Så mycket bättre 2013...

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Så mycket bättre 2013...

Inlägg av macahan »

Den här tråden är så mycket bättre.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Så mycket bättre 2013...

Inlägg av Mungi »

macahan skrev:Den här tråden är så mycket bättre.
Än vad då?
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Så mycket bättre 2013...

Inlägg av Per »

...än sist!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Så mycket bättre 2013...

Inlägg av Mungi »

Per skrev:...än sist!
Tarzan08 skrev:Om man hatar C# så är man sist.
:wink:

Nu hatar dom B och det är en brist.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Så mycket bättre 2013...

Inlägg av Henko »

Helvete, man kan ju tro att det enkom bor göteborgare i den här tråden.
On-topic: jag tycker att det var skitkul att se Ebbot så starstruck och så gjorde han en fenomenal version av Fri som en vind. Han är som ett skitdyrt fyrverkeri: man VET på förhand att det kommer att smälla, spraka och dundra utav bara helvete. Och ändå blir jag helt golvad, han är grym!
P-basar
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Så mycket bättre 2013...

Inlägg av Cuba »

Jag har aldrig följt detta spektakel men det verkar varken sämre eller bättre än sist. Klart underhållande är det iaf!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Så mycket bättre 2013...

Inlägg av bootsy »

Bump!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Så mycket bättre 2013...

Inlägg av TDHP »

Haha! :)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Så mycket bättre 2013...

Inlägg av Eagle Hazze »

HUr ser det ut i år med playback och studioversioner presenterade som live för att man pitchar kommande versioner på strömmande, cd som låter exakt. Jag satt och lustittade på alla versioner av låtar för några år sedan och registrerade alla cymbalslag som lades till eller uteblev men aldrig hördes. Jag tröttnade där då man kan väl lämna lite åt slumpen i form av live spontanitet och låta bli playback.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Så mycket bättre 2013...

Inlägg av GandhiMK2 »

Eagle Hazze skrev: tis 12 feb 2019, 20:29 HUr ser det ut i år med playback och studioversioner presenterade som live för att man pitchar kommande versioner på strömmande, cd som låter exakt. Jag satt och lustittade på alla versioner av låtar för några år sedan och registrerade alla cymbalslag som lades till eller uteblev men aldrig hördes. Jag tröttnade där då man kan väl lämna lite åt slumpen i form av live spontanitet och låta bli playback.
Playback är det ju inte men beroende på artist så ligger det olika mycket på "tape".
Jag har producerat "skivan" med en medverkande artists låtar. Vi gjorde allt i efterhand så det som hände i tv var artistens kanske inte helt väl representerade idéer om vad som skulle göras. Plattan blev mer som artisten ville att det skulle ha varit även live.

Det är så olika hur väl förberedda de olika artisterna är. En hel del tar det på fullaste allvar och kommer med en HELT uttänkt och super-arrad plan. Tänk Miriam Bryant eller September. Det är ju väldigt intressant att se att "the outcome" matchar insatsen. Bägge fick stora succeer utifrån sin medverkan. För andra, som gjort mer generiska , lite "vi spelar väl låten ihop med bandet lite skönt live sådär"-versioner har det ju inte inneburit ngt direkt uppsving...
Musikbranschen funkar väl mest som andra branscher: Du KAN ha tur och snubbla på en bra idé , en one-hit-wonder, ELLER så jobbar du hårt och systematiskt och uppnår resultat därefter. GIVETVIS måste du ju ha talang som fan för att öht ha en chans men...

SMB är ju ett jättereklamfönster gentemot "kreti och pleti", inte till för "oss som gillar musik utifrån ett liveperspektiv". Såna program ska antagligen inte göras längre....=0
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar