Corona - vad ser vi i spåkulan?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

Tack!
Det märkliga är att när han räknar så säger han att det kommer att vara mellan
1´000-2´000 dödsfall i Sverige och 12-13´000 i England. Där är vi ju nu.
Men menar han 0,1% så pratar vi ju 10´000 i Sverige och 60´000 i England.
Hade han bara lite otur med matten i hastigheten?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

https://medium.com/@leosegelmark/h%C3%A ... 70ae6a37fe


Så här upplever de flesta av oss som varit kritisk under resans gång det.
Även om jag personligen inte är för lockdown, så är det märkligt att man inte ska få kunna yttra en åsikt eller ifrågasätta utan att bli idiotförklarad.

Blir lite omvänd SD-problematik.
Jimmies gäng gör en massa tabbar, men ökar ändå och försvaras.
Tegnell säger saker som sedan visar sig vara felaktiga, men de som ifrågasätter blir hånade...

Eller tvärtom
Tyckareliten (Självutnämnda) hånar SD och idiotförklarar dem, SD går framåt.
Tyckareliten hånar de som ifrågasätter Tegnells uttalanden och strategier..
Här tystnar iofs de som ifrågasätter, de lämnar debatten.
Hur som helst så är det ganska uppenbart bra strategi att i Sverige 2020 håna och idiotförklara de som tycker olika.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

Det jag tycker är kärnfrågeställningen i den här bisarra situationen är : VEM_HAR_MEST_FORSKNING_I_RYGGEN_?
Då blir det ganska så enkelt för det är inga andra än epidemiologerna. Speciellt inte tegnells undersåtar vars existens går ut på att förutspå sån här skit. utifrån århundraden av data. med hälp av simuleringar och teorier.

Det man måste fråga sej är : Går det att STOPPA viruset? Den frågan är väl alla experter ganska ense om? Svaret är ju NEJ...De flesta räknar med att det här är en grej vi får leva med tills vi är tillräckligt många som haft det så att det faktiskt inte kan föras vidare.
Ok ,om man skriver under på det, det går inte att stoppa det, vad gör man i ett läge när de allra flesta av oss klarar av att hantera det utan att dö? Rimligen försöker skydda de som är sårbara. Där erkänner dom ju att dom misslyckats iom att det tog sej in i äldrevården innan dom hade vaknat för hur jävla snabbt det spreds.
Nu då, det är redan någorlunda kört, vad tycker du ska göras då, Parkas?
SJUKT spännande stats i den här:
https://www.aier.org/article/the-scandi ... -vs-close/

usa och Sverige har ungefär lika många döda per capita TROTS att dom stängt ned världen och det intressanta är väl: vad händer SEN?!
Där sverige har 39 arbetslösa per död har USA just nu ganska så staggering 635 nya arbetslösa per död.....!!!
Danmark har 242 och Norge hemska 2870 (pga oljekrisen).
Vilka vaknar upp till ett raserat samhälle med OÄNDLIGT mänskligt lidande för lång tid framöver? Låt oss säga att vi inte kommer att få det lika hemskt som i USA , vad det verkar...

Alltså..Johan Gisecke tror på en dödlighet på 0,1 %. De alllllra allllra flesta är gamla och sjuka. Jättetråkigt MEN helt seriöst, jag tycker att det käns helt orimligt att låta 2-3 generationer betala för att vi slängde alla våra pengar på att ge farfar 6 månader till...
Usch...jag fattar...jag är hemsk men fan....Lugn och fin, nu....medicinen dödar mer än sjukdomen i det här fallet och jag är enormt glad att Sverige inte lät ngn rädd jävla politiker sätta sej över epidemiologerna, som i Danmark och Norge, bla, pga att dom måste bli omvalda.
N'r Tegnell säger "en bra dag, bara 100 döda" så finns det nog anledning att tolka det som "en bra dag jämfört med hur det hade kunnat vara om sjukdomen hade varit något RIKTIGT farligt eller bara först och främst dödade barn mellan 4 och 18 år"....imagine THAT ...=0

Hoppas vi kan analysera detta bra när allt är klart så¨att vi klarar nästa, antagligen jävligt mycket jobbigare, pandemi.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

Läs artikeln ovan, jävligt värd sina minuter.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Som sagt...

