New York-tips mottages!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Drar till NYC om en månad ungefär.
Helt fel. Medeltemp 25 grader. Men det måste bli så...

Åker hela familjen.
3 barn 9, 13 och 15 år.

Första gången i New York för oss alla så vi kommer turista på riktigt dvs koll Empire State, Brooklyn Bridge, åka Staten Island-färjan förbi Frihetsgudinnan..
Dvs i princip BARA göra sånt man gör som turist.
Allt som man "ska" se inget trams-turistande på små barer i New Jersey eller alternativfolkshäng i Queens med en massa graffitti...


Tips på nåt som kan vara kul för ungarna mottages dock.
De är vana att gå i storstäder så vi kommer knata omkring hela Manhattan.
Bor på New Yorker som ligger rätt bra till.
En halvtimme från Central Park.
2 minuter från Madison Square Garden.
10 minuter från Empire State.
En timme drygt från Battery Park.

Tips på käk när man kommer i land på Staten Island?

Tips på någorlunda vettiga restauranger i närheten av allt annat som inte kostar 300 spänn för en bit leverbiff.
Vi kommer INTE åka till Harlem för att käka "godaste hamburgaren i hela världen"...
Men samtidigt vill vi inte äta McDonalds frukost lunch middag...

Empire State är det väl vettigt att komma till tidigt på dan för att smidigt komma upp, right?
Passar ju bra eftersom vi bor så nära och kliver upp tidigt på morgonen...

Och förstås.
Jag vill till nån cool musikaffär.
Sam Ash ligger 2 min från hotellet.
Så där går jag väl in en sväng "bara för att".
Men nån coolare kanske, som ändå ligger i närheten av sånt som vi ändå ska gå till, eller på vägen?
Sadowsky ska vi inte till.

Nåja.
Senast redigerad av blackparkas den tis 27 aug 2019, 16:10, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
shadowskimmer
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 15:11
Ort: Stockholm

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av shadowskimmer »

Man bör gå på Katz's Delicatessen och käka en halvdyr men svingod pastramimacka.

https://www.katzsdelicatessen.com
https://goo.gl/maps/A5pwsSr9AKNfQ9Vq8
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av AlbinH »

Innanför entrén till Chrysler Building lär finnas en byst av Walter P.

Det skulle iaf jag se som den viktigaste sevärdheten. :vinkar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Tack för tipsen, inget av dem lockade sådär jättemycket kanske men... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Subsonic
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: sön 28 nov 2010, 18:20
Ort: Västsverige

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av Subsonic »

blackparkas skrev: tis 27 aug 2019, 16:08 Tips på nåt som kan vara kul för ungarna mottages dock.
De är vana att gå i storstäder så vi kommer knata omkring hela Manhattan.
Bor på New Yorker som ligger rätt bra till.
Empire State Building förköper man förslagsvis biljetter till på hemsidan, det sparar en stund i kö. Jag har varit uppe två gånger, ena gången tog det typ 1,5 - 2 timmar kö och andra gången 15-20 minuter. Men det är värt det, imho.

Rundtursbåtar kan vara riktigt bra, har åkt två gånger med Circle Line som utgår från West 43rd street. De har haft mycket bra och underhållande guider båda gångerna, och jag har hört samma omdömen från andra.

Ett stenkast därifrån, två pirer norrut, ligger hangarfartygsmuseet Intrepid. Är man flygintresserad så är det en höjdare. En av de första rymdfärjorna finns där, och en Concorde som man tidigare har fått gå in i. De har en del utställningar som är riktade mot barn också, men språket kan kanske ställa till det.

En litet kul grej är linbanan över East River ut till Roosevelt Island, den går från 2nd Ave / 60th Street. Själva ön bjuder inte på så mycket intressant såvitt jag vet men linbanan är litet spektakulär.

(Åker ni Staten Island-färja så kan du ju läsa på och pappaglänsa litet om de två tragiska olyckorna, när färjor kört rakt in i piren 2003 och 2010.)

Bland det mest fascinerande med Manhattan tycker jag är helheten - byggnaderna, folklivet... kanske inte lika fascinerande för ungdomarna iofs. Promenera i Central Park och läsa de graverade skyltarna på sofforna. Kolla böcker, nytt och begagnat, på Strand. Kolla nån helgloppis mitt i stan, googla för de mest aktuella, det kan vara kul för hela familjen.
Kanske kolla några filmer med New York-handling hemma innan resan, för att återkoppla till miljöerna på plats. Det finns ju många miljöer som förekommer i gott om filmer - Empire State Building, Central Park, Grand Central Station mm mm.

Ett kvarter från New Yorker ligger foto-/video-/etc butiken B&H, kanske uthärdlig en kort stund för hela familjen. Mycket brett sortiment inom foto-, video- och ljudproduktion, både for konsument och pro, även datorrelaterat. Butiken har ett intrikat transportbandsystem för internlogistiken, och bemannas till största del av ortodoxa judar med skruvlockar.

