Uppdaterat reglerna - Inlägg med grova personangrepp raderas

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

MatsD skrev: Vad som de facto bryter mot lagen och vad Hellboy och Bootsy anser borde bryta mot lagen är två vitt skilda saker.
Dra inte in mig - jag skiter högaktningsfullt vad lagboken säger i detta fall. Åsikter som grundas på ignorans, rädsla och skev verklighetsuppfattning accepterar jag inte. Åsikter som framförs av en illa formulerad fåntratt med grandios självbild pissar jag på.

Om detta gör mig till föremål för polisanmälan - be my guest.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+
Inlägg: 2438
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 12:05
Ort: Landskrona

Inlägg av Kale »

200071 skrev:
Hellboy skrev:Vad är syftet med att inte banna Mats?

MVH//Jan
Jag kan nog ganska enkelt säga så här, (vilket jag förmodligen inte borde);
Om MatsD ska bannas måste vi banna ganska många andra också, (och egentligen mig själv också).

MatsD har tränat många år på att hålla sig inom lagens gränser och är duktigare på både det och att hålla sig inom forumets regler än många andra.

Jag vill inget hellre än att vi slipper MatsDs åsikter på forumet, jag blir beklämd, ledsen och förbannad, dessutom skapar det en massa tråkigheter. Hade det varit mitt eget högst personliga forum hade jag nog slängt ut honom, (men saknat mycket av det han skriver i basrelaterade frågor, inte minst hans lysande relicingprojekt), men nu har vi regler som vi försöker hålla oss till så objektivt som möjligt och vi är fortfarande i en "lärofas".

Vet inte om det är svar nog Janne. Jag ber både forumvärdar och andra om ursäkt om jag är lite för tydlig med min egen åsikt.
Jag postade ett inlägg tidigare idag, som jag snabbt tog bort igen, där jag kallade Mats för en "hal ål". Det är jobbigt med personer som saknar sunt förnuft men som har full koll på alla kryphål i regelverk och lagar.

Tycker inte att du behöver be om ursäkt. Du har samma rätt som vi andra att vädra din åsikt, trots att du är forumvärd.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

200071 skrev:
Hellboy skrev:Vad är syftet med att inte banna Mats?

MVH//Jan
Jag kan nog ganska enkelt säga så här, (vilket jag förmodligen inte borde);
Om MatsD ska bannas måste vi banna ganska många andra också, (och egentligen mig själv också).

MatsD har tränat många år på att hålla sig inom lagens gränser och är duktigare på både det och att hålla sig inom forumets regler än många andra.

Jag vill inget hellre än att vi slipper MatsDs åsikter på forumet, jag blir beklämd, ledsen och förbannad, dessutom skapar det en massa tråkigheter. Hade det varit mitt eget högst personliga forum hade jag nog slängt ut honom, (men saknat mycket av det han skriver i basrelaterade frågor, inte minst hans lysande relicingprojekt), men nu har vi regler som vi försöker hålla oss till så objektivt som möjligt och vi är fortfarande i en "lärofas".

Vet inte om det är svar nog Janne. Jag ber både forumvärdar och andra om ursäkt om jag är lite för tydlig med min egen åsikt.
Jag tackar dig för din ärlighet. All respekt. Det som stör mig mest är att Mats blir särbehandlad. Ska det gå rätt till vad det gäller modereringar så bör dom som blivit bannade kanske inte blivit det då jag tycker att Mats är den som faktiskt begått dom absolut största övertrampen. Alla ska vara lika inför lagen. Allas lika värde, som Assar skrev i Forumvärdarnas roll-tråden. Det ska gälla både hur man dömer och hur man bedömer folk.

Men jag viker mig för dom beslut ni tar. Men jag kommer inte sluta säga emot MatsD. Rasism och annat måste bekämpas. Jag vill kunna se mig själv i ögonen.

MVH//Jan
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Hellboy: Du gör dina tolkningar av de citat du postar och lyfter också ut dem ur sitt sammanhang. När du gör så då tvingas jag bemöta det trots att jag egentligen tycker att de där trådarna är utagerade och att det bara bidrar till mer dålig stämning att vi drar upp det igen.

