Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

olabola skrev:Å vill du repa tillbaks så kan du låna min sugga. På den har man dessutom svetsat fast balanseringsvikterna på fälgen. Den gör bra bucklor också. Faktiskt bättre å¨att buckla än repa.
Kanon! Posta gärna en bild på suggan!
Eller så byter jag upp mig ett snäpp för att djävlas
Bild

Bild
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Funderar på att byta grill... emblemet ar slitet samt lite flagad chrome på plasten.

Så original:
Bild

,,, till denna
Bild

Är det en hädelse att droppa Ford märket eller blir det snyggare?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av Svensson »

anli skrev:Funderar på att byta grill... emblemet ar slitet samt lite flagad chrome på plasten.

Så original:
Bild

,,, till denna
Bild

Är det en hädelse att droppa Ford märket eller blir det snyggare?
Det blir alltid snyggare om man droppar Fordmärket.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Sv: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Du menar att jag skall trycka på buy-knappen? Eller blir det en fusk-lincoln?

(Såg ett komprrssorkit som gav 150 hk extra, men jag håller mig nog till extriört lull-lull :) )

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Sv: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av fieldflower »

anli skrev:Du menar att jag skall trycka på buy-knappen? Eller blir det en fusk-lincoln?

(Såg ett komprrssorkit som gav 150 hk extra, men jag håller mig nog till extriört lull-lull :) )

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Jag tror kompressorkit är roligare än ny grill.

Lite jobbigt då man tankar kanske, men det är ju bara en 8-10 ggr per månad det händer...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av midlifecrisis »

Skaffa en Escalade! 404 hk med vår 93 oktaniga
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

midlifecrisis skrev:Skaffa en Escalade! 404 hk med vår 93 oktaniga
Tittade på en sån samma årsmodell men den var för mycket rapgangsta/hiphop för att passa vår smak. Chrome/blingbling på fel sätt. Sen är ju kompressor sig ballare :P
Nej, nåt trim (förutom lite chip tuning kanske) blir det inte. Bilen är lite för tung för att det skall var någon vits (sen betingar ett kompressormontage halva bilens värde :D )
Jag har en kompis som har över 10 jänkare, från 30-talet och framåt. Förutom den senaste hotroden som meckas i slutfasen, så vässar han sin corvette till 1000 nitro hk denna sommar. Det skulle kännas lite beige för oss att larva sig med trim i Fåårrden...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

Nja, jag ställer mig lite skeptisk till grillen...


Finns det inte nå´n ballare billet-grill med smalare och fler ribbor?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av HirYoshima »

Jag gillar grillen, du behöver nog inte trimmet. (det räcker med stripes för att den ska gå fortare!)
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

Bild


Hm... Vetisjutton om det blev bättre...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Nej det blev INTE bättre med smalare ribbor!
Jag tjackar den med vertikala ribbor ovan... 750 bagis + frakt är inte så mycket att orda om. Funkar inte det så får det bli original plus nytt emblem.

Tog en tur med fru och hundar till skokloster i dag. 1.2 liter milen med lite blandad stad och småvägar är inte så tokigt. Men då var det softkörning. Hamnade i en snutkontroll och fick blåsa. Det kändes trevligt att titta ner på konstaplen...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av midlifecrisis »

anli skrev:
midlifecrisis skrev:Skaffa en Escalade! 404 hk med vår 93 oktaniga
Tittade på en sån samma årsmodell men den var för mycket rapgangsta/hiphop för att passa vår smak. Chrome/blingbling på fel sätt. Sen är ju kompressor sig ballare :P
.
Haha! Om "less is more" gäller är en monsterSUV inget alternativ. 6.4 liter. There is no substitute for cubic inches...
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

midlifecrisis skrev:
anli skrev:
midlifecrisis skrev:Skaffa en Escalade! 404 hk med vår 93 oktaniga
Tittade på en sån samma årsmodell men den var för mycket rapgangsta/hiphop för att passa vår smak. Chrome/blingbling på fel sätt. Sen är ju kompressor sig ballare :P
.
Haha! Om "less is more" gäller är en monsterSUV inget alternativ. 6.4 liter. There is no substitute for cubic inches...
Motorn var det inget fel på... och Chevrolet plattformen är ju helt ok. Men det gick inte att motorfälla till ett platt lastutrymme, samt det exemplar vi såg var vit och med ljus/cremefärgad skinnklädsel... det blev too much.
Men annars var Escaladen fin på samma sätt som Lincoln Navigator. Lite lyxsuv... jämfört med Forden som är lite mer Volvo, trots motsvarande utrustningspaket. 120 papp billigare dessutom.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av midlifecrisis »

