ha nåt emot att göra den en gång till :)
Woodo B4 black walnut
countrymetalheadfucker
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Lite nervösa veckor framöver. Tanken är ju att vi ska dra till Mongoliet via Ryssland om tre veckor ca men det har dykt upp lite orosmoln som vi hoppas kunna lösa. Visumregler gällande turistvisum till Ryssland har ändrats sedan 1:a april i år och det har vi bommat lite. Helt plötsligt får man max 30 dagar och enkel-entry-turistvisum och man måste förboka allt boende under vistelsen. Vilket gör det omöjligt för oss att dra till Mongoliet. För det första är det rackarns svårt att behöva förboka boende när man kör hoj. Ibland tar det längre tid att köra en sträcka än vad man tror pga vägunderlag, punktering eller annat. Sen räcker inte 30 dagar och enkel-entry funkar inte då vi måste tillbaka in i Ryssland igen efter Mongoliet. Vi ska ju skriva lite reseberättelser och annat så nu håller vi på att kolla upp en sak med förhoppning om att få en annan typ av visum och igår såg det nattsvart ut men idag har det hänt lite positiva prylar som gör att hoppet finns kvar. Men det blir några spännande veckor framöver.....

Ett annat problem är att dom senaste 8 månaderna varit lite smått kaotiska pga för mycket jobb, totalrenovering av lägenheten (vilket bl.a. medfört att jag bott i studion på en uppblåsbar säng med pyspunka i ett halvår så jag har behövt kliva upp 2 - 3 gånger/ natt för att blåsa upp sängen), förberedelse för försäljning av sommarstugan och en massa annat. Det har varit på f-hålet att jag hunnit med allt men igår skrev vi försäljningskontrakt på sommarstugan, jag har sålt min e-kanot, vi har flyttat hem till lägeheten igen och börjar komma iordning lite smått och en massa annat knök som hänt. Och mitt i allt detta försöka förbereda för Mongoliet-resan.... Jag lovade mig själv i höstas att jag skulle börja träna och tappa en massa kilon innan resan men det har verkligen gått käpprätt åt helvete. Mycket pga otroligt dåligt boende utan tillgång till kök så det har blivit restaurangkäk i nästan ett halvår och det är INTE bra. Så istället för att gå ner i vikt så har jag gått upp i vikt. Pinsamt nog så pass att jag inte kan knäppa igen hojjackan längre..... :oops: Så för någon vecka sedan satte jag mig på diet och promenerar så mycket jag kommer åt. Med förhoppning om att kunna få bort 10 kilo på tre veckor och att jag då kommer kunna stänga jackan. Det kommer nog rasa av några kilo när (läs: OM!!) vi väl kommer till Mongoliet för det finns knappt några vägar där och det kommer bli skitjobbigt. Men jag vill helst slippa att behöva köra med öppen jacka genom Ryssland och Sibirien. Det ser nog inget vidare ut......

Hur som, några spännande veckor framöver. På söndag ska jag ner och giga i Tyskland och Danmark. Sen blir det något gig här i Stockholm också. Men sen drar vi! Åt något håll. Ryssland/Mongoliet eller söder/västerut.... Får se. Allt hänger lite i luften just för tillfället..... :?
Användarvisningsbild
popcop
Medlem+
Inlägg: 916
Blev medlem: lör 26 feb 2011, 12:11
Ort: Sthlm

Inlägg av popcop »

Det här gjorde jag förra veckan.. Lite stolt faktiskt. Fick eskortera lill-drottningen från Haga slott till Kungl Slottet. Ska vara en pratabasare som får det förtroendet.
Bild

pop
Basar så det räcker..
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

popcop skrev:Det här gjorde jag förra veckan.. Lite stolt faktiskt. Fick eskortera lill-drottningen från Haga slott till Kungl Slottet. Ska vara en pratabasare som får det förtroendet.
Bild

pop
:tummenupp: :tummenupp:
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

popcop skrev:Det här gjorde jag förra veckan.. Lite stolt faktiskt. Fick eskortera lill-drottningen från Haga slott till Kungl Slottet. Ska vara en pratabasare som får det förtroendet.
Bild

pop
Hälsa! :D
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Är det nån som inte har nåt för sig på lördag och är i trakten så är det Custom Bike Show på lördag! (Fest från fredag!) Undertecknad bokar bla det mesta av musiken och är med och arrangerar som medlem i Twin Club MC!

Funkar att komma på festen utan hoj också, säg till isf!

http://www.twinclubmc.se
http://www.custombikeshow.se
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

BB3000S skrev:
popcop skrev:Det här gjorde jag förra veckan.. Lite stolt faktiskt. Fick eskortera lill-drottningen från Haga slott till Kungl Slottet. Ska vara en pratabasare som får det förtroendet.
Bild

pop
:tummenupp: :tummenupp:
+1

( = :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp: )

(Edit: Jag ser en inre syn där ett par hundra basister i lagom sjaviga kläder turas om att bära det lilla livet gåendes paradgatan fram... En både vacker och djupt oroande syn som gör sig bäst i fantasin...)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
popcop
Medlem+
Inlägg: 916
Blev medlem: lör 26 feb 2011, 12:11
Ort: Sthlm

Inlägg av popcop »

fieldflower skrev:
BB3000S skrev:
popcop skrev:Det här gjorde jag förra veckan.. Lite stolt faktiskt. Fick eskortera lill-drottningen från Haga slott till Kungl Slottet. Ska vara en pratabasare som får det förtroendet.
Bild

pop
:tummenupp: :tummenupp:
+1

( = :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp: )

(Edit: Jag ser en inre syn där ett par hundra basister i lagom sjaviga kläder turas om att bära det lilla livet gåendes paradgatan fram... En både vacker och djupt oroande syn som gör sig bäst i fantasin...)
Helt rätt F F..nog bäst i fantasin. Hade nog inte sålt så många lösnummer i " vänt i häcken" eller kanske..
Basar så det räcker..
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

popcop skrev:
fieldflower skrev:
BB3000S skrev:
popcop skrev:Det här gjorde jag förra veckan.. Lite stolt faktiskt. Fick eskortera lill-drottningen från Haga slott till Kungl Slottet. Ska vara en pratabasare som får det förtroendet.
Bild

pop
:tummenupp: :tummenupp:
+1

( = :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp: )

(Edit: Jag ser en inre syn där ett par hundra basister i lagom sjaviga kläder turas om att bära det lilla livet gåendes paradgatan fram... En både vacker och djupt oroande syn som gör sig bäst i fantasin...)
Helt rätt F F..nog bäst i fantasin. Hade nog inte sålt så många lösnummer i " vänt i häcken" eller kanske..
Jag tror det hade sålt enormt många lösnummer, för att inte tala om alla lösnummer som sålts sedan då Vickan och Danne fått prata med socialen om hur man egentligen bör bete sig med små bebbar...;)

Gemene man vet ju inte hur stabila basister är...:roll:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

fieldflower skrev:
popcop skrev:
fieldflower skrev:
BB3000S skrev:
popcop skrev:Det här gjorde jag förra veckan.. Lite stolt faktiskt. Fick eskortera lill-drottningen från Haga slott till Kungl Slottet. Ska vara en pratabasare som får det förtroendet.
Bild

pop
:tummenupp: :tummenupp:
+1

( = :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp: )

(Edit: Jag ser en inre syn där ett par hundra basister i lagom sjaviga kläder turas om att bära det lilla livet gåendes paradgatan fram... En både vacker och djupt oroande syn som gör sig bäst i fantasin...)
Helt rätt F F..nog bäst i fantasin. Hade nog inte sålt så många lösnummer i " vänt i häcken" eller kanske..
Jag tror det hade sålt enormt många lösnummer, för att inte tala om alla lösnummer som sålts sedan då Vickan och Danne fått prata med socialen om hur man egentligen bör bete sig med små bebbar...;)