Du utelämnar också många citat där jag talar om vad jag anser att verklig solidaritet med världens mest utsatta människor är för något, att jag har fadderbarn i SOS Barnbyar, där jag försvarar partnerskapslagen, avkriminalisering och avpatologisering av homosexualitet, där jag tar avstånd från böghat och trakasserier av homosexuella osv. Att jag har goda vänner som är gay, att jag varit på gaybröllop och t o m själv firade min egen bröllopsfest på gayklubb, att jag har tungkyssts med en man (även om det inte kändes särskilt upphetsande) osv är väl sådant som inte heller passar in i din eller andras sterotypa hatbild av mig. Men sug gärna lite på de karamellerna.

Beträffande det första citatet om judar och muslimer så var det ett klargörande av att jag inte tar ställning mer för israeler eller svenska judar än jag gör för palestiner eller svenska muslimer när det gäller Israel-Palestina-frågan och att jag tycker lika illa om de teokratiska inslagen och tanken om att vara Guds utvalda folk som finns i båda religionerna.

Det andra citatet innehåller kritik av vad framträdande profiler inom HBT-rörelsen har sagt om att man ska bejaka alla sexuella lustar reservationslöst. Och det är inte en sexualsyn som jag delar (oavsett läggning).

Det tredje citatet avser den del av den manliga gaykulturen, först i USA och senare i Sverige under 70- och 80-talet som just hängav sig åt denna mycket promiskuösa livstil med känt smittspridningsresultat.

Det fjärde citatet avser ett bemötande av en fråga om jag inte ser lika kritiskt på promiskuitet bland brats på Stureplan som på promiskuitet bland homosexuella, där jag bara konstaterar att bratsen inte som vissa homosexuella gjort rätten till en utsvävande livsstill till en politisk diskrimineringsfråga.

I nästa citat gör jag en analys av mannens och kvinnas funktioner när det gäller sexuell kontroll i samhället och av naturen och vad som kan ske om den part som står för den huvudsakliga kontrollen försvinner ur ekvationen. Jag problematiserar också där den militanta feminismen som vissa (inte alla) flator har som ideologi och refererar dessutom till ett exempel i min närhet på vilka absurda konsekvenser ett sådant manshat kan leda till.

Slutligen så riktar jag kritik mot den politiska gayrörelsen som jag tycker tar större plats och får större genomslag än vad deras antal motiverar. Alla homosexuella tillhör inte denna politiska gayrörelse, alla går inte på PRIDE, jag tror t o m att många mer återhållsamma homosexuella skäms lite över den bild av dem som queerteoretikerna i spetsen för den politiska HBT-rörelsen och PRIDE-spektaklet ger.

Det enda jag kan ångra är att jag på ett ställe i det du citerar indirekt antyder att jag personligen spontant tycker att sex mellan män känns motbjudande genom att jag skriver att lesbisk sex inte känns lika motbjudande. Det kunde jag lämnat utanför debatten, även om det som sagt bara sägs indirekt. Dock är det många avarter av heterosexuell sex jag också finner rätt stötande.

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den ons 09 jun 2010, 15:02, redigerad totalt 15 gång.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men, hur orkar ni sitta och skriva A4-uppsatser till svar till varandra!?!?
Har ni inget liv?
Inget jobb?

Om MatsD besitter det intellekt som han själv gärna vill påskina att han gör, borde det vara ganska enkelt att dra slutsatsen vad som är ok och inte ok på det här forumet.

I övrigt så är det här väl inte nå´n frikyrkokör eller en kommunal verksamhet eller något dylikt där alla får vara med.
Oavsett om man håller sig inom lagens råmärken eller icke så borde det väl vara upp till forumägaren att avgöra om någons ka kickas eller ej!?
Se´n är det väl skitsamma egentligen om det finns de som betett sig dåligt mot denne person.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Inlägg av Cliffy »

Kan vi inte bara köra en omröstning som får gå i en vecka om folk vill har kvar Mats och hans vidriga åsikter? Får han fler lämna-röster än stanna-kvar-röster så blir han bannad helt enkelt.

Är väl inte svårare än så?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25650
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Men sluta vattna på den här rabatten nån gång nu då!

Det enda som händer är det kommer svar på tal, och hur i hela helvete skall vi forumvärdar kunna stoppa det så länge svaret är inom regler och lagar?

Sluta hälla på vatten så finns det en chans att slippa läsa mer åsikter om invandrare, HBT, etc från Mats...
Han har ju uttryckt att han inte själv tänker dra igång sånt eftersom det inte uppskattas på PB.
Men självklart svarar han på inlägg... Vem av oss skulle inte gjort det???

Eller har det blivit ett test av Semborg och oss värdar om det går att få någon portad bara för att man bestämt sig för det?
Den här metoden funkar inte.
Speciellt inte om Mats inte initierar diskussionerna.

Och nej, Cliffy, vi skall inte börja köra omröstningar om forummedlemmars medlemskap.
Var slutar det tror du? Hälften slutar i vredesmod varje gång, och alla känner sig som om de är med i Robinson om de råkar sticka ut hakan nån gång.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Hellboy skrev:Edit av fieldflower: Quoten raderad pga personangreppet i den, vilket också var varför inlägget raderades.

Det finns något ologiskt i den särbehandling av MatsD som sker från forumvärdarnas och Semborgs sida tyvärr. Jag har samma åsikt som Ale. I övrigt tycker jag att Semborg och forumvärdarna är fantastiska. Men just i det här fallet så fattar jag absolut ingenting, för att vara helt ärlig. Tyvärr. Alla ska behandlas lika men MatsD får gå över gränsen hur många gånger som helst i jämförelse med vissa andra utan att bli bannad. Vad är syftet med detta?

*Edit* Verkar som att Ale raderat sitt inlägg. Säg till om jag ska radera quoten. Det gör jag gärna. *Slut Edit*

MVH//J
Mitt inlägg har tydligen raderats. Intressant. MatsD dynga får tydligen vara kvar. Ännu mer intressant.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25650
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Ale skrev:
Hellboy skrev:Edit av fieldflower: Quoten raderad pga personangreppet i den, vilket också var varför inlägget raderades.

Det finns något ologiskt i den särbehandling av MatsD som sker från forumvärdarnas och Semborgs sida tyvärr. Jag har samma åsikt som Ale. I övrigt tycker jag att Semborg och forumvärdarna är fantastiska. Men just i det här fallet så fattar jag absolut ingenting, för att vara helt ärlig. Tyvärr. Alla ska behandlas lika men MatsD får gå över gränsen hur många gånger som helst i jämförelse med vissa andra utan att bli bannad. Vad är syftet med detta?

*Edit* Verkar som att Ale raderat sitt inlägg. Säg till om jag ska radera quoten. Det gör jag gärna. *Slut Edit*

MVH//J
Mitt inlägg har tydligen raderats. Intressant. MatsD dynga får tydligen vara kvar. Ännu mer intressant.
Det är för att Mats hållit sig ifrån personangrepp och det gjorde inte du.
Enkelt.

Det går fint att skriva om inlägget utan personangrepp så kommer det få stå kvar.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

fieldflower skrev:Men sluta vattna på den här rabatten nån gång nu då!
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Jag tänker inte skriva nåt mer i den här tråden nu. Bara så ni vet.

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den ons 09 jun 2010, 14:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

fieldflower skrev:
Ale skrev:
Hellboy skrev:Edit av fieldflower: Quoten raderad pga personangreppet i den, vilket också var varför inlägget raderades.

Det finns något ologiskt i den särbehandling av MatsD som sker från forumvärdarnas och Semborgs sida tyvärr. Jag har samma åsikt som Ale. I övrigt tycker jag att Semborg och forumvärdarna är fantastiska. Men just i det här fallet så fattar jag absolut ingenting, för att vara helt ärlig. Tyvärr. Alla ska behandlas lika men MatsD får gå över gränsen hur många gånger som helst i jämförelse med vissa andra utan att bli bannad. Vad är syftet med detta?

*Edit* Verkar som att Ale raderat sitt inlägg. Säg till om jag ska radera quoten. Det gör jag gärna. *Slut Edit*

MVH//J
Mitt inlägg har tydligen raderats. Intressant. MatsD dynga får tydligen vara kvar. Ännu mer intressant.
Det är för att Mats hållit sig ifrån personangrepp och det gjorde inte du.
Enkelt.

Det går fint att skriva om inlägget utan personangrepp så kommer det få stå kvar.
Se där. Då har ni ju en väldigt intressant definition av "grova personangrepp"...
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Inlägg av Cliffy »

fieldflower skrev: Och nej, Cliffy, vi skall inte börja köra omröstningar om forummedlemmars medlemskap.
Var slutar det tror du? Hälften slutar i vredesmod varje gång, och alla känner sig som om de är med i Robinson om de råkar sticka ut hakan nån gång.
Oki doki. Ni bestämmer ju så...

Menade mer som en omröstning för ett sådant här specialfall . Menar ju inte att folk skulle få starta en omröstning så fort de var oense utan mer av en Forumsvärd/Semborg sanktionerad omröstning.

Ska inte skriva mer efter detta men ska Mats få fortsätta skriva sina åsikter som jag vet folk mår illa av så kommer vi nog förlora många vettiga medlemmar på bekostnad av Mats.

Jag kommer inte lämna personligen för jag har haft tillräckligt mycket kontakt med "inavlat pack" i mitt liv för att lära mig ignorera folk som dömer sina medmännsikor efter ras, hudfärg eller läggning mm. men jag tror ändå det kommer förstöra för PB i slutändan.

Peace out.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

MatsD skrev:Beträffande det första citatet om judar och muslimer så var det ett klargörande av att jag inte tar ställning mer för israeler eller svenska judar än jag gör för muslimer när det gäller Israel-Palestina-frågan och att jag tycker lika illa om de teokratiska inslagen och tanken om att vara Guds utvalda folk som finns i båda religionerna.

Det andra citatet innehåller kritik av vad framträdande profiler inom HBT-rörelsen har sagt om att man ska bejaka alla sexuella lustar reservationslöst. Och det är inte en sexualsyn som jag delar.

Det tredje citatet avser den del av den manliga gaykulturen, först i USA och senare i Sverige under 70- och 80-talet som just hängav sig åt denna mycket promiskuösa livstil med känt smittspridningsresultat.

Det fjärde citatet avser ett bemötande av om jag inte ser lika kritiskt på promiskuitet bland brats på Stureplan som på promiskuitet bland homosexuella, där jag bara konstaterar att bratsen inte som vissa homosexuella gjort rätten till en utsvävande livsstill till en politisk diskrimineringsfråga.

I nästa citat gör jag en analys av mannens och kvinnas funktioner när det gäller sexuell kontroll i samhället och av naturen och vad som kan ske om den part som står för den huvudsakliga kontrollen försvinner ur ekvationen. Jag problematiserar också där den militanta feminismen som vissa (inte alla) flator har som ideologi och refererar dessutom till ett exempel i min närhet på vad sådant manshat kan leda till.

Slutligen så riktar jag kritik mot den politiska gayrörelsen som jag tycker tar större plats och får större genomslag än vad deras antal motiverar. Alla homosexuella tillhör inte denna politiska gayrörelse, alla går inte på PRIDE, jag tror t o m att många mer återhållsamma homosexuella skäms lite över den bild av dem som queerteoretikerna i spetsen för den politiska HBT-rörelsen och PRIDE-spektaklet ger.

Det enda jag kan ångra är att jag på ett ställe i det du citerar indirekt deklarerar att jag personligen spontant tycker att sex mellan män känns motbjudande om jag visualiserar det för mitt inre. Det kunde jag lämnat utanför debatten, även om det som sagt bara sägs indirekt.