Jag har aldrig varit för en lockdown...

Tjockskalle! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Eagle Hazze »

Ser på ett föredrag på SVT där man diskuterar på en tycker jag låg nivå om desinformation angående Covid-19. Man har antydningar om att all denna desinformation kommer från öst.
Eller den enda desinformation man säger sig har analyserat verkar komma från öst. Man berättar även att informationsflödet är för stort för att analyseras, så man väljer ut vilka källor man tycker ska analyseras (min åsikt)

Det man däremot helt glömmer bort i föredraget är att USAs president Trump varje dygn i live tv säger påhittade fakta, insinuerar och på andra sätt försöker förstärka sin egen roll med falsarier. Men man tar inte upp detta i föredraget utan ramlar vidare när man har lagt sin Psyop om desinformation som givetvis är ett Pro NATO framtida medlemskaps siande. Hade däremot Putin varje dag (han skulle kunna låna manus från Trump) berättat vad T. säger så hade vi fått extrainsatta analysprogram på primetime tid med dramatisk filmmusik i bakgrunden i en vecka.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av fieldflower »

Det är fantastiskt vad man vänjer sig vid när nån är så otroligt UFO som Trump är...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

fieldflower skrev: ons 22 apr 2020, 16:40 Det är fantastiskt vad man vänjer sig vid när nån är så otroligt UFO som Trump är...
Äh, vad menar du?
"Handsprit ned i lungorna, it should be looked at..."
NO it shouldn't, you moron....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av fieldflower »

GandhiMK2 skrev: fre 24 apr 2020, 16:32
fieldflower skrev: ons 22 apr 2020, 16:40 Det är fantastiskt vad man vänjer sig vid när nån är så otroligt UFO som Trump är...
Äh, vad menar du?
"Handsprit ned i lungorna, it should be looked at..."
NO it shouldn't, you moron....
Det borde testas. Jag har en aspirant i åtanke...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: fre 24 apr 2020, 19:51
GandhiMK2 skrev: fre 24 apr 2020, 16:32
fieldflower skrev: ons 22 apr 2020, 16:40 Det är fantastiskt vad man vänjer sig vid när nån är så otroligt UFO som Trump är...
Äh, vad menar du?
"Handsprit ned i lungorna, it should be looked at..."
NO it shouldn't, you moron....
Det borde testas. Jag har en aspirant i åtanke...
..and I second that! :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Per »

Men det måste nog vara modellen med glycerin i, så den glider lätt ner och mjukgör lite.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

Vet inte om ni läste Tommy Lee´s inlägg på Facebook?!
Tycker han är lite otydlig dock; gillar han Trump eller inte? :hmm:

"An Open Letter to the president"
From the Drummer of Mötley Crüe, Tommy Lee

Dear Fucking Lunatic,
At your recent press conference - more a word salad that had a stroke and fell down stairs,
you were CLEARLY so out of your depth you needed scuba gear.
Within minutes of going off air your minions were backpedaling faster than Cirque De Soliel acrobats...
In India a week ago, i couldn’t get past the bit about your being the most popular visitor in the history of fucking india
— a country of a BILLION human souls that’s only 3000 years old, give or take.!!!
Trust me - Gandhi pulled CROWDS.. You pulled a cricket stadium and half WALKED out...

Do you know how fucking insane you sound, you off-brand butt plug?
That's like the geopolitical equivalent of “that stripper really likes me” —
only 10,000 times crazier and less self aware.
You are fucking exhausting.
Every day is a natural experiment in determining how long 300 million people can resist coring out their own assholes with an ice auger. Every time I hear a snippet of your Queens-tinged banshee larynx farts, I want to scream!
We are fucking tired. As bad as we all thought your presidency would be when Putin got you elected,
it’s been inestimably worse.
You called a hostile, nuclear-armed head of state “short and fat.” How the fuck does that help?
You accused a woman — a former friend, no less — of showing up at your resort bleeding from the face and begging to get in.
You, you, YOU — the guy who looks like a Christmas haggis inexplicably brought to life by Frosty’s magic hat —
yes, you of all people said that.

