Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Chevrolet Tahoe

Inlägg av Jan Hellman »

anli skrev:Upptäckte Ford Expedition (Eddie Bauer edition) i veckan... en sån blir det nog!

Bild
Har du spanat in Toyota Land Cruiser?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YxL9Z4z83tg[/youtube]

Många expeditioner kör Toyota Land Cruisers så erkänt stryktåliga bilar. Vi såg en vanlig Lexus göra det där mitt ute i ingenstans i Mongoliet. Hade vatten upp över vindrutan. Dom hade gaffat fast ett plaströr på avgasröret och dragit upp längs bakluckan som "snorkel"..... :lol: :lol:
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe

Inlägg av anli »

Har funderat på Toyota och Defender... men nä, det är ingen jeep vi är ute efter.
En lagom blingig stor fet amerikansk v8 som inte fastnar ieran på hundracetävlingarna och med många mugghållare passar specifikationerna.
Forden hade hade motorer som vek ner extra sätena till ett plant bagageutrymme... det. gillade vi. Samt kylda framsäten... det kan man ju inte klara sig utan.
Man får så jäkla mycket bil för pengarna!
(men man får leta ett tag för att hitta en vettig försäkring på en importerad bil inser jag !)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Re: Chevrolet Tahoe

Inlägg av Mike »

Bara att ta en tur till Vetlanda. ;)
http://www.blocket.se/jonkoping/Ford_Ex ... 222416.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller Sollentuna:
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Ex ... m?ca=9&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Inlägg: 3502
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 09:48
Ort: Stockholm, Solna
Kontakt:

Re: Chevrolet Tahoe

Inlägg av Sunken »

Mike skrev:Bara att ta en tur till Vetlanda. ;)
http://www.blocket.se/jonkoping/Ford_Ex ... 222416.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller Sollentuna:
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Ex ... m?ca=9&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Hade de gått att få som Jack Bauer edition hade jag köpt båda. :tummenupp:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe

Inlägg av blackparkas »

Ah, såg n u att det är Expedition du fastnat för, men på din bild i första inlägget om Ford är jag rätt säker på att det är en Explorer!

Excursion då? :D


Explorer:

Bild

Expedition:

Bild

Excursion:

Bild

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe

Inlägg av blackparkas »

Jag gillar verkligen nya Explorern, lite Evoqe-drag på nå´t vis.

Synd att den är för liten och typ egentligen inte går att få tag på i Sverige. Typ.


Bild

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe

Inlägg av anli »

jag postade fel bild tror jag.
Just detta exemplar kommer jag att titta på i helgen;
http://www.garaget.org/?car=322128" onclick="window.open(this.href);return false;

(samma som Micke länkade :-) )

Edit: blir det affär så kommer jag att posta en bild på en tweedgubbe med keps, fluga och cigarr lutandes mot en fettobil
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe

Inlägg av blackparkas »

Japp, det gjorde du! :D

Schysst bil!
Stor som ett hus!
Klart Suburban-storlek på de där måste det vara.

Och priset är typ halva mot en lika modern Tahoe/Suburban....!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Chevrolet Tahoe

Inlägg av Jan Hellman »

anli skrev:jag postade fel bild tror jag.
Just detta exemplar kommer jag att titta på i helgen;
http://www.garaget.org/?car=322128" onclick="window.open(this.href);return false;

(samma som Micke länkade :-) )

Edit: blir det affär så kommer jag att posta en bild på en tweedgubbe med keps, fluga och cigarr lutandes mot en fettobil
Det KAN vara så att jag är lite efter min tid nu men importerade bilar var fullständigt vidrigt dyra att försäkra förr om åren. Är det fortfarande så eller? Annars är det en liten varningsflagga här.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe

Inlägg av anli »

Irbit skrev:
anli skrev:jag postade fel bild tror jag.
Just detta exemplar kommer jag att titta på i helgen;
http://www.garaget.org/?car=322128" onclick="window.open(this.href);return false;

(samma som Micke länkade :-) )

Edit: blir det affär så kommer jag att posta en bild på en tweedgubbe med keps, fluga och cigarr lutandes mot en fettobil
Det KAN vara så att jag är lite efter min tid nu men importerade bilar var fullständigt vidrigt dyra att försäkra förr om åren. Är det fortfarande så eller? Annars är det en liten varningsflagga här.
Just nu hammnar jag på 8000 kr helförsäkrat, men jag jagar vidare så får vi se vad det slutar på.
Saaben låg ju på 6300 sist så...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Tjoho, det blev inte jag som köpte Forden utan gumman slog till i stället!

;)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av FreCKo »

anli skrev:Tjoho, det blev inte jag som köpte Forden utan gumman slog till i stället!

;)
Grattis får man väl säga! Men ingen bild - ingen bil!
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av blackparkas »

Hahaa! Grattis till frugan då! :D

Visade den för min fru och hon blev avundsjuk!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

FreCKo skrev:
anli skrev:Tjoho, det blev inte jag som köpte Forden utan gumman slog till i stället!