anli skrev:
midlifecrisis skrev:
anli skrev:
midlifecrisis skrev:Skaffa en Escalade! 404 hk med vår 93 oktaniga
Tittade på en sån samma årsmodell men den var för mycket rapgangsta/hiphop för att passa vår smak. Chrome/blingbling på fel sätt. Sen är ju kompressor sig ballare :P
.
Haha! Om "less is more" gäller är en monsterSUV inget alternativ. 6.4 liter. There is no substitute for cubic inches...
Motorn var det inget fel på... och Chevrolet plattformen är ju helt ok. Men det gick inte att motorfälla till ett platt lastutrymme, samt det exemplar vi såg var vit och med ljus/cremefärgad skinnklädsel... det blev too much.
Men annars var Escaladen fin på samma sätt som Lincoln Navigator. Lite lyxsuv... jämfört med Forden som är lite mer Volvo, trots motsvarande utrustningspaket. 120 papp billigare dessutom.
120 papp är ett mycket gott argument. Blir nästan mörkrädd när man hör priserna. Har blivit lite bortskämd här där bilar nästan är gratis
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Sv: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Nu e vertikalgrillen beställd på ebay (213 usd)... blir säkert skitsnyggt! Foto om 2 veckor utlovas.

Skickat från min Note II via Tapatalk 2
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

Najs!


Den gör sig garanterat bättre på er mörka bil än på den ljusa i exemplet!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av midlifecrisis »

Om du nu nödvändigtvis skall pimpa monsterSUVen, lova att inte sätta på lågprofildäck! Möjligen underredsbelysning men inte lågprofilare.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av Mike »

http://www.blocket.se/vastmanland/Falga ... m?ca=9&w=2" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Satan vad hemskt. Bilen skulle se ut som ett pendeltåg
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

midlifecrisis skrev:Om du nu nödvändigtvis skall pimpa monsterSUVen, lova att inte sätta på lågprofildäck! Möjligen underredsbelysning men inte lågprofilare.
Jag förslog kromade rör som side step för att ersätta plastbrädorna, men frugan sa nej :cry: .
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av midlifecrisis »

anli skrev:
midlifecrisis skrev:Om du nu nödvändigtvis skall pimpa monsterSUVen, lova att inte sätta på lågprofildäck! Möjligen underredsbelysning men inte lågprofilare.
Jag förslog kromade rör som side step för att ersätta plastbrädorna, men frugan sa nej :cry: .
Skit i vad hon säger. Krom är snyggt
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

28" var väl att ta i... Men 20 eller 22 måste ju nästan vara minimum på den där... Skulle göra bilen 50% snyggare!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av Mike »

Detta var 100% ironi, om det inte var uppenbart. :lol:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

blackparkas skrev:28" var väl att ta i... Men 20 eller 22 måste ju nästan vara minimum på den där... Skulle göra bilen 50% snyggare!
Mike skrev:
Detta var 100% ironi, om det inte var uppenbart. :lol:
Mike: det fattade jag!

Det sitter på kromade 20 tum med Pirelli nu. Det får räcka. Tycker dock att vintreplåtfälagrna på 17" ser råare ur. Ingen vän av låg profil direkt.. Men 20" ser ut som däck till en vanlig bil
däck.jpg
däck.jpg (66.1 KiB) Visad 9541 gånger
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av GandhiMK2 »

midlifecrisis skrev: Blir nästan mörkrädd när man hör priserna. Har blivit lite bortskämd här där bilar nästan är gratis
TYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYST!!!!!
TYST SA JAG!!!
Jag blir så SJUKT avundsjuk....! =/
Om , eller snarare NÄR vi flyttar till FLorida så blir det den här:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Infiniti ... 700wt_1149" onclick="window.open(this.href);return false;
VAFFAN ska dom ta 500 000 i svärjä för den här för? Då tillkommer också den lilla opraktiskheten att det inte finns ngn som servar den på ngt vettigt sätt....HURRA....
Depp...
Senast redigerad av GandhiMK2 den mån 22 apr 2013, 13:13, redigerad totalt 1 gånger.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar