Glanshammar!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Glanshammar!

Inlägg av blackparkas »

Bra sammanfattning Gandhi!
Helt övertygad om att det var det som fuckade upp forumet mest, även om FB säkerligen ställt till lite.
Men skadan var redan skedd när FB började ta över.

Jag är övertygad om att vi skulle ha det trevlig om vi träffades igen.
Bara jag slipper höra om dina erfarenheter hos Endokrinologen på SÖS....

Än idag händer det grejer med personer jag inte tänker namnge.
Jag har fått hot om polisanmälan i år, eller om det var i fjol och senast igår hörde det av sig en forummedlem som hade blivit kontaktad av personen ifråga ang. ett uttalande här på forumet...

Ska man se något positivt i det hela så vart det en rejäl sammanhållning bland forumets veteraner.
Även om det också kanske gick överstyr ibland så önskar jag att det kunde fungera mer så i samhället, civilkurage att säga ifrån när någon beter sig illa.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Glanshammar!

Inlägg av GandhiMK2 »

Kan vara så. Men det dog ju snabbt efter att de snälla fick mer som de ville (förutom då att Atlant inte blev invald som hedersmedlem...).
Well well, life goes on. ;-D
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Glanshammar!

Inlägg av BBQV »

Som moderator är jag glad åt att det är mindre jobb nu, men det var definitivt bättre förr!

Vid tiden för de första GH-träffarna var PB en plats där jag hade daglig kontakt med några av mina närmaste vänner och IRL-träffarna var lite som barndomens klassfester, fast med dyrare leksaker och mer sprit.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25681
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Glanshammar!

Inlägg av fieldflower »

BBQV skrev: ons 29 jul 2020, 12:48 Som moderator är jag glad åt att det är mindre jobb nu, men det var definitivt bättre förr!

Vid tiden för de första GH-träffarna var PB en plats där jag hade daglig kontakt med några av mina närmaste vänner och IRL-träffarna var lite som barndomens klassfester, fast med dyrare leksaker och mer sprit.
Konstiga klassfester...:roll: ;)

Jag känner fortfarande en stark sammanhållning bland veteranerna, även om vi inte gnabbas dagligen som förr.
Den delen dör inte så lätt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Glanshammar!

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev: ons 29 jul 2020, 12:39 Bra sammanfattning Gandhi!
Helt övertygad om att det var det som fuckade upp forumet mest, även om FB säkerligen ställt till lite.
Men skadan var redan skedd när FB började ta över.

Jag är övertygad om att vi skulle ha det trevlig om vi träffades igen.
Bara jag slipper höra om dina erfarenheter hos Endokrinologen på SÖS....

Än idag händer det grejer med personer jag inte tänker namnge.
Jag har fått hot om polisanmälan i år, eller om det var i fjol och senast igår hörde det av sig en forummedlem som hade blivit kontaktad av personen ifråga ang. ett uttalande här på forumet...

Ska man se något positivt i det hela så vart det en rejäl sammanhållning bland forumets veteraner.
Även om det också kanske gick överstyr ibland så önskar jag att det kunde fungera mer så i samhället, civilkurage att säga ifrån när någon beter sig illa.
Hot om polisanmälningar..... känns som att en av mina poänger bevisades på en sekund, där...;-)
Rubbat...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Glanshammar!

Inlägg av GandhiMK2 »

BBQV skrev: ons 29 jul 2020, 12:48 Som moderator är jag glad åt att det är mindre jobb nu, men det var definitivt bättre förr!

Vid tiden för de första GH-träffarna var PB en plats där jag hade daglig kontakt med några av mina närmaste vänner och IRL-träffarna var lite som barndomens klassfester, fast med dyrare leksaker och mer sprit.
Hajar att d e skönt att slippa rätta folk i ledet men fan, är det inte lite konstigt att det under det senaste årets både in- och utrikespolitiska tumult sagts exakt NOLL inne på ot+?!?
Finns tydligen ingen som har ngt att säga om Trump, tex...;-)
Det tog bra lång tid innan min Coronatråd öht vaknade efter första inlägg så... jo, d var annorlunda förr. Och definitivt bättre...😫
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Glanshammar!

Inlägg av TDHP »

Det är ju rätt skönt att slippa sitta halva nätterna och släcka eldar och svara på kilometerlånga mail, eller ducka telefonsamtal från diverse mer eller mindre obehagliga element...

Det var tvivelsutan Sveriges bästa och mest aktiva forum i några år, och även om det var lite bökigt ibland så var det kul. :)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Glanshammar!

Inlägg av GandhiMK2 »

TDHP skrev: ons 29 jul 2020, 13:13 Det är ju rätt skönt att slippa sitta halva nätterna och släcka eldar och svara på kilometerlånga mail, eller ducka telefonsamtal från diverse mer eller mindre obehagliga element...

Det var tvivelsutan Sveriges bästa och mest aktiva forum i några år, och även om det var lite bökigt ibland så var det kul. :)
Telefonsamtal......!.... Stört.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Glanshammar!

Inlägg av blackparkas »

Jag fick också telefonsamtal en gång, halv ett på natten vill jag minnas.
Från en upprörd herre som inte höll med mig om något jag skrev.
Samma som dig Figge vill jag minnas... :D
Fast det har inget med de snälla killarna att göra..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5426
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Glanshammar!

Inlägg av bjelkeman »

fieldflower skrev: ons 29 jul 2020, 12:37 det blir mellanmjölk jmf med det slutna kollektiv vi har
De PB träffar i mindre skala, utan övernattning, blir mellanmjölk med. Tyvärr så har vi nog inte ens några sådana träffar på ett tag nu.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
magnus_s
Medlem
Inlägg: 404
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 10:45
Ort: Göteborg

Re: Glanshammar!

Inlägg av magnus_s »

När det gått tillräckligt lång tid sedan den sista stora träffen kommer det nog bli en riktigt stor uppslutning till ett ordentligt moot, eller hur?
Jag saknar det väldigt mycket, när tillräckligt många gör det kommer man verkligen se till att kunna deltaga när ett datum äntligen dyker upp.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Glanshammar!

Inlägg av BBQV »

Så är det nog, men problemet är att hitta nån som är villig att organisera det hela. De flesta inser nog inte vilket hästjobb Geddan gjorde för att dra runt det hela och han är numera uppbokad nästan varje helg med sina ständiga norgeturnéer. Ja inte nu då, när Coronan stängt ner hela kultursfären, men då kan vi ju å andra sidan inte ha några IRL-träffar heller...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5426
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Glanshammar!

Inlägg av bjelkeman »

En lämplig lokal är väl rätt knepigt också, oavsett vem som roddar.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Glanshammar!

Inlägg av RolleHarris »

fieldflower skrev:
BBQV skrev: ons 29 jul 2020, 12:48 Som moderator är jag glad åt att det är mindre jobb nu, men det var definitivt bättre förr!

Vid tiden för de första GH-träffarna var PB en plats där jag hade daglig kontakt med några av mina närmaste vänner och IRL-träffarna var lite som barndomens klassfester, fast med dyrare leksaker och mer sprit.
Konstiga klassfester...:roll: ;)

Jag känner fortfarande en stark sammanhållning bland veteranerna, även om vi inte gnabbas dagligen som förr.
Den delen dör inte så lätt.
Jag gnabbas gärna ifall nån vågar bjuda upp till dans


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25681
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Glanshammar!

Inlägg av fieldflower »

RolleHarris skrev: tor 20 aug 2020, 16:46
fieldflower skrev:
BBQV skrev: ons 29 jul 2020, 12:48 Som moderator är jag glad åt att det är mindre jobb nu, men det var definitivt bättre förr!

Vid tiden för de första GH-träffarna var PB en plats där jag hade daglig kontakt med några av mina närmaste vänner och IRL-träffarna var lite som barndomens klassfester, fast med dyrare leksaker och mer sprit.
Konstiga klassfester...:roll: ;)

Jag känner fortfarande en stark sammanhållning bland veteranerna, även om vi inte gnabbas dagligen som förr.
Den delen dör inte så lätt.
Jag gnabbas gärna ifall nån vågar bjuda upp till dans


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nähä, törs du ju inte! ;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Glanshammar!

Inlägg av blackparkas »

Det är väl egentligen inte alls särskilt svårt att hitta en lokal.
Nu ligger ju Bollnäs lite off, men bara här inom 2 mils radie tror jag det finns en 8-10 st bygdegårar osv som skulle passa.
Alla möjliga att hyra per dag, dygn eller helg.
Och jag tror inte Bollnäs är särskilt unikt när det gäller sådana lokaler.

I övrigt så tror jag som förr att hade man bara haft något slags kontinuitet i det här med clinics osv så hade inte träffarna dött ut lika snabbt.
Grilla och dricka öl lockar ju Micke och Sunken, men alla andra vill ju ha lite spis på grejer och övrigt nörderi också.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Glanshammar!

Inlägg av funkys**t »

Om Örebro är bra placerat finns det bygdegårdar häromkring oxå. Bara 2 mil från Glanshammar
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Glanshammar!

Inlägg av Geddan »

funkys**t skrev: tor 20 aug 2020, 17:12 Om Örebro är bra placerat finns det bygdegårdar häromkring oxå. Bara 2 mil från Glanshammar
Jo, men vilka får du övernatta i?

Se´n vet jag inte om det var pga lokalerna folk inteville komma?! :hmm:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Glanshammar!

Inlägg av blackparkas »

Nog tror jag en del av charmen försvann när det vart det där dagiset i skogen, även om jag personligen tyckte det var skitmysigt.

Svinkallt dock... och ingen dusch.
Det var lökigt.
Och ännu lökigare att fläkten som stod på i stora salen som gjorde att man knappt kunde sova stod och blåste kalluft... :D :D :D


Örebro/Västerås-ish är väl väldigt bra placerat annars.
Men om lokala förmågorna ändå inte kommer så spelar det ju inte så stor roll vart det är, för att det ska bli en någorlunda stor träff tror jag det krävs att de som finns i närheten dyker upp.
Back in the days fanns det ju 20 pers känns det som från V-ås/Örebro som deltog.


Jag tänker mig att iom Facebook så kan man få mer spridning på en sån här grej, kanske... eller?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Glanshammar!

Inlägg av BBQV »

Fast FB är väldigt opersonligt jämfört med PB. Tror du att de nya fejjanmedlemmarna skulle sätta sig i bilen med sina käraste ägodelar och åka 10-20 mil eller mer för att sova på ett golv med 50 andra? Jag kanske är pessimistisk i överkant, men jag tror inte det...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Glanshammar!

Inlägg av eeakga »

Jag kom in här på PB rätt sent, och tyvärr passade det aldrig för mig att komma iväg på nån av de träffarna som hölls efter det. Det är något jag verkligen tycker är tråkigt. Bor ju dessutom bara ett (långt) stenkast från Örebro.
Så jag skulle definitivt anstränga mig för att kunna komma.

Det är ju en träff på gång i Dalsland under hösten (om nu inte Corona fortsätter ställa till det) så det ska bli kul att se hur den blir.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Glanshammar!

Inlägg av blackparkas »

BBQV skrev: fre 21 aug 2020, 06:34 Fast FB är väldigt opersonligt jämfört med PB. Tror du att de nya fejjanmedlemmarna skulle sätta sig i bilen med sina käraste ägodelar och åka 10-20 mil eller mer för att sova på ett golv med 50 andra? Jag kanske är pessimistisk i överkant, men jag tror inte det...
Nej, du har säkert rätt.


Det gäller väl att få till något speciellt isåfall.
Med folk som människor vet vilka de är som "föreläser" och som man skyltar med i förväg.
Upplever i alla fall som att när det vart typ slut med folk som pratade så vart det sämre uppslutning på träffarna.

Video-grejen med Zon/Manring var ju frän dock!
Mer sådana grejer och frilansare eller småkända basister som snackar tror jag på för att locka folk.
Det och få fart på forumet igen.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Glanshammar!

Inlägg av BBQV »

Jo, de grejerna var bra!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25681
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Glanshammar!

Inlägg av fieldflower »

Jo, det har varit en hel del minnesvärda sessioner genom åren.
Usch vad jag saknar GH...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Glanshammar!

Inlägg av Geddan »

Man kan ju också vända på resonemanget; hur skulle man vetat om det fanns 2-3 tusenlappar över
till en tillresande föreläsare innan man visste hur många som skulle anmäla sig?

Det var några år där det fanns tillräckligt många anmälningar för att det skulle bli en slant över till det.
Övriga år så var det bara att försöka lösa det utan att det skulle kosta ngt och då blev det folk från
ex. forumet eller människor som kanske hade ngt att vinna på att komma och prata; basbyggare osv.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Skriv svar