Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev: ons 06 nov 2019, 23:15 I sådana fall lär det gå att lösa beställningsproblematiken via personalen i den favoriserade butiken.
Men då får man gå dit två gånger.
Vilket inte är ett problem för det fall man/du beställt sådana mängder att man måste köra två gånger..

Systembolaget!
He he!
fieldflower skrev: tor 07 nov 2019, 07:02 Börjar närma sig 2 år sedan jag var där...
Skattesmitare där! :retar:
Fast du "tar ju ett järn" på gymmet istället.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev: tor 07 nov 2019, 08:16
fieldflower skrev: tor 07 nov 2019, 07:02 Börjar närma sig 2 år sedan jag var där...
Skattesmitare där! :retar:
Fast du "tar ju ett järn" på gymmet istället.
Jo, och ju större järn desto bättre!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Snart är det måndag!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Men först är det lördag, med musikerparty.
Tjoho!

Lite trög träning idag, men tydligen stark då jag vågade 110 bänk (maxat 112,5 i lördags) och 130 squat (Tangerade rekordet, också från i lördags) utan hjälp...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev: fre 08 nov 2019, 14:49 Men först är det lördag, med musikerparty.
Tjoho!
Va f---n? Är det inte en årlig tillställning? Går tiden så fort?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev: fre 08 nov 2019, 19:10
fieldflower skrev: fre 08 nov 2019, 14:49 Men först är det lördag, med musikerparty.
Tjoho!
Va f---n? Är det inte en årlig tillställning? Går tiden så fort?
Den har liksom inte nåt fast datum.
Och så var det så kul sist att många ville träffs igen snart. :D
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Hade ni inte bott i utmarkerna, kunde man funderat på att bli en party crasher. :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: lör 09 nov 2019, 00:09 Hade ni inte bott i utmarkerna, kunde man funderat på att bli en party crasher. :lol:
Instämmer! Dessutom är ju jag en certifierad Barsekatör. Vi är ett ovanligt illustert sällskap, vi Barsekatörer! :vinkar:
Vi kan komma till användning innan någon ens hinner säga "ecklesiastikminister"!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag har allt tänkt tanken, men ni är lite ocentralt placerade...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Ja, det är tråkigt, när geografin jäklas med en. Men om de nu kan flytta hela Kiruna, skulle man väl kunna flytta Stockholm också? Inte till Skåne - det tar för mycket plats - men precis utanför gränsen i de småländska tassemarkerna kunde väl en hufvudstad pryda sin plats? (Kunde man bygga Brasilia mitt i djungeln, så.) Centralt och bra, nära till kontinenten och dessutom kunde man placera den på lagom avstånd från E4:or och E6:or, så slapp man allt tjafs om Förbifarter och dylika kostnadskrävande projekt. Det skulle säkert på kort tid bli ett vinstgivande arrangemang. Och tänk bara på alla statliga verk och myndigheter, som ska utlokaliseras till de anställdas förtvivlan. Nu kunde man ju utlokaliseras till Småland och ändå behålla jobbet i Stockholm.
Tar regeringen och riksdagen emot medborgarförslag?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

I just detta fallet vore det Örebro som skulle flyttas.
Så närmare er än GH är...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Aha! Nåja, såvitt jag minns finns det en ganska stor platt yta precis norr om Hallandsåsen. Där borde man kunna klämma in Örebro. Nära till både Tylösand och Båstad. :wink:
Ha en trevlig kväll!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: lör 09 nov 2019, 10:02 Ja, det är tråkigt, när geografin jäklas med en. Men om de nu kan flytta hela Kiruna, skulle man väl kunna flytta Stockholm också? Inte till Skåne - det tar för mycket plats - men precis utanför gränsen i de småländska tassemarkerna kunde väl en hufvudstad pryda sin plats? (Kunde man bygga Brasilia mitt i djungeln, så.) Centralt och bra, nära till kontinenten och dessutom kunde man placera den på lagom avstånd från E4:or och E6:or, så slapp man allt tjafs om Förbifarter och dylika kostnadskrävande projekt. Det skulle säkert på kort tid bli ett vinstgivande arrangemang. Och tänk bara på alla statliga verk och myndigheter, som ska utlokaliseras till de anställdas förtvivlan. Nu kunde man ju utlokaliseras till Småland och ändå behålla jobbet i Stockholm.
Tar regeringen och riksdagen emot medborgarförslag?
Bäste Herr Per! Jag tycker ni är klokare än både Oscar Niemeyer och Georges Haussmann tillsammans. Förslaget att flytta om lite i Sveriges geografi tycker jag låter klokt som korvspad! Jag kan inte se några nackdelar alls! Förutom möjligen ett litet språkligt skorv i en annars sidenslät byggnad. Kanhända nybyggarna möts av ett ordförråd de inte tidigare kommit i kontakt med. T ex "krösnamos" eller "lasasånkare" och får fundera ett bra tag över andemeningen i "de gör po saj!"

Låt oss då icke försumma möjligheten att från våra sydliga nejder flytta orter härifrån till därifrån. Sölvesborg är ett sådant exempel på en ort som med fördel kunna omplaceras. Förslagsvis till norra Norrlands inland. Eller varför inte Fjärrkarelen?

https://www.youtube.com/watch?v=rKDqEgCRNis
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Detta öppnar i sanning oanade möjligheter.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Musicerat. Trött och glad.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Solen skiner - dags för 6,5 km.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

På't bara!

Jag fick nästa nivå grepptränare av kidsen (och hustrun) i farsdagspresent.
Det kommer ta ett tag innan jag klarar den... Ska bli kul att träna upp greppet till den nivån!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jodå, solen fortsatte och inte mycket blåst. Trevligare än igår, när det småregnade hela tiden.
Är det en sådan där "kläm-ihop-runt-gitarrhalsen-simulator-grunka"?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Härligt!
Här säger vädret att man kollar GPS:en innan man åker till jobbet, för att se OM man skall åka till jobbet...

Nja, en vanlig grepptränare, av märke CoC.
Bild

Finns i en drös olika styrkor:
Captains of Crush, Guide (25 kg) - Nybörjare , rehab
Captains of Crush, Sport (35 kg) - Uppvärming
Captains of Crush, Trainer (45 kg) - För starka händer
Captains of Crush, Point Five, 0.5 (55 kg) - Bridge till nr 1
Captains of Crush, Nr 1 (65 kg) -  För dig som tränar grepp kontinuerligt
Captains of Crush, Nr 1.5 (75 kg) - Bridge till nr 2
Captains of Crush, Nr 2 (90 kg) - Mycket stark greppstyrka
Captains of Crush, Nr 2.5 (110 kg) - Bridge till nr 3
Captains of Crush, Nr 3 (125 kg) - Världsklass, få certifierade som lyckats
Captains of Crush, Nr 3.5 (145 kg) - Bridge till nr 4
Captains of Crush, Nr 4 (165 kg) - Extremt motstånd, klarad av styrkelegenden Magnus Samuelsson ! 

Jag hade (och kan stänga) Nr 1 och 2 sedan tidigare.
Fick Nr 3 idag, och den känns ungefär som att försöka klämma ihop en tegelsten.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Har du testat att göra potatismos? Av råa potatisar.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev: sön 10 nov 2019, 19:20 Har du testat att göra potatismos? Av råa potatisar.
Faktiskt säger de att om man kan stänga 3:an så kan man krossa potatis med händerna.
Så vi får väl se, tids nog...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Akta basarna, bara! :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag brukar inte ta i då jag basar. ;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

:tummenupp: Skönt att höra! Jag såg framför mig hur du fick feeling och smulade sönder halsen mellan tummen och långfingret. :P
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nä, sååå kul är det inte med bandbyten.
Vad jag däremot märker är att jag inte lika snabbt blir trött vid repetitivt spel, som jag blivit tidigare.
Medlem i PB50+
Skriv svar