Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av Mike »

Hur svårt kan det vara att serva en Nissan? ;)
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av GandhiMK2 »

Mike skrev:Hur svårt kan det vara att serva en Nissan? ;)
Bra fråga.
Jag var nära att köpa en annan i höstas men det var tjall på rattstångsmotorn och på frågan till en Infinitiimportör ang vad det skulle kosta att fixa den så var det lite.."....njaaeej...vi fixar inte sånt där...."...
Kändes som ett säkert köp...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

f-bass skrev:
midlifecrisis skrev: Blir nästan mörkrädd när man hör priserna. Har blivit lite bortskämd här där bilar nästan är gratis
TYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYST!!!!!
TYST SA JAG!!!
Jag blir så SJUKT avundsjuk....! =/
Om , eller snarare NÄR vi flyttar till FLorida så blir det den här:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Infiniti ... 700wt_1149" onclick="window.open(this.href);return false;
VAFFAN ska dom ta 500 000 i svärjä för den här för? Då tillkommer också den lilla opraktiskheten att det inte finns ngn som servar den på ngt vettigt sätt....HURRA....
Depp...


Men urrk.... Den där va inte snygg Figge!!!
Ser ju ut som en standard Nissan/Mazda/Toyota.... Urrk...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

anli skrev:
Det sitter på kromade 20 tum med Pirelli nu. Det får räcka. Tycker dock att vintreplåtfälagrna på 17" ser råare ur. Ingen vän av låg profil direkt.. Men 20" ser ut som däck till en vanlig bil
däck.jpg

Ah!
Trodde de körde 18" fortfarande.
Det där ser ju rätt bra ut.
Men 22" med lite halvlåg pofil skulle bli snyggt... :D

Inte för låg profil dock, då blir bilen jobbig + att det inte ser klokt ut....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:
f-bass skrev:
midlifecrisis skrev: Blir nästan mörkrädd när man hör priserna. Har blivit lite bortskämd här där bilar nästan är gratis
TYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYST!!!!!
TYST SA JAG!!!
Jag blir så SJUKT avundsjuk....! =/
Om , eller snarare NÄR vi flyttar till FLorida så blir det den här:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Infiniti ... 700wt_1149" onclick="window.open(this.href);return false;
VAFFAN ska dom ta 500 000 i svärjä för den här för? Då tillkommer också den lilla opraktiskheten att det inte finns ngn som servar den på ngt vettigt sätt....HURRA....
Depp...


Men urrk.... Den där va inte snygg Figge!!!
Ser ju ut som en standard Nissan/Mazda/Toyota.... Urrk...
......ford........ford....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

f-bass skrev:
......ford........ford....


Näeh, Jag vill ha en Avalanche...

Men såg du inredningen på den där infinityn?
Har tyckt de där småsuvvarna fån Infinity har sett balla ut men.... Näeh...

Inredningen på den där såg ut som hämtad ur en Nissan Primera....


Urrrk....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

Och baklysena.... Vart är lyxen liksom!?


Lexus ser ju i alla fall flådiga ut...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:
f-bass skrev:
......ford........ford....


Näeh, Jag vill ha en Avalanche...

Men såg du inredningen på den där infinityn?
Har tyckt de där småsuvvarna fån Infinity har sett balla ut men.... Näeh...

Inredningen på den där såg ut som hämtad ur en Nissan Primera....


Urrrk....
har aldrig suttit i en Primera men i den där kände jag mej väldigt hemma. Supersköna stolar och bra position på alla sätt och vis.
http://www.infinitiusa.com/m/photos-360s" onclick="window.open(this.href);return false; Klicka på interior....tycker nog att den första bilden är lite najs...
Lexus är så jävla "jag-tänker-inte-alls-själv-men-vill-visa-att-det-går-bra-men-orkar-inte-välja-ngt-likvärdigt-men-mindre-svenssonlyxigt-för-jag-är-en-trötting"-aktigt...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:Och baklysena.... Vart är lyxen liksom!?


Lexus ser ju i alla fall flådiga ut...
Japp...
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... IS200_arri" onclick="window.open(this.href);return false;ère.JPG
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

Jag gillar IS200:an betydligt mer än Infinityn.... Men så åker jag ju Ford också..... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:Jag gillar IS200:an betydligt mer än Infinityn.... Men så åker jag ju Ford också..... :D
:shock: IS200 är ju en icke-företeelse....Finns ju inte ....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

Nej. Du har fel.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

Framsidan på bilen du länkade till.
Ser rätt verklig ut. Är säker på att jag suttit i en också.
Var påväg att köpa ett tag också.

Bild


Snygg?
Njaej...
Men Lexus ser ändå mer sofistikerade ut än den där plast-infinityn!


Vet inte vilken modell som ska jämföras med det där infinityspektaklet, men nyare Lexusarna ser betydligt mer "premium".... Tycker jag...


Bild

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av GandhiMK2 »

Jag är ingen bil expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens åker på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Skit också.... Jag hade hört att Jaguars navigationsdvd skulle vara komplativa med USA-fords system. Kul med en europa karta liksom.
Men nej, mitt ebay fynd (2012 jaguar western europe XJ) accepterades inte av mackapären i framsätet. Jag får väl nöja mig med att se michigan sjön vid uppstart :)

Edit: jag la besviket europa dvd:n i vardagsrummet sen tittade på Games of thrones i källaren, under tiden passade en av hundarna på att tugga sönder den :D
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Japp tillbaka med nya gaddar!
Bild

:twisted:

Råkade ur för en liten oväntad kostnad då jag hade läckage vid oljekylaren samt lite bromsbelägg. Grillen var ett helvete att byta, men som tur var så fick bilmecken tampas med det ;)

En underbart fantastisk bil som nu är redo för campingturer och hundtävlingar landet runt.
Aircondition i sätet... varför har man inte haft det förr..
Har lyckats ekonomiköra den till 1,1 l/mil.. men mer stad så kan det gå upp mot 1,5.
Den skall få sin första (i vår ägo) tvätt och vaxning i helgen... det lär ta en stund
Senast redigerad av anli den ons 26 jun 2013, 10:08, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

Haha! Hundarna var kanske mer kompatibla med skivan än navigatorn? :D




Är grymt avis på bilen... Stor fet jänk är enda GAS-objektet för min del just nu tillsammans med en gammal jänk.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Lite fettobils status efter sommaren:
- 60 mils tripper går som en dans. Aldrig åkt längre sträckor så här bekvämt.
- soppan ligger på 1,2 liter för det mesta, Märker det inte direkt ekonomiskt, har kört 400mil sen i våras,
- Bråkar med skatteverket angående vägtrafikskatten.... 5700 kr per år känns lite mycket för en bensinare.
- Kostade på en Dinitrolbehandling. Det känns bra psykologiskt i alla fall.
Bild
- AC är paj, en av rören som går till den bakre ac;en vid sista sätena har ett läckage. Skall fixa det med en speciell skarvanslutning och fylla på igen. Funkar inte det så får jag väl plugga och bara köra ac fram.

Sammantaget så är det ändå väldigt positivt. Den upplevs inte ens klumpig längre. Det går att fickparkera :-)

Så här passar den bäst
Bild
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

Gött!


Bilen är ju ganska stor och har stor motor... Jag betalar 3000 spänn för min rätt ordinära Mondeo kombi, farsan som har en likadan, fast med en liter mindre motor betalar en tusing mindre i skatt tror jag...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

blackparkas skrev:Gött!


Bilen är ju ganska stor och har stor motor... Jag betalar 3000 spänn för min rätt ordinära Mondeo kombi, farsan som har en likadan, fast med en liter mindre motor betalar en tusing mindre i skatt tror jag...
Kanske stämmer, men motsvarande Tahoe har haft mycket lägre skatt som jag fattade.
Anyway... she's worth it!!!
Vi kollade in en röd Funkmaster flash version nyss... en 2008 3000 mil. Men nja... lägre, utan stepboards och fulare fälgar. Inuti var den dock väldigt läcker.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

Jämför vikten och motorstorleken, är det inte större motor i den där + större bil?
Ska väl jämföras med Suburban.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Rachel Negård
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 04 aug 2022, 23:28

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av Rachel Negård »

Jag har aldrig gillat Chevrolet, jag gillar Nissan. Jag älskar verkligen min bil och köper ofta olika tillbehör till den. Här finns många användbara saker https://promo-codes.se/rabattkoder/winparts med rabatter. Jag har länge letat efter fynd på bilschampo av hög kvalitet och jag hittade det här.
Senast redigerad av Rachel Negård den mån 08 aug 2022, 10:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av saft »

Rachel Negård skrev: fre 05 aug 2022, 15:31 Jag har aldrig gillat Chevrolet, jag är en Nissan-supporter.
Ok.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av fieldflower »

Underbar första post. Man undrar ju lite över basintresset...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av mrbaloo »

...och hur hittar man en post från 2013?

Men jag undrar om OT fortfarande är "obrydd" av bränslepriset?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Skriv svar