Corona - vad ser vi i spåkulan?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Eagle Hazze »

eeakga skrev: tis 16 feb 2021, 09:52
Eagle Hazze skrev: mån 15 feb 2021, 19:16 Ett intressant reportage om en dold facebook grupp som lägger upp inom gruppen destabiliserande taktiker som riktas mot regering och FHM, även utomlands agerar gruppen. Jag anar att deltagarna i gruppen inte är socialdemokrater utan mer högerut inom politiken.
Vi kommer nog få höra mer om denna grupp när någon hoppar av alternativt att journalist lyckas identifiera person som genom sin arbetstjänst räknas som "stort intresse för allmänheten" och kan då inte vara anonym. Man har anat att något var på gång då typ forskare inom biblioteksvetenskap men som definierar sig i media som endast forskare skriver märkliga påhopp. Nu tog jag bara biblioteksvetenskap som exempel då det är totalt irrationellt att definiera sig som forskare då hens forskning inte är i närheten av ämnet man skriver om. Frågan ställs i reportaget till forskare som forskar om helt andra ämnen än virus. Forskaren tyckte givetvis att det var relevant ändå att titulera sig forskare, hej och hå. Lite kritik mot reportaget är att jag hade hoppats på ett mer djupgående, intervjuer mm. Jag antar att gruppen hålls ihop av övertygelse inom ett visst politiskt område och inte kunskap om virussjukdomar.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1667811
Det där är så jäkla obehagligt. Och tyvärr ett fenomen som nog tyvärr bara kommer att öka framöver, inom fler områden än vaccinationer. Kan mycket väl tänka mig att kommande valrörelse etc kommer att drabbas av sådana här grupperingar.
Man får hoppas att några skäms, i alla fall så har universitet reagerat genom de närmsta åren på anställda som börjar radikaliseras utåt en kant där man förvägrar alla människors rätt att existera. De gör oftast misstag tack o lov att de börjar agera i medier, då ringer HR på relativt snabbt. Jag anar att det blir samma efterspel även här.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av TDHP »

Konstigt, vi som är så jävla sämst.

https://www.tv4.se/artikel/2YlL6EEiuT2C ... 3pd9k972ik
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av B-Å Åhs »

Klart vi är sämst , jantelagen gäller.

Skickat från min SM-J415FN via Tapatalk

"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

TDHP skrev: fre 19 feb 2021, 08:05 Konstigt, vi som är så jävla sämst.

https://www.tv4.se/artikel/2YlL6EEiuT2C ... 3pd9k972ik
Nu glömmer du det viktigaste: vi är sämre än 3 grannar. Det är det ENDA som betyder ngt. ;-)
Det faktum att deras politiker vek ned sej i panik och gick emot deras motsvarande Tegnellar och har levt i idiotkarantäner mest hela tiden får du inte räkna in. Enda måttet på mänskligt lidande är DÖD.
Om du kanske inte tycker att det är orimligt att skitgamla människor ,varav säkert 95% redan varit döda om idag varit pre 1980, så är du empatilös.
//Pravda
Senast redigerad av GandhiMK2 den fre 19 feb 2021, 10:15, redigerad totalt 1 gånger.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av TDHP »

GandhiMK2 skrev: fre 19 feb 2021, 10:13
TDHP skrev: fre 19 feb 2021, 08:05 Konstigt, vi som är så jävla sämst.

https://www.tv4.se/artikel/2YlL6EEiuT2C ... 3pd9k972ik
Nu glömmer du det viktigaste: vi är sämre än 3 grannar. Det är det ENDA som betyder ngt. ;-)
Förbannat.

Men skämt åsido, det är ju faktiskt bla Norge och Finland som sticker ut mot typ resten av världen.
Det kanske man skulle kolla på orsakerna till.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

Parkas, nu agerar dom blixtrande snabbt, huh?
Detta hade ju varit en dum tanke i våras när planen fr Teheran hostade in på Arlanda och Landvetter? ;-)

” Alla svenska medborgare som återvänder från en utlandsvistelse ska omgående testa sig för covid-19, enligt beslut från regeringen.
Hemmahörande i Stockholms län ska testas redan vid ankomsten till Arlanda flygplats.
"Innan resenärerna ens hunnit plocka upp sitt bagage kan nu alla stockholmare som landar på Arlanda från utlandet covid-testas. Samtliga positiva provsvar kommer att kontrolleras för de nya virusmutationerna för att försöka förhindra att mutationerna får samma fart och fäste här i Stockholm som i andra delar av världen", säger finansregionrådet Irene Svenonius (M) i ett pressmeddelande.
Region Stockholm har även erbjudit Folkhälsomyndigheten att testa alla svenskar som landar på flygplatsen, oavsett var i landet de är hemmahörande.
"Det vore en bra åtgärd som bidrar till att hejda smittspridningen ytterligare", säger Svenonius i pressmeddelandet.
(TT)”
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

TDHP skrev: fre 19 feb 2021, 10:14
GandhiMK2 skrev: fre 19 feb 2021, 10:13
TDHP skrev: fre 19 feb 2021, 08:05 Konstigt, vi som är så jävla sämst.

https://www.tv4.se/artikel/2YlL6EEiuT2C ... 3pd9k972ik
Nu glömmer du det viktigaste: vi är sämre än 3 grannar. Det är det ENDA som betyder ngt. ;-)
Förbannat.

Men skämt åsido, det är ju faktiskt bla Norge och Finland som sticker ut mot typ resten av världen.
Det kanske man skulle kolla på orsakerna till.
Utbrister i ett rungande ”AMEN!”...
Å andra sidan, jag är ingen blues expert.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

GandhiMK2 skrev: fre 19 feb 2021, 10:16 Parkas, nu agerar dom blixtrande snabbt, huh?
Detta hade ju varit en dum tanke i våras när planen fr Teheran hostade in på Arlanda och Landvetter? ;-)

” Alla svenska medborgare som återvänder från en utlandsvistelse ska omgående testa sig för covid-19, enligt beslut från regeringen.
Hemmahörande i Stockholms län ska testas redan vid ankomsten till Arlanda flygplats.
"Innan resenärerna ens hunnit plocka upp sitt bagage kan nu alla stockholmare som landar på Arlanda från utlandet covid-testas. Samtliga positiva provsvar kommer att kontrolleras för de nya virusmutationerna för att försöka förhindra att mutationerna får samma fart och fäste här i Stockholm som i andra delar av världen", säger finansregionrådet Irene Svenonius (M) i ett pressmeddelande.
Region Stockholm har även erbjudit Folkhälsomyndigheten att testa alla svenskar som landar på flygplatsen, oavsett var i landet de är hemmahörande.
"Det vore en bra åtgärd som bidrar till att hejda smittspridningen ytterligare", säger Svenonius i pressmeddelandet.
(TT)”
Jag orkar inte ens bry mig längre.

Men ja, det här är ju en åtgärd man skulle ha infört från dag 1.
DÅ hade det kunnat göra skillnad.
Idag... Klart man ska nyttja alla medel, men det känns som att det är aningens sent även om det såklart finns en vits för att försöka förhindra att alla konstiga mutationer sprider sig...
För två veckor sedan var det 11% av de smittade i Gävleborg som hade den brittiska varianten.
Nu läste jag att det var 25%...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

Vad är det jag missar??
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2d ... id-patient
Hur fan är det möjligt att en fjärdedel av de döda som är under 70 år tillsammans gör så att snittet på förlorade år blir 16??
Det innebär att de 75% av alla döda i Sverige egentligen skulle blivit 96-110 år? Förefaller oerhört sannolikt.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Kan du inte intressera dig för de viktiga sakerna istället, som t.ex. att de som utför covidtesterna på Stockholmarna som landar på Arlanda erbjudit sig att testa ALLA svenska resenärer men att FHM inte verkar nappa?

:D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev: lör 20 feb 2021, 01:10 Kan du inte intressera dig för de viktiga sakerna istället, som t.ex. att de som utför covidtesterna på Stockholmarna som landar på Arlanda erbjudit sig att testa ALLA svenska resenärer men att FHM inte verkar nappa?