Rakt västerut från New Yorker finns High Line, en lång sträcka upphöjt f d industrijärnvägsspår som av boende och lokala intressenter transformerats till en... tja, park eller strövområde. Häftigt projekt och absolut värt ett besök.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av BBQV »

Instämmer med ovanstående.

Vi bodde på samma hotell och gick mycket. Central Park är ett måste, men jag gillade en loppis i Hells Kitchen nästan lika mycket!

Vi köpte 24-timmars hop-on-hop-offbuss som tog oss till alla turistiga ställen, plus att man kan åka till ställen som annars är för långt bort. Nackdelen är att det blir rätt dyrt för fem pers. Tunnelbanan är mera prisvärd.

Men, som sagt, helheten är det som knockar en, stan har ALLT!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+
Inlägg: 1304
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 15:22
Ort: Kungsängen

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av Danny »

Ett besök till LaBella och Mas Hino (basbyggare) kan ju vara en kul grej?
Fodera finns ju också att besöka om man gillar sinnesjukt dyra saker.
Sam Ash och Larry Hartke är ju ett måste. Räkna med ordentligt med tid om Larry är där. Supertrevlig och med storys som räcker och blir över :) Dessutom brukar det finns rejält med godbitar i utbudet där.
Tech 21 finns ju också i NY. Och Southside Guitars i Brooklyn.


High Line rekommenderas varmt, speciellt om vädret är fint. Hela Meat Packing district är ju lite hippt.

Är det för mycket folk i Empire State så gå till Rockefeller Center (top of the rock) istället. Jag tyckte nästa utsikten var bättre därifrån.

/D
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Jag tror det är Empire State som gäller.
Lite av ett måste för de flesta i familjen tror jag, just iom att det oftast är med i film från NYC där uppifrån.

High Line är med i planerna faktiskt!


Just ja.
Åka från antingen Newark eller JFK in till stan.
Vad är lämpligast/billigast?
Uber påstod att de tog 8 dollar att köra från JFK till hotellet, det tror jag vad jag vill om..
Vi är ju desutom 5 st så vi måste ta en Uber XL isåfall.

Är det värt att knata omkring i East Village eller Greenwich Village?
Vi går alltid omkring i städer vi besöker.
Men det ska ju kännas "värt det"... :D
För mig lockar det med t.ex. East Village men... man vet ju aldrig med resten av sällskapet.

Metropolitan Museum of Art skulle jag vilja springa in på en snabbis för att kolla utställningen med kända musikers instrument.
Men såg att det var rätt dyrt...
MoMA är inte heller gratis längre va?
Skulle vilja se Van Goghs "The Starry Night" men känns ovärt att springa in en kvart för att titta på den om det kostar 1000 spänn för hela familjen...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av BBQV »

Vi åkte förbokad transferbuss för några hundralappar efter rekommendation från resebyrån, man kan även köpa biljett på flygplatsen. Då måste det bli en Manhattan Transfer?
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

BBQV skrev: ons 28 aug 2019, 14:56 Vi åkte förbokad transferbuss för några hundralappar efter rekommendation från resebyrån, man kan även köpa biljett på flygplatsen. Då måste det bli en Manhattan Transfer?
Ja, transfer vore ju smidigt förstås.
Men svindyrt när man är 5 st.
Hade dessutom varit skönt att komma direkt till hotellet, ev. kommer vi sent på kvällen.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av GandhiMK2 »

"Inte harlem för godaste hamburgaren"...nä nä, ok, men redhook för lite bbq? Färja fr wallstreet pier 11:
https://hometownbbq.com/red-hook
Det finns säkert bra käk på Staten Island...men ska ni inte bara vända?
Värt med Greenwich Village etc? Södra Manhattan , förutom möjligen Wallstreet , är ju absolut bäst på Mahnattan. Soho, Chinatown, Lower Eastside, mysigt , plottrigt, små märkliga butiker och mathak. Me love.
Det STOOORA och HÖÖGA får du ju per automatik när du bor på New Yorker. (By the way, Tick Tock Diner ,med vinylsäten och allt , ligger ju i bottenvåningen av New Yorker så det lär väl bli en och annan Tuna Melt?) Nära till Times Square men när man gått omkring i de kvarteren i några timmar så är man rätt matt på det, är min erfarenhet.
Btw, kolla om Times Square Church har någon fet gudstjänst. Nä, d e inte HAAARLEM men jag har varit på 2 julgigs där med 12-mannaband PLUS stråk och 150 man i kören och tv produktion och ....helt absurt...Emot slutet av "servicen" blir det lite vääääl jävla frirello för mej men du kanske kan hacka i dej det där bättre. Hög risk för oväntat fet musikupplevelse.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Frugan nämnde faktiskt det här med kyrka på söndagen.
Skulle ju vara kul förstås.
Risken är att de sjunger och tjoar i 4 timmar... :D

Tänkte att det var kul att kliva av på Staten Island och käka.
Men får man sitta kvar på båten och bara åka med tillbaka så kanske det är lika bra.
Gratis båten har jag för mig? Eller minns jag fel?

