Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Lite mindre ork idag...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2017
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Per skrev:ff på lördagskvällen:
Bild

@ Albin:
Självstyret i Baskien är åter betongstarkt.
pH-värdet i Surinams jordbruksmark behöver inte kommenteras - det avspeglas i namnet.
Bruttonationalprodukten fasar de själva för att tala om i Burkina Faso.

Betänk fägringen av våra stilistiska blommor, vilka - gödda av den retoriska näringen - spira ur korrespondensmyllan!
Jag har blivit sugen på att åka till Muckle Flugga. Hur är förhållandena där tro?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Har ingen...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev: Jag har blivit sugen på att åka till Muckle Flugga. Hur är förhållandena där tro?
Ingen aning. Emotser rapport.

@ ff: Funderat på att ramla ner i grytan en gång för alla?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4034
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: Jag har blivit sugen på att åka till Muckle Flugga. Hur är förhållandena där tro?
Men hallååå där! Så enkelt är det inte! Man kan inte åka dit hur som helst. Jhu!
Det finns bara en väg dit som funkar. Detta finns till och med dokumenterat.

Jag tror att de som har förhållanden därstädes är ungefär som här. Det finns fasta, tillfälliga och bristfälliga samt obefintliga, falska och gränsöverskridande i liknande omfattning som i t ex Pungpinan.

Jag skulle hellre rekommendera dig att resa till Oban. Det är inte så särskilt många årtag mellan orterna. Vilket är välkommet om man tvingas ro i motvind.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

ÖL!!!! OCH MUSSLOR! OCH MER ÖL! OCH LAKRITS!!!!!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

ff, ta en öl då och då. Jag tycker det verkar bättre för ditt blodtryck. :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4034
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:ÖL!!!! OCH MUSSLOR! OCH MER ÖL! OCH LAKRITS!!!!!
JaJävlaridet!!!!! Öl å musslor är en match in Heaven!! Eller i alla fall i Bälljen.

Jösses fältis vad du kommer att vakna OÖVERVINNLIG i morgon!
Jag önskar att jag fick vara med på samma tåg. Men här har det varit varken öl eller musslor. Jo, en öl iaf. Lite Rioja och - om jag nu minns rätt - en irisk kaffe.

Undrar varför det står en tom flaska Long John på diskbänken. :shock: :skeptisk: :trumpet:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

RESORB!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4034
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:RESORB!
Idag är det Söndag.

"Tänk på vilodagen så att du helgar den".

Vafför går du då upp så jävra tidigt?? Det är inte nyttigt för människokroppen. 07,42 (irl)är okristligt. Vid samma tid, 50 mil söderut, sov jag den oskuldsfulles trygga sömn.
För du skulle väl händelsevis inte vara med i Tv4´s morgon-Tv? :shock:

Det är inte ens en hel vecka kvar till nästa helg. Det är väl fint! :tummenupp:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

07:42 hade jag varit uppe trekvart redan.
Vår 5-åring förstår inte det här med vilodagar. Eller så fattar hon och vill sätta igång vilandet direkt!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Nu är det dags att vila till kl 7. Imorgon är det måndag.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Roligt med frihelg.
Vågen visade ett kg mer i morse än i lördags morse...
Nu ska det bli skönt att inte ha frihelg en månad.

Fick sovmorgon till 8 i morse. Mycket skönt!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2017
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Gårdagen var en nära döden-upplevelse... Länge sen det blev så mycket flytande föda en lördag. Men- hör och häpna, i Härnösand var premiären för ABBA - Tribute med The Original Band. Faktiskt enda spelstället i landet innan de far ut i vrläden.

Orsaken är att Ove Sandström som designade ABBA:s kläder är/var Härnösandare, därför blev denna lilla håla välsignad. Och fy tusan vad bra det var, det var knappt att huvudpersonerna saknades. Och vilket ljud! Häpnadsväckande. Hela evenemangshallen kokade. Satt på bästa plats med 1400 pers bakom ryggen som alla klev upp och dansade och jublade.

Etteråt blev det disco hela natta på St. Petrilogen med Clabbe.... :-)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Låter ju inte helt tråkigt det där.
Förstår om gårdagen var lite... suddig...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Först Kebnekajse och nu det här - är Därnösand nån sorts kulturhuvudstad, eller? :wink:
Coolt!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Thin Lizzy tribute ser hyfsat lovande ut...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2017
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Per skrev:Först Kebnekajse och nu det här - är Därnösand nån sorts kulturhuvudstad, eller? :wink:
Coolt!
När det väl händer nåt här så är det kvalitet. Vi har ett bra hak som huserar en förening, Öbacka Jazz&Blues. Ett sånt där ställe som musiker vill återvända till. Sen har vi en operalinje på folkhögskolan som är omtalad och bjuder på fantastiskt roliga föreställningar då och då. Ofta ihop med mat och vin.

Var tyvärr ute på resa i veckan till Jönköping och Stockholm och missade en höjdare i onsdags. Mats Tolling med fiol och band som körde tribute för Svend Asmundsen 100 år. Som synes så är man allätare musikaliskt också. Tillika alldrickare.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Ju mer man dricker desto mer diggar man det man hör.
På efterfesten dansar man till precis vad som helst.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev:Mats Tolling med fiol och band som körde tribute för Svend Asmundsen 100 år.
Svend Asmussen :tummenupp:
fieldflower skrev:Thin Lizzy tribute ser hyfsat lovande ut...
Trevligt - lycka till!

fieldflower skrev: På efterfesten dansar man till precis vad som helst.
Nemo saltat sobrius... :nickar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Eller kräks.
Beror lite på hur kvällen varit...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2017
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

fieldflower skrev:Eller kräks.
Beror lite på hur kvällen varit...
Jag har varit ordförande i en chopperklubb som heter Södermalm Kräks.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4034
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: Jag har varit ordförande i en chopperklubb som heter Södermalm Kräks.
En spin-off, eller spin-on, till Sidsjöns Sanslösa? 8)
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25859
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Ikväll blev det sushi.
Mycket sushi.
Gissar på nånstans runt 55-60 bitar.
Mätt nu!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2017
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

AlbinH skrev:
Body&Soul skrev: Jag har varit ordförande i en chopperklubb som heter Södermalm Kräks.
En spin-off, eller spin-on, till Sidsjöns Sanslösa? 8)
Du har lite koll, tror jag. :-)
Södermalm Kräks var nog bland de första chopperklubbarna i Sverige. Vårt revir var Södermalm/Sidsjö i Sundsvall, vår ungdomsgård var Sidsjöns mentalsjukhus... Efter moppeåldern kom filmen Easy Rider med Dennis Hopper och Peter Fonda och saken var klar. Då var HD och japaner sällsynta, det var engelskt som gällde, så det blev många Trajjor, Norton och BSA som fick nytt utseende. Vi var tretton stycken som vuxit upp tillsammans som bildade MC-klubb. Av någon anledning tog klubbarna i landet intryck av USA med namn som XX-Hogs, XX-Freaks etc. Alltså liknade sig vid diverse kreatur. Vi Norrlänningar var inte mycket för det utrikiska, här kallas kreaturen Kräka.. Men vi fick ju anglifiera det till Kräks :-)

Sidsjöns Sanslösa var möjligen en avläggare lååångt senare.

Kuriosa: TDHP här berättade för mig att han som liten grabb sett Södermalm Kräks nånstans i Gävletrakten och blev inspirerad... :wink:

Kuriosa 2: Skrev en låt till/om klubben, måste ha varit -75. Uruppförande i Gävle med ett ruskigt rockband som hette Mora Träsk som senare bantades ner till en dagis-duo. Jo vi var ofta i Gävle och hälsade på en klubb där som lyckades elda upp allt i närheten hela tiden.

Och apropå det. Fick lära mig hur man tömmer en badplats på badande blixtsnabbt av en av Gävleknuttarna. En midsommar, jag tror vi var i Rättvik, äntrade han ett hopptorn på en knökfylld badplats. Klev ut på översta trampolinen och vände ändan mot sjön och huvudet mot oss på stranden, drog ner badbrallorna och skrek: Får jag 50 spänn så skiter jag i vattnet.... Inte ens om det varit hajar i sjön hade de badande fått lika bråttom i land :shock:

Mycket finns att berätta, mycket tål inte att berättas. 8) Klubben var aktiv i nästan 30 år, nu lever den mest på minnen virtuellt.
Skriv svar