:D
Just den vägg av nonsens som slår emot oss är faktiskt värre än själva pandemin.
Jag vet, jag vet... ingen får dö..
Tänker du på samma sätt ang andra sjukdomar? Cancer tex? Dör hundratals om dagen , varje dag, varje år med ngn sorts cancer. Ska vi inte ta och lagatifta lite? Varför inte minst 1 h löpträning varje dag och att man bara får konsummera 600 g kött per vecka? Det skulle minska dödsfallen i cancer. Men just ja, det är bara gamla farmors död i covid som gills, glömde det...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Oavsett hur allvarligt man tycker det är med den här skiten, så borde vi väl kunna enas i att det vore dumt att sprida det mer än nödvändigt, eller?

Vad är problemet med att testa de som kommer från utlandet nu då?
Kränker man folks integritet?
Det skulle väl vara typiskt Sverige 2021...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

GandhiMK2 skrev: lör 20 feb 2021, 01:16 Ska vi inte ta och lagatifta lite? Varför inte minst 1 h löpträning varje dag och att man bara får konsummera 600 g kött per vecka? Det skulle minska dödsfallen i cancer. Men just ja, det är bara gamla farmors död i covid som gills, glömde det...
Har vi hittills hört ngn pratat förebyggande rekomendationer under den här pandemin?
Att stärka sitt imunförsvar med kost, motion, sömn etc...
Finns ju en anledning till att FHM stretar emot när hysterin vill stänga allt som har med motion och friskvård att göra;
träningar, simhallar, skidanläggningar osv. De vet att det är superviktigt för folkhälsan.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av fieldflower »

Geddan skrev: lör 20 feb 2021, 12:07
GandhiMK2 skrev: lör 20 feb 2021, 01:16 Ska vi inte ta och lagatifta lite? Varför inte minst 1 h löpträning varje dag och att man bara får konsummera 600 g kött per vecka? Det skulle minska dödsfallen i cancer. Men just ja, det är bara gamla farmors död i covid som gills, glömde det...
Har vi hittills hört ngn pratat förebyggande rekomendationer under den här pandemin?
Att stärka sitt imunförsvar med kost, motion, sömn etc...
Finns ju en anledning till att FHM stretar emot när hysterin vill stänga allt som har med motion och friskvård att göra;
träningar, simhallar, skidanläggningar osv. De vet att det är superviktigt för folkhälsan.
Jo, åtminstone för mig är det verkligen nyckeln till både kroppslig och mental hälsa att kunna fortsätta gymma.
Har sannolikt varit bra för immunförsvaret också, men svårt att säga vad som är vad mtp hur mycket mer handtvätt och spritande man håller på med numera.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Eagle Hazze »

Jag tröttnar på mediers idoga försök att sätta skräck i människor med att försöka påstå sådär lite safe ( för egentligen skulle de framställa sig själv som ej pålästa) att mutationer skulle vara farligare än grundviruset. Men svt har i alla fall har en interju med Professorerna Niklas Arnberg och Matti Sällberg som forskar om virus. Svaret om mutationer

//För coronavirus, liksom i stort sett alla andra virustyper, är återkommande mutationer en naturlig del av biologin och en förutsättning för fortlevnad, och sannolikt finns betydligt fler än de som nämns. Vanligen innebär mutationerna att infektionen blir lindrigare. Detta rent evolutionärt eftersom ett virus som gör de smittade så sjuka att de inte orkar träffa andra individer, eller rentav dör, får svårt att sprida sig//
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

Geddan skrev: lör 20 feb 2021, 12:07
GandhiMK2 skrev: lör 20 feb 2021, 01:16 Ska vi inte ta och lagatifta lite? Varför inte minst 1 h löpträning varje dag och att man bara får konsummera 600 g kött per vecka? Det skulle minska dödsfallen i cancer. Men just ja, det är bara gamla farmors död i covid som gills, glömde det...
Har vi hittills hört ngn pratat förebyggande rekomendationer under den här pandemin?
Att stärka sitt imunförsvar med kost, motion, sömn etc...
Finns ju en anledning till att FHM stretar emot när hysterin vill stänga allt som har med motion och friskvård att göra;
träningar, simhallar, skidanläggningar osv. De vet att det är superviktigt för folkhälsan.
Verkligen.
Det utelämnas i den kanin-panikslagna analysen av dödssiffror.
Dotter har gått till gym under hela perioden. Varit glest och de flesta spritar av maskinerna innan och efter användning. Viktigt och bra.
Personligen har jag koncentrerat mej på att ångestdämpa med lite mer mat... och iofs d-vitamin, c-vitamin, zink och magnesium. :-)
An av oss i familjen testade positivt i torsdags. Denne hade jag legat och skedat i soffan med i 4 dagar då vi båda blev ”förkylda” samtidigt. Jag testade negativt i fredags, måndags och tisdags.
Hajar noll. Men får man tro samhällsbegränsarna så kommer jag rimligen att dö vilken sekund som helst.
Är ju ändå 250 mellan 50 och 59 år som dött. Av 2 miljoner (uppskattning) som smittats. Hjälp.... eller... nja...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

GandhiMK2 skrev: lör 20 feb 2021, 13:10 Jag testade negativt i fredags, måndags och tisdags.
Hajar noll.
Det där gör att jag inte litar på testerna öht.
Har vänner på Mallis som blev sjuka samtidigt, med samma symptom.
Hon testade positivt och han negativt. :roll:
GandhiMK2 skrev: lör 20 feb 2021, 13:10 Men får man tro samhällsbegränsarna så kommer jag rimligen att dö vilken sekund som helst.
Är ju ändå 250 mellan 50 och 59 år som dött. Av 2 miljoner (uppskattning) som smittats. Hjälp.... eller... nja...
:D Hoppas du har koll på testamentet och grejor?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

fieldflower skrev: lör 20 feb 2021, 12:37 men svårt att säga vad som är vad mtp hur mycket mer handtvätt och spritande man håller på med numera.
Det där med handtvättningen har de ju tonat ner betydligt.
Hörde expert på radion som sa att om det ska överföras kontaktsmitta, så ska ngn i princip nysa sig själv rakt i näven,
sedan ta på ngt och ngn ska ta på samma grej inom 5 minuter och sen pilla in det i sina slemhinnor.
Agnes Vold blev tillfrågad om hygienen i Kvällspasset för ett par veckor se´n och tonade också ner hysterin gällande handtvätt.

Absolut bra att hålla en god hygien, men vi kan nog minska användingen av handsprit iaf. :|
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

Och vad var det där Hallengren tjatade om i presskonferensen i veckan om ev. total lock-down
om det blir en kraftig "tredje våg"?

Har inte exemplet Storbrittanien ganska klart visat att lock-down inte har ngn annan effekt
än att det slår stenhårt på ett lands ekonomi?! :roll:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av fieldflower »

Geddan skrev: lör 20 feb 2021, 14:07
fieldflower skrev: lör 20 feb 2021, 12:37 men svårt att säga vad som är vad mtp hur mycket mer handtvätt och spritande man håller på med numera.
Det där med handtvättningen har de ju tonat ner betydligt.
Hörde expert på radion som sa att om det ska överföras kontaktsmitta, så ska ngn i princip nysa sig själv rakt i näven,
sedan ta på ngt och ngn ska ta på samma grej inom 5 minuter och sen pilla in det i sina slemhinnor.
Agnes Vold blev tillfrågad om hygienen i Kvällspasset för ett par veckor se´n och tonade också ner hysterin gällande handtvätt.

Absolut bra att hålla en god hygien, men vi kan nog minska användingen av handsprit iaf. :|
Jo, har varit rätt skönt att slippa en massa magsjuka och annat skit.
Bara av den anledningen tror jag handspriten blir kvar i bilen när Coronan är slut.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

Geddan skrev: lör 20 feb 2021, 14:03
GandhiMK2 skrev: lör 20 feb 2021, 13:10 Jag testade negativt i fredags, måndags och tisdags.
Hajar noll.
Det där gör att jag inte litar på testerna öht.
Har vänner på Mallis som blev sjuka samtidigt, med samma symptom.
Hon testade positivt och han negativt. :roll:
GandhiMK2 skrev: lör 20 feb 2021, 13:10 Men får man tro samhällsbegränsarna så kommer jag rimligen att dö vilken sekund som helst.
Är ju ändå 250 mellan 50 och 59 år som dött. Av 2 miljoner (uppskattning) som smittats. Hjälp.... eller... nja...
:D Hoppas du har koll på testamentet och grejor?!
Ja fan.. peta runt i halsen... GE MEJ ETT BLODPROV! 😫
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Eagle Hazze »

Jag var med som försökskanin på sjukhuset så vaccinerare får träna på stora volymer att vaccinera, vilket snart drar igång, 4 minuter per person + 15 minuter efter för att häva eventuella anafylaktiska chocktillstånd. Ett dygn senare så har jag 38 graders feber och ont i kroppen. Det var en förväntad biverkning som nog håller i sig två-tre dygn. Biontech-Pfizer fick vi.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

Eagle Hazze skrev: lör 20 feb 2021, 21:00 Jag var med som försökskanin på sjukhuset så vaccinerare får träna på stora volymer att vaccinera, vilket snart drar igång, 4 minuter per person + 15 minuter efter för att häva eventuella anafylaktiska chocktillstånd. Ett dygn senare så har jag 38 graders feber och ont i kroppen. Det var en förväntad biverkning som nog håller i sig två-tre dygn. Biontech-Pfizer fick vi.
Hoppsan. Hur vanlig är den biverkningen? 1/100, 1/10?
Jag har hört snackas om Moderna’s vaccin som ska vara ngn ny teori som vissa har uttalat sej om att dom INTE vill utsätta sej för men who knows... man kan dessutom inte välja, huh?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Eagle Hazze »

GandhiMK2 skrev: lör 20 feb 2021, 22:03
Eagle Hazze skrev: lör 20 feb 2021, 21:00 Jag var med som försökskanin på sjukhuset så vaccinerare får träna på stora volymer att vaccinera, vilket snart drar igång, 4 minuter per person + 15 minuter efter för att häva eventuella anafylaktiska chocktillstånd. Ett dygn senare så har jag 38 graders feber och ont i kroppen. Det var en förväntad biverkning som nog håller i sig två-tre dygn. Biontech-Pfizer fick vi.
Hoppsan. Hur vanlig är den biverkningen? 1/100, 1/10?
Jag har hört snackas om Moderna’s vaccin som ska vara ngn ny teori som vissa har uttalat sej om att dom INTE vill utsätta sej för men who knows... man kan dessutom inte välja, huh?
Vi hade 10 av 50 st på vår avdelning alltså 20% sedan vet jag inte hur många % baserat på all personal som vaccinerades den dagen. Vår procentsats kan vara både högre eller lägre för alla som vaccinerades. Tyvärr tror jag att denna helg så har många avdelningar haft personalbrist. Så 1-3 dygn med symtom, sedan så har man en stigande värk i vaccinationsarmen (det verkar vara värre för de med starkare symtom) Jag hade efter ett dygn som ett väl utfört batongslag på överarmen dagen efter
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

Eagle Hazze skrev: lör 20 feb 2021, 22:25
GandhiMK2 skrev: lör 20 feb 2021, 22:03
Eagle Hazze skrev: lör 20 feb 2021, 21:00 Jag var med som försökskanin på sjukhuset så vaccinerare får träna på stora volymer att vaccinera, vilket snart drar igång, 4 minuter per person + 15 minuter efter för att häva eventuella anafylaktiska chocktillstånd. Ett dygn senare så har jag 38 graders feber och ont i kroppen. Det var en förväntad biverkning som nog håller i sig två-tre dygn. Biontech-Pfizer fick vi.
Hoppsan. Hur vanlig är den biverkningen? 1/100, 1/10?
Jag har hört snackas om Moderna’s vaccin som ska vara ngn ny teori som vissa har uttalat sej om att dom INTE vill utsätta sej för men who knows... man kan dessutom inte välja, huh?
Vi hade 10 av 50 st på vår avdelning alltså 20% sedan vet jag inte hur många % baserat på all personal som vaccinerades den dagen. Vår procentsats kan vara både högre eller lägre för alla som vaccinerades. Tyvärr tror jag att denna helg så har många avdelningar haft personalbrist. Så 1-3 dygn med symtom, sedan så har man en stigande värk i vaccinationsarmen (det verkar vara värre för de med starkare symtom) Jag hade efter ett dygn som ett väl utfört batongslag på överarmen dagen efter
Aj fan, värre än ett par av mina nära som haft själva viruset då. Låter ju.... trist...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar