Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Det kan hända någon gång ibland att jag ser på curling också... :oops:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev: lör 11 maj 2019, 09:49 Det kan hända någon gång ibland att jag ser på curling också... :oops:
Curling har jag mycket mer förståelse för.
Enormt mycket bättre publiksport!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Ja, faktiskt och efter alla svenska framgångar har den väl tappat sin tidigare nördstämpel. De sämsta sporterna att titta på på TV måste väl vara segling och bandy tätt följt av ishockey.

Men å en helt annan sida kan albumet Steelin' It varmt rekommenderas. En exposé över steel guitarens ( :oops: svengelska) historia från hawaiianska musiker via western swing och blues till country. Fick hem det igår och har just börjat plöja igenom. 4 CD och 55-sidigt texthäfte - ett veritabelt steel guitar-lexikon. Kan kanske finnas annorstädes, men jag hittade det på Ginza för löjliga 69 spänn. (Deras rea-avdelningar är livsfarliga.)
https://www.ginza.se/search/1?s=steelin%27%20it
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Steel guitar är roligt. Synd att pedal steel är så himlas dyra!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: lör 11 maj 2019, 14:24 Ja, faktiskt och efter alla svenska framgångar har den väl tappat sin tidigare nördstämpel. De sämsta sporterna att titta på på TV måste väl vara segling och bandy tätt följt av ishockey.
HELFEL!!

Allra sämst på Tv är Evigt Förbannade Jävla Eurosport1-analens för deras i evighet utdragna sändningar från "snooker VM (?)"!

I snart en hel förbannad månad har man sänt biljard under hela kvällarna! Sju dagar i veckan! Hela satans kvällsprogrammet! Fatta hur totalt o-upphetsande det är att titta på två gubbar i svarta västar som sakta och eftertänksamt puttar på ett antal bollar med ett kvastskaft! Den totala anti-sporten! :twisted:

Far åt Helvete!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Snooker är hundra gånger bättre än fotboll.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Biljard är överlag en utmärkt TV-sport - spänning, skicklighet och fr a total överblick för tittarna. Den måste däremot vara ganska tråkig att se live, om de inte har monitorer. Jag får gräva fram biljardbordet, så kan du komma hit en kväll, Albin.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Jag har saknat intresse för normala sporter. Däremot torskade jag totalt på japanska kampsporter tidigare i livet. Såpass att jag hade tjänstebostad och var vaktmästare till dojon. Tränade jämt, levde i en japansk bubbla, åt med pinnar och t.o.m. studerade zen efter att ha haft Sveriges första kvinnliga svartbälte som senzei, hon förmedlade en andlig dimension som blev intressant.

Det jag framförallt köpte, var att det saknades elittänkande. Ett blåbär kunde träna med en avancerad, allt bygger på jaget och egna förutsättningar. När jag bodde i Stockholm hade jag svenska landslagets coach som tränare, vilken jag kände efter otaliga träningsläger. När jag dök upp i hans lokal i Täby 1984, 189 cm och matchvikt på 103 kg, stor grabb liksom..... var hans första åtgärd att han satte ihop mig med en liten flicksnärta på 45 kg i "randori", ett slags match där man tillämpar tekniker, angriper och försvarar sig. Fan vad stryk jag fick :-)

Och... när såg ni jujutsu, aikido, karate, kendo, bodo, jodo, judo på tv senast? Sverige har hur många EM-guld som helst i japanska kampsporter och även VM-guld.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: lör 11 maj 2019, 17:59
Och... när såg ni jujutsu, aikido, karate, kendo, bodo, jodo, judo på tv senast? Sverige har hur många EM-guld som helst i japanska kampsporter och även VM-guld.
Ja! Det är fan skandal!!

På hela 70-talet höll jag på med bågskytte. Tog slut när företaget (korpen..) lades ner 1980. När jag flyttade hit till Metropolen 2004 funderade jag på att försöka mig på kyudo. Men den enda föreningen för detta hade då nyligen lagts ner.
Sen dess blev det bara vinprovning.. :mrgreen:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: lör 11 maj 2019, 15:58 Biljard är överlag en utmärkt TV-sport - spänning, skicklighet och fr a total överblick för tittarna. Den måste däremot vara ganska tråkig att se live, om de inte har monitorer. Jag får gräva fram biljardbordet, så kan du komma hit en kväll, Albin.
Spänning?????????????????????????????

Ach du lieber Augustin!
:retar:

"Jag får gräva fram biljardbordet, så kan du komma hit en kväll, Albin."
Jag kommer garanterat att åka vilse borta vid kyrkan. :stolt:

F.ö. har jag ingen väst.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev: lör 11 maj 2019, 18:26 F.ö. hittar jag inte väst.
Det är lugnt. Du ska mot öst.

Och asiatiska kampsporter ÄR underrepresenterade på dumburken.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: lör 11 maj 2019, 18:51
AlbinH skrev: lör 11 maj 2019, 18:26 F.ö. hittar jag inte väst.
Det är lugnt. Du ska mot öst.

Och asiatiska kampsporter ÄR underrepresenterade på dumburken.
Och ikväll är det en helkväll för MMA i någon av kanalerna. Det tycks duga. :evil:

Öst! Det tänkte jag inte på! Det är ju när jag skall hem som det är väst!

Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Kampsporter med finess är kul att se!
MMA vete sjutton. Lite mer av gladiatorspel...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

MMA vs Ju jutsu är ungefär som Fia med knuff vs schack.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Lite så...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Dessutom är det väldigt lite dragkamp och varpa i TV. Tur att jag tittar så lite.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Vår TV är alltid på, men vi tittar sällan.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Kast med liten dvärg?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Det är väl förbjudet numera...?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: sön 12 maj 2019, 10:02 Kast med liten dvärg?
Om jag minns rätt så är det från en scen i "Sagan om de två tornen". Tolkien, you know.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev: sön 12 maj 2019, 17:40
Body&Soul skrev: sön 12 maj 2019, 10:02 Kast med liten dvärg?
Om jag minns rätt så är det från en scen i "Sagan om de två tornen". Tolkien, you know.
Även förekommande barunderhållning i Nya Zealand.
Iaf tills det förbjöds, om jag minns rätt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Nu tycker jag ni är småaktiga!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

1,90.
105 kg.
Sååå jävla liten är jag allt inte...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Nä nä, men vi kan väl småprata vänligt i alla fall.
Det behöver ju inte bli så långt.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Sluta tracka oss som är lite under medellängd! :twisted: :sm_rambo:
Ni drumlar ni!

https://www.youtube.com/watch?v=8bfyS-S-IJs
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar