Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

För övrigt har jag träningsvärken från helvetet i benen.
Det är mig väl unt så som jag kämpat för att få den. :cool:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Re:

Inlägg av John Sane »

hosse skrev: mån 07 jan 2008, 18:15 ..........................................................................................................
................................
.......................................... ................. . . . . ...................... . . . . . . ... ........... ...


blindskrift.
https://www.youtube.com/watch?v=NXup5G-1dQE
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Re:

Inlägg av fieldflower »

John Sane skrev: lör 12 sep 2020, 20:14
hosse skrev: mån 07 jan 2008, 18:15 ..........................................................................................................
................................
.......................................... ................. . . . . ...................... . . . . . . ... ........... ...


blindskrift.
https://www.youtube.com/watch?v=NXup5G-1dQE
.- -. -. .- .-. ... / - -.-- -.-. -.- . .-. / .--- .- --. / .- - - / -- --- .-. ... . / --. ---. .-. / ... .. --. / --. .- -. ... -.- .- / -- -.-- -.-. -.- . - / -... .-.- - - .-. . / .--. .--.- / ... -.- .-.- .-. -- . -. .-.-.- / -... .-.. .. -. -.. ... -.- .-. .. ..-. - / .-.- .-. / .-.. .. - . / .-.. ..- .-. .. --. - / .--. .--.- / ...- .- -. .-.. .. --. / ... -.- .-.- .-. -- / -....- / -... .-.. .. .-. / -- . ... - / -... .- .-. .- / -.- .-.. . - / -. .-.- .-. / -- .- -. / ..-. ---. .-. ... ---. -.- . .-. .-.-.-
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jag hörde inte det sista du skrev...
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev: sön 13 sep 2020, 15:47 Jag hörde inte det sista du skrev...
pippiiip piiippip piiippip pippiiip pippiiippip pippippip / piiip piiippippiiippiiip piiippippiiippip piiippippiiip pip pippiiippip / pippiiippiiippiiip pippiiip piiippiiippip / pippiiip piiip piiip / piiippiiip piiippiiippiiip pippiiippip pippippip pip / piiippiiippip piiippiiippiiippip pippiiippip / pippippip pippip piiippiiippip / piiippiiippip pippiiip piiippip pippippip piiippippiiip pippiiip / piiippiiip piiippippiiippiiip piiippippiiippip piiippippiiip pip piiip / piiippippippip pippiiippippiiip piiip piiip pippiiippip pip / pippiiippiiippip pippiiippiiippippiiip / pippippip piiippippiiip pippiiippippiiip pippiiippip piiippiiip pip piiippip pippiiippippiiippippiiip / piiippippippip pippiiippippip pippip piiippip piiippippip pippippip piiippippiiip pippiiippip pippip pippippiiippip piiip / pippiiippippiiip pippiiippip / pippiiippippip pippip piiip pip / pippiiippippip pippippiiip pippiiippip pippip piiippiiippip piiip / pippiiippiiippip pippiiippiiippippiiip / pippippippiiip pippiiip piiippip pippiiippippip pippip piiippiiippip / pippippip piiippippiiip pippiiippippiiip pippiiippip piiippiiip / piiippippippippippiiip / piiippippippip pippiiippippip pippip pippiiippip / piiippiiip pip pippippip piiip / piiippippippip pippiiip pippiiippip pippiiip / piiippippiiip pippiiippippip pip piiip / piiippip pippiiippippiiip pippiiippip / piiippiiip pippiiip piiippip / pippippiiippip piiippiiippiiippip pippiiippip pippippip piiippiiippiiippip piiippippiiip pip pippiiippip pippiiippippiiippippiiip
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Tack, nu känns det bättre. Jag håller alltid med.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev: sön 13 sep 2020, 21:12 Tack, nu känns det bättre. Jag håller alltid med.
:tummenupp:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Tävling

Inlägg av GandhiMK2 »

Nej
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

fieldflower skrev: sön 13 sep 2020, 22:06
Per skrev: sön 13 sep 2020, 21:12 Tack, nu känns det bättre. Jag håller alltid med.
:tummenupp:
GandhiMK2 skrev: tis 15 sep 2020, 19:39JA!
Skönt!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jag tycker vi har det fint här i mystråden. :hug:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: tis 15 sep 2020, 23:35 Jag tycker vi har det fint här i mystråden. :hug:
JA!!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev: ons 16 sep 2020, 00:10
Per skrev: tis 15 sep 2020, 23:35 Jag tycker vi har det fint här i mystråden. :hug:
JA!!
You betcha! :tummenupp:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Nej, nu har det ju inte alls varit mysigt ett par dagar. Där ser man vad självgodhet är bra för. :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag tyckte det var lite småmysigt ändå.
Lite ensamt, men mysigt...
;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Klart du tyckte! Du ledde ju tävlingen, som enligt uppgift inte finns längre. :roll: :wink: :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag ledde myyyyyset! :cool:

F.ö. hittade jag Chili Claus chips och ketchup på handlingssvängen idag. Bägge "Vindstyrka 12".

Chipsen: God smak och lite lite lagom hetta.

Ketchupen: Oh, fuck! :shock:
God på mat, men en liten knivsegg som den var fick hela tungan att explodera.

Edit: Ser nu att chipsen var Vindstyrka 8, så inte så konstigt att de var lite tamare.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

En galen man, Chili Claus! :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev: lör 19 sep 2020, 16:40 En galen man, Chili Claus! :lol:
Men med god smak! :tummenupp:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: lör 19 sep 2020, 16:40 En galen man, Chili Claus! :lol:
Nja, njoo. Mig synes det dock att Herr Werner Beinhardt är mer av min melodi.

För övrigt dricker han Bölkstoff. :shock:

https://www.youtube.com/watch?v=-5nTLig-oIM
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

ROTFLMAO
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

fieldflower skrev: lör 12 sep 2020, 17:03 För övrigt har jag träningsvärken från helvetet i benen.
Det är mig väl unt så som jag kämpat för att få den. :cool:
Jag trodde jag hade illa träningsvärk då, men nu vet jag bättre.

I onsdags körde jag en övning jag rekommenderar både bäste vän och värste fiende: 3 x 100 knäböj med stång.

Man får vila lite i seten, men man får inte lägga ifrån sig stången.
Man måste öka vikten lite mellan seten (om så bara med clips).

Jag klarade 100 (20 kg, tom stång) + 100 (25 kg) + 80 (26 kg).
Grämer mig att jag inte bet ihop och körde de sista 20 också på sista set, men at the time kände jag att jag skulle svimma om jag försökt...

Nu börjar träningsvärken lägga sig lite, men det har varit lite plågsamt att... ja, precis allting faktiskt...
Och då är jag inte direkt otränad längre, men den där övningen var nåt alldeles extra. :shock:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Flagellant där!!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nja... No pain, no gain...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Mina knän hade tackat mig, om jag skitit i extravikten och lagt av efter de första 50. :lol: :lol: :lol:
(En av mina svagare punkter.)
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev: sön 20 sep 2020, 13:38 Mina knän hade tackat mig, om jag skitit i extravikten och lagt av efter de första 50. :lol: :lol: :lol:
(En av mina svagare punkter.)
Om man börjar försiktigt och sakta med tiden bygger upp belastning i vikt och reps så blir även senor, leder och ligament starkare.
Jag hade ett jädra knastrande i knäna när jag började träna ben lite mer på allvar, men det är helt borta nu.
Bra ålderdomsförsäkring att börja träna innan man blir gammal (om man låter bli att skada sig av tränandet).
Medlem i PB50+
Skriv svar