/Mats D
Jag är inte heller homosexuell och jag förstår inte heller hur man kan tända på en hårig rygg (min, t.ex.) men jag försöker inte säga att det är fel då det faktiskt är upp till var och en. Det finns inget brottsligt i detta. Sen säger du inte riktigt sanningen bakom citaten. En av dom är bl.a. från dvärgadoptions-tråden och där var det inget snack om kvinnans eller mannens sexuella funktion i samhället. Vare sig ur dina inlägg eller någon annans. Du uttalade dig otroligt korkat och ryckte meningar ur luften utan någon som helst förankring i det tråden handlade om. Liknande med dom övriga citaten. Den tråd där det första citatet kommer ifrån hade ingenting med Israel att göra utan handlade om homofobi inom kristendomen och det var f-bass som skapade den tråden. Som snabbt kom att handla om något annat.... Och du avslutade med "även om muslimerna är ett större problem just nu i det svenska samhället"...... Det tredje citatet är från samma tråd och handlar inte alls om gaykulturen i USA och senare Sverige under 70-/80-talet utan refererar till en nutidshistoria från en artikel i Aftonbladet publicerat i april detta år. Inte ett ord om USA och 70-talet. Mats lögner fortsätter även i hans försvar av sina egna uttalanden. Sluta ljuga, Mats. Vare sig att misskreditera minoriteter eller att ljuga funkar.

//J
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

blackparkas skrev:I övrigt så är det här väl inte nå´n frikyrkokör eller en kommunal verksamhet eller något dylikt där alla får vara med.
Oavsett om man håller sig inom lagens råmärken eller icke så borde det väl vara upp till forumägaren att avgöra om någons ka kickas eller ej!?
Se´n är det väl skitsamma egentligen om det finns de som betett sig dåligt mot denne person.
Mycket klokt skrivet!
Bättre att helt enkelt göra processen kort i vissa fall.
Även om ett fåtal kanske blir sura och slutar i vredesmod.
Hellre det än att en massa trevliga basister helt enkelt tröttnar på tjafset och drar.

Bättre med några sura besserwissrar än 1000 olyckliga basister. ;)
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

MatsD skrev:Hellboy: Du utelämnar också många citat där jag talar om vad jag anser att verklig solidaritet med världens mest utsatta människor är för något, att jag har fadderbarn i SOS Barnbyar, där jag försvarar partnerskapslagen, avkriminalisering och avpatologisering av homosexualitet, där jag tar avstånd från böghat och trakasserier av homosexuella osv. Att jag har goda vänner som är gay, att jag varit på gaybröllop och t o m själv firade min egen bröllopsfest på gayklubb, att jag har tungkyssts med en man (även om det inte kändes särskilt upphetsande) osv är väl sådant som inte heller passar in i din eller andras sterotypa hatbild av mig. Men sug gärna lite på de karamellerna.
Ok. Editerat inlägg. Intressant att du är så öppensinnad och samtidigt inte vill att dina egna bögkompisar ska ha samma rättigheter som dig själv. Intressant att precis alla här missat dom inlägg där du skriver om det du nämner ovan. Jag har säkert läst slarvigt. Eller så är det rökridåer när det börjar osa hett. Defakto är att du tydligt deklarerat att du ska rösta på Sverigedemokraterna och det är ju din demokratiska rätt. Men vi vet ju alla vart SD drar politiskt och vilken kritik partiet får från alla håll och kanter. Denna artikel säger en hel del. Jag postade den i en annan tråd som försvann:

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.11979 ... av-misstag

Otroligt skojjigt mitt i all tragik. Är det så himla svårt att förstå reaktionerna, Mats? Sverigedemokraterna, allt du skrivit i OT-trådarna och det som finns på nätet. Vartåt pekar det? Är det så himla svårt att förstå dom reaktioner du får från alla håll och kanter?

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Ale skrev:
fieldflower skrev:
Ale skrev:
Hellboy skrev:Edit av fieldflower: Quoten raderad pga personangreppet i den, vilket också var varför inlägget raderades.

Det finns något ologiskt i den särbehandling av MatsD som sker från forumvärdarnas och Semborgs sida tyvärr. Jag har samma åsikt som Ale. I övrigt tycker jag att Semborg och forumvärdarna är fantastiska. Men just i det här fallet så fattar jag absolut ingenting, för att vara helt ärlig. Tyvärr. Alla ska behandlas lika men MatsD får gå över gränsen hur många gånger som helst i jämförelse med vissa andra utan att bli bannad. Vad är syftet med detta?

*Edit* Verkar som att Ale raderat sitt inlägg. Säg till om jag ska radera quoten. Det gör jag gärna. *Slut Edit*

MVH//J
Mitt inlägg har tydligen raderats. Intressant. MatsD dynga får tydligen vara kvar. Ännu mer intressant.
Det är för att Mats hållit sig ifrån personangrepp och det gjorde inte du.
Enkelt.

