Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jaha, då var det måndag igen.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: mån 11 maj 2020, 10:57 Jaha, då var det måndag igen.
Ja, var kom den ifrån?? :shock:
Den var då inte här igår när jag tittade in.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nej phyphan...
Men jag fick åka till gymmet iaf - det är alltid nåt.
Dock bockigt, stelt och ont idag, så det blev inget vidare pass idag.
Bra nog att generera träningsvärk imorrn, men inte skitbra.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Imorgon ska det testas mickar! :nickar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Men faaaaan va trött!!!
Per skrev: tis 12 maj 2020, 01:03 Imorgon ska det testas mickar! :nickar:
Lät kul. Vilken typ av mickar?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Sångmickar. Jag har två Milab D-37:or, som jag har haft i hundra år och t o m bytt kapslar på, en SM 57:a och en Beta 58. Jag gillar milabljudet, men de är lite tungdrivna. Jag har egentligen inte funderat mycket på det, men för vår vokalissa, som fick låna den ena, var det inte optimalt. Då börjar man ju naturligtvis själv också fundera på, om det kunde vara kul att "viska" lite på somliga låtar i stället för att sjunga med bärig röst hela tiden.

Efter mycket research på Jotob har jag plockat hem en AKG D7 och bara för att jag kunde ramlade det med en av Tyskens egna kondingar också, MB 78 Beta, en rip off på en shurekonding, tror jag. Det får bli en liten shootout ikväll.
Jag erkänner: Jag har aldrig gillat "de vanliga" shuremickarna. Beta 58:an är väl acceptabel men inte mer. :oops: :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Oh, kul!
Har aldrig testat egentligen, utan det blir vad det blir med vad som finns.
Men man borde förstås testa ut vad som funkar bäst med ens röst och sångstil.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Snabbt test klart. Snabb recension kommer. (Sorry- inga flådiga inspelningar, o s v, men några kommentarer.)
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Inspelningar beror ju mest på lyssningen iallafall...
Lite som bilden om dyra miskar, mixer, etc, etc som slutar i ett par buds för 2 dollar.

Min trilskande axel fortsätter trilskas, men jag kan bänkpressa ganska tungt ändå.
Gör lika ont på 60 kg som på 110.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jaha, idag skrev jag en recension av micktestet. När jag tryckt på posta, meddelade datorn glatt att jag var utloggad och borde logga in igen, om jag tyckte att det skulle postas. Samtidigt passade den på att avlägsna hela min mödosamt hopplitade recension.
Förra gången det hände, lovade jag dyrt och heligt, att alltid kopiera innan jag postade, men det hade man naturligtvis glömt.
Det kommer en ny recension, men jag gitter nog inte förrän till helgen.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: tor 14 maj 2020, 23:08 Jaha, idag skrev jag en recension av micktestet. När jag tryckt på posta, meddelade datorn glatt att jag var utloggad och borde logga in igen, om jag tyckte att det skulle postas. Samtidigt passade den på att avlägsna hela min mödosamt hopplitade recension.
Förra gången det hände, lovade jag dyrt och heligt, att alltid kopiera innan jag postade, men det hade man naturligtvis glömt.
Det kommer en ny recension, men jag gitter nog inte förrän till helgen.
Exakt detsamma hände mig i tisdags natt. Putz weg.
Det känns lite uppförsbacke om man skall försöka skriva på nytt.

Men det är väl karma kanske...
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jobbigt när sånt händer...
Nya tag när orken hinner ikapp. :tummenupp:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Det kommer. Just nu är jag mest förbannad för att Elevens val-ungarnas konserter, som de repat för sedan i augusti, torkar in.

