Finns det någon mellotråd 2021

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av GandhiMK2 »

Min dotter sa att Saade’s nummer såg ut som när William Spets låtsas svårdansa.... Skoja ikke.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av fieldflower »

GandhiMK2 skrev: sön 28 feb 2021, 14:58 Min dotter sa att Saade’s nummer såg ut som när William Spets låtsas svårdansa.... Skoja ikke.
Jo, och iklädd 3 nr för stor stickad väst. Vit.
Det var inte smickrande...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av Eagle Hazze »

fieldflower skrev: sön 28 feb 2021, 16:28
GandhiMK2 skrev: sön 28 feb 2021, 14:58 Min dotter sa att Saade’s nummer såg ut som när William Spets låtsas svårdansa.... Skoja ikke.
Jo, och iklädd 3 nr för stor stickad väst. Vit.
Det var inte smickrande...
Hemstickad Star Trek möter Burda 1981
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av Danne »

Med för stora mjukisbyxor så han fick ta sax och klippa av muddarna nedtill.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av Eagle Hazze »

Danne skrev: sön 28 feb 2021, 17:27 Med för stora mjukisbyxor så han fick ta sax och klippa av muddarna nedtill.
Jag följer utvecklingen på tex beyond retro butikerna där en Krister Pettersson lineup stickad tröja går för flera hundra, samtidigt som den tröjtypen är osäljbar på Röda Korsets second Hand i någon mindre stad utan dragstråle från Malmö, Stockholm Göteborg. Så vad jag vill säga är att modeströmningar har jag ingen koll på. Jag bara reagerar på märkliga fenomen.
Senast redigerad av Eagle Hazze den mån 01 mar 2021, 00:03, redigerad totalt 1 gånger.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av Danne »

Eagle Hazze skrev: sön 28 feb 2021, 17:38
Danne skrev: sön 28 feb 2021, 17:27 Med för stora mjukisbyxor så han fick ta sax och klippa av muddarna nedtill.
Jag följer utvecklingen på tex beyound retro butikerna där en Krister Pettersson lineup stickad tröja går för flera hundra, samtidugt som den tröjtypen är osäljbar på Röda Korsets second Hand i någon mindre stad utan dragstråle från Malmö, Stockholm Göteborg. Så vad jag vill säga är att modeströmningar har jag ingen koll på. Jag bara reagerar på märkliga fenomen.
Jag är bland de sista i min omgiving som kommenterar kläder, men ibland är det bara konstigt. Saades utstyrsel blev generalsågad av mig igår och sådana utbrott över ytlig framtoning är som sagt oerhört sällsynt.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av blackparkas »

Många har reagerat på den svartklädda dansaren, den delen tyckte jag var lite frän i alla fall, stack ut lite.

Men Saades klädsel däremot... Jösses... Horribelt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av B-Å Åhs »

Så på meningslöst , plågsamma ljudförsök

Skickat från min SM-J415FN via Tapatalk

"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev: sön 28 feb 2021, 23:47 Många har reagerat på den svartklädda dansaren, den delen tyckte jag var lite frän i alla fall, stack ut lite.

Men Saades klädsel däremot... Jösses... Horribelt.
Absolut, dansaren ingjöt ju ngn form av ”art” i ett annars obefintligt artisteri.
Han är bra kass. Usel röst, usel dans, usel på att sjunga. Men söt... eller nåt...
Blev väl rätt tydligt i Så Mycket Bättre att det kanske inte fanns så mycket konstnärligt djup där...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av GandhiMK2 »

Vet inte om jag länkat till den här men fy fan vad skön Siwan är! Vad sysslar hon med? Vm i charm och klackspark... ”vaddå, det är ju bara direktsänd tv”...
https://www.svtplay.se/video/25499767/m ... -avsnitt-1
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av Eagle Hazze »

Go_A -SHUM Ukrainas bidrag med sin Tjernobyl (på riktigt) steampunk och en sångstil och sångröst som påminner om textartikulation med stämmor i terser i en liturgisk tradition än mer dynamisk sångmelodi. Jag är svag för liturgisk gregoriansk sångteknik framförallt med en röst som hennes. https://m.youtube.com/watch?v=U7-dxzp6Jvs
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Finns det någon mellotråd 2021

Inlägg av Eagle Hazze »

Eagle Hazze skrev: fre 21 maj 2021, 22:22 Go_A -SHUM Ukrainas bidrag med sin Tjernobyl (på riktigt) steampunk och en sångstil och sångröst som påminner om textartikulation med stämmor i terser i en liturgisk tradition än mer dynamisk sångmelodi. Jag är svag för liturgisk gregoriansk sångteknik framförallt med en röst som hennes. https://m.youtube.com/watch?v=U7-dxzp6Jvs
https://m.youtube.com/watch?v=fV4EKm5lkVk
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Skriv svar