Som tur är har de kvar Corvette, Trailblazer, Tahoe, Suburban och några pickisar som väger upp LITE...
Är ju även på g en ny Camaro.
Den nya Camaron skulle man ha... iaf på uppfarten.
Det är bra härligt m en inkörd gammal 70-talare...
Ska förresten skruva fast servopumpen på Camaron på onsdag så sen ska det bli åka av!
Senast redigerad av blackparkas den mån 04 jun 2007, 16:31, redigerad totalt 1 gånger.
blackparkas skrev:Som tur är har de kvar Corvette, Trailblazer, Tahoe, Suburban och några pickisar som väger upp LITE...
Är ju även på g en ny Camaro.
Den nya Camaron skulle man ha... iaf på uppfarten.
Det är bra härligt m en inkörd gammal 70-talare...
Ska förresten skruva fast servopumpen på Camaron på onsdag så sen ska det bli åka av!
Den nya Camaron skulle man ha... iaf på uppfarten.
Det är bra härligt m en inkörd gammal 70-talare...
Ska förresten skruva fast servopumpen på Camaron på onsdag så sen ska det bli åka av!
Johannes skrev:Varför får jag en känsla av att "moderna basar vs vintage-fejden" snart kommer att blossa upp igen i denna tråd?
Det undrar jag också. Det här handlar ju om helt olika formspråk.
Jag förstår inte heller! Jag menar, det är ju självklart att moderna basar är mycket bättre än alla patetiska gamla gistna roddbåtar från 60-talet. Fender och sån där skit! Passiv elektronik är för folk som inte klarar av att skruva i en glödlampa och inte vågar ha diskant eftersom det hörs hur illa dom spelar då.
Skillnaden med instrument är ju att exakt samma modell tillverkas år ut och år in. Samma gamla Strator, Les Pauler och jazzbasar för att inte tala om fiolfamiljen! Hur länge sedan är det ståbasens design "spikades"?
På bilfronten måste man ju säga att det skiljer något mellan en Volvo PV 444 och en Volvo V70 t.ex... Då är väl jämförelsen med retrobilarna möjligen mer rättvis? Mustang, PT Cruiser, Thunderbird t.ex.
Svensson skrev:
På bilfronten måste man ju säga att det skiljer något mellan en Volvo PV 444 och en Volvo V70 t.ex...
Marginell skillnad skulle jag vilja säga.
Och då är det bara designen.
V70:n känns fortfarande som en stenåldersbil...
Har iofs inte testat den nya, för den har inte kommit än.
Svensson skrev:
På bilfronten måste man ju säga att det skiljer något mellan en Volvo PV 444 och en Volvo V70 t.ex...
Marginell skillnad skulle jag vilja säga.
Och då är det bara designen.
V70:n känns fortfarande som en stenåldersbil...
Har iofs inte testat den nya, för den har inte kommit än.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Johannes skrev:Varför får jag en känsla av att "moderna basar vs vintage-fejden" snart kommer att blossa upp igen i denna tråd?
Det undrar jag också. Det här handlar ju om helt olika formspråk.
Jag förstår inte heller! Jag menar, det är ju självklart att moderna basar är mycket bättre än alla patetiska gamla gistna roddbåtar från 60-talet. Fender och sån där skit! Passiv elektronik är för folk som inte klarar av att skruva i en glödlampa och inte vågar ha diskant eftersom det hörs hur illa dom spelar då.
Det är ju ingen fejd!
Kan inte annat än tycka att du har en hel del rätt i det du skriver.
Det där med diskanten fick mig att ramla av stolen nästan!!
Men ändå skulle du nog göra allt du kunde om du fick tag på en 65:as Jazz för vettiga pengar...
Svensson skrev:
På bilfronten måste man ju säga att det skiljer något mellan en Volvo PV 444 och en Volvo V70 t.ex...
Marginell skillnad skulle jag vilja säga.
Och då är det bara designen.
V70:n känns fortfarande som en stenåldersbil...
Har iofs inte testat den nya, för den har inte kommit än.
Jepp och i det avseendet (stenåldersbilar) så är ju svenska och amerikanska tämligen lika. Det är väl endast i USA man tillverkar sportbilar med bladfjädring!