1. Inga offentliga folksamlingar över 50 p. Där rök de öppna kvällskonserterna. (OK, vi filmar en skolkonsert och lägger på kommunens server för anhöriga och vänner.)
2. Kommunen stängde "biografteatern", där vi brukar vara. (OK, aulan it is. 4 konserter, en årskurs i taget. Kan de sitta så i matsalen, kan de väl sitta så en knapp timme i aulan.)
3. Rektorn meddelar nya rekommendationer från Folkhälsomyndigheten, vilka han betraktar som tvingande: Inga samlingar på skolan mer än max en klass. (OK, då får niorna spela för en niondeklass i taget. "Artisterna" står på scenen och en klass sitter som publik i aulan, som rymmer drygt 176 p. Om det önskas, kan vi sätta publiken i bakre halvan av aulan och låta dem sitta på var annan, var tredje stol, d v s glesare än i ett klassrum och 15 m från scenen. Åttorna spelar likadant för åttondeklasserna dagen efter. Vi filmar allt, sätter ihop och lägger ut till övriga. Problem solved.)

Trodde vi! Icke, sa Nicke a k a rektorn. "Har folkhälsomyndigheten sagt inga samlingar, så har de. Basta! Vill ni, får ni spela utan publik och livestreama."
Livets realiteter kan jag anpassa mig efter, men det här sista var ju inte logiskt, bara dumt.
Ungarna får fortfarande sitta en hel årskurs i matsalen samtidigt och på idrotten kan de springa och flåsa på varandra två klasser i taget.
Gudarna kämpar fortfarande förgäves!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Lite svårt just nu...
Det är ju ett väldigt gott syfte med att begränsa spridning, även om det är frustrerande att inte få klara av avslutsdelarna som man planerat och förberett.
Frustrerande, men det är nog bara så det är just nu tyvärr...
Mycket planerade och roliga saker som fryser inne nu...

Jag fick mig ett gympass i morse jag.
Benpass, och som vanligt såpass all-in att jag inte tar löp-premiären på 9-åringens friidrottsträning ikväll. Får nog vara glad om jag klarar att gå den timmen... :roll:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev: fre 15 maj 2020, 13:17 Lite svårt just nu...
Det är ju ett väldigt gott syfte med att begränsa spridning, även om det är frustrerande att inte få klara av avslutsdelarna som man planerat och förberett.
Frustrerande, men det är nog bara så det är just nu tyvärr...
Mycket planerade och roliga saker som fryser inne nu...
Jodå, det goda syftet och även direktiven uppifrån har jag som sagt full respekt för och inga synpunkter på. Dem rättar vi oss efter. Det är därför vi skalat ner efter hand som det kommit nya rekommendationer trots ungarnas bedrövelse. Det är bara det här sista, som gör mig förbannad, eftersom det inte är logiskt. Det kan bara handla om, att ansvarig chef inte vill höra på byn, att det har varit konsert på skolan. Ur smittskyddssynpunkt hade vårt upplägg faktiskt varit säkrare och inneburit större social distansering än att ha samma mängd ungar i ett litet klassrum, vilket är helt OK.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

:twisted: Ha! Där lurade jag dig, serverjäkel! Jag kopierade vad jag skrivit, innan du hängde dig, när jag postade.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Haha, nu känner sig servern snuvad minsann...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Rätt åt den!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Fyyyyy vad trött jag är...
Och inte lätt att få en tupplur när grannarna renoverar.
Suck! Eller gäsp!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jag har varit trött hela dagen. Nu går jag och lägger mig. God natt!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Och så vaknar man 6:30. Vafan...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Fast somnade om och vaknade 9:30 istället.
Blev en skön söndag ändå. :D
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Re: Tävling

Inlägg av John Sane »

Tolv år, fyra månader.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

John Sane skrev: sön 17 maj 2020, 12:06 Tolv år, fyra månader.
Nej, bara till 9:30.
Dryga 12 år hade varit för länge.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

John Sane skrev: sön 17 maj 2020, 12:06 Tolv år, fyra månader.
Har dina föräldrar köpt ut till dig?
Fast du ser äldre ut på bilden...
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Skriv svar