;)
Grattis får man väl säga! Men ingen bild - ingen bil!

Sådär ja, nu har lilla frugan en bil
Bild
Bild
Senast redigerad av anli den fre 12 apr 2013, 16:20, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av midlifecrisis »

Najs! Men du bor i Uppsala? Är du inte orolig för att få AFA/Grön Ungdom/Fältbiologerna/Röd Ungdom efter dig? Det där är väl bilarnas motsvarighet till SD i politisk korrekthet?
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Ford Expedition Eddie Bauer Edition 2007, 6800 mil.
Rapport från förarsätet... vilken jäkla najs bil! Man åker ta mig fan som en kung! den automatiska stol och broms/gaspedals justeringen gör att gumman och jag kan lätt växla med körandet. Hon är överförtjust!
Tyst och schysst stereo... ligga i baksätet å köra en motörheadkonsert dvd var ju rätt skoj också.
OOtroligt mycket bil för slantarna.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

midlifecrisis skrev:Najs! Men du bor i Uppsala? Är du inte orolig för att få AFA/Grön Ungdom/Fältbiologerna/Röd Ungdom efter dig? Det där är väl bilarnas motsvarighet till SD i politisk korrekthet?
Ingen fara. jag har bilen full med hundar och bär keps samt oljerock.
Och Motörhead gillar alla.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av midlifecrisis »

anli skrev:
midlifecrisis skrev:Najs! Men du bor i Uppsala? Är du inte orolig för att få AFA/Grön Ungdom/Fältbiologerna/Röd Ungdom efter dig? Det där är väl bilarnas motsvarighet till SD i politisk korrekthet?
Ingen fara. jag har bilen full med hundar och bär keps samt oljerock.
Och Motörhead gillar alla.
Får hoppas att du har rätt. Men toleransen för den typen av bilar är obefintlig. Parkera inte på allmän plats utan låt den stå i ett låst garage
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av FreCKo »

midlifecrisis skrev:
anli skrev:
midlifecrisis skrev:Najs! Men du bor i Uppsala? Är du inte orolig för att få AFA/Grön Ungdom/Fältbiologerna/Röd Ungdom efter dig? Det där är väl bilarnas motsvarighet till SD i politisk korrekthet?
Ingen fara. jag har bilen full med hundar och bär keps samt oljerock.
Och Motörhead gillar alla.
Får hoppas att du har rätt. Men toleransen för den typen av bilar är obefintlig. Parkera inte på allmän plats utan låt den stå i ett låst garage
Finns ju ett gäng i Sthlm som kallar sig asfaltsindianer som skruvar bort luftventiler på stora SUVs som står parkerade i innerstaden eftersom dom inte tycker att man ska ha en sådan bil när kollektivtrafiken är så bra. Träffade på två stycken som var med i det gänget på en fest någon gång, framförde att dom var dumma i huvudet och att det inte blir bättre för det, jävla tonårsligister...

EDIT: http://asfaltsdjungelnsindianer.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Dom verkar ha slutat med det nu i alla fall.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Tja... min svåger sålde sin skärdgårds ö och fick loss lite kulor slutet av 90-talet... han köpte sin drömbil, en röd turbo porchemega911 av sista specialmodellen eller nåt. Efter någon månad hade en person repat hela sidan på den (den stod i i låst föreningsgarage).
han blev helt knäckt.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av midlifecrisis »

anli skrev:Tja... min svåger sålde sin skärdgårds ö och fick loss lite kulor slutet av 90-talet... han köpte sin drömbil, en röd turbo porchemega911 av sista specialmodellen eller nåt. Efter någon månad hade en person repat hela sidan på den (den stod i i låst föreningsgarage).
han blev helt knäckt.
Get used to it! En Porsche Turbo är ingenting i sammanhanget. En monster SUV, däremot.... Vänsterns dom kom inte att vara nådig.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av anli »

Nog om detta. jag låter mig inte nedslås av dylika farhågor.
Nu skall jag strax ställa storläsken i hållaren och peta i drajven... och skapa lite v8 brööl ;-)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av Svensson »

anli skrev:Nog om detta. jag låter mig inte nedslås av dylika farhågor.
Nu skall jag strax ställa storläsken i hållaren och peta i drajven... och skapa lite v8 brööl ;-)
Ett trevligt sätt att möta våren på ;).
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av midlifecrisis »

anli skrev:Nog om detta. jag låter mig inte nedslås av dylika farhågor.
Nu skall jag strax ställa storläsken i hållaren och peta i drajven... och skapa lite v8 brööl ;-)
"Må kraften vara med dig!"
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
olabola
Medlem++
Inlägg: 2723
Blev medlem: fre 09 maj 2008, 20:51
Ort: Nynäshamn

Re: Chevrolet Tahoe eller annan fettobil

Inlägg av olabola »

Å vill du repa tillbaks så kan du låna min sugga. På den har man dessutom svetsat fast balanseringsvikterna på fälgen. Den gör bra bucklor också. Faktiskt bättre å¨att buckla än repa.
Daions, Arias, Hammonds, Massor.
Skriv svar