Uppdaterat reglerna - Inlägg med grova personangrepp raderas

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Chriller skrev:
blackparkas skrev:
Chriller skrev: Eftersom jag aldrig sett något av "orosmomenten" live (som om de skulle våga visa sig i Glanshammar där man måste stå för sina åsikter!!!) så tänker jag helt enkelt att de nog inte finns på riktigt.
Det blir lite lättare då, på nåt vis. Och betydligt roligare.
Haha!
Det där låter ju som nå´t som vi skulle anamma allihop! :D
Det är ingen genomtänkt taktik och jag tror inte att jag är ensam om den.
Men jag KAN omöjligen ta någon på allvar om allt jag vet om dem är att de valt en seriefigur, gris eller solnedgång (exemplen är helt tagna ur luften!) för att representera sig själva. Det finns inte på kartan.
Tur att jag har träffat dig IRL. ;)
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

MatsD skrev:Det andra citatet innehåller kritik av vad framträdande profiler inom HBT-rörelsen har sagt om att man ska bejaka alla sexuella lustar reservationslöst. Och det är inte en sexualsyn som jag delar (oavsett läggning).

Det tredje citatet avser den del av den manliga gaykulturen, först i USA och senare i Sverige under 70- och 80-talet som just hängav sig åt denna mycket promiskuösa livstil med känt smittspridningsresultat.

Det fjärde citatet avser ett bemötande av en fråga om jag inte ser lika kritiskt på promiskuitet bland brats på Stureplan som på promiskuitet bland homosexuella, där jag bara konstaterar att bratsen inte som vissa homosexuella gjort rätten till en utsvävande livsstill till en politisk diskrimineringsfråga.

I nästa citat gör jag en analys av mannens och kvinnas funktioner när det gäller sexuell kontroll i samhället och av naturen och vad som kan ske om den part som står för den huvudsakliga kontrollen försvinner ur ekvationen. Jag problematiserar också där den militanta feminismen som vissa (inte alla) flator har som ideologi och refererar dessutom till ett exempel i min närhet på vilka absurda konsekvenser ett sådant manshat kan leda till.


/Mats D
En sak som jag tycker är tråkigt, är att det är svårt att vara kritisk mot lössläppheten som känns ganska accepterad i hbtq-kulturen.

Men nu kan man gifta sig! Knyta tydligare band till sin partner. Det tycker jag är trevligt!

Jag tycker att man ska få vara lössläppt om man vill, men jag vet inte om det är så nyttigt. Tror det har många fördelar att leva monogamt, och inte strula runt med tillfälliga relationer.

Däremot kan jag inte alls hålla med dig i din syn på kvinnan och mannens funktioner i en sexuell relation.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

MikeO skrev:
Chriller skrev:
blackparkas skrev:
Chriller skrev: Eftersom jag aldrig sett något av "orosmomenten" live (som om de skulle våga visa sig i Glanshammar där man måste stå för sina åsikter!!!) så tänker jag helt enkelt att de nog inte finns på riktigt.
Det blir lite lättare då, på nåt vis. Och betydligt roligare.
Haha!
Det där låter ju som nå´t som vi skulle anamma allihop! :D
Det är ingen genomtänkt taktik och jag tror inte att jag är ensam om den.
Men jag KAN omöjligen ta någon på allvar om allt jag vet om dem är att de valt en seriefigur, gris eller solnedgång (exemplen är helt tagna ur luften!) för att representera sig själva. Det finns inte på kartan.
Tur att jag har träffat dig IRL. ;)
Detsamma!
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Chriller skrev:Men jag KAN omöjligen ta någon på allvar om allt jag vet om dem är att de valt en seriefigur, gris eller solnedgång (exemplen är helt tagna ur luften!) för att representera sig själva. Det finns inte på kartan.
Vilken fin avatar du har. Var har du fått idén till slipsen? :P
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Skriv svar