Har ngn erf av att köpa bil fr Kvarndammen?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Har ngn erf av att köpa bil fr Kvarndammen?

Inlägg av GandhiMK2 »

Jag har hittat en bil jag är intresserad av men frågan är hur väl dom testar bilarna. Ngn med erfarenhet?
Danke.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Har ngn erf av att köpa bil fr Kvarndammen?

Inlägg av gthyni »

Kollega köpte en familjebuss som växellådan var på väg att rasa, vilket de erkände de borde hört. Blev en massa svammel och tidsspillan med KVD och försäkringsbolag innan det fixades.
Brorsan har köpt två bilar där allt var bra och korrekt förutom att Teslan han hämtade i GBG inte hade ström att ta sig från gården. Blev en klen stickpropp och 2 timmars fika innan han kunde börja 100milskörningen hem.
Den allmänna uppfattningen är väl att hemmasiten i Åkersberga är seriösa, hos satelliterna är det lite blandade konfekter

https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Har ngn erf av att köpa bil fr Kvarndammen?

Inlägg av Danne »

Det ursprungliga Kvarndammen utanför Göteborg brukade vara seriösa och testa samt påpeka bristerna. Fattas ju bara när de ofta sålde tex gamla postbilar och andra hårt körda arbetshästar. Hur det förhåller sig nu efter expansionen vet jag tyvärr inte.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: Har ngn erf av att köpa bil fr Kvarndammen?

Inlägg av Hellish »

Nu är jag sen på bollen här, men jag köpte en bil via Kvarndammen och det var hur smidigt som helst. Utlämningsplatsen häromkring var en bilverkstad som gick igenom alla fordon och eventuella felaktigheter var de noga med att beskriva så detaljerat som möjligt. Det var inga problem att kila dit och provköra innan man skrev på några papper. Sen bara tanka och rulla hemåt. :)
Skriv svar