Sveriges bästa coverband

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Sveriges bästa coverband

Inlägg av 200071 »

Apropå statusen att spela covers......
och så mycket vintage också!

Bild
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Tror jag ställer mig i groupie-kön.
Ett par Powerpuff-pinglor där!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Fast det faller ju mer under kategorin; "covers men med sitt eget sound" än "covers som på skivan" tror jag :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Luslejon
Medlem
Inlägg: 342
Blev medlem: lör 17 mar 2007, 11:49
Ort: Stockholm

Inlägg av Luslejon »

Don't forget about P-Floyd. Deras konsert på Dalhalla var så jävla nice! Ögon- och örongodis och så fruktansvärt prisvärt! Köpte DVD:n efteråt till och med.
"I'm in competition with myself and I'm losing"
- Roger Waters
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Det jag tyckte var lite fånigt med P-Floyd (såg dokumentären där) var att han, snubben, liksom inte ville "erkänna" att det var en hyllning/covergrej utan tjatade på om hur de gjorde sin egen grej och sådär.

Kanske var jag som missuppfattade vad han menade, men inte känns det heeelt långt från vad PF själva höll på med?

Nej, tacka vet jag Rebecka Törnqvists o Sara Isakssons Steely Dan-coverskiva! :D
Fender - Pedaler - GK - TKS
gäst

Inlägg av gäst »

mikkejohansson skrev:
Nej, tacka vet jag Rebecka Törnqvists o Sara Isakssons Steely Dan-coverskiva! :D
VAAAAAA? Sveriges grymmaste sångerska (Sara) spelar Steely Dan-covers? Vad heter projektet? Hennes soloskivor är ju hur bra som helst, särskilt Red Eden. Glorias första är också bra, vet inte om de gjorde någon mer. Eventuellt spelar Steely Dan på Jazzfestivalen i Sthlm i sommar.
gäst

Inlägg av gäst »

Bästa coverbandet jag sett på länge är husbandet på ett ställe i Grebbestad. Minns ej vad de hette men jag tror de var från Göteborg. De spelade gubbrock och vi såg dem spela två somrar i rad när vi gigade på samma ställe. Leadsjungande basist md rakad skalle, p-bas och Fender 300T. Någon som vet vad bandet heter?
Senast redigerad av gäst den fre 08 maj 2009, 19:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Den hete "Rebecka Thörnqvist & Sara Isaksson sjunger Steely Dan" eller nåt liknande :)

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902

Gloria gjorde väl två skivor? http://sv.wikipedia.org/wiki/Gloria_%28musikgrupp%29

...mmm, snacka om supergrupp. Rebecka o Sara är två av mina favvis-sångerskor, och så Sven Lindvall o Staffan Andersson på det...Staffan A är perfekt motvikt till Halapis lite slickare stil...strålande.
Fender - Pedaler - GK - TKS
mojo

Inlägg av mojo »

..
Senast redigerad av mojo den fre 29 aug 2008, 20:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Sara Isaksson är grymt bra.
Stjärten. Det känns tungt att behöva hålla med dig igen Johannes. Men det är så bara.... Hon är grym.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Luslejon skrev:Don't forget about P-Floyd. Deras konsert på Dalhalla var så jävla nice! Ögon- och örongodis och så fruktansvärt prisvärt! Köpte DVD:n efteråt till och med.
Såg den på TV och var allt annat än imponerad. Lät lite för mycket taffligt coverband. I och för sig är det svårt att misslyckas med det grundmaterialet, men an hade väl väntat sig mer efter allt man hört om dem, men det är säkert mer en upplevelse live. Det brukar de flesta sådana konserter vara.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Luslejon skrev:Don't forget about P-Floyd. Deras konsert på Dalhalla var så jävla nice! Ögon- och örongodis och så fruktansvärt prisvärt! Köpte DVD:n efteråt till och med.
Tyckte du att de var bra på Dalhalla, ska du komma upp till Skog och tälta i sommar.
Kan vi skråla tillsammans! :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Matte skrev:
Luslejon skrev:Don't forget about P-Floyd. Deras konsert på Dalhalla var så jävla nice! Ögon- och örongodis och så fruktansvärt prisvärt! Köpte DVD:n efteråt till och med.
Såg den på TV och var allt annat än imponerad. Lät lite för mycket taffligt coverband. I och för sig är det svårt att misslyckas med det grundmaterialet, men an hade väl väntat sig mer efter allt man hört om dem, men det är säkert mer en upplevelse live. Det brukar de flesta sådana konserter vara.
Jag skulle vilja säga tvärtom!
Jag har iofs inte sett orginalet live...men jag har varit på P-Floyd med folk som har
och de tycker att P-Floyd är bättre live.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Skriv svar