Det går fint att skriva om inlägget utan personangrepp så kommer det få stå kvar.
Se där. Då har ni ju en väldigt intressant definition av "grova personangrepp"...
Jag trodde först att Ale själv tagit bort inlägget. Därav min editering av mitt eget inlägg angående quoten. Jag såg inga direkta personangrepp. Å andra sidan så kommer jag inte ihåg exakt hur det var formulerat så jag kan ha missat något. Men lika här så känner jag att Mats skrivit värre saker om minoriteter än vad Ale skrev om Mats. Eller så är jag förblindad av hat och helt enkelt inte såg något personangrepp. Så kan det definitivt också vara.

//J
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

MikeO skrev:Hellre det än att en massa trevliga basister helt enkelt tröttnar på tjafset och drar.

Bättre med några sura besserwissrar än 1000 olyckliga basister. ;)
Ah, det är ju ändå mest i lite OT-trådar det spårar ur (om man bortser från blues-tråden!).
Man får se det som lite underhållning ändå tycker jag, även när det blir hårda kängor.

Eftersom jag aldrig sett något av "orosmomenten" live (som om de skulle våga visa sig i Glanshammar där man måste stå för sina åsikter!!!) så tänker jag helt enkelt att de nog inte finns på riktigt.
Det blir lite lättare då, på nåt vis. Och betydligt roligare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Chriller skrev: Eftersom jag aldrig sett något av "orosmomenten" live (som om de skulle våga visa sig i Glanshammar där man måste stå för sina åsikter!!!) så tänker jag helt enkelt att de nog inte finns på riktigt.
Det blir lite lättare då, på nåt vis. Och betydligt roligare.

Haha!

Det där låter ju som nå´t som vi skulle anamma allihop! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Assar
Medlem+
Inlägg: 688
Blev medlem: lör 27 feb 2010, 19:01
Ort: Stockholm

Inlägg av Assar »

Chriller skrev:Man får se det som lite underhållning ändå tycker jag, även när det blir hårda kängor.
Så kan man naturligtvis se det, så länge det inte är ens egna mänskliga rättigheter eller människovärde som ifrågasätts. Men annars är det inte lika kul att ta det med en klackspark. Särskilt inte när man vet att det finns krafter som faktiskt menar allvar.
Bild Bild
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Assar skrev:
Chriller skrev:Man får se det som lite underhållning ändå tycker jag, även när det blir hårda kängor.
Så kan man naturligtvis se det, så länge det inte är ens egna mänskliga rättigheter eller människovärde som ifrågasätts. Men annars är det inte lika kul att ta det med en klackspark. Särskilt inte när man vet att det finns krafter som faktiskt menar allvar.
Fullt förståeligt och det är därför dräggen borde bort härifrån. Odemokratiskt eller icke.
RAUS! (kanske ett ord drägget förstår)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre 29 aug 2008, 18:45
Ort: Göteborg

Inlägg av MartinB »

Nej nu tycker jag att vi kan hålla käft och spela "we shall overcome" unisont i C.
/Martin
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

psykopatsak skrev:Nej nu tycker jag att vi kan hålla käft och spela "we shall overcome" unisont i C.
Right on, Birgit! ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

psykopatsak skrev:Nej nu tycker jag att vi kan hålla käft och spela "we shall overcome" unisont i C.
Kan jag få spela melodin då?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

blackparkas skrev:
Chriller skrev: Eftersom jag aldrig sett något av "orosmomenten" live (som om de skulle våga visa sig i Glanshammar där man måste stå för sina åsikter!!!) så tänker jag helt enkelt att de nog inte finns på riktigt.
Det blir lite lättare då, på nåt vis. Och betydligt roligare.
Haha!
Det där låter ju som nå´t som vi skulle anamma allihop! :D
Det är ingen genomtänkt taktik och jag tror inte att jag är ensam om den.
Men jag KAN omöjligen ta någon på allvar om allt jag vet om dem är att de valt en seriefigur, gris eller solnedgång (exemplen är helt tagna ur luften!) för att representera sig själva. Det finns inte på kartan.
Skriv svar