Gemene man vet ju inte hur stabila basister är... :roll:
Peter Mangs är inte så himla stabil.
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Jan Hellman skrev:
fieldflower skrev:
popcop skrev:
fieldflower skrev:
BB3000S skrev:
popcop skrev:Det här gjorde jag förra veckan.. Lite stolt faktiskt. Fick eskortera lill-drottningen från Haga slott till Kungl Slottet. Ska vara en pratabasare som får det förtroendet.
Bild

pop
:tummenupp: :tummenupp:
+1

( = :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp: )

(Edit: Jag ser en inre syn där ett par hundra basister i lagom sjaviga kläder turas om att bära det lilla livet gåendes paradgatan fram... En både vacker och djupt oroande syn som gör sig bäst i fantasin...)
Helt rätt F F..nog bäst i fantasin. Hade nog inte sålt så många lösnummer i " vänt i häcken" eller kanske..
Jag tror det hade sålt enormt många lösnummer, för att inte tala om alla lösnummer som sålts sedan då Vickan och Danne fått prata med socialen om hur man egentligen bör bete sig med små bebbar...;)

Gemene man vet ju inte hur stabila basister är... :roll:
Peter Mangs är inte så himla stabil.
Men Dusty Hill är...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
popcop
Medlem+
Inlägg: 916
Blev medlem: lör 26 feb 2011, 12:11
Ort: Sthlm

Inlägg av popcop »

Tarzan08 skrev:
Jan Hellman skrev:
fieldflower skrev:
popcop skrev:
fieldflower skrev:
BB3000S skrev:
popcop skrev:Det här gjorde jag förra veckan.. Lite stolt faktiskt. Fick eskortera lill-drottningen från Haga slott till Kungl Slottet. Ska vara en pratabasare som får det förtroendet.
Bild

pop
:tummenupp: :tummenupp:
+1

( = :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp: )

(Edit: Jag ser en inre syn där ett par hundra basister i lagom sjaviga kläder turas om att bära det lilla livet gåendes paradgatan fram... En både vacker och djupt oroande syn som gör sig bäst i fantasin...)
Helt rätt F F..nog bäst i fantasin. Hade nog inte sålt så många lösnummer i " vänt i häcken" eller kanske..
Jag tror det hade sålt enormt många lösnummer, för att inte tala om alla lösnummer som sålts sedan då Vickan och Danne fått prata med socialen om hur man egentligen bör bete sig med små bebbar...;)

Gemene man vet ju inte hur stabila basister är... :roll:
Peter Mangs är inte så himla stabil.
Men Dusty Hill är...
Det här är en Kunglig pb-tråd där bara fina killar skall omnämnas. Mangsare äga icke tillträde här.
Basar så det räcker..
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

popcop skrev:
Tarzan08 skrev:
Jan Hellman skrev:
fieldflower skrev:
popcop skrev:
fieldflower skrev:
BB3000S skrev:
popcop skrev:Det här gjorde jag förra veckan.. Lite stolt faktiskt. Fick eskortera lill-drottningen från Haga slott till Kungl Slottet. Ska vara en pratabasare som får det förtroendet.
Bild

pop
:tummenupp: :tummenupp:
+1

( = :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp: )

(Edit: Jag ser en inre syn där ett par hundra basister i lagom sjaviga kläder turas om att bära det lilla livet gåendes paradgatan fram... En både vacker och djupt oroande syn som gör sig bäst i fantasin...)
Helt rätt F F..nog bäst i fantasin. Hade nog inte sålt så många lösnummer i " vänt i häcken" eller kanske..
Jag tror det hade sålt enormt många lösnummer, för att inte tala om alla lösnummer som sålts sedan då Vickan och Danne fått prata med socialen om hur man egentligen bör bete sig med små bebbar...;)

Gemene man vet ju inte hur stabila basister är... :roll:
Peter Mangs är inte så himla stabil.
Men Dusty Hill är...
Det här är en Kunglig pb-tråd där bara fina killar skall omnämnas. Mangsare äga icke tillträde här.
Jag säger bara Sir Paul. :)
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Man KAN tramsa i MC-tråden men det är inte rätt! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

TDHP skrev:Man KAN tramsa i MC-tråden men det är inte rätt! :wink:
Jodå, om det tramsas runt MC. I detta fallet en MC framförd av en PB:are...

;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
obzen
Medlem
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 19 aug 2009, 22:27
Ort: Umeå

Inlägg av obzen »

Jag fixade teoriprovet idag! Jag hade bara 1 fel :) Lite småsurt känns det ju när det var bara ett litet skitfel, och även med tanke på att jag hade alla rätt på B-teorin för 13år sen... Men skitsamma. Fick ju godkänt! Väntar just nu på samtal från körskolelärarn, vi ska boka in dom sista lektionerns och uppkörning. :)
http://www.myspace.com/hateammoofficial" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/wwwdaemonicusnu" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Grattis, obzen!
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

obzen skrev:Jag fixade teoriprovet idag! Jag hade bara 1 fel :) Lite småsurt känns det ju när det var bara ett litet skitfel, och även med tanke på att jag hade alla rätt på B-teorin för 13år sen... Men skitsamma. Fick ju godkänt! Väntar just nu på samtal från körskolelärarn, vi ska boka in dom sista lektionerns och uppkörning. :)
Stort grattis. :)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Personligen har jag gott omkring och tyckt lite synd om HDTP-Lasse under helgen. Kan inte varit helt kul på Custom Bike Show i vädret som var. Hade det INTE bättre själv i och för sig. Vi har såld sommarstugan och jag spenderade helgen med att packa och bära prylar och frakta iland med båt i styv kuling, snorkallt och ösregn. Det var länge sedan jag var så kall och dyblöt senast. Och det kan inte ha varit direkt roligare under CBS..... :cry:

Hoppas på bättre väder nästa år.

//J
Användarvisningsbild
popcop
Medlem+
Inlägg: 916
Blev medlem: lör 26 feb 2011, 12:11
Ort: Sthlm

Inlägg av popcop »

Grattis till Teorin Obzen! Ett stort steg på vägen.
Lider med TDHP.

Körde själv först på Maran i Lördags. Mitt tionde tror jag men aldrig har det varit så kass väder. genomvåt o kall. Heder åt alla som sprang. Gore tex.. Nope det höll inte tätt.
Heder även åt de coverband som stod längs vägen.
Kanske nån pratabasare som stod i kylan med vantar?

TDHP,- hoppas du torkat o fått kroppstempen tillbaka vid detta laget om du körde lång den dagen.

pop
Basar så det räcker..
Användarvisningsbild
obzen
Medlem
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 19 aug 2009, 22:27
Ort: Umeå

Inlägg av obzen »

Thanx gubbs! Uppkörning bokad den 28e juni!
Och ja fyfan det kan inte ha varit trevligt för dig TDHP om det har varit så dåligt väder som dom säger... :(
http://www.myspace.com/hateammoofficial" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/wwwdaemonicusnu" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jotack!
+6 grader och ösregn i 48 timmar typ.
2000 pers i parken istället för runt 12000.
Fick ställa in stora utescenen på lördagen, det var för farligt.
Flyttade in festen i tält där de ca 400 pers istället för de 3000 det brukar vara fick plats. Sämsta vädret på 38 år...

Det blev om inte annat dyrt! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Lex
Medlem+
Inlägg: 1388
Blev medlem: tor 22 jul 2010, 22:34
Ort: Ystad

Inlägg av Lex »

TDHP skrev:Jotack!
+6 grader och ösregn i 48 timmar typ.
2000 pers i parken istället för runt 12000.
Fick ställa in stora utescenen på lördagen, det var för farligt.
Flyttade in festen i tält där de ca 400 pers istället för de 3000 det brukar vara fick plats. Sämsta vädret på 38 år...

Det blev om inte annat dyrt! :wink:
Trist!! :(

Hur var Bonafide?
Eller ni fick ställa in deras spelning också?
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Skriv svar