You attempted — with evident fucking glee — to get 24 million people thrown off their health insurance.
You gave billions away to corporations and the already wealthy
while simultaneously telling struggling poor people that you were doing exactly the opposite.
You endorsed a pedophile, praised brutal dictators, and defended LITERAL FUCKING NAZIS!
Ninety-nine percent of everything you say is either false, crazy, incoherent, just plain cruel, or a rancid paella of all four.
Oh, by the way, Puerto Rico is still FUBAR. You got yourself and your family billions in tax breaks for Christmas.
What do they get? More paper towels?

Enough, enough, enough, enough! For the love of God and all that is holy, good, and pure, would you please,
finally and forever, shut your feculent KFC-hole until you have something valuable — or even marginally civil — to say?
You are a fried dick sandwich with a side of schlongs. If chlamydia and gonorrhea had a son, you’d appoint him HHS secretary.
You are a disgraceful, pustulant hot stew full of casuistry, godawful ideas, unintelligible non sequiturs, and malignant rage.
You are the perfect circus orangutan diaper from Plato’s World of Forms.

So fuck you Mr. President. And fuck you forever.
Oh, and Pence, you oleaginous house ferret. Fuck you, too.
You'll be as useful as a chocolate teapot against a medical crisis you Bible thumping cock socket."
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av fieldflower »

Lite oklart.. är han för eller emot Trump..?

:lol:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Danne »

Bra rutit Tommy! Nu hamnar han väl på någon fin CIA-lista över personer som är extremt farliga för nationen.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Det är ju fränt och så, men tydligen så är det inte Tommy som skrivit det.
Fake news således.
Tyvärr.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev: mån 27 apr 2020, 01:13 Det är ju fränt och så, men tydligen så är det inte Tommy som skrivit det.
Fake news således.
Tyvärr.
Källa på det då?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Danne »

För mig spelar det ingen roll vem som skrivit det. Huvudsaken är att det står skrivet.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Känner du dig nöjd med Dannes länkar Lasse?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev: mån 27 apr 2020, 17:37 Känner du dig nöjd med Dannes länkar Lasse?
Det är inte det som är grejen som du säkert hajar, men visst!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av AlbinH »

Vem som skrivit det, Tommy Lee eller inte, förtar på intet vis att det är en fantastisk, strålande, exakt bild av den så kallade presidenten. Om jag själv så försökt i hundra år kunde jag inte fått till en bättre beskrivning.

Det tragiska är att Putin kommer att se till att Trumpen blir omvald. Förstås. Ur Puttes synvinkel är Livet närmast perfekt och får gärna vara det i ytterligare fyra år.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Danne »

TDHP skrev: tis 28 apr 2020, 07:08
blackparkas skrev: mån 27 apr 2020, 17:37 Känner du dig nöjd med Dannes länkar Lasse?
Det är inte det som är grejen som du säkert hajar, men visst!
Exakt. För att spinna vidare på Lasses syftning saknades inledningen i Tommy Lees verkliga inlägg som Geddan postade, vilket verkar härröra från en artikel som också inkluderas i en av länkarna jag hittade, tillsammans med Tommy Lees original-inlägg. Blir lite lättare att ana att Tommy inte skrivit när originalinlägget inleds med "Craig Alan Wilkins, An open letter to the president....." jämfört med "An Open Letter to the president From the Drummer of Mötley Crüe, Tommy Lee......" där Craig Alan Wilkins helt utelämnats i den tillskruvade -eller skall vi säga- lätt fabricerade artikeltexten.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

Oj, vilken u-turn ifr WHO. Var inte Sverige dårliga som inte stängde ned?
https://nypost.com/2020/04/29/who-lauds ... -lockdown/
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

Även om Aftonbladet och dess kompisar väljer att bara rapportera sånt som skrämmer skiten ur oss;
så här ser statistiken över antal döda av Covid 19 i Sverige ut, enligt Socialstyrelsen.

Bild
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Det där är ju jättemärkliga staplar.

Det har ju dött mellan 100-200 ganska många dagar i rad emellanåt och även om det är viss eftersläpning så fattar jag inte hur det där kan stämma överens med de siffror FHM presenterar varje dag.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar