Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Smärtstillande är klart bra, så man slappnar av musklerna.
Förtar inte att pilatesboll och foam roller är bra för att få bort lite av grundproblemet.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Så klart! :tummenupp:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Biltema har hyfsade av bägge, till nästan-gratis pris.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Får kolla. Jag ska in där och skaffa polyester och bladmått i nästa vecka. :tummenupp:
ff, du har PM, förresten. :)
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

:tummenupp:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

I morse var ryggen mycket bättre ... tills jag hade duschat och tvättat håret. :x
Veckans val är tydligen: Svettas och lukta skit eller ha ont i ryggen. Tur att man är ledig.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: ons 24 jul 2019, 23:40 I morse var ryggen mycket bättre ... tills jag hade duschat och tvättat håret. :x
Veckans val är tydligen: Svettas och lukta skit eller ha ont i ryggen. Tur att man är ledig.
Jag tror det är all den där maskrosrensningen som är Boven.
Ge 17 i rensningen och se maskrosorna som en tillgång istället!
Du kan göra vin på floran!

Eller arrendera ut odlingen. Det kan visa sig vara den lönsammaste lösningen. För arrendet kan du köpa en kåk i La Bella Italia och leva i sus och dus! :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Provade gräsuppsamlare efter klipparen igår. Tänkbart att den inte är dimensionerad att samla upp ängshögt gräs som är supersaftigt... :roll:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Mycket tänkbart, ff! :lol:

@ Albin: Det låter som en lysande plan. Problemet blir väl bara att övertyga arrendatorn om, att det är trevliga maskrosor och inte gula, oanvändbara tistlar. :hmm:

Vid närmare studium - bara för att du tog upp det - finner jag, att det är svinmolke och inte en tistel. Retzius skriver förvisso i Försök til en Flora Oeconomica Sveciæ år 1806 att svinmolke kan användas såväl som grönsak som till svinfoder. I dagens läge tror jag emellertid knappast att den taggarna till trots skulle vinna anklang ens hos de mest militanta veganerna.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: tor 25 jul 2019, 13:40 Mycket tänkbart, ff! :lol:

@ Albin: Det låter som en lysande plan. Problemet blir väl bara att övertyga arrendatorn om, att det är trevliga maskrosor och inte gula, oanvändbara tistlar. :hmm:

Vid närmare studium - bara för att du tog upp det - finner jag, att det är svinmolke och inte en tistel. Retzius skriver förvisso i Försök til en Flora Oeconomica Sveciæ år 1806 att svinmolke kan användas såväl som grönsak som till svinfoder. I dagens läge tror jag emellertid knappast att den taggarna till trots skulle vinna anklang ens hos de mest militanta veganerna.
Tja, säg inte det.

Är det samma guling som lokalt härstädes benämns "svinamila"?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Träna när det är 32 grader är svettigt...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: tor 25 jul 2019, 17:54 Träna när det är 32 grader är svettigt...
Äsch!

Tänk bara att du är ett djur! Ett icke-pälsbärande djur!

Se! :D
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Hade jag haft päls hade jag tovat nu.
Står jag stilla droppar det från lillfingrarna.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: tor 25 jul 2019, 18:04 Hade jag haft päls hade jag tovat nu.
Står jag stilla droppar det från lillfingrarna.
Ol´man Norman är svettig.
En bit in i konserten rinner det från hans vänstra armbåge..

Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Ungefär som igår, men jag hade ingen bas.
Han har å andra sidan ingen 100 kg skivstång, som jag hade igår vid ett tillfälle...;)

Den här semestern går till historien som den sjukaste!
Första 2 veckorna spenderades hemma för att familjen turats om att vara sjuka.
Idag skulle vi köra ned kidsen till deras mormor, hustrun skulle hänga med på mitt orgel-gig imorrn.
Ena kidsen vaknar med 39 grader.
Cancel everything! And call off Christmas!!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Murphy rules! :(

Ett sådant svettgig har jag gjort - bröllop, värmebölja, bygdegård, 90 pers, ingen AC, ett (1) fönster gick att öppna. Skjortan var som om man just tagit den ur tvättmaskinen, före centrifugeringen. Byxorna var lika våta från toppen och en decimeter ner. Basen fick torkas av med handduk.
Enda trösten var att alla i lokalen var genomsvettiga. :D
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Har faktiskt inte haft nåt sånt svettgig vad jag minns...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Du klarar dig utan. :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jo, känner inte att förlusten är jättestor...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Fast det är trots allt bättre än när det är så kallt att man blir stel i fingrarna och rösten tar stryk av all kall och fuktig luft.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Får se hur det blir imorrn kväll.
Synd att ni är så långt bort, annars hade jag haft musiktips. ;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Ni får helt enkelt fixa en europaturné, så att ni även kan förgylla tillvaron i det forna konungariket Skåne.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Även om det låter kul så tror jag inte man skall hålla andan i väntan på att det händer...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: lör 27 jul 2019, 09:04 Ni får helt enkelt fixa en europaturné, så att ni även kan förgylla tillvaron i det forna konungariket Skåne.
Det där är en bra idé! Det finns pengar (lovor) att hämta i den här, nordliga, delen av Kontinenten. Gott om scener att erövra. Man kan lätteligen köra tre-gigg per vardag och fyra på lördag/söndag. Blir lots of Lovor.

Annars skulle vi kunna ordna en träff särskilt för oss som spelar bas av intreese. Eller för all del av snöd vinnings skull. Vi kunde ju kanske hyra någon lokal ett par hundra meter från allfarvägen. Jag tror Per känner till en slik lokal, strax bortom betfältet utanför hans köksfönster. Lokalbefolkningen är dessutom är vänligt sinnad. Ingen risk att bli häktad av "Ordningsmakten". Ja, jag använder citationstecken för konstapel Bengtsson är en både vänlig och jovialisk typ. Särskilt när han fått lite innanför västen. Jag menar förstås kopplet!
Skulle svett synas bli en bristvara kan vi städsla Bengtssons kvinnliga halvsyster, (Boel Bengtsson. Gemenligen kallad BeBe.) enär hon ansvarar för fysträningen den lokala hemvärnsplutonen. Tillika är hon ordförande i den lokala sektionen av Friskis och Svettis. De sammanträder varje onsdagskväll klockan aderton på p-platsen bakom Konsum.

Här finns också en "talangscout" som heter Hans Pinnafnöske Andersson. Han är från NV Skåne men hygglig ändå. Det är inte alls omöjligt att han kan ordna in er på en turné längre ner på kontinenten. Ni har väl pass förresten? Och är ostraffade?

Transporten hit kan väl med fördel ske med PB-transport. Billigt och Bäst. Tänk istället tanken att alla bandmedlemmarna skickades i var sitt kolli via Post Nord! Phyphan! Det hade allt blivit en World Tour det! :shock:

Till sist. Glöm inte bort maten! Härnere i Landet Gosen (som dryper av mjölk och honung) kan ni lätt äta upp er med både näringsrik mat och vitaminspäckade drycker. Glöm bort all er trista vardagsmat såsom friterade tallkottar och björnmossaschnitzlar. Och den där estniska drickan ni köper i plastdunkar vid Estlandsfärjans parkering, den finns överhuvudtaget inte här. Inte ens "Vodka Gorbatshow" tvingas vi dricka längre. Den har av distributören ersatts med "Putins Putäller var. Gotland nästa". Inte billigare men starkare.

Välkommen till Schlaraffenland!
Senast redigerad av AlbinH den lör 27 jul 2019, 21:53, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar