Fototråden

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: Fototråden

Inlägg av VHdiggare »

En Iphonebild på min dotter i solnedgången

Bild
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Fototråden

Inlägg av blackparkas »

macahan skrev:Bild


Det där är ju bara... magiskt...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Visst blev det bra? Då syns det inte på bilden att jag släpat min 1-åring i sele på magen, min 3-åring i handen med all fotopackning på ryggen tvärs genom skogen i ca 1,5 kilometer. Att det dessutom svärmade av turister runt vraket när jag fotade gjorde ju inte saken lättare. Men det är bara två som fastnade svagt på bild. En på var sida av vraket som ser ut som spöken.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Lite fotografering från i nu i sommar.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Fototråden

Inlägg av Per »

:clappy: , som vanligt!

Bryggan och "den blå-röda" var definitivt inte fel.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Fototråden

Inlägg av Eagle Hazze »

Gillar bilderna med ormbunkar.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Eagle Hazze skrev:Gillar bilderna med ormbunkar.
Tack! Jag är också förtjust i dom. Framförallt den sista. Den ska jag nog försöka ta om i bättre ljus i framtiden.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Apropå ingenting.

Bild
Användarvisningsbild
anthax
Medlem+
Inlägg: 1837
Blev medlem: tis 09 jun 2009, 18:53
Ort: Hudiksvall

Re: Fototråden

Inlägg av anthax »

Efter en liten olycka och fall på knappa 10cm kom mitt 24-70 2.8 hem med en fin räkning på 2600:- i reparation och justering. >_<
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Fototråden

Inlägg av FreCKo »

macahan skrev:
Eagle Hazze skrev:Gillar bilderna med ormbunkar.
Tack! Jag är också förtjust i dom. Framförallt den sista. Den ska jag nog försöka ta om i bättre ljus i framtiden.
Kan du inte photoshopa in en dinosaurie också? Sista bilden kändes som tagen ur Jurassic Park!
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Jag kan ställa dit en plastdino nästa gång. :)
Användarvisningsbild
brempa
Medlem+
Inlägg: 702
Blev medlem: tis 06 apr 2010, 22:25
Ort: Älvsjö

Re: Fototråden

Inlägg av brempa »

Som ung fotograferade jag mycket svartvitt. Hade ett labb i bastun hemma hos föräldrarna och fotade med en Nikon FM med ett grymt normalobjektiv. (bra kamera på den tiden).

Jag äger ingen kamera för tillfället men blev riktigt sugen på att köpa en när vi var i New York. Har fotat lite med min iPhone sporadiskt och snöat in på app'en "Hipstamatic". Kan bli ganska sköna effekter om man har tur men det kan lika gärna bli för mycket av det goda (färg, mörker, brus etc.). Man har ingen kontroll direkt.

Ni som har bra koll på den marknaden/tekniken idag (Macahan m.fl) vad tror ni om en Panasonic GX1? Man kan köpa ett hus idag för strax över 2000 och borde kunna komplettera med en schysst optik. Jag gillar det "formatet". Liten och smidig, lite retro (som en gammal p-bas :D ) men med möjlighet att byta objektiv och förhoppningsvis bildkvalitet som ligger närmare de större system- än de mindre kompaktkamerorna.

Nåväl, fick nöja mig med min "Hipstamatic" i NY och här kommer smakprov på några bilder som jag tycker blev hyfsat lyckade. Inte helt oväntat bilder på byggnader vilket det finns gott om.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Sköna bilder!! Jag gillar personligen en massa andra appar för iphonefoto (typ kitcam och vscocam) men när det gäller gx1an så verkar den ju riktigt lovande! Jag sneglar mot spegellöst själv emellanåt men den marknaden är så stor så det är en djungel. Sony rx1 hade varit fet, men tokdyr.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
brempa
Medlem+
Inlägg: 702
Blev medlem: tis 06 apr 2010, 22:25
Ort: Älvsjö

Re: Fototråden

Inlägg av brempa »

2:an var riktigt bra. 4:an 5:an likaså och de sista. Gillade stenstränderna. Var är bilderna tagna? Du verkar resa runt en del, eller?
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

brempa skrev:2:an var riktigt bra. 4:an 5:an likaså och de sista. Gillade stenstränderna. Var är bilderna tagna? Du verkar resa runt en del, eller?
Tack! Jag fotar för mig själv så det är alltid kul när någon gillar bilderna man gör.
Bild 1. Är från kil vid fryken. Stensträndena är 20 minuter norrut vid samma sjö, bild 2 är från karlstad, bryggbilderna är från samma område som stenstränderna. Lustigt. Inom en radie av 3 mil från mitt hem bara. Tidigare bilder har varit från öland och en tur till hälsingland med vissa omvägar och jag kan nog garanterat säga att de flesta reser mer än vad jag gör. Men jag utforskar gärna mitt närområde. ;)
Användarvisningsbild
brempa
Medlem+
Inlägg: 702
Blev medlem: tis 06 apr 2010, 22:25
Ort: Älvsjö

Re: Fototråden

Inlägg av brempa »

Fantastiskt! Det måste vara väldigt vackert i Karlstad med omnejd (vilket mina arbetskamrater med rötterna där redan sagt). Du måste dock ha ett väl utvecklat "bildsinne" som hittar alla dessa motiv. Imponerande måste jag säga. Du tar väldigt fina bilder och verkar också behärska bildbehandlingsprogrammen väl.
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Tackar :)
Ja, det är vackert här. Men det är det verkligen i hela sverige och omväxlingen och mångfalden av natur i det här landet är fantastisk. Jag önskar jag fick resa runt här mer med kameran i bagaget men jobb, familj mm står i första hand. Det har gått så långt att jag ibland funderar på att sälja allt jag äger, köpa en liten husbil och packa in familj och leva nomadliv de närmaste åren. Men det kommer ju inte att hända.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Bild

Bild
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Bild
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Bild
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

Eftersom ingen annan postar bilder här så får väl jag göra det då.

Bild
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Re: Fototråden

Inlägg av newheartshadow »

Laddar du upp bilder på olika sätt macahan? jag kan allt som oftast inte se dina bilder via tapatalk iOS, men den senaste syns bra.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Fototråden

Inlägg av macahan »

newheartshadow skrev:Laddar du upp bilder på olika sätt macahan? jag kan allt som oftast inte se dina bilder via tapatalk iOS, men den senaste syns bra.
Nope. På exakt samma sätt och på samma server och sökväg.

Edit. Tapatalk kanske har en Kb-maxstorlek som tillåts på bilder? Den här är ju ganska liten i Kb.
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Re: Fototråden

Inlägg av newheartshadow »

macahan skrev:
newheartshadow skrev:Laddar du upp bilder på olika sätt macahan? jag kan allt som oftast inte se dina bilder via tapatalk iOS, men den senaste syns bra.
Nope. På exakt samma sätt och på samma server och sökväg.

Edit. Tapatalk kanske har en Kb-maxstorlek som tillåts på bilder? Den här är ju ganska liten i Kb.
Aha ja så kanske det är.. Trist i så fall..
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Skriv svar