Ja, området kring Times Square och hotellet kommer vi nog se nog av misstänker jag. :D

Kommer nog hålla oss på Manhattan hela tiden skulle jag tro.
Äldsta grabben pratar om nån Preseason-NHL-match i New Jersey men jag tror vi skiter i det.
Rangers spelar på Madison dagen före vi kommer dit och dagen efter vi åkt....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av GandhiMK2 »

Har för mej att det tagit typ 2 h när vi varit i Times Square Chirch. Sista 20 har varit lite bananas MEN då kan man smita. Inte bara visom hastat ut då.

Tror man måste gå av färjan pch gå
På igen men ja,gratis.
OM ni tröttnar på Manhattan (..!) så ta L-train till Bedford Ave i Williamsburg och käka atgentisnska köttklumpar på Almacen (nära upppg) och gå runt k ett helt annat, mysigt ovh rätt hipstrigt,landskap. Inte jobbigt att ta sej dit. Tror ett byte fr Penn station eller däromkring.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Får kolla vad de har för tider när det gäller galej i kyrkan.
Man vill ju inte sabba en hel dag pga att de har gudstjänst mitt på dan eller nåt.

Hur lockande det än känns med argentinska köttklumpar så vetisjutton om vi orkar engagera oss... :D

Inget vettigt köttställe på Manhattan, gärna max 30 min gångavstånd från New Yorker men inget krav..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Just ja.
Är det fler färjor som är gratis?

Eller vad kostar det t.ex. att åka färja över till Jersey?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev: tor 29 aug 2019, 14:50 Just ja.
Är det fler färjor som är gratis?

Eller vad kostar det t.ex. att åka färja över till Jersey?
Vet inte och om du inte orkar åka till Williamsburg aå SKJUTER jag dej om du åker till new Jersey... om du inte ska till Metlife Stadium...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Hahahahaaa!

Hittade en fin utsiktsplats vid Liberty Park... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Williamsburg:
Bild

New Jersey:
Bild



:D :D :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av B-Å Åhs »

Taket The A-train...

Annars drälla...
Guggenheim museet är inte dumt.

En takbar kanske...

Se till att ha kul!

Skickat från min G8441 via Tapatalk

"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Konstmuseum lär inte bli av.
Barer kommer inte bli av.
A-train.
Nja.

Men drälla och ha kul, jajjemänsan!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Lite dåligt med tips tycker jag...

Musikaffärer.
Rudys? Värt ett besök?

Stalltips på vart det finns billiga coola Converse? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev: fre 30 aug 2019, 11:16 Lite dåligt med tips tycker jag...

Musikaffärer.
Rudys? Värt ett besök?

Stalltips på vart det finns billiga coola Converse? :D
Rudy’s hade en röd Reverend bas som dom var tvungna att bi av med sist jag var inne...;-) Klart du ska gå dit om du gillar musikaffärer.
Jag TROR att det ska bli så kul att gå in i musikaffär... har gått in i Sam Ash ,som ju ligger runt hörnet, säkert 5 ggr men allid funnit mej själv undra vad jag letar efter och dragit... Det är ju som ett grymt 4sound men knappast där man hittar electroharmonixpedaler med ett batteri fr 1976 i...

Billiga Converse: troligen inte. Dollarn är väl snart värd 11 spänn...😫
Nä men långt söderut på Broadway , kanske runt canal street, finns det många små skoaffärer där du säkert kan hitta billigare Converse.
Upprepar: det roliga huttar du söderut.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Huttar ska jag hålla mig ifrån... :D

Nä, Sam Ash kommer jag gå in på bara för att det är nära.
Var ju på Thomann för några år sedan och var lite nipprig innan.
Men det enda som var kul var deras Acke-avdelning.
SÅ kul är det inte att se 200 nya Fender och en massa bös som ma ändå inte vill ha...

För min del när det gäller Converse så behöver de inte vara skitbilliga, det är mer utseendet som vore kul at köpa några som är frän.
Leopardmönstade har stått på önskelistan ett tag.. :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av BBQV »

Det ligger en Conversebutik på Broadway en halvtimmes gångväg söderut från hotellet vill jag minnas, i SoHo. Det kan t.o.m. vara THE Conversebutik. Där har de alla modeller plus en custom shop där du kan designa dina egna. Billigt? Inte värst...

Jag köpte ett par helsvarta i skinn, dem har jag inte sett i Sverige.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Subsonic
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: sön 28 nov 2010, 18:20
Ort: Västsverige

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av Subsonic »

blackparkas skrev: tor 29 aug 2019, 13:57Inget vettigt köttställe på Manhattan, gärna max 30 min gångavstånd från New Yorker men inget krav..
Som sagt finns ju finfina restauranger i meatpacking district, mindre än en halvtimmes promenad söderut. Men min erfarenhet är att det rent allmänt är lätt att hitta bra och prisvärd mat på Manhattan.

Litet fel ände av ön, men den kanske bästa hamburgare jag ätit var på Brother Jimmy's BBQ. Trivselslitet kött- och burgarställe. Det är några år sedan, då låg de på 1485 2nd Ave men jag tror inte de finns kvar där. Hemsidan säger 181 Lexington Ave numera, förhoppningsvis gör de inte sämre mat idag.
Skriv svar