Elektrisk bil

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Elektrisk bil

Inlägg av midlifecrisis »

bjelkeman skrev:
midlifecrisis skrev:Pratar man elbilar kommer man ju osökt in på autonoma bilar. Såna ligger väl ett par år in i framtiden, dock. Men vad tycker ni om det? En bil som kör en dit man vill automatiskt?
Google har redan bilar som kört en halv miljon kilometer autonomt på gatorna i Kalifornien. [1]

Det känns lite som ett tveeggat svärd. Vi kan sluta att ha tusentals bilar som bara står på parkeringsplats för det mesta. Ha bilpooler med bilar där de behövs, när de behövs. Efter ett hus/lägenhet så är en bil det dyraste man köper, och den står och rostar mesta delen av tiden. Det är sanslöst.

Å andra sidan så kommer de fordon som automatiseras först vara bruksfordon. Hejdå taxichaffis- och lastbilschaffis-yrket. Det finns en oro att vi automatiserar bort många arbeten som inte ersätts med nya jobb som samma sorts folk kan jobba med istället. Det bästa som skrivits om det som jag läst är :

“Race Against the Machine"  How the Digital Revolution is Accelerating Innovation, Driving Productivity, and Irreversibly Transforming Employment and the Economy. Av Erik Brynjolfsson and Andrew McAfee
.http://raceagainstthemachine.com" onclick="window.open(this.href);return false;

The Economist skrev bra om det häromdagen också. Ska leta efter en länk.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Google_dri ... ad_testing" onclick="window.open(this.href);return false;
Mycket intressant läsning! Det absolut viktigaste överordnade problem mänskligheten har att lösa de närmaste åren är global jämlikhet. Att en individs liv inte skall avgöras av var den är född. Politik är viktigt men jag tror att i slutänden löses med teknologi/vetenskap
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Elektrisk bil

Inlägg av midlifecrisis »

Igår på lunchen fick jag en åktur i en kompis Tesla. Vid ett rödljus gled det upp en maserati bredvid som varvade. Polaren tryckte på gasen vid grönt. De dröjde inte många SEK innan italienaren syntes i backspegeln. Lite barnsligt men samtidigt mäktigt!
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5434
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Elektrisk bil

Inlägg av bjelkeman »

Ungefär tre minuter in i videon. När de trampar på gasen. Den normala reaktionen till fullt vridmoment från 0 km/h. :D
Att köra på vind och vattenkraft har aldrig varit så roligt.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qz6xM-iRmiE&sns=em[/youtube]
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5434
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Elektrisk bil

Inlägg av bjelkeman »

Det här kanske ska ha sin egen tråd, men fortsättning på självkörande bilar och effekter. Internetföretag skapar få jobb. http://www.theatlantic.com/business/arc ... ry/283422/" onclick="window.open(this.href);return false;
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Elektrisk bil

Inlägg av anli »

En liten elbil vore den perfekta kompisen till jätteforden här hemma.
Elbil för att handla och åka vardagliga smårenden.
Jätteforden när det skall rejsas med hundar, semesterresor eller körasopor :-)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Elektrisk bil

Inlägg av midlifecrisis »

Nu står den och laddar i garaget. Det här skall bli spännande. Har en app som man kan kontrollera vissa funktioner från. Den är ständigt uppkopplad på nätet. I princip allt utom stolar o speglar styrs från paddan
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Elektrisk bil

Inlägg av eeakga »

Grattis!

Jag är glad för din skull, och samtidigt hatar jag dig lite. :)

Väntar på en full recension.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5434
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Elektrisk bil

Inlägg av bjelkeman »

Grattis!

Interessant hur man med nya bilar tror att det är ok att styra allt via nätverk. Jag har en kompis som moddar bilar med elektronik. Han berättar hur det inte finns någon separation på nätverksnivå mellan kontroll funktioner av motor mm. från det som inte är kritiskt. Vilket innebär att om man lyckats komma in in nätverket som styr typ lås, värme, laddning så kan man komma åt funktioner relaterat till körning också. Det är bara att vänta på virus i bilen som kan ta bort din förmåga att kontrollera bilen vid körning.

Biltillverkare är med andra ord riktigt dåliga på IT säkerhet. Ett exempel på det första stegen mot detta kan hittas här: http://m.bbc.co.uk/news/technology-23443215" onclick="window.open(this.href);return false;
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: Sv: Elektrisk bil

Inlägg av HirYoshima »

bjelkeman skrev:Grattis!

Interessant hur man med nya bilar tror att det är ok att styra allt via nätverk. Jag har en kompis som moddar bilar med elektronik. Han berättar hur det inte finns någon separation på nätverksnivå mellan kontroll funktioner av motor mm. från det som inte är kritiskt. Vilket innebär att om man lyckats komma in in nätverket som styr typ lås, värme, laddning så kan man komma åt funktioner relaterat till körning också. Det är bara att vänta på virus i bilen som kan ta bort din förmåga att kontrollera bilen vid körning.

Biltillverkare är med andra ord riktigt dåliga på IT säkerhet. Ett exempel på det första stegen mot detta kan hittas här: http://m.bbc.co.uk/news/technology-23443215" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ska vara lätt att säga åt bilen att köra till polisen om bilen känner av att den kört för fort.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Elektrisk bil

Inlägg av midlifecrisis »

Det som känns mest annorlunda jämfört med andra bilar är att när man tar bort foten från gasen börjar den bromsa o återladda batteriet. Sen kommer nog frånvaron av motorljud att ta lite tid att vänja sig vid. Får hoppas att ingen hackar den och tar över kontrollen...
Det går att starta uppvärmningen av den via appen i iphonen. Trevligt med tanke på kylan som råder sedan ett antal veckor.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Elektrisk bil

Inlägg av midlifecrisis »

-21C idag. Det här kommer att bli spännande...
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Elektrisk bil

Inlägg av blackparkas »

-21?!

Bor inte du i staterna?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Elektrisk bil

Inlägg av midlifecrisis »

blackparkas skrev:-21?!

Bor inte du i staterna?
Jo men tyvärr inte på Hawaii. Här i mellanvästern kan det bli rejält kallt (och varmt).


Men bilen fungerade utmärkt. Drog mer el pga kylan. Var skönt att komma in i en uppvärmd bil. Bra ljudanläggning och bilen har livstids nätuppkoppling. Modern Blues på Slacker Radio var trevligt att köra till.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Elektrisk bil

Inlägg av midlifecrisis »

Hehe! Var på en restaurang ikväll som har valet parking. När vi kom dit stod en Ferrari närmast ingången. När vi kom flyttade de på italienaren o ställde dit Teslan istället. Dessutom på väg till jobbet fick jag massvis med tummen upp från med trafikanter. Det fick man inte med tyskbilen...
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Elektrisk bil

Inlägg av fieldflower »

midlifecrisis skrev:Hehe! Var på en restaurang ikväll som har valet parking. När vi kom dit stod en Ferrari närmast ingången. När vi kom flyttade de på italienaren o ställde dit Teslan istället. Dessutom på väg till jobbet fick jag massvis med tummen upp från med trafikanter. Det fick man inte med tyskbilen...
Coolt! Och av så bra anledning. Varken "den går fortast" eller "jag har betalat mest".
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Elektrisk bil

Inlägg av midlifecrisis »

fieldflower skrev:
midlifecrisis skrev:Hehe! Var på en restaurang ikväll som har valet parking. När vi kom dit stod en Ferrari närmast ingången. När vi kom flyttade de på italienaren o ställde dit Teslan istället. Dessutom på väg till jobbet fick jag massvis med tummen upp från med trafikanter. Det fick man inte med tyskbilen...
Coolt! Och av så bra anledning. Varken "den går fortast" eller "jag har betalat mest".
Exakt så kände jag det också! Förhoppningsvis en attitydförändring på gång. Sen tror jag det hjälper till att bilen är "domestic" också.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Elektrisk bil

Inlägg av midlifecrisis »

Lite mer filosoferande över elbilen. Den är så fruktansvärt okomplicerad. Två motorer som är stora som en rejäl målarburk. Ett batteri och en dator/padda. Jämfört med en bil med förbränningsmotor så är den väldigt enkel. Det måste gå att tillverka väldigt billigt. Jag misstänker att bilen kommer att utvecklas i samma riktning som mobiltelefonerna. Ett gemensamt chassi som man sätter på det skal/kaross som man vill. I princip alla kommer ha råd att köpa en. Förhoppningsvis utvecklas solpanelerna snabbt så att de blir billiga och enkla att handha. Det var inte så länge sedan som mobiler var dyra och kallades "yuppienallar"....
Men andrahandsvärdet för Teslan kommer att bli en rysare.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Elektrisk bil

Inlägg av fieldflower »

midlifecrisis skrev:Lite mer filosoferande över elbilen. Den är så fruktansvärt okomplicerad. Två motorer som är stora som en rejäl målarburk. Ett batteri och en dator/padda. Jämfört med en bil med förbränningsmotor så är den väldigt enkel. Det måste gå att tillverka väldigt billigt. Jag misstänker att bilen kommer att utvecklas i samma riktning som mobiltelefonerna. Ett gemensamt chassi som man sätter på det skal/kaross som man vill. I princip alla kommer ha råd att köpa en. Förhoppningsvis utvecklas solpanelerna snabbt så att de blir billiga och enkla att handha. Det var inte så länge sedan som mobiler var dyra och kallades "yuppienallar"....
Men andrahandsvärdet för Teslan kommer att bli en rysare.
Mtp laddningstid borde batteripacken standardiseras först - resten är ju bara förenkling av tillverkningsprocess med flera modeller.
Några få olika formfaktor, och inom dessa olika prestanda.

Den riktiga rysaren är väl hållbarhet av batteripacken..? Eller den kanske inte kostar arsle att byta?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Elektrisk bil

Inlägg av midlifecrisis »

fieldflower skrev:
midlifecrisis skrev:Lite mer filosoferande över elbilen. Den är så fruktansvärt okomplicerad. Två motorer som är stora som en rejäl målarburk. Ett batteri och en dator/padda. Jämfört med en bil med förbränningsmotor så är den väldigt enkel. Det måste gå att tillverka väldigt billigt. Jag misstänker att bilen kommer att utvecklas i samma riktning som mobiltelefonerna. Ett gemensamt chassi som man sätter på det skal/kaross som man vill. I princip alla kommer ha råd att köpa en. Förhoppningsvis utvecklas solpanelerna snabbt så att de blir billiga och enkla att handha. Det var inte så länge sedan som mobiler var dyra och kallades "yuppienallar"....
Men andrahandsvärdet för Teslan kommer att bli en rysare.
Mtp laddningstid borde batteripacken standardiseras först - resten är ju bara förenkling av tillverkningsprocess med flera modeller.
Några få olika formfaktor, och inom dessa olika prestanda.

Den riktiga rysaren är väl hållbarhet av batteripacken..? Eller den kanske inte kostar arsle att byta?
Batteriet har någonstans kring 8 års garanti. Ett nytt kostar ca 5000 daler. Men utvecklingen av batterier går väldigt fort. Följer i princip Moores lag. Om 8 år kommer motsv. batteri att kosta ett par hundra alt ha 50 x högre kapacitet.

Och kolla här. En snygg solpanel
http://www.gizmag.com/rawlemon-spherica ... ors/30453/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Elektrisk bil

Inlägg av fieldflower »

midlifecrisis skrev:
fieldflower skrev:
midlifecrisis skrev:Lite mer filosoferande över elbilen. Den är så fruktansvärt okomplicerad. Två motorer som är stora som en rejäl målarburk. Ett batteri och en dator/padda. Jämfört med en bil med förbränningsmotor så är den väldigt enkel. Det måste gå att tillverka väldigt billigt. Jag misstänker att bilen kommer att utvecklas i samma riktning som mobiltelefonerna. Ett gemensamt chassi som man sätter på det skal/kaross som man vill. I princip alla kommer ha råd att köpa en. Förhoppningsvis utvecklas solpanelerna snabbt så att de blir billiga och enkla att handha. Det var inte så länge sedan som mobiler var dyra och kallades "yuppienallar"....
Men andrahandsvärdet för Teslan kommer att bli en rysare.
Mtp laddningstid borde batteripacken standardiseras först - resten är ju bara förenkling av tillverkningsprocess med flera modeller.
Några få olika formfaktor, och inom dessa olika prestanda.

Den riktiga rysaren är väl hållbarhet av batteripacken..? Eller den kanske inte kostar arsle att byta?
Batteriet har någonstans kring 8 års garanti. Ett nytt kostar ca 5000 daler. Men utvecklingen av batterier går väldigt fort. Följer i princip Moores lag. Om 8 år kommer motsv. batteri att kosta ett par hundra alt ha 50 x högre kapacitet.

Och kolla här. En snygg solpanel
http://www.gizmag.com/rawlemon-spherica ... ors/30453/" onclick="window.open(this.href);return false;
5000:- SEK?
Det är ju som en service med kamremsbyte på en Volvo. Peanuts i sammanhanget.

Solpanelen var cool, men är inte yta en närmast linjär faktor för effektivitet för solpaneler..?
Kan absolut inget om ämnet, men rent logiskt sådär...?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Elektrisk bil

Inlägg av midlifecrisis »

fieldflower skrev:
midlifecrisis skrev:
fieldflower skrev:
midlifecrisis skrev:Lite mer filosoferande över elbilen. Den är så fruktansvärt okomplicerad. Två motorer som är stora som en rejäl målarburk. Ett batteri och en dator/padda. Jämfört med en bil med förbränningsmotor så är den väldigt enkel. Det måste gå att tillverka väldigt billigt. Jag misstänker att bilen kommer att utvecklas i samma riktning som mobiltelefonerna. Ett gemensamt chassi som man sätter på det skal/kaross som man vill. I princip alla kommer ha råd att köpa en. Förhoppningsvis utvecklas solpanelerna snabbt så att de blir billiga och enkla att handha. Det var inte så länge sedan som mobiler var dyra och kallades "yuppienallar"....
Men andrahandsvärdet för Teslan kommer att bli en rysare.
Mtp laddningstid borde batteripacken standardiseras först - resten är ju bara förenkling av tillverkningsprocess med flera modeller.
Några få olika formfaktor, och inom dessa olika prestanda.

Den riktiga rysaren är väl hållbarhet av batteripacken..? Eller den kanske inte kostar arsle att byta?
Batteriet har någonstans kring 8 års garanti. Ett nytt kostar ca 5000 daler. Men utvecklingen av batterier går väldigt fort. Följer i princip Moores lag. Om 8 år kommer motsv. batteri att kosta ett par hundra alt ha 50 x högre kapacitet.

Och kolla här. En snygg solpanel
http://www.gizmag.com/rawlemon-spherica ... ors/30453/" onclick="window.open(this.href);return false;
5000:- SEK?
Det är ju som en service med kamremsbyte på en Volvo. Peanuts i sammanhanget.

Solpanelen var cool, men är inte yta en närmast linjär faktor för effektivitet för solpaneler..?
Kan absolut inget om ämnet, men rent logiskt sådär...?
Dollar, tyvärr :(
Stämmer nog att ytan kanske inte är optimal. Men ge dem ett par år. Men skulle gärna ha en i trädgården. En intressant trend där ett tings utseende inte överensstämmer med funktionen.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Elektrisk bil

Inlägg av fieldflower »

midlifecrisis skrev:
fieldflower skrev:
midlifecrisis skrev:
fieldflower skrev:
midlifecrisis skrev:Lite mer filosoferande över elbilen. Den är så fruktansvärt okomplicerad. Två motorer som är stora som en rejäl målarburk. Ett batteri och en dator/padda. Jämfört med en bil med förbränningsmotor så är den väldigt enkel. Det måste gå att tillverka väldigt billigt. Jag misstänker att bilen kommer att utvecklas i samma riktning som mobiltelefonerna. Ett gemensamt chassi som man sätter på det skal/kaross som man vill. I princip alla kommer ha råd att köpa en. Förhoppningsvis utvecklas solpanelerna snabbt så att de blir billiga och enkla att handha. Det var inte så länge sedan som mobiler var dyra och kallades "yuppienallar"....
Men andrahandsvärdet för Teslan kommer att bli en rysare.
Mtp laddningstid borde batteripacken standardiseras först - resten är ju bara förenkling av tillverkningsprocess med flera modeller.
Några få olika formfaktor, och inom dessa olika prestanda.

Den riktiga rysaren är väl hållbarhet av batteripacken..? Eller den kanske inte kostar arsle att byta?
Batteriet har någonstans kring 8 års garanti. Ett nytt kostar ca 5000 daler. Men utvecklingen av batterier går väldigt fort. Följer i princip Moores lag. Om 8 år kommer motsv. batteri att kosta ett par hundra alt ha 50 x högre kapacitet.

Och kolla här. En snygg solpanel
http://www.gizmag.com/rawlemon-spherica ... ors/30453/" onclick="window.open(this.href);return false;
5000:- SEK?
Det är ju som en service med kamremsbyte på en Volvo. Peanuts i sammanhanget.

Solpanelen var cool, men är inte yta en närmast linjär faktor för effektivitet för solpaneler..?
Kan absolut inget om ämnet, men rent logiskt sådär...?
Dollar, tyvärr :(
Stämmer nog att ytan kanske inte är optimal. Men ge dem ett par år. Men skulle gärna ha en i trädgården. En intressant trend där ett tings utseende inte överensstämmer med funktionen.
Dollar är ju inte riktigt lika kul såklart...
Men med 8 års garanti håller det väl lågt räknat 10 år, vilket ger 500 dollar = 3500:- per år.
Inte alltför långt ifrån average servicekostnad per år ändå (lite broende på hur långt man kör per år). Och det finns ju lite andra drift- och underhållsskillnader som är till fördel för elbilen.

Fast om man skulle få igång en utbytesgrej för batteripack är det ju inte ens egna batteripack man kör med.
Såklart man får betala både för regelbundna utbyten och för servicen att byta, men löpande kostnader är ju på nåt vis lättare att svälja än oplanerbara och stora kostnader var 10:e år eller så.

Nackdelen med en sfärisk lins om man vill ha yta är att det direkt blir volym... inte så roligt att ha en solid glob på 5 meter i diameter på tomten... Trillar den av stativet kan den rulla över huset och nedför gatan.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Hultberg
Medlem+
Inlägg: 1190
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 09:11
Ort: Uppsala

Re: Elektrisk bil

Inlägg av Hultberg »

Midlife, vi vill se bilder på Teslan för böfvelen!
Schatz jazz
EHX Battalion
Fender Bassman TV Twelve
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5434
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Elektrisk bil

Inlägg av bjelkeman »

Jag skulle lätt ha en sådan sfär på tomten. Jag skulle kalla den mitt Sauron öga...
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Elektrisk bil

Inlägg av fieldflower »

bjelkeman skrev:Jag skulle lätt ha en sådan sfär på tomten. Jag skulle kalla den mitt Sauron öga...
Jo, men nu ser ju er tomtplanering sådan ut att globen bara skulle rulla över grannarnas hus...;)
Medlem i PB50+
Skriv svar