Fläsk4:an med Freddie W (å några till) på Malmöfestivalen.

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Fläsk4:an med Freddie W (å några till) på Malmöfestivalen.

Inlägg av Wall »

För er som missade det säger jag:
FY FAN VA BRA DET VAR !!!

Titiyo gjorde en helt ok version av sin Lovin' out of nothing.
Vad Nicoali Dunger, Theodor Jensen & Johan Renck gjorde där har jag ingen aning om.
För när Freddie Wadling sätter sig på scen och kompas av fläskkvartetten så står fan världen still.
Och när dom som näst sista låt kör Over the Rainbow så tänker man precis som den där dagen i Carlforskaskolanaula;
"Det här är nog sista gången jag ser Freddie, det är bäst att verkligen njuta av det här fantastiska ögonblick..."
Och det var 92, 15år sedan *shit*
Ja, ja. Jag hoppas Freddie överlever mig, om inte för hans gudabenådade sång så för hans minst lika benådade Alviska.
Hälsar, en förstunden väldigt lycklig,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

För dryga tio år sedan tyckte jag att Fläskkvartetten var bland det bästa som fanns att se live, men numer, och efter gårdagens konsert, är jag inte lika lyrisk. Jag tycker att alla artister gjorde bra ifrån sig, men saknade i allmänhet bra låtar. Räknade till tre: "Dancing madly backwards", "We vie" och "Love, peace, happiness". Visst, de gör "Over the rainbow" bra, men inte direkt spännande.

Mitt omdöme om spelningen: helt okej, men alldeles för välpolerad för att engagera. Och hade jag inte vetat att den alltid briljante Freddie W. skulle komma tillbaka på slutet hade jag nog gått hem när han avlöstes av Nicolai Dunger (som jag annars gillar)...

Så för er som missade spelningen säger jag: hoppas ni såg någon bra film eller något istället. Det hade jag gjort lika gärna.
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

peter_s skrev:För dryga tio år sedan tyckte jag att Fläskkvartetten var bland det bästa som fanns att se live, men numer, och efter gårdagens konsert, är jag inte lika lyrisk.
....
Så för er som missade spelningen säger jag: hoppas ni såg någon bra film eller något istället. Det hade jag gjort lika gärna.
Det är ju tråkigt att du känner så.
Men det är ju precis det här som är så fantastiskt med musik.
Det man "diggade" förra året tycker man är "blää" idag.
Jag tror att man skulle kunna säga att man utvecklas och ibland även invecklas.
Men själv har jag väldigt svårt för att hålla tårarna borta när "Underjordens Caruso" äntrar scenen en andra gång och "Over..." startar.
För mig handlar det nog mer om närvaro än om hur pass oslipat det var.
F4 och Freddie's tolkning av "Over" är (och har varit under långtid) min favorit.
Men tack peter_s, det känns uppfriskande att veta att det finns dom som tycker tvärtom även fast jag inte tror du menade att det vore bättre att stanna hemma och titta på film när man kan höra gratis livemusik.
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Wall skrev:
peter_s skrev:För dryga tio år sedan tyckte jag att Fläskkvartetten var bland det bästa som fanns att se live, men numer, och efter gårdagens konsert, är jag inte lika lyrisk.
....
Så för er som missade spelningen säger jag: hoppas ni såg någon bra film eller något istället. Det hade jag gjort lika gärna.
Det är ju tråkigt att du känner så.
Men det är ju precis det här som är så fantastiskt med musik.
Det man "diggade" förra året tycker man är "blää" idag.
Jag tror att man skulle kunna säga att man utvecklas och ibland även invecklas.
Men själv har jag väldigt svårt för att hålla tårarna borta när "Underjordens Caruso" äntrar scenen en andra gång och "Over..." startar.
För mig handlar det nog mer om närvaro än om hur pass oslipat det var.
F4 och Freddie's tolkning av "Over" är (och har varit under långtid) min favorit.
Men tack peter_s, det känns uppfriskande att veta att det finns dom som tycker tvärtom även fast jag inte tror du menade att det vore bättre att stanna hemma och titta på film när man kan höra gratis livemusik.
Hälsar,
/Wall
Jag lät nog lite väl hård innan, för dåligt var det ju inte igår. Bara ganska ointressant. I stort saknade jag just närvaro, förutom hos Freddie (men det är ju bara min upplevelse satt på pränt, jag vill inte ta ifrån någon en bra konsertupplevelse bara för att jag råkar tycka lite annorlunda). Jag tror helt enkelt att en anledning till att jag tyckte att Fläskkvartetten var så bra för en massa år sedan var att Freddie sjöng mest hela tiden (när han inte gick av scenen för att röka). Hans sång och scennärvaro är verkligen enastående